Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Nové tramvajové tratě
V zásadě to, že se metro D odsune zrovna pro TT nemusí být úplně špatná zpráva, protože aby se politici mohli prezentovat alespoň něčím a nedostatek rozvoje metra si kompenzovali, mohli by se postavit některé TT , které by jinak nebyly.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Nové tramvajové tratě
Berte ty vizualizace s velikou rezervou. Smyčka na Libuši je naprojektována v koordinaci s urbanistickými záměry v oblasti trochu jinak. Metroprojekt je asi trochu v křeči z vědomí, že metro D se odsouvá na neurčito a tak vypouští kdeco.
Re: Nové tramvajové tratě
TT Modřany - Libuš
Na stránkách Metroprojektu se k projektu trasy metra D objevila vizualizace stanice Libuš, kde je zakreslená i tramvajová smyčka.
TT Libuš - Nové Dvory
Je zde však i jeden velmi zvláštní nákres stanice Nové Dvory, kde je též zakreslena "tramvajová smyčka". Do uvozovek jsem to vložil z toho důvodu, že se smyčka otáčí kolem celého bloku budov. To je poprvé, co vidím v nějakém návrhu ještě takovéto prodloužení. Není to však zbytečné takto TT prodlužovat, když vzdálenost obou stanic metra není zas tak velká?
TT Pražského povstání - Budějovická
Na jedné vizualizaci je také vidět okolí metra Pankrác a vedení TT po středním pásu Budějovické ulice.
Na stránkách Metroprojektu se k projektu trasy metra D objevila vizualizace stanice Libuš, kde je zakreslená i tramvajová smyčka.
TT Libuš - Nové Dvory
Je zde však i jeden velmi zvláštní nákres stanice Nové Dvory, kde je též zakreslena "tramvajová smyčka". Do uvozovek jsem to vložil z toho důvodu, že se smyčka otáčí kolem celého bloku budov. To je poprvé, co vidím v nějakém návrhu ještě takovéto prodloužení. Není to však zbytečné takto TT prodlužovat, když vzdálenost obou stanic metra není zas tak velká?
TT Pražského povstání - Budějovická
Na jedné vizualizaci je také vidět okolí metra Pankrác a vedení TT po středním pásu Budějovické ulice.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
S_M_Lomoz: Dovoluji si naprosto souhlasit s vyjádřenými úvahami, jenž bych dále rozvinul. Tak jak je nelogická, a již zavrhovaná, výstavba pokračování metra A z Motola do Ruzyně, tak stejně považuji (a při nepokračování metra A několika násobně) nelogickou výstavbu spojky TT Řepy - BH.
TT mezi Vypichem a současnou TRAM zastávkou Motol přes nemocnici Motol, u níž bude ukončeno metro A je logičtější, tak jako následné přesměrování linek TRAM:
1.) 25 (či jiná v době zprovoznění metra do Motola) končící na Vypichu prodloužena na BH - v tomto koncovém úseku TT by obyčejná TRAM linka dostačovala, navíc bylo by logické dnes končící BUS na BH protáhnout někam k metru - asi Vypich, kde by stanice Motol měla mít druhý vstup, aby lidi z nich nemuseli přestupovat dvakrát
2.) 22 (metro linka) z Vypichu odkloněna přes Motol do Řep - vytvořila by nové rychlé kapacitní spojení Řep se severem města, při přestupu na metro s jeho (jiho)východem
