Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2037
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Petrpes » 03.1.2017 11:02

slonik píše:Právě v ose Thámovy je podle platného územního plánu nechaná široká ulice, aby se tam všechno vešlo. A limity by mohly dělat problém možná v Thámově, ale vždycky se dá udělit výjimka. Nikdo tam nebydlí, jsou tam kanceláře a hotel.
Nicméně jak se vypořádat s kolonií přísně chráněného Sysla Povltavského?
Přestěhovat jej na Sázavu asi ekologové nepovolí... :devilsmokin

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 395
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od slonik » 03.1.2017 10:22

Právě v ose Thámovy je podle platného územního plánu nechaná široká ulice, aby se tam všechno vešlo. A limity by mohly dělat problém možná v Thámově, ale vždycky se dá udělit výjimka. Nikdo tam nebydlí, jsou tam kanceláře a hotel.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9742
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 03.1.2017 9:33

Že by zástavba na Rohanske nábřeží? Nebylo by stejne kde tramvaj natáhnout,aby splnila všechny limity.

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 395
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od slonik » 03.1.2017 9:26

Taková nekonkrétní věc, ale řekl bych, že dost zásadní, jde o most z Karlína do Holešovic. Vždycky se plánoval v ose ulic Komunardů a Thámova, měl jsem za to, že logicky i s tramvajovou tratí. Naposledy jsem viděl zmínku v Koncepci pražských břehů, kde se o TT na mostě jasně píše. Nedávno jsem se ale dozvěděl, že Metropolitní plán uvažuje o mostě v ose Na Maninách - Urxova, čímž by TT byla samozřejmě ztracena. Nemáte někdo informaci, proč tomu tak je? To propojení dost citelně chybí, z Holešovic se musí na B protisměrně na Palmovku, takhle by to šlo na Křižíkovu a ještě rychlejc a v Karlíně je problém s nerovnoměrnou poptávkou, kdy po Křižíkovu tramvaje tečou a za Urxovou vezou totální vzduch, tohle je jediná možnost, jak s tim něco udělat...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8463
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.11.2016 14:42

Lanovku do trojské zoo posoudí studie, šéf zahrady by uvítal tramvaj
http://praha.idnes.cz/lanova-draha-zool ... zpravy_nub

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3850
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 05.11.2016 8:28

Bobik píše:Zatím jsem v klidu.
Já ne, já se vždycky rozčílím. Tolik zbytečně počmáranýho papíru. (-X #-o #-o
Ale někde se zas bude juchat, že si můžeme do plánů přikreslit další TT. Termín bych odhadoval tak rok 2678. 8-)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4390
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobik » 05.11.2016 5:28

Teda nic ve zlým, ale takovejhle vizualizací jsem už viděl - a nic. Viz třeba nádraží Bubny, nádraží Smíchov.... Otázka je, kdy se kopne, zdali se (v dohledný době) vůbec kopne a jak to nakonec bude ve skutečnosti vypadat.
Zatím jsem v klidu.

petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od petr91 » 04.11.2016 20:56

FB Praha 10 píše:Jak by mohlo za zhruba půl století vypadat území s největším rozvojovým potenciálem v Praze 10, ukazuje právě dokončený návrh urbanistické studie lokality Bohdalec - Slatiny – brownfield Strašnice.
Zajímavostí proč to sem dávám je TT vedená z Bohdalce přes Slatiny směrem na Zahradní Město. Dále je zajímavé zrušení areálu Slávie mimo fotbalový a hokejový stadion. Celé území by pak mohlo pojmout až 30 tisíc nových obyvatel Prahy 10
- více: https://www.facebook.com/praha10/posts/ ... 24065456:0
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1058
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od thriller2 » 27.10.2016 22:24

Muselo by se jezdit obousměrně tou jižní Trojsou jednosměrkou, abychom se vyhli ostrým zatáčkám. Další pokračování do ulice Pod Hrachovkou je pak skoro nemožné, takže by se konečná musela hodit k hlavnímu vchodu. Odbočení z Trojské před hlavní vchod do Zoo by bylo sice možné jen jednokolejně, ale to na konci tratě nevadí. Obratiště před hlavním vchodem by pak šlo pouze pro obousměrné tramvaje.
Přes týden je tam poptávka max po jedný lince, ale o víkendech by to vyžadovalo linky nejméně dvě. Posilová by pak bez obratiště u MC jezdila jalový kilometry někam do říti.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 884
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 26.10.2016 21:05

KarlosK píše:Tram do zoo jedině v současné trase bus 112 se smyčkou na parkovišti u severního vlezu. cokoliv jiného je hovadina

Právě že není. Vést tram trať po 112 je zabité z více důvodů. Nejen že by musela vést normálně po ulici s IAD protože na samostatné těleso tam není místo. A lidem se v tom případě ani nedivím. To je zabitý nesmysl a i vytáčet některé křižovatky by byl docela záhul a nacpat smyčku před vchod do ZOO je blbost. Naopak mnou navrhovaná trasa je jen 100 - 150 m jižněji a určitě by byla lepší než nějaká smyčka navrhovaná u mostu.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9742
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 26.10.2016 19:30

Bobik píše:Jenže tahle varianta nemá šanci projít. Navíc Trojští ji už několikrát odmítli. Proto se uvažuje o prodloužení z Podbáby přes most (co se musí postavit), horem kolem zoo a do Ďáblic.
Lidi jsou i proti novému pavilonu goril... Myslíš, že jim tramvaj vadit nebude? :roll:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4390
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobik » 26.10.2016 18:08

Jenže tahle varianta nemá šanci projít. Navíc Trojští ji už několikrát odmítli. Proto se uvažuje o prodloužení z Podbáby přes most (co se musí postavit), horem kolem zoo a do Ďáblic.

