Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Nové tramvajové tratě
Jak jest psáno, Budějovická je řešitelná, 2+2 pruhy jsou tam jako relikt z dob neexistence magistrály a nemají opodstatnění, čili vůbec nejde o záležitost tramvaj NEBO parkování, vejde se tam oboje, dokonce existují dva způsoby, jak to vyřešit. Je to vyloženě umělý problém.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Pokud ta 13 bude v soupravách, tak možná. Ale jinak bych rád připomněl, že vazba z vlaku S9 Vršovice - Pankrác je dost využívaná.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Nové tramvajové tratě
Já se taky obávám, že (nejen) ta 193 jezdit nebude (nebo ne tamtudy), protože ani nebude mít kudy, když tam místo křižovatky bude díra.
Re: Nové tramvajové tratě
P_V: pokud by doslo k protazeni 13 z vrsovic, pak by zaroven 193 byla v useku pankrac-vrsovice zrusena, nebo se pletu? misto kloubu pojede 1xT3 - je to plytvani? a k vozovne jen solo misto dvojic..
Re: Nové tramvajové tratě
Mně ale připadá jako plýtvání, aby do oblasti Pankráce jezdily 2 linky, které se liší jen jednou zastávkou, a k tomu navíc ještě 193. Na Budějovickou by druhá linka smysl měla, ale na tenhle cancour nikoliv.
Závlek by mohl fungovat, kdyby tam byla dvojitá kolejová spojka a dvě nástupiště. Každý směr by měl svůj perón. Ale někde jsem četl, že bude "dočasně trvale" jen jedna obratová kolej s nástupištěm. Tak snad to nějak pěkně načasovat, aby se to nesjíždělo. Nebo tam pojede každý druhý spoj.
Závlek by mohl fungovat, kdyby tam byla dvojitá kolejová spojka a dvě nástupiště. Každý směr by měl svůj perón. Ale někde jsem četl, že bude "dočasně trvale" jen jedna obratová kolej s nástupištěm. Tak snad to nějak pěkně načasovat, aby se to nesjíždělo. Nebo tam pojede každý druhý spoj.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Napady zajimave, ale d-18 tam koncit nebude z prosteho duvodu - nemela by plnohodnotnou konecnou ani ne jedne strane. Ale dokazal bych si predstavit, vyjimecnou situaci, kdy by tam jezdit mohla - jezdil by tam kazdy jeji treti spoj.
Re: Nové tramvajové tratě
zavlek tezko, na to nebude kapacita, protoze by na uvrat jezdil dvojnasobek spoju.
budou moci KT8 jezdit dlouhodobe na 18 i v situaci, kdy u ND je potkavacka? nebylo by pak rozumnejsi na pankrac presmerovat 14 a 18 na sporilov? i z hlediska vypravovani z HL (ackoli pocitam, ze by se asi cast KT8 presunula na PA).
a pokud nekdy bude TT na libus, pak 21 pankrac-myslikova-libus
Re: Nové tramvajové tratě
parkovani kolem zelene lisky by mohlo byt podelne pri chodnicich s usporadanim 1+1 pruh a teleso tram uprostred (a la belohorska). 2+2 tam rozhodne neni nutnosti, i vzhledem k propustnosti okolnich krizovatek.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Nové tramvajové tratě
Starosta Prahy 1 blokoval tramvaj na Václavák z "principiálního" důvodu, že nemá rád tramvaje.parrot píše: ↑23.9.2020 18:10Mě spíš překvapuje, proč má nějakej "úředníček" z městské části větší slovo, než "vrchnost" na magistrátu, protože dnes dokázal zablokovat stavbu až na Budějovickou kvůli úbytku parkovacích míst pro IAD. A stejně tomu bylo se starostou Prahy 1, kterej si postavil hlavu a dokázal blokovat stavbu tratě přes Václavský náměstí
Na Budějovické to dopadlo, jak to dopadnout muselo: někdo ( ) viděl jen rovnou ulici, zachovaný středový pás (po kterém stejně tramvaj dřív jezdila), takže si myslel, že stačí obnovit koleje. Prostě rychle, levně, hotovo. Navíc nemáme dnes ve městě rádi , takže zmizení parkovacích míst = zmizení aut z města.
