Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 13.12.2008 18:40

Výškově neproveditelné.

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bald » 13.12.2008 18:10

Markus píše:...Tak a teď mi to pěkně zkritizujte, prosím prosím [-o<
A jak by bylo třeba překopat široké okolí, aby šlo ulici Zálesí s TT zaústit do raženého podnemocničního tunelu?? Ta ulice je dost příkrá už teď a od křižovatky s Vídeňskou je to k první budově nemocnice 80-90 metrů (navíc z kopce). A vymýšlet třeba i jen hloubené varianty po areálu špitálu je nesmysl.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od syverin » 13.12.2008 12:00

Tož to do mapy bez vrstevnic se kreslí hezky, taky jsem kreslíval.

Markus
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Markus » 13.12.2008 11:23

Psal jsem příspěvek na České dálnice a krásně mi tam zapadla i tramvajová trať. Jde o tangenciální tramvajové propojení Modřan, Lhotky (myšleno Nové Dvory), Nemocnice Krč, Roztyl a Spořilova (stávající konečná linky 11). Předpokladem je prodloužení tramvaje z Modřan na Nové Dvory. Ulicí Śtůrovou bych sestoupil k Zálesí kterou bych překonal mostem, napojil na stanici linky D Thomayerova nemocnice a dále pokračoval novým silničně-tramvajovým tunelem z ulice Zálesí pod Thomayerovou nemocnicí a Kunratickým lesem, s podzemní (stanicí Roztyly - přestup linku D a příměstskými/dálkovými busy), tunel by byl ukončen v prostoru MÚK D1 x Spořilovská x Ryšavého. Tato MÚK po dostavbě východní části R1 mezi D1 a Běchovicemi nebude už tolik zatížená a jistě by se zde dala vhodně vést i tramvajová trať - tím by se tramvaj dostala na Spořilo do oblasti konečné linky 11. Přínosy: Rychlé propojení jihu a východu Prahy veřejnou i místní IAD dopravou, rozvoj všech oblastí v trase, větší význam autobusového terminálu Roztyly, alternativní způsob pro busy jak se dostat z jihu na Želivského objetím Kačerova a Michle (hadovitá je úzké hrdlo se kterým těžko někdo něco zmůže a ani dál to není žádná sláva). Nevýhodou je samozřejmě investice kterou by si tato změna vyžádala, náklady vidím v desítkách miliard. Přesto si myslím že by se to městu vyplatilo, přineslo by to velký rozvoj na jihu i východě Prahy. Tady jsem to zanesl do mapy.

http://www.mapy.cz/#x=133171456@y=13575 ... 9968+22528

Tak a teď mi to pěkně zkritizujte, prosím prosím [-o<

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 11.12.2008 0:37

Já se domnívám, že P4 střílí od boku schválně proto, aby pak mohla triumfálně dokázat, že s těmi tramvajemi jsou jen problémy a je lepší je nezavádět.

Bohužel, Proxi, Radlická je proti Vyskočilově ulici a Pankráci ještě slabý čajíček.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Proxy » 10.12.2008 22:47

Absolut píše:Ale ouha, ta tramvaj se tam mezi baráky nevejde, museli bychom ubrat dva pruhy autíček a rozšířit uliční prostor nejde, tam jsme přece dovolili postavit těsně k ulici baráky. Modelově na tenhle systém odpovídá Budějovická ulice na Pankráci, uzel u stanice metra Budějovická a hlavně Brumlovka, kde již dnes autobusy potřebují jednorázové posily účelovou linkou BBC. Takže já Praze 4 se slzami v očích tleskám za to, že nám v Praze umožní na vlastní oči poznat, jak vypadá pokus o automobilové město dle vzoru USA z 60. let. =D>
Já jsem optimista - proto bych to s tramvajkami na P4 neviděl tak zle, ale zároveň to bohužel znamená, že stavba případné tratě bude zároveň znamenat i rozkopání "nových" chodníků a rozsáhlé přeložky již přeložených inženýrských sítí. Kilometr obyčejné trati pak může stát 0,5 mld. jak v Radlicích :oops:

Markus
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Markus » 10.12.2008 19:11