3.) 10 (CD a CT jezdící obyčejnou TRAM linku do Řep) přesměrovat přes nemocnici Motol na Vypich, kde by muselo být přebudováno TRAM obratiště umožňující nyní vjezd/výjezd jen jedním směrem - přebrala by spojení mezi Andělem a nemocnicí od současných BUS linek (jejichž kapacita by měla dle mne, jak jsem na TF již někdy psal, částečně nahradit úbytek kapacity TRAM kolem Vojenské nemocnice díky novému BUS spojení Na Knížecí/přestup metro B - Anděl - Strahovským tunelem - Patočkovou - Radimovou - Na Větrníku - Stamicovou - Vojenská nemocnice - Veleslavín/přestup metro A a vlak) + s jedním přestupem na Vypichu by vytvořila nové kapacitní spojení Anděla s BH
4.) 16 (linka nyní jen v ranních přepravních špičkách PD prodloužená z Kotlářky do Řep) by měla mít prodloužení i v odpoledních přepravních špičkách PD - díky tomu by v nich po odklonění linky 10 na Vypich neklesla kapacita mezi Andělem a Řepy (v ranních by sice byla nižší, ale vyvážená novým přímým spojením po čtyřech minutách s novou nejbližší stanicí metra A, díky němuž celková kapacita TRAM v Řepých vyšší)
TT mezi Vypichem a současnou TRAM zastávkou Motol přes nemocnici Motol, u níž bude ukončeno metro A je logičtější, tak jako následné přesměrování linek TRAM:
1.) 25 (či jiná v době zprovoznění metra do Motola) končící na Vypichu prodloužena na BH - v tomto koncovém úseku TT by obyčejná TRAM linka dostačovala, navíc bylo by logické dnes končící BUS na BH protáhnout někam k metru - asi Vypich, kde by stanice Motol měla mít druhý vstup, aby lidi z nich nemuseli přestupovat dvakrát
2.) 22 (metro linka) z Vypichu odkloněna přes Motol do Řep - vytvořila by nové rychlé kapacitní spojení Řep se severem města, při přestupu na metro s jeho (jiho)východem
3.) 10 (CD a CT jezdící obyčejnou TRAM linku do Řep) přesměrovat přes nemocnici Motol na Vypich, kde by muselo být přebudováno TRAM obratiště umožňující nyní vjezd/výjezd jen jedním směrem - přebrala by spojení mezi Andělem a nemocnicí od současných BUS linek (jejichž kapacita by měla dle mne, jak jsem na TF již někdy psal, částečně nahradit úbytek kapacity TRAM kolem Vojenské nemocnice díky novému BUS spojení Na Knížecí/přestup metro B - Anděl - Strahovským tunelem - Patočkovou - Radimovou - Na Větrníku - Stamicovou - Vojenská nemocnice - Veleslavín/přestup metro A a vlak) + s jedním přestupem na Vypichu by vytvořila nové kapacitní spojení Anděla s BH
4.) 16 (linka nyní jen v ranních přepravních špičkách PD prodloužená z Kotlářky do Řep) by měla mít prodloužení i v odpoledních přepravních špičkách PD - díky tomu by v nich po odklonění linky 10 na Vypich neklesla kapacita mezi Andělem a Řepy (v ranních by sice byla nižší, ale vyvážená novým přímým spojením po čtyřech minutách s novou nejbližší stanicí metra A, díky němuž celková kapacita TRAM v Řepých vyšší)
Re: Nové tramvajové tratě
No...
1) Metro k nemocnici Motol má být otevřené na podzim 2014, ne 2012.
2) V konceptu územního plánu spojka mezi Vypichem a Motolem je nakreslená, ale čárkovaně, tj. v územní rezervě. Jestli se nepletu, tak nový územní plán má platit minimálně do roku 2020, takže bych řekl, že se s realizací do té doby nepočítá. Ono je tam vůbec namalovaných tolik tramvajových tratí, a to i nečárkovaně, že je to podle všeho na chvostu priorit. Zatím; věci se pochopitelně můžou měnit, obzvlášť před volbami, a nedá se vyloučit, že to třeba za čtyři roky - v době před dalšími komunálními volbami a otvíráním stanice Motol - vytáhne.
1) Metro k nemocnici Motol má být otevřené na podzim 2014, ne 2012.
