Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 19.6.2022 15:24


Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobik » 14.6.2022 17:13

Původně se Levského ZC plánovalo naproti DC (myslím akorát mírně posunutá vpřed, až na ten trávník) a vnější kolej smyčky je vlastně kolejí traťovou. Ta dnešní spojka mezi kusou kolejí a smyčkou je vlastně "dočasné řešení". :) Takže předpokládám, že plány budou oprášeny. Smyčka se má stejně rekonstruovat a do budoucna by 2 koleje měly stačit.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 14.6.2022 14:31

A bude vůbec :?:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 14.6.2022 9:31

Kde bude zastávka Levského zc?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 14.6.2022 9:15

Rychlovka z Modřan:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 28.5.2022 20:28

jeffer: Nechci ti kazit radost, ale Vltavu v polévce, pokud bych bydlíš v Praze malé části máš.

Praha obnovila provoz Podolské vodárny ;-)

jeffer
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 07.5.2009 11:55

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od jeffer » 28.5.2022 16:48

Aká je ekonomika zatrávnených tratí a ich údržby (polievania)? Prinášajú len náklady naviac, nemožnosť jazdy IZS a náhradnej dopravy po trati a potom pár nevyčísliteľných zlepšení – zníženie hlučnosti a prašnosti v okolí a tým zníženie odporu obyvateľstva k rozšíreniu koľajovej siete, ktoré môže znížiť počet prevádzkovaných autobusov (a vo veľmi vlhkých snoch aj osobných áut) a tým ďalej znížiť prašnosť a exhalácie… Samozrejme, nie je úplne od veci zamýšľať sa nad tým, ako nepoužívať pomerne vzácnu pitnú vodu tam, kde stačí voda neupravená, na ktorú nám obvykle chýbajú rozvody. Pretože tráve Vltava stačí a neublíži, ale v polievke by som ju nechcel.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobik » 27.5.2022 6:27

pawel píše:
26.5.2022 21:55
Tohle v momentě rozjezdu dané inovace nikdo na 100% neví.
Jistě, na 100% ne. Ostatně, co je kdy na 100%, že? Ovšem jednak existuje nějaký předpoklad a výpočet a jednak, když se ukáže, že předpoklad a výpočet byly chybné, tak nejrozumnějším řešením je onu slepou uličku opustit a zkusit to jinak, ne v ní utápět bezvýsledně další peníze.
pawel píše:
26.5.2022 21:55
ale nedá mi to, když se tady šíří tyhle aeronetové báchorky.
Chápu, oponent mi svými fakty hází vidle do mé ideologie, tak je nutno oponenta zpochybnit, znevěrohodnit, naházet ho do jednoho pytle pokud možno s co největším množstvím různých pochybných existencí, ale hlavně ta fakta nevyvracet, do toho by se mohlo zabřednout a bůhvíjak by to nakonec dopadlo. :D
Sorryjako, ale přirovnávat zrovna Cílka k Aeronetu....zrovna študovanýho člověka, kterej se za ekologii bije jako lev, akorát coby vědec spoléhá na fakta a nepodléhá ideologiím..., no, kvalitní přešlap, tedy.... :lol:
Ovšem rozumím, různejm radikálním zelenáčům (nejen) on dost leží v žaludku, protože jim zpochybňuje jejich vlhké sny o lepším příštím. Jim jde hlavně o "ideový záměr" a "čistotu a správnost myšlenky" a že nějaká logika spolu s rozumem kdesi pláčou, je jim egál. Viz ten průser s přimíchávám biosložky do paliv, kdy při pěstování řepky a výroby složky z ní se vyprodukuje víc CO2, než spálením klasickýho paliva. Ale to se neměří, měří se až u výfuku, protože z něj přece to svinstvo leze.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 26.5.2022 22:31

pawel: Aeronet vs. správně erudovaný eurofil :D

Slovy klasika, když tyhle dva potkám, zapomínám na koho střílet :D.

Celý Green deal je akorát dílo politicky uvědomělých politiků z Německa a dalších zemí EU.... Ono samotná myšlenka je vlastně správná a i poměrně logická.... Provedení? Tragické.... Už jenom to, že to postavili na levném ruském plynu, což podtrhli stavbou NS2....
FVE na střechy domů? resp. komplet obnovitelné zdroje. Zrovna Německo je příkladem, že to prostě na tom postavit nelze.... V rámci nějakého mixu to smysl má... Ovšem postavit to většinově na OZE je totální blbost.... viz https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2 ... blackoutem

Ono pak je samozřejmě reálné řešení, ale to neměla odvahu říct ani Greta.... Chceme ekologii a chovat se k planětě šetrně? Tak se prostě vrátit o 100 let zpět.... Snížit mobilitu (ono eurovíkendy letadlem jsou eko cool a eauto to moc nevytrhne), snížit spotřebu energie vyházením zbytné elektroniky a takhle by se mohlo pokračovat....

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od pawel » 26.5.2022 21:55

"musí dávat smysl"
"nebýt ekonomická černá díra"

Tohle v momentě rozjezdu dané inovace nikdo na 100% neví. Jestli to víte, tak jste génius.

Jinak je zajímavé, že ti, kdo pranýřují zelenou energii, zároveň populisticky chtějí potravinovou soběstačnost, ale energetickou odmítají. I ten uran se sem musí odněkud dovézt, o ropě a zemním plynu asi mluvit nemusím.

