Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Mapl » 15.3.2008 14:33

Mě se docela zamlouvá varianta číslo 2, ale je tam zase málo zastávek na trase a to Troja chtít nebude. Ale jak zde Proxy napsal, tak to možná bude této variantě nejlbíž.

Ale co do zastávek a jejich výhodnosti by byla nejlepší trasa asi varianta číslo 1, ale v poměrně úzkých ulicích Trojy by to mohl být malinko problém tramvaj vést a na samostatném tělese by jí zase nechtěli okolní obyvatelé jako rušivý element. (-X

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Proxy » 15.3.2008 13:41

adesnaj píše:osobní návrh na tramvaj TRÓJA :lol:
Já bych si trochu realisticky zatipoval, že výsledek bude blízko variantě 2, ale více zastávek pro Trójany ;-) akorát smyčka bude spíš někde u Vltavy, protože nějak si moje bujná fantazie nedokáže představit jak tramvaj vytáhnout k BOT :oops:
Varianta 3 je pěkná výletnická tramvaj 8-) tu variantu bych si nechal na vydírání MČ Praha-Troja, kdyby se moc cukali k výstavbě TT :lol:
Naposledy upravil(a) Proxy dne 15.3.2008 15:39, celkem upraveno 1 x.

adesnaj

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od adesnaj » 15.3.2008 10:56

osobní návrh na tramvaj TRÓJA :lol:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Damir Holas » 15.3.2008 10:40

Neral píše:Podhoří přece autobus nepotřebuje; je už obsloužené linkou P2. :wink:
No ty jim teda přeješ :wink: Jen sezónní provoz :)

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Neral » 14.3.2008 19:50

Podhoří přece autobus nepotřebuje; je už obsloužené linkou P2. :wink:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3802
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 14.3.2008 17:21

1) Jistě, ve špičce možná i častěji... :)
4) Jakýsi Lanna to už v předminulém století jednou o kus vedle udělal, proč tedy ne repete... šlo by to jen o nějakých 20 m jižněji.
5) a neřekne, neřekne... Už mě napadá jen pobřežní cesta, je sice nejméně kolizní, ale to se pak ta trať bude Troji vyhýbat téměř dokonale.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 14.3.2008 15:51

1) Tak to tedy prr, nejela by jednou za půl hodiny. Kazanka ovšem nemá nárok na tak luxusní dopravní obsluhu, jakou má díky ZOO.
3) Bingo. Skoro jsi to odhalil.
4) Přeložit Vltavu je nemožné
5) :D

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3802
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 14.3.2008 15:11

1) Izochrona neizochrona, zastávka Kazanka bude od stávající zástavby nedostupná, bude-li vůbec zřízena. Linka 112 jedoucí jednou za půl hodiny kvůli Podhoří je v této zastávce zbytečná, to se dřív dojde pěšky až na metro. Domníval jsem se že 112 se zredukuje na návazný minibusík z Podhoří k zoo, případně vůbec nebude pokud by smyčka byla až u zast. Botanická zahrada.
3) Lávka vychází na stejnou výškovou úroveň jako těch Q500+0,5m trať, horem ani dolem to snadno nepůjde, tak jedině ji ukončit ještě před tratí kde bude (zastávka?,) úrovňový přechod a rampa k řece. A co s ulicí Pod Havránkou, tam asi bude podjezd s hrazením.
4) Zeď fuj. To už spíš přeložit Vltavu :) a místo zdi rozšířit břeh aby měl sklon k náplavce.
5) tak to by mě opravdu zajímalo kudy, Trojská je tam úzká a strmá... že by skrz zoo?