2) V konceptu územního plánu spojka mezi Vypichem a Motolem je nakreslená, ale čárkovaně, tj. v územní rezervě. Jestli se nepletu, tak nový územní plán má platit minimálně do roku 2020, takže bych řekl, že se s realizací do té doby nepočítá. Ono je tam vůbec namalovaných tolik tramvajových tratí, a to i nečárkovaně, že je to podle všeho na chvostu priorit. Zatím; věci se pochopitelně můžou měnit, obzvlášť před volbami, a nedá se vyloučit, že to třeba za čtyři roky - v době před dalšími komunálními volbami a otvíráním stanice Motol - vytáhne.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Chtěl bych se zeptat, jak moc je aktuální tramvajová spojka Motol - Vypich vzhledem ke zde postavené konečné metra v zemi nikoho. Je nějaká naděje, že se kopne do roku 2012, kdy má být V.A v Motole zprovozněno? V Územním plánu tram. spojka střídavě je a neni. V nyní platném ÚP není, ale zas v něm je metro od Motola dál (což už bylo prozatím zavrhnuto, takže tento ÚP je jaksi mimo). Naopak v ÚP z 03/2009 je tato spojka (a mj. také spojka Sídl. Řepy - Bílá Hora) a zároveň metro končí v Motole... to aby se v tom vyznalo.
Jinak o této spojce se vždy před volbami mluví už nějakých 10 let. Vzpomněl jsem si na ní náhodou, když jsem v PC našel obrázek z roku 2006 (takže omluvte jeho kvalitu, nebyl jsem zručný grafik ).
http://hosting11.imagecross.com/image-h ... vypich.png
Jinak o této spojce se vždy před volbami mluví už nějakých 10 let. Vzpomněl jsem si na ní náhodou, když jsem v PC našel obrázek z roku 2006 (takže omluvte jeho kvalitu, nebyl jsem zručný grafik ).
http://hosting11.imagecross.com/image-h ... vypich.png
Re: Nové tramvajové tratě
Chjo. Není a nebude. Je to z části služba ve veřejném zájmu, a tato část se tedy hradí z veřejných zdrojů. Je oblíbenou demagogií tuto úhradu nazývat ztrátou.MOp píše:Doprava JE a vzdy BUDE ztratova.
- Daniel_Brvnišťan
- Uživatel
- Příspěvky: 50
- Registrován: 29.4.2010 12:45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Ja som ekonóm a mám na to iný názor Ale o tom niekedy obšírnejšie a inde...
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Doprava JE a vzdy BUDE ztratova. Obzlaste pak ta mestska a primestska. Prechod do soukromych rukou na tom nic nezmeni, stejne jako vyber mytneho.
- Daniel_Brvnišťan
- Uživatel
- Příspěvky: 50
- Registrován: 29.4.2010 12:45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Ak myslíš kvalitatívnymi výnosmi veci ako zrýchlenie dopravy, väčšie pohodlie, lepšia dopravná obslužnosť, zvýšenie/zníženie atraktivity lokality a podobne, tak tie sa žiaľ dnes ťažko vyčísľujú, pretože doprava má od voľného trhu s trhovými vzťahmi strašne, strašne ďaleko. Keby boli veci tak, ako by som ja chcel, čiže DP v súkromných rukách financovaný z výnosov z dopravy a iných činností, cesty (nie len vjazd do centra) spoplatnené mýtnym a podobne, tak by aj to šlo. Ale to čo som primárne chcel, je fakt len dať na jednu stranu cenu trate plus prevádzky na nej a na druhej strane náklady na prevádzku autobusov. Výsledok je asi jasný, ale predsa len...Ploki píše:Problém bych v tomto projektu viděl, že výnosy budou z velké části kvalitativní a ty do rovnice potřebuješ kvantitativní
Re: Nové tramvajové tratě
To je jako když někomu řeknu, že jezdím na plyn - korunu za kilometr. To každý zírá a závidí. A když řeknu, že přestavba stojí 15-20 tisíc, tak se do toho nikomu nechce. Co na tom, že už ale tak jezdím tři roky a ušetřil jsem desetiticíce!!!Proxy píše:Pokud se do výpočtů přičtou náklady na výstavbu potřebné infrastruktury, tak se poměr obrátí v neprospěch tramvají...
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Otázka je, jestli není jednodušší si najít rovnou příslušné studie zpracované na toto téma dopravními podniky nebo na ČVUT
Obecně většinou vyjde, že provoz tramvají přepočtený dle přepravených osob je levnější než provoz autobusů. Pokud se do výpočtů přičtou náklady na výstavbu potřebné infrastruktury, tak se poměr obrátí v neprospěch tramvají...
