Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Trať k ZOO

Příspěvek od Damir Holas » 14.3.2008 14:32

P_V píše: Osobně bych to viděl na takovýhle tunel :D
A hele, tak pán by nejraději vytuneloval Trojský zámek? :lol: :wink:

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 14.3.2008 14:30

ád

1) Nafouknuté. Izochrony pěší dostupnosti to nepotvrzují a kromě toho by možná paralelně s tramvají zůstala a-112 kvůli Podhoří, jen by nezajížděla k ZOO.
2) TT by byla nad Q500 + 0,5m dle platných norem.
3) Upraví se, ale vypadala by stále podobně jako dnes
4) TT se tam vejde, ale za cenu opěrné zdi nad Vltavou. Toto je skutečně jedna z velmi ožehavých otázek této trati, na kterých stojí a padá.
5) Máte špatné informace, pane MOpe. Propojení do Bohnic i na Suchodlskou trať se studijně zpracovává a nevypadá to zas tak špatně.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MOp » 14.3.2008 14:05

problem 1/ nepodstatna malickost :-)
problem 2/ tt by tvorila povodnovou barieru
problem 3/ no tak se postavi jina, ktera nebude vadit. ten milion se v tom ztrati, pripadne se vypise nejaka soutez na jeji novou podobu za x melounu..
problem 4/ nevím
problem 5/ zde je to jednoduche - nikudy

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Trať k ZOO

Příspěvek od P_V » 14.3.2008 13:51

Problém 1 - blok domů podél Trojské ulice je souvislý, chybí tu příčné ulice kudy by se do Povltavské dalo dojít na zastávku.
Problém 2 - zátopové území podél zámku.
Problém 3 - lávka.
Problém 4 - jedna z budov areálu zámku přiléhá těsně k řece.
Problém 5 - kudy dál do Suchdola a Bohnic?

Osobně bych to viděl na takovýhle tunel :D

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 14.3.2008 12:30

Ve fázi studie. Jsou tam větší problémy, než s tou lávkou, ta se dá řešit docela v pohodě.

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Neral » 14.3.2008 0:03

Nevím v jaké fázi podrobnosti je studie tramvajové trati k ZOO, ale včera jsem šel okolo Trojského zámku a napadla mě otázka, jak by bylo řešeno křížení s pěší lávkou přes řeku. Pod ní by se trať pochopitelně nevešla a na předmostí taky moc místa není u zdi zámeckého parku. Takže předpokládám, že by muselo dojít k nějakým větším stavebním pracím, které by se dotkly i té lávky...

František Nyklíček
Uživatel
Příspěvky: 9
Registrován: 10.12.2006 13:07
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Bubny

Příspěvek od František Nyklíček » 03.3.2008 18:11

Ad Bubny: Není to myslím úplně špatné, ale chtělo by to dílčí úpravy. Například zastřešení tramvajových a železničních tratí hned celými domy bude znamenat výluky při rekonstrukci domů. Také konzervace dálnic mi nepřijde šťastná. Argumenty typu "zúžením ulic se nepodaří automobily odstranit" jsou sice možná pravdivé (pokud nebude zúžení doprovázeno dalšími kroky znevýhodňujícími použití automobilů), na druhé straně udržování a rozvoj dálnic ve městě spíše podnítí lidi, aby místo veřejné dopravy použili automobil (takže k čemu se vlastně mají stavět tramvajové tratě nebo dokonce metro, když budeme dělat vše proto, aby se podíl automobilů dále zvyšoval?). Přeložka u holešovického nádraží je tedy krkolomná a nelíbí se mi, na druhou stranu pokud by pomohla napříště v úseku Nádraží Holešovice - Ládví zavést náhradní TRAMVAJOVOU dopravu (což sice šlo udělat i tak, ale NĚKOMU se zdála lepší autobusová oklika), proč ne... Možná by v rámci přesunu do míst, kde tramvaj něco obslouží, mohli rovnou obnovit trať v Holešovičkách, a ne dělat takovéto zběsilosti. Jenže by se opět ubral prostor autům, takže raději MHD v tomto směru nezlepšíme, ať si tam lidi jezdí auty. Přeložka z nábřeží je celkem rozumná, byť na nábřeží je to jaksi hezčí podívaná. Argentinská - no, nebude koncentrace tratí v Holešovicích větší než v centru? Ne že by mi to vadilo, ale myslím, že jsou potřebnější směry. Toto mi přijde jako kombinace stávajícího stavu s někdejším návrhem náhrady okruhu křížem. Už ovšem bez tratě v Bubenské...