S autíčky to není žádný med už teď. Třeba takové zavření ulice K Verneráku ukázalo jasně to na co upozorňuju už léta a totiž to že třeba takový Kunratický les se nedá rozumně objet autem. Z jedné strany je tam ve špičkách parkovště u Thomayerky a teď se druhé parkoviště stalo z Kunratické spojky. Musím si myslet ten kdo řídí na magistrátu dopravu musí být naprostý diletant (bez úražky myšleno jako neodborník), jinak by uzavření ulice K Verneráku předcházelo alespoň vybudování kruhového objezdu na křižovatce Kunratická spojka x K labeškám která je nyní katastrofálním úzkým hrdlem. Co se týká MHD, trápí mě to že P4 střílí různé návrhy takto od boku, realizace ale pak vázne a tak bolavá místa jako je třeba doprava na Vídeňské kde denně ztrácí čas desetitisíce lidí neřeší prakticky vůbec.

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Damir Holas » 10.12.2008 15:36

Absolut píše:Takže já Praze 4 se slzami v očích tleskám za to, že nám v Praze umožní na vlastní oči poznat, jak vypadá pokus o automobilové město dle vzoru USA z 60. let. =D>
Jo jo. V rámci letní brigády jsem dělal v jedné kanclbudově na Pankráci a vzhledem k okolní zástavbě a hustotě IAD jsem si vskutku připadal jak někde na Manhattanu... =P~ A to tenkrát ještě nefungovaly Arkády...

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 10.12.2008 10:14

Zmíněné tramvajové tratě, předložené P4, jsou vize pana architekta Preiningera a nejsou řádně technicky prověřeny, zejména z hlediska výškového řešení. Pana architekta jsem měl tu čest poznat a docela si ho si vážím, protože je to dobrý chlap a snílek a bez snílků bychom ještě skákali po stromech a žrali banány. Studie, kterou vypracoval, byla urbanistická a nikoli závazně technická a jako taková byla dostatečná pro svůj účel, který bohužel Praha 4 nepochopila a zanesla navržené vize stop tramvajových tratí do námětů ke konceptu ÚP. Je to k smíchu nebo k pláči, vyberte si. Nejsmutnější je asi ta Vyskočilova ulice, protože tam by TT teoreticky ještě šla postavit, ale právě Praha 4 její případné zřízení velmi znesnadnila nerozvážným rozdáváním stavebních povolení bez koncepce dopravní obsluhy území. Systém P4 je následující: 1) Nejdřív zaplácneme území až ke stávající uliční čáře a půjdeme investorům na ruku s jejich plány, to je přece rozvoj území. 2) Zjistíme, že nám přibyla autíčka, tak předěláme pruhy u křižovatek. 3) Zjistíme, že lidi jezdí i MHD a ta stojí ve frontě s autíčky a autobusy jsou plné, tak namalujeme do mapy tlustou čáru, že tam bude tramvaj. 4) Ale ouha, ta tramvaj se tam mezi baráky nevejde, museli bychom ubrat dva pruhy autíček a rozšířit uliční prostor nejde, tam jsme přece dovolili postavit těsně k ulici baráky. Modelově na tenhle systém odpovídá Budějovická ulice na Pankráci, uzel u stanice metra Budějovická a hlavně Brumlovka, kde již dnes autobusy potřebují jednorázové posily účelovou linkou BBC. Takže já Praze 4 se slzami v očích tleskám za to, že nám v Praze umožní na vlastní oči poznat, jak vypadá pokus o automobilové město dle vzoru USA z 60. let. =D>

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Fořtík » 10.12.2008 1:01

Matošo píše:No právě...

Oni si lidi v Jeremenkový sepsali petici a prej se od toho ustoupilo a teď je na řadě Na Dolinách...
Už baych pomalu začal taky tu petici vymejšlet...

Musíme jenom doufat, že zdravý rozum zvítězí a Dolinama tramvaje jezdit nebudou.