Obecně většinou vyjde, že provoz tramvají přepočtený dle přepravených osob je levnější než provoz autobusů. Pokud se do výpočtů přičtou náklady na výstavbu potřebné infrastruktury, tak se poměr obrátí v neprospěch tramvají...
Re: Nové tramvajové tratě
Problém bych v tomto projektu viděl, že výnosy budou z velké části kvalitativní a ty do rovnice potřebuješ kvantitativní
- Daniel_Brvnišťan
- Uživatel
- Příspěvky: 50
- Registrován: 29.4.2010 12:45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Zdravím. Chcel by som urobiť nejaké prepočty týkajúce sa ekonomickej opodstatnenosti výstavby nových tratí. Dať na jednu stranu náklady za určité časové obdobie na výstavbu a údržbu trate, náklady na nákup vozidiel potrebných pre daný počet vozkm a ich prevádzku a na druhú stranu náklady na nákup a prevádzku autobusov s rovnakou prepravnou kapacitou. V skratke - či stavba trate a prevádzka električiek vyjde lacnejšie ako prevádzka autobusov alebo naopak. Vedel by mi niekto pomôcť so zdrojmi dát a metodikou? Rád by som si vytipoval pár perspektívnych tratí s odhadom nákladov a porovnal na nich budúcu prevádzku vozidiel 15T versus SOR NB12/18. Prípadne je možné prepočty rozšíriť aj o možný návrat trolejbusov... Chýbajú mi hlavne dáta ako odhad nákladov na údržbu vozidiel po dobu ich životnosti, spotreba elektriny / nafty na určitej trati a podobne. Za príspevky vopred ďakujem
Naposledy upravil(a) Daniel_Brvnišťan dne 24.7.2010 2:28, celkem upraveno 1 x.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
9001: Máš pravdu, protože např. Bohnice či trasa Želivského - Jižní město potřebují realizaci TT "jako sůl“. Do budoucna bych však vůbec nezavrhoval zde probíranou myšlenku protažení z Lehovce. Osobně bych však volil níže uváděnou zelenou trasu, která by však měla být delší - k železniční zastávce Kyje, čímž by nahradila od metra B jižně jedoucí 3 denní BUS linky! Jinak ještě později by bylo zajímavé z druhé strany do onoho obratiště přivést TT od Spojovací, čímž by se utvořil nový "uzavřený okrajový okruh" - tak jak je ÚP plánován do budoucna do Libuše (ze západu od Modřan a východu z Jižního Města). Odpovídá to i několikráte zde na TF prosazovanému "netvořit dlouhé slepé větve TT, ale ucelenou uzavřenou pavučinu", mělo by to výhody při výlukách - za vyloučeným úsekem by jezdily tram z druhé strany a NAD jen podél nejnutněji neprovozované TT.
zastavaman: Samozřejmě tebou navrhovaná TT přes Satalice ke kobyliské vozovně tomu pravidlu také odpovídá, ale není třeba - již se prý uvažuje o vedení TT do Bohnic od vozovny a z druhé strany od Hercovky, čili tudy by se dal objet uzavřený úsek u zastávky Ke Stírce. Spíše by mohla být TT ukončená od severu do obratiště Sídliště Ďáblice (Ďáblice – OC Letňany – Tupolevovou ul. – Letňany MC – ke Kolbenově ul., nejlépe MB, ale nevyloučil bych ani Nový Hloubětín či Vysočanskou). Toto vedení TT by také nahradilo nemálo vytížených BUS linek.
zastavaman: Samozřejmě tebou navrhovaná TT přes Satalice ke kobyliské vozovně tomu pravidlu také odpovídá, ale není třeba - již se prý uvažuje o vedení TT do Bohnic od vozovny a z druhé strany od Hercovky, čili tudy by se dal objet uzavřený úsek u zastávky Ke Stírce. Spíše by mohla být TT ukončená od severu do obratiště Sídliště Ďáblice (Ďáblice – OC Letňany – Tupolevovou ul. – Letňany MC – ke Kolbenově ul., nejlépe MB, ale nevyloučil bych ani Nový Hloubětín či Vysočanskou). Toto vedení TT by také nahradilo nemálo vytížených BUS linek.