TraI
Uživatel
Příspěvky: 7
Registrován: 21.1.2008 22:16

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od TraI » 15.2.2008 19:14

Že se chce stavět I.D1 Pankrác-Nové Dvory jako první provozní úsek je jisté. Nikdo ale zatím nenamaloval Pankrác jako "konečnou" stanici s příslušným kolejovým uspořádáním (to jen jako detail - a podzemí tady není jednoduché). Nikdo také nenamaloval resp. s plnou vážností a přijetím důsledků pevně nepodpořil dotažení tramvajové trati od ul. Na Veselí k metru Pankrác - jakkoli politická reprezentace i toto je ochotna podporovat, praktickými kroky jdoucími na ruku automobilové lobby pankrácké pláně pořád ubírá místo pro snadný návrat tramvají tam, kam patří namísto řadících pruhů pro vjezd do garáží obchodního centra.
TT Pankrác-Budějovická-Dvorce-Zlíchov-Smíchov považuji za zcela prioritní, naprosto strategickou městskou investici, která by měla být jednoznačně takto lidem i politikům meldována.
Kolikrát zde byly zmíněny oboustranné vozy, musím poznamenat, že se stávajícím stavem se do roku 2017-18 nestane vůbec nic. No, vzhledem k tempu výstavby nových tratí to zas tolik neznamená, protože těch nových kusých ukončení (pokud se taková snad někde alespoň etapovitě potenciálně rýsují) nepřibyde.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Proxy » 15.2.2008 18:50

Radek píše:Teď se někde objevila varianta skutečně s dočasným? ukončením I.D na Pankráci. Němec mi ale tají, kde to bylo...
Ano, bylo i v lednovém DP-kontaktu, viz. výřez v příloze...
dpk-trasa_d.jpg

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od XSC » 14.2.2008 17:58

Absolut píše:Ad XSC: No tak to bych teda chtěl vidět, kam bys z toho D na Pankráci nacpal lidi. Do již tak vytíženého metra C? Uvědom si, že m-D přinese lidi navíc, není jen o tom, že by se do něj přelili cestující z Kačerovských linek busů, ale přinese i další cestující, kteří doteď jezdí třeba na Smíchov nebo na Modřansou TT, ale jakmile budou mít metro pod nosem, tak ho použijou. Kam je nacpeš na Pankráci? Do tramvaje, kterou tam P4 nechce a úspěšně jí brání? Do autobusů? A kam s těma busama pojedou? Na tuhle otázku bych fakt rád znal odpověď.
Pokud bude D na jihu v současném trasování (bez té diskutované větve na Modřany), budou mít metro pod nosem tam, kde nyní jezdí většina busů na Kačerov. D na Pankrác ani na NM podle mě nijak neřeší směr Smíchov, takže pokud nebudou busy tímto směrem schválně zrušeny, těžko nastane nějaký větší přesun. Já tím nemyslím, že by tam D mělo končit napořád, ale aby se začal jako první stavět tento úsek. Tím se částka rozdělí, bude se to stavět 4-5 let a pak se bude dát zase pokračovat. Podmínka zprovoznění hned až na NM mi přijde zbytečná a pro výstavbu trasy spíše blokující, protože vyžaduje najednou příliš velký balík peněz.
Nevím, jestli ještě platí to, že se zprovozněním D dojde k protažení modřanské TT na Libuš nebo Nové Dvory. Pokud ano, tak minimálně Libuš bude ve směru Smíchov touto tratí obsloužena lépe než metrem. Pokud by se ve stejné době podařilo postavit Dvorecký most, atraktivita modřanské TT by ještě vzrostla.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 14.2.2008 12:48

Ano, já o tom vím, že tyhle tlaky jsou. A v případě tramvajové linky v trase Pankrác - Nusle - Karlovo Náměstí ... no vlastně klidně podle 18 v intervalu stejném, jako má metro, by se to jistě dalo zvládnout.

Nyní je hlavní snaha D nenechat zabít. Což hrozí.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MOp » 14.2.2008 12:23

Radek píše:Teď se někde objevila varianta skutečně s dočasným? ukončením I.D na Pankráci.
Chapal bych to v pripade, kdy je snaha zacit konecne D stavet a ne jen tupe podsouvat pozadavky typu lehke metro, kratke stanice.. V opacnem pripade je to zbytecny krok a dalsi duvod k odsunuti celeho projektu.. Chalupoida je chalupoida.. chjo :-(

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1540
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Radek » 14.2.2008 12:14

Teď se někde objevila varianta skutečně s dočasným? ukončením I.D na Pankráci. Němec mi ale tají, kde to bylo...

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 14.2.2008 12:11

Ad XSC: No tak to bych teda chtěl vidět, kam bys z toho D na Pankráci nacpal lidi. Do již tak vytíženého metra C? Uvědom si, že m-D přinese lidi navíc, není jen o tom, že by se do něj přelili cestující z Kačerovských linek busů, ale přinese i další cestující, kteří doteď jezdí třeba na Smíchov nebo na Modřansou TT, ale jakmile budou mít metro pod nosem, tak ho použijou. Kam je nacpeš na Pankráci? Do tramvaje, kterou tam P4 nechce a úspěšně jí brání? Do autobusů? A kam s těma busama pojedou? Na tuhle otázku bych fakt rád znal odpověď.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od XSC » 14.2.2008 11:00

Bobek píše:No zase jinak postavíme D za co? :)
Třeba za to, co nemusíme promrhat na A. A nebo si na to D může Praha vzít úvěr rovnou - je jedno, jestli bude splácet úvěr bance nebo jiné firmě. A nebo ho nepostavíme, pokud zjistíme, že na to Praha nemá. Taky si nebudu kupovat vilu, pokud ji nedokáži zaplatit.
PPP v místní podobě je pouze odložení dluhů na delší dobu, kdy doufáme, že bude líp (a radní vědí, že oni už to nebudou muset řešit).

Odpovědět