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Trať k ZOO

Příspěvek od Damir Holas » 14.3.2008 14:32

P_V píše: Osobně bych to viděl na takovýhle tunel :D
A hele, tak pán by nejraději vytuneloval Trojský zámek? :lol: :wink:

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 14.3.2008 14:30

ád

1) Nafouknuté. Izochrony pěší dostupnosti to nepotvrzují a kromě toho by možná paralelně s tramvají zůstala a-112 kvůli Podhoří, jen by nezajížděla k ZOO.
2) TT by byla nad Q500 + 0,5m dle platných norem.
3) Upraví se, ale vypadala by stále podobně jako dnes
4) TT se tam vejde, ale za cenu opěrné zdi nad Vltavou. Toto je skutečně jedna z velmi ožehavých otázek této trati, na kterých stojí a padá.
5) Máte špatné informace, pane MOpe. Propojení do Bohnic i na Suchodlskou trať se studijně zpracovává a nevypadá to zas tak špatně.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4698
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MOp » 14.3.2008 14:05

problem 1/ nepodstatna malickost :-)
problem 2/ tt by tvorila povodnovou barieru
problem 3/ no tak se postavi jina, ktera nebude vadit. ten milion se v tom ztrati, pripadne se vypise nejaka soutez na jeji novou podobu za x melounu..
problem 4/ nevím
problem 5/ zde je to jednoduche - nikudy

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3802
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Trať k ZOO

Příspěvek od P_V » 14.3.2008 13:51

Problém 1 - blok domů podél Trojské ulice je souvislý, chybí tu příčné ulice kudy by se do Povltavské dalo dojít na zastávku.
Problém 2 - zátopové území podél zámku.
Problém 3 - lávka.
Problém 4 - jedna z budov areálu zámku přiléhá těsně k řece.
Problém 5 - kudy dál do Suchdola a Bohnic?

Osobně bych to viděl na takovýhle tunel :D

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 14.3.2008 12:30

Ve fázi studie. Jsou tam větší problémy, než s tou lávkou, ta se dá řešit docela v pohodě.

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Neral » 14.3.2008 0:03

Nevím v jaké fázi podrobnosti je studie tramvajové trati k ZOO, ale včera jsem šel okolo Trojského zámku a napadla mě otázka, jak by bylo řešeno křížení s pěší lávkou přes řeku. Pod ní by se trať pochopitelně nevešla a na předmostí taky moc místa není u zdi zámeckého parku. Takže předpokládám, že by muselo dojít k nějakým větším stavebním pracím, které by se dotkly i té lávky...

František Nyklíček
Uživatel
Příspěvky: 8
Registrován: 10.12.2006 13:07
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Bubny

Příspěvek od František Nyklíček » 03.3.2008 18:11

Ad Bubny: Není to myslím úplně špatné, ale chtělo by to dílčí úpravy. Například zastřešení tramvajových a železničních tratí hned celými domy bude znamenat výluky při rekonstrukci domů. Také konzervace dálnic mi nepřijde šťastná. Argumenty typu "zúžením ulic se nepodaří automobily odstranit" jsou sice možná pravdivé (pokud nebude zúžení doprovázeno dalšími kroky znevýhodňujícími použití automobilů), na druhé straně udržování a rozvoj dálnic ve městě spíše podnítí lidi, aby místo veřejné dopravy použili automobil (takže k čemu se vlastně mají stavět tramvajové tratě nebo dokonce metro, když budeme dělat vše proto, aby se podíl automobilů dále zvyšoval?). Přeložka u holešovického nádraží je tedy krkolomná a nelíbí se mi, na druhou stranu pokud by pomohla napříště v úseku Nádraží Holešovice - Ládví zavést náhradní TRAMVAJOVOU dopravu (což sice šlo udělat i tak, ale NĚKOMU se zdála lepší autobusová oklika), proč ne... Možná by v rámci přesunu do míst, kde tramvaj něco obslouží, mohli rovnou obnovit trať v Holešovičkách, a ne dělat takovéto zběsilosti. Jenže by se opět ubral prostor autům, takže raději MHD v tomto směru nezlepšíme, ať si tam lidi jezdí auty. Přeložka z nábřeží je celkem rozumná, byť na nábřeží je to jaksi hezčí podívaná. Argentinská - no, nebude koncentrace tratí v Holešovicích větší než v centru? Ne že by mi to vadilo, ale myslím, že jsou potřebnější směry. Toto mi přijde jako kombinace stávajícího stavu s někdejším návrhem náhrady okruhu křížem. Už ovšem bez tratě v Bubenské...

Odpovědět