KarlosK
Uživatel
Příspěvky: 176
Registrován: 03.11.2009 19:07
Bydliště: Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od KarlosK » 26.10.2016 14:05

Tram do zoo jedině v současné trase bus 112 se smyčkou na parkovišti u severního vlezu. cokoliv jiného je hovadina

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 884
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 25.10.2016 23:42

MM-Mikulovsky píše: trasa cca = může být třeba takto, ale vždy rozhodně:[/b]
1.) Nad čistírnou (podzemní částí staré i její nástupkyně na Císařském ostrově) po estakádě, aby pod TT nebyla nad Vltavou menší světlá výška než pod lávkou pro pěší u Trojského zámku.
2.) Trojský břeh je „přírodní“/šikmý = jsme ve městě, proč by tam nemělo jít vystavět (více či méně) kolmou nábřežní zeď, aby přibyl vodorovný pás země pro komunikaci/drážní těleso?
3.) Na stoletou vodu asi mnoho míst v Praze nechrání mobilní hráze jen se stacionárním kotvením v terénu – nešlo by jej použít podél té TT na nové nábřežní hrázy i jejího klesnutí pod lávku do Tróje z Císařského ostrova (a potažmo od TT západně okolo ZOO pro navýšení její ochrany před záplavami)!
Nezlob se, ale už jsem tady o tom dávno psal. Celé město je v zásadě hrázemi chráněno před 100 letou vodou s vyjímkou pár míst, kde je to doplněno mobilně - nejvíce Malá Strana - pod Čertovkou, kde to chrání několik domů. Dole v Tróji je problém, že ZOO dolní areál je chráněný hrází jen na 20 letou vodu a ten je ještě asi o metr výš, než břeh u Trojského zámečku. Zároveň cesta podél oranžerie je cca 3 m široká. Pokud bys tam chtěl nějakou trať stavět, musel bys jít tělesem do toku a nebo výrazně výškově nahoru (nikdo Ti nebude stavět trať v zátopovém území a za miliony tam budovat nějaké mobilní hrazení. A do výšky budou řvát kvůli scenérii okolo zámečku památkáři - stavět tam něco alá KOMOKO Modřany). A jak už jsem se zmínil, je to podle mne nesmysl a politická sebevražda, aby někdo prosazoval necelý kilometr od nového mostu i pro tramvaje ještě další. Normální lidé Tě pošlou s tímto někam.
Jak už jsem tu výše napsal, udělal bych podle tvého návrhu trať od Trojské k ulici Ke Kázance (tam zastávku) a pak konečnou na parkovišti před ulicí Pod Havránkou. Odtud je to ke vchodu do ZOO procházkou podél řeky cca 700 m a vlastní smyčka by byla chráněná již vybudovanou protipovodňovou hrází a zdí. A za smyčkou by byl prostor pro další parkoviště.
Pokud by vznikl požadavek na nutnost propojení Podbaby s druhým břehem, tak bych navrhoval vést trať Papírenskou až k ulici Mlýnské, tam projít prostorem po nepoužívané staré vlečce ke kolejišti u bývalého nádraží Praha Bubeneč a vybudovat těleso souběžné s drážním až k Partyzánské a napojit to na tuto trať. A nebo pak opravdu postavit trať za ZOO, jak je to v tom článku a prohnat ji podle Bohnic na Zenklovku.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8463
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 25.10.2016 22:07

P_V píše:Hustokrutá trasa. Skrz areál muzea nad podzemními nádržemi, které na tu zátěž asi nebyly dělané. Skrz čistírnu. Po zátopovém nábřeží kolem zámku, kam se bez posouvání břehu nebo bourání části zahrady ani rozumná silnice nevejde, a kdyby se mělo nábřeží navyšovat, tak se zámek schová za náspem. Kolize s lávkou. V závěru pustinou v Povltavské, odkud se k přilehlé zástavbě není jak dostat, jelikož tam prozíraví obyvatelé Troje zastavěli všechny možné proluky. Jako šlo by to, ale muselo by se hodně upravovat okolí, aby to nebylo hnusné a nepoužitelné.
trasa cca = může být třeba takto, ale vždy rozhodně:
1.) Nad čistírnou (podzemní částí staré i její nástupkyně na Císařském ostrově) po estakádě, aby pod TT nebyla nad Vltavou menší světlá výška než pod lávkou pro pěší u Trojského zámku.
2.) Trojský břeh je „přírodní“/šikmý = jsme ve městě, proč by tam nemělo jít vystavět (více či méně) kolmou nábřežní zeď, aby přibyl vodorovný pás země pro komunikaci/drážní těleso?
3.) Na stoletou vodu asi mnoho míst v Praze nechrání mobilní hráze jen se stacionárním kotvením v terénu – nešlo by jej použít podél té TT na nové nábřežní hrázy i jejího klesnutí pod lávku do Tróje z Císařského ostrova (a potažmo od TT západně okolo ZOO pro navýšení její ochrany před záplavami)!

Odpovědět