MM-Mikulovsky píše: trasa cca = může být třeba
takto, ale vždy rozhodně:[/b]
1.) Nad čistírnou (podzemní částí staré i její nástupkyně na Císařském ostrově) po estakádě, aby pod TT nebyla nad Vltavou menší světlá výška než pod lávkou pro pěší u Trojského zámku.
2.) Trojský břeh je „přírodní“/šikmý = jsme ve městě, proč by tam nemělo jít vystavět (více či méně) kolmou nábřežní zeď, aby přibyl vodorovný pás země pro komunikaci/drážní těleso?
3.) Na stoletou vodu asi mnoho míst v Praze nechrání mobilní hráze jen se stacionárním kotvením v terénu – nešlo by jej použít podél té TT na nové nábřežní hrázy i jejího klesnutí pod lávku do Tróje z Císařského ostrova (a potažmo od TT západně okolo ZOO pro navýšení její ochrany před záplavami)!
Nezlob se, ale už jsem tady o tom dávno psal. Celé město je v zásadě hrázemi chráněno před 100 letou vodou s vyjímkou pár míst, kde je to doplněno mobilně - nejvíce Malá Strana - pod Čertovkou, kde to chrání několik domů. Dole v Tróji je problém, že ZOO dolní areál je chráněný hrází jen na 20 letou vodu a ten je ještě asi o metr výš, než břeh u Trojského zámečku. Zároveň cesta podél oranžerie je cca 3 m široká. Pokud bys tam chtěl nějakou trať stavět, musel bys jít tělesem do toku a nebo výrazně výškově nahoru (nikdo Ti nebude stavět trať v zátopovém území a za miliony tam budovat nějaké mobilní hrazení. A do výšky budou řvát kvůli scenérii okolo zámečku památkáři - stavět tam něco alá KOMOKO Modřany). A jak už jsem se zmínil, je to podle mne nesmysl a politická sebevražda, aby někdo prosazoval necelý kilometr od nového mostu i pro tramvaje ještě další. Normální lidé Tě pošlou s tímto někam.
Jak už jsem tu výše napsal, udělal bych podle tvého návrhu trať od Trojské k ulici Ke Kázance (tam zastávku) a pak konečnou na parkovišti před ulicí Pod Havránkou. Odtud je to ke vchodu do ZOO procházkou podél řeky cca 700 m a vlastní smyčka by byla chráněná již vybudovanou protipovodňovou hrází a zdí. A za smyčkou by byl prostor pro další parkoviště.
Pokud by vznikl požadavek na nutnost propojení Podbaby s druhým břehem, tak bych navrhoval vést trať Papírenskou až k ulici Mlýnské, tam projít prostorem po nepoužívané staré vlečce ke kolejišti u bývalého nádraží Praha Bubeneč a vybudovat těleso souběžné s drážním až k Partyzánské a napojit to na tuto trať. A nebo pak opravdu postavit trať za ZOO, jak je to v tom článku a prohnat ji podle Bohnic na Zenklovku.