No nic, totální OT, ale nedá mi to, když se tady šíří tyhle aeronetové báchorky.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobik » 26.5.2022 0:50

pawel píše:
25.5.2022 20:15
Já bych jen připomněl, že každá inovace tohoto typu se nejdřív musí postavit na nohy pomocí eráru. V minulosti (s přesahem do současnosti) třeba jaderná energie. Bez dlouholetého štědrého dotování vývoje i samotného provozu ze strany veřejných financí bychom ji tu dnes měli jen sotva.
A já bych jen připomněl, že každá inovace, aby na těch nohou vůbec dokázala stát, musí především dávat smysl a nebýt to ekonomická černá díra. Ani pro vojenské využití, které zejména bylo na počátku většiny věcí a odkud se ty věci pak přelily do veřejnýho sektoru. Viz třeba ty reaktory, který se uplatnily hlavně v ponorkách, coby ideální zdroj energie, nezávislý na kyslíku. Jenže kdyby to bylo neúměrně drahý, tak ač zdroj ideální, přesto by to neprošlo ani armádě. Zkrátka ekonomická únosnost v tom hraje roli vždy, o čemž se na vlastní kůži přesvědčili třeba Sověti. Ve výsledku je jedno, jestli je ideologie rudá, zelená, nebo fialová s puntíčkama, pokud ekonomicky nedává smysl, je neživotaschopná.
P_V píše:
25.5.2022 12:36
Ona ta vodovodní voda bude furt zdražovat, stačí když při těch opakovaných suchách v Želivce nebude dost vody.
A co třeba zkusit řešit příčinu, nikoli důsledky? Viz ta voda v Želivce. Republikový srážkový průměr je 600-800mm za rok, přičemž 1mm = 1l/m2, tedy ročně u nás naprší 600-800 litrů na čtvereční metr. To není špatný. Jenže problém nastává v tom, že krajina ztrácí schopnost zadržovat vodu, tedy spousta jí zbytečně odteče pryč. A tu schopnost ztrácí díky našemu hospodaření. Jenže místo, abychom změnili tohle, tak rozhazujeme veřejný peníze za kraviny typu dotací na dešťovku. A v tom ničení si krajiny vesele pokračujeme, např. zachováním "širých rodných lánů" (už sám o sobě odpar z plochy jako kráva), na kterých pěstujeme pod záminkou zelené ideologie stále dokola ty samé, ne zrovna vhodné plodiny, které přispívají k tomu, že půda ještě více ztrácí schopnost zadržovat vodu a ještě ke všemu tyhle plodiny dotujeme. Ale hlavně ve jménu zeleného nesmyslu kupředu levá, zpátky ni krok a kdo nejde s námi, jde proti nám.

Jo, už to tu bylo a nebylo to hezký.

P.S. Doporučuju číst Cílka (Václava, toho geologa). Velmi chytrý pán, který (nejen) tohle vysvětluje srozumitelnou formou.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od pawel » 25.5.2022 20:15

Koukám, že tu máme hodně expertů na zelenou energii. Já bych jen připomněl, že každá inovace tohoto typu se nejdřív musí postavit na nohy pomocí eráru. V minulosti (s přesahem do současnosti) třeba jaderná energie. Bez dlouholetého štědrého dotování vývoje i samotného provozu ze strany veřejných financí bychom ji tu dnes měli jen sotva.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 25.5.2022 17:26

MPL píše:
25.5.2022 15:50
To je sice hezké, ale následně budete řešit "ucpávání trysek", čištění nádrže, její desinfekci ap.
Aby to nakonec nevyšlo dráž než ta voda z hydrantu.
Určitě! Ale bude to Greendeal!

MPL
Uživatel
Příspěvky: 228
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MPL » 25.5.2022 15:50

To je sice hezké, ale následně budete řešit "ucpávání trysek", čištění nádrže, její desinfekci ap.
Aby to nakonec nevyšlo dráž než ta voda z hydrantu.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 25.5.2022 14:55

P_V píše:
25.5.2022 12:36
Starý Hloubětín - Rokytka, vozovna Vokovice - Litovický potok, vozovna Motol - Motolský potok (u těchto vodotečí může být problém se zákazem odběru při suchu),
Kotlářka - Motolský potok, Hlubočepy - Dalejský potok (tady zákaz nenastane neb od těch míst dál už potok nemá krajinnou funkci),
Dvorce - Vltava, Podolská vodárna - surová voda hned vedle v baráku
a ty jímací studny se dají zřídit s pískovou filtrací, aby se odstranily nejhrubší nečistoty

Ona ta vodovodní voda bude furt zdražovat, stačí když při těch opakovaných suchách v Želivce nebude dost vody.
Voda sice asi zdražovat bude, ale s tím lapáním většího množství vody to taky nebude jednoduché.
Nejjistější je asi odběr z nějakých kopaných studen okolo Vltavy - Braník, Dvorce, Florenc, Výstaviště, Podbaba - případné možné objekty pro odběr prosáklé vody z Vltavy. Nejjednodušší je asi se dohodnout s PVS - potažmo Veolií o odběru někde v Podolí. Ale ani voda ze všech těchto zdrojů není zadarmo. Kromě poplatku za vodu jako takovou, budeš muset provozovat nějaké čerpání.
S ostatními toky bych moc nepočítal. Když bude sucho, tak nenačerpáš nikde. Pokud je zákaz, tak platí všude. Ani Motolský potok není žádné spasení, pokud není hodně vody, tak i tady jsou rádi, že jim nějaký čůrek protéká bokem zkrz rybníčky a potokem vlastním nic neteče a tudíž nikde není co lapat do nějakých nádrží.
Všechny tyto zdroje jsou pro pravidelné zalévání X nádržemi denně značně nejisté.
Takže podle mne nějaká dešťovka z vozoven (pokud nebude, tak vodovod) a třeba nějaký zdroj v Podolí či Braníku a třeba v Podbabě v kombinaci s fotovoltaikou pro čerpadlo.

Odpovědět