Ostatně i ten most u vodárny je pěkná kravina, když se na to podíváte "selským" rozumem, tak stavět most v místě, kde je Vltava široko-daleko nejširší není úplně košér...
Soudím, že jsme nejspíš sousedé. Inu, jak už jsem psal - pokud bude vyřešeno parkování v oblasti, tak mi případná TT Na Dolinách nevadí, je to poměrně kapacitní komunikace. Ovšem cpát tramvaje do Sinkulovy mi přijde nereálné a neuskutečnitelné. :wink:

Uživatelský avatar
Matošo
Uživatel
Příspěvky: 279
Registrován: 06.6.2007 11:46
Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Matošo » 10.12.2008 0:20

Markus píše:Koukám na podněty P4 k novému územnímu plánu, hovoří se zde o tom že ještě bude probíhat diskuze. Každopádně jsem tam nenašel zmínku o tramvajové trati v ulici Jeremenkově, naopak v k.ú. Podolí je tam v předchozích příspěvcích uvedená tramvajová trať ulicí Na Dolinách a hlavně tramvajový most u Podolské vodárny vedoucí k Nádražní na Smíchově.

http://www.praha4.cz/Mestska-cast/Uzemni-plan
No právě...

Oni si lidi v Jeremenkový sepsali petici a prej se od toho ustoupilo a teď je na řadě Na Dolinách...
Už baych pomalu začal taky tu petici vymejšlet...

Musíme jenom doufat, že zdravý rozum zvítězí a Dolinama tramvaje jezdit nebudou.

Ostatně i ten most u vodárny je pěkná kravina, když se na to podíváte "selským" rozumem, tak stavět most v místě, kde je Vltava široko-daleko nejširší není úplně košér...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 09.12.2008 23:41

Také je tam návrh TT z Budějovického nám. Vyskočilovou, Pekárenskou a podle trati k viaduktu u plynárny.

Markus
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Markus » 09.12.2008 20:26

Koukám na podněty P4 k novému územnímu plánu, hovoří se zde o tom že ještě bude probíhat diskuze. Každopádně jsem tam nenašel zmínku o tramvajové trati v ulici Jeremenkově, naopak v k.ú. Podolí je tam v předchozích příspěvcích uvedená tramvajová trať ulicí Na Dolinách a hlavně tramvajový most u Podolské vodárny vedoucí k Nádražní na Smíchově.

http://www.praha4.cz/Mestska-cast/Uzemni-plan

Uživatelský avatar
Matošo
Uživatel
Příspěvky: 279
Registrován: 06.6.2007 11:46
Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Matošo » 06.10.2008 10:24

Absolut píše:TT v ulici Na Dolinách a Sinkulovou je zbožný přání ing. Arch. Preiningera, ale do ÚP se s ní momentálně nepočítá. To jen ta malůvka ze studie pro P4 je barevně vymazlená jako ÚP. Do ÚP je navržena opět Jeremenkova.

Petice proti TT v Jeremenkově je už několik let stará a byla iniciována studií na TT v Jeremenkově od Metroprojektu z r. 1995, který tam počítal s TT na samostatném tělese z BKV asi tak, jako je TT na Petřiny.

Pod ulicí Budějovická mezi zast Zelená Liška a Budějovická je reálné vystavět podzemní garáže jako náhradu parkovacích stání v ose komunikace (lze se vyhnout IS velkých profilů). Prověřeno studií v loňském roce.
Díky moc, hned mi spad kámen ze srdce.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 06.10.2008 8:18

TT v ulici Na Dolinách a Sinkulovou je zbožný přání ing. Arch. Preiningera, ale do ÚP se s ní momentálně nepočítá. To jen ta malůvka ze studie pro P4 je barevně vymazlená jako ÚP. Do ÚP je navržena opět Jeremenkova.

Petice proti TT v Jeremenkově je už několik let stará a byla iniciována studií na TT v Jeremenkově od Metroprojektu z r. 1995, který tam počítal s TT na samostatném tělese z BKV asi tak, jako je TT na Petřiny.

Pod ulicí Budějovická mezi zast Zelená Liška a Budějovická je reálné vystavět podzemní garáže jako náhradu parkovacích stání v ose komunikace (lze se vyhnout IS velkých profilů). Prověřeno studií v loňském roce.

Odpovědět