A ono ne. Na Dědině se lidi taky nechali ukecat, až když jim slíbili parkovací dům. Tady se asi slibovat parkovací dům (nebo spíš domy) nechce, protože drahýýý, a tak najednou:
Bez řešení parkování prostě TT na Budějovické nebude. Myslel jsem, že Dědina je dostatečné poučení. No, zdá se, že ne, takže se to taky pro začátek zkusilo jen tak, a výsledek je.Šurovský řekl, že město a Praha 4 se shodly na prodloužení ulicí Na Pankráci a dál k poště. „Shodli jsme se, že to má smysl jak pro místní, tak i pro dálkové vazby. Dál je to ale skutečně konfliktní záležitost kvůli parkování a ani to tedy není úplně akutní,“ řekl.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Nové tramvajové tratě
Byla. Asi třicet let. Ovšem někdy před cca deseti lety se ji podařilo oficiálně zrušit. Nebo se o tom alespoň mluvilo, protože požadavek na zrušení byl ohledně nějakýho stavebního boomu a úprav v místech trati, což by s tratí oficiálně ve výluce nešlo.
Nojo, když ona má být právě v té křižovatce stavební jáma, takže dál to prostě nejde. A kvůli tomu bude i nástupní/výstupní šturc krátkej jen na jednu tramvaj.
Re: Nové tramvajové tratě
Hele už je to dávno, ale říkalo se, že trať je "pouze ve výluce".P_V píše: ↑23.9.2020 13:06Jaké pak bude linkové vedení, až bude vše hotovo? 18 pojede závlekem z centra, nebo i do centra? Nebo bude střídavě krátká a dlouhá 18?
Hele, to je zajímavé. Měl jsem za to, že trať už byla formálně zrušena. A vono ne. Může to mít zajímavé právní důsledky, např. že se bude posuzovat jako stará hluková zátěž, nebyla potřeba EIA. Které ze zmizelých tratí v Praze ještě formálně existují v dlouhodobě nesjízdném stavu?PR DPP píše:Aktuálně obnovovaný úsek má stavebně charakter rekonstrukce trati.
Mě spíš překvapuje, proč má nějakej "úředníček" z městské části větší slovo, než "vrchnost" na magistrátu, protože dnes dokázal zablokovat stavbu až na Budějovickou kvůli úbytku parkovacích míst pro IAD. A stejně tomu bylo se starostou Prahy 1, kterej si postavil hlavu a dokázal blokovat stavbu tratě přes Václavský náměstí
https://zdopravy.cz/praha-ustoupi-od-st ... S7CnvJllFA
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
P_V:
zprávy zda se tam bude jezdit, nebo ne se momentálně značně liší.
Ale plánovalo se 18 na Pankrác, 13 z Čechova nám. k vozovně a zkrácení/odklon 193.
Závlek je zajímavá myšlenka
zprávy zda se tam bude jezdit, nebo ne se momentálně značně liší.
Ale plánovalo se 18 na Pankrác, 13 z Čechova nám. k vozovně a zkrácení/odklon 193.
Závlek je zajímavá myšlenka
Re: Nové tramvajové tratě
Jaké pak bude linkové vedení, až bude vše hotovo? 18 pojede závlekem z centra, nebo i do centra? Nebo bude střídavě krátká a dlouhá 18?
To se moc nenapřestupujeme, když budou kaštani vyklopeni ještě pod křižovatkou a ne na náměstí kde je všechno. Asi stejně nepohodlný přestup jako u Povstání.PR DPP píše:zhruba 250 metrů a bude končit kolejovým přejezdem v nové tramvajové zastávce Pankrác u křižovatky ulic Hvězdova a Na Pankráci. Díky tomu vznikne u Arkád Pankrác nový přestupní bod mezi trasou C pražského metra
Hele, to je zajímavé. Měl jsem za to, že trať už byla formálně zrušena. A vono ne. Může to mít zajímavé právní důsledky, např. že se bude posuzovat jako stará hluková zátěž, nebyla potřeba EIA. Které ze zmizelých tratí v Praze ještě formálně existují v dlouhodobě nesjízdném stavu?PR DPP píše:Aktuálně obnovovaný úsek má stavebně charakter rekonstrukce trati.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Nové tramvajové tratě
Radek píše: ↑23.9.2020 12:11Tisková zpráva zde: https://www.dpp.cz/spolecnost/pro-media ... ra-pankrac
Tím chtějí říct, že po dobu, co se bude kopat Táborská, se bude jezdit Vozovna Pankrác - Pankrác To je tak na jedno KT, interval 30 minut.S pravidelným využíváním nově vybudovaného úseku tratě ke stanici metra Pankrác DPP počítá na konci jara příštího roku, tj. po dokončení všech etap rekonstrukcí tramvajových tratí v oblasti Prahy 4. Do té doby DPP plánuje nový úsek využívat pro náhradní tramvajovou dopravu.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Tisková zpráva zde: https://www.dpp.cz/spolecnost/pro-media ... ra-pankrac