Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 7080 » 17.10.2009 17:39

OMH píše:
slonik píše:Co má znamenat ta TT za hranice Prahy?!
A proč by ne? Praha a okolí se rozvíjí. Nebylo by to nic zvláštního a ani nového v ČR, natož v Evropě.
To není nic neobvyklého. Co taková trať do Řep nebo vůbec první tratě v Praze, spousta jich byla mimo území města Prahy.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od OMH » 17.10.2009 15:53

slonik píše:Co má znamenat ta TT za hranice Prahy?!
A proč by ne? Praha a okolí se rozvíjí. Nebylo by to nic zvláštního a ani nového v ČR, natož v Evropě.

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od slonik » 17.10.2009 15:36

Co má znamenat ta TT za hranice Prahy?!

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Brejšín » 17.10.2009 9:49

No jo pěkná sci-fi.
Ale několik věcí.
1)TT přes Skalku - opravdu za málo peněz hóódně muziky. (ja už někdo napsal)
2) kapacitní doprava (ať vlak, či tramvaj nebo kolejový autobus) směr Jesenice, Jílové (tam je to opravdu v řiti)
3) tangenta by TT - všechno super ale furt to vede přes případný Libeňský rybník.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od XSC » 17.10.2009 0:13

Ohledně Dlouhé Míle. Tramvaj by asi bylo nejlepší ukončit na Dědině, ale protože metro hned tak nebude, vymýšlejí se zběsilosti.
Kromě Bílá Hora - Řepy mě víc zaujala TT kolem nemocnice Motol. Přesné trasování by mě zajímalo.
Malešice se začnou stavět co nevidět už skoro 50 let, z hlediska doby plánování je ta trať rekordmankou. Zjevně jsou ty vodovody pod ulicí z kvalitního materiálu :roll:
Holešovice jsou opravdové šílenství, ale vzhledem k tomu, že Orco je na krach, tak tady asi dlouho žádná činnost nebude. Florenc bych jako problém neviděl, už to tam tak bylo, podle mě stačí 3 podél MN, zbytek může zůstat. Je to spíš odlehčovací trať a zároveň v podstatě možná "smyčka" v centru.
Líbí se mi D na NR a větev Modřany, nelíbí se mi, že na východě nebyla trasa A zachována ani v územní rezervě. Chybí mi TT ze Zahradního města na Skalku. Sídliště Hostivař a Petrovice tak nadále zůstávají obslouženy busy, doprava ze Zahradního města do centra se nezrychlí.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

prvotní dojmy z ÚP

Příspěvek od P_V » 16.10.2009 23:42

Z:arrow: Nádraží Ruzyně aneb cesta tam a zase zpátky. Proč? Dyť tam každou 1/4 h pojede =S=, které taktéž již vymetlo Dlouhou míli (v budoucnu snad i to metro), tak nač ještě paralelně tramvaj. Ve starém ÚP mi to přišlo rozumnější - z Vlastiny rovně dál rozvojovým územím a pak k Dlouhé míli.
Z:arrow: Oprášení letitého návrhu Bílá hora - Řepy v ultrapůvodní trase
Z:arrow: Podolský most severněji, ne skrz žluté lázně
Z:arrow: Sidliště Malešice už jen méně prioritně... a to se už několik let psalo, že se začne co nevidět
Z:arrow: Bohnice - k poliklinice vůbec nic, do Troji odvážným sešupem ignorujícím serpentinu a dále k mostu do Lysolaj
Z:arrow: V Holešovicích se zbláznili a chtějí tramvaj v každé ulici, zajímaly by mě pak ty intervaly a nabídka spojů, když ty linky zřídnou aby to celé území prošmejdily, to samé Na Florenci
Z:arrow: Nově se klade důraz na páteřní trati
Z:arrow: a další...

TraI
Uživatel
Příspěvky: 7
Registrován: 21.1.2008 22:16

TRAMVAJOVÉ TRATĚ V KONCEPTU NOVÉHO ÚZEMNÍHO PLÁNU

Příspěvek od TraI » 16.10.2009 22:41

Sympatické velké plány
Z:arrow: Najdete též na http://www.uppraha.cz/ke-stazeni
up_hromadna_doprava_Stránka_2.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bald » 01.9.2009 22:32

Absolut píše:...Ano, třetí kolejnice může být jinde. Může být v ose koleje. Bude třeba technicky vyřešit křížení této napájecí kolejnice
v místě výhybky, protože se tam potká s kolejnicemi, které vedou zpětné proudy...
křížení řešit netřeba, to je vyřešené od doby vzniku toho systému. Problém ale nastane když dojde k zastavení krátkého tram vozu v hluchém úseku :roll:
http://www2.pictures.gi.zimbio.com/Hidd ... xLthrl.jpg
Taky bych se přikláněl (když už bych musel použít tento most) ke dvěma jednokolejkám, pobralo by to ale jen jednu linku a to je možná zbytečnej přepych stavět kvůli tomu rampy. To je opravdu daleko efektivnější nový most bez nějakých omezení.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Oskar » 01.9.2009 22:06

Myslím, že :absolut měl spíš na mysli spory o rušení signalizačních obvodů bordelem ve zpětném trakčním proudu – „Pendolino problém“. To, že proud je potřeba také někam odvést je bez debat a takové přerušení odvodu zpětného trakčního proudu může způsobit i životu nebezpečnou situaci (viz předpisy o vyskakování z tramvaje :D ).

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Karosák » 01.9.2009 21:27

Absolut píše:i řeší problém
žabomyších sporů zpětných proudů od tramvaje s železničním signalizačním / zabezpečovacím zařízením.
Já ti dám žabomyších. To je vopruz jak blázen. Támhle u Čerčan dáš ke styku trakční lana na odvod podle normy, ale von to do toho kopce trochu pošimrá a už se jim z toho čoudí. A to je pořád někde něco. Ještěže jsou třeba Vršovice na rovince, protože ty večně rozkradený lana pro odvod zpětných trakčních proudů, to je pane učiteli zlá...ošklivý případ. A pak jim to stejně občas zadoutná :lol:
Co se tohodle týče jsou tramky celkem za vodou, semtam vlivem bludných proudů nenápadně prