Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ploki
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 05.10.2008 12:00

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Ploki » 17.10.2009 18:32

Smyčka v Bohnicích na Visle? Stále se tato blbost v územním plánu objevuje, ale bez demolic (nejlépe nákupního střediska) se tam nemá žádnou šanci vejít! To už byla lepší původní verze druhé smyčky u Nisy v Mazurské ulici (která se vejde), ale z ÚP správně zmizela.
Co se týče spojky sjezdu z Bohnic z Lysolajskému údolí, budeme muset počkat až na 2.11., kdy budou zveřejněny detailnější plány... Kde by mě také zajímaly detaily ohledně vedení dolním koncem Čimické ulice (Kobyliské náměstí - Písečná)

Někdo se zde ptal na Holešovice. Je to z důvodu přestavby celé čtvrti. Pravděpodobně do územního plánu byla zanesena jedna ze dvou hlavních variant, která počítá s TT v Argentinské v Dělnické a s vozovnou v místě historických budov Bubenského nádraží

Novinkou je pro mě TT v okolí Michelské ulice, resp. přes vlakové seřadiště. Nebo TT z Opatova na Háje.

A územní rezerva do Komořan? Co to jako má být?!

Markus
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Markus » 17.10.2009 18:08

Ocásek zřejmě vede někam do oblasti Újezda, Průhonic a možná i Šeberova. Teď mi dává široký oblouk, kterým se silniční vnější okruh vyhýbá těmto místům, větší smysl. Docela by mě zajímalo, kdo všechno tam má skoupené pozemky, že se dělají takovéhle manévry ... Je také pravda, že se má výrazně (několikanásobně) zvětšit kapacita komerční zóny Čestlice, s tím to také může souviset, ale tuhle akci beru spíše jako důsledek blízkosti budoucího nejfrekventovanějšího dopravního uzlu v republice, křížení R1 a D1.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 7080 » 17.10.2009 17:39

OMH píše:
slonik píše:Co má znamenat ta TT za hranice Prahy?!
A proč by ne? Praha a okolí se rozvíjí. Nebylo by to nic zvláštního a ani nového v ČR, natož v Evropě.
To není nic neobvyklého. Co taková trať do Řep nebo vůbec první tratě v Praze, spousta jich byla mimo území města Prahy.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od OMH » 17.10.2009 15:53

slonik píše:Co má znamenat ta TT za hranice Prahy?!
A proč by ne? Praha a okolí se rozvíjí. Nebylo by to nic zvláštního a ani nového v ČR, natož v Evropě.

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od slonik » 17.10.2009 15:36

Co má znamenat ta TT za hranice Prahy?!

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Brejšín » 17.10.2009 9:49

No jo pěkná sci-fi.
Ale několik věcí.
1)TT přes Skalku - opravdu za málo peněz hóódně muziky. (ja už někdo napsal)
2) kapacitní doprava (ať vlak, či tramvaj nebo kolejový autobus) směr Jesenice, Jílové (tam je to opravdu v řiti)
3) tangenta by TT - všechno super ale furt to vede přes případný Libeňský rybník.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od XSC » 17.10.2009 0:13

Ohledně Dlouhé Míle. Tramvaj by asi bylo nejlepší ukončit na Dědině, ale protože metro hned tak nebude, vymýšlejí se zběsilosti.
Kromě Bílá Hora - Řepy mě víc zaujala TT kolem nemocnice Motol. Přesné trasování by mě zajímalo.
Malešice se začnou stavět co nevidět už skoro 50 let, z hlediska doby plánování je ta trať rekordmankou. Zjevně jsou ty vodovody pod ulicí z kvalitního materiálu :roll:
Holešovice jsou opravdové šílenství, ale vzhledem k tomu, že Orco je na krach, tak tady asi dlouho žádná činnost nebude. Florenc bych jako problém neviděl, už to tam tak bylo, podle mě stačí 3 podél MN, zbytek může zůstat. Je to spíš odlehčovací trať a zároveň v podstatě možná "smyčka" v centru.
Líbí se mi D na NR a větev Modřany, nelíbí se mi, že na východě nebyla trasa A zachována ani v územní rezervě. Chybí mi TT ze Zahradního města na Skalku. Sídliště Hostivař a Petrovice tak nadále zůstávají obslouženy busy, doprava ze Zahradního města do centra se nezrychlí.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

prvotní dojmy z ÚP

Příspěvek od P_V » 16.10.2009 23:42

Z:arrow: Nádraží Ruzyně aneb cesta tam a zase zpátky. Proč? Dyť tam každou 1/4 h pojede =S=, které taktéž již vymetlo Dlouhou míli (v budoucnu snad i to metro), tak nač ještě paralelně tramvaj. Ve starém ÚP mi to přišlo rozumnější - z Vlastiny rovně dál rozvojovým územím a pak k Dlouhé míli.
Z:arrow: Oprášení letitého návrhu Bílá hora - Řepy v ultrapůvodní trase
Z:arrow: Podolský most severněji, ne skrz žluté lázně
Z:arrow: Sidliště Malešice už jen méně prioritně... a to se už několik let psalo, že se začne co nevidět
Z:arrow: Bohnice - k poliklinice vůbec nic, do Troji odvážným sešupem ignorujícím serpentinu a dále k mostu do Lysolaj
Z:arrow: V Holešovicích se zbláznili a chtějí tramvaj v každé ulici, zajímaly by mě pak ty intervaly a nabídka spojů, když ty linky zřídnou aby to celé území prošmejdily, to samé Na Florenci
Z:arrow: Nově se klade důraz na páteřní trati
Z:arrow: a další...

TraI
Uživatel
Příspěvky: 7
Registrován: 21.1.2008 22:16

TRAMVAJOVÉ TRATĚ V KONCEPTU NOVÉHO ÚZEMNÍHO PLÁNU

Příspěvek od TraI » 16.10.2009 22:41

Sympatické velké plány
Z:arrow: Najdete též na http://www.uppraha.cz/ke-stazeni
up_hromadna_doprava_Stránka_2.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bald » 01.9.2009 22:32

Absolut píše:...Ano, třetí kolejnice může být jinde. Může být v ose koleje. Bude třeba technicky vyřešit křížení této napájecí kolejnice
v místě výhybky, protože se tam potká s kolejnicemi, které vedou zpětné proudy...
křížení řešit netřeba, to je vyřešené od doby vzniku toho systému. Problém ale nastane když dojde k zastavení krátkého tram vozu v hluchém úseku :roll:
http://www2.pictures.gi.zimbio.com/Hidd ... xLthrl.jpg
Taky bych se přikláněl (když už bych musel použít tento most) ke dvěma jednokolejkám, pobralo by to ale jen jednu linku a to je možná zbytečnej přepych stavět kvůli tomu rampy. To je opravdu daleko efektivnější nový most bez nějakých omezení.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Oskar » 01.9.2009 22:06

Myslím, že :absolut měl spíš na mysli spory o rušení signalizačních obvodů bordelem ve zpětném trakčním proudu – „Pendolino problém“. To, že proud je potřeba také někam odvést je bez debat a takové přerušení odvodu zpětného trakčního proudu může způsobit i životu nebezpečnou situaci (viz předpisy o vyskakování z tramvaje :D ).

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Karosák » 01.9.2009 21:27

Absolut píše:i řeší problém
žabomyších sporů zpětných proudů od tramvaje s železničním signalizačním / zabezpečovacím zařízením.
Já ti dám žabomyších. To je vopruz jak blázen. Támhle u Čerčan dáš ke styku trakční lana na odvod podle normy, ale von to do toho kopce trochu pošimrá a už se jim z toho čoudí. A to je pořád někde něco. Ještěže jsou třeba Vršovice na rovince, protože ty večně rozkradený lana pro odvod zpětných trakčních proudů, to je pane učiteli zlá...ošklivý případ. A pak jim to stejně občas zadoutná :lol:
Co se tohodle týče jsou tramky celkem za vodou, semtam vlivem bludných proudů nenápadně prorezne něco opodál, ale k tomu se nehlásíme :lol:
A jinak se mi MOpova a Oskarova verze zá zatím nejlepší.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MOp » 01.9.2009 11:46

Kdyz uz jste u tech brutalnich vymysleni a nesmyslu, tak mam take jeden - jednokolejka pro vlak na jedne strane, jednokolejka pro tram na druhe strane. Na koncich samozrejme vyusteni do dvoukolejnych trati. nejaky i>6 minut to v pohode utahne.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 01.9.2009 11:00

Já ty úvahy taky nezatracuju. Sice si myslím, že u mostu inteligence je to blbost, ale nevadí mi o tom teoretizovat.

Ano, třetí kolejnice může být jinde. Může být v ose koleje. Bude třeba technicky vyřešit křížení této napájecí kolejnice
v místě výhybky, protože se tam potká s kolejnicemi, které vedou zpětné proudy. V tom mají boční přívodní kolejnice
brutální výhody.

Ten Karlův most je dobrý vtip. Taky to mělo svoje důvody, proč se to tam neudrželo.

Oskarova úvaha s přepínáním je asi zatím nejlepší. Bavíme se o úseku délky jen několik set metrů.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Oskar » 01.9.2009 10:56

Když už se tady vymýšlí nesmysly, tak mě napadlo ještě něco. Beztak by musel být tramvajový provoz detekován a signalizován v zabezpečovacím zařízení, tak by stačilo na výstup tohoto zařízení dát nějaký přepínač, co by volil napětí v dotčeném úseku 600V / 3000V a bylo by :D

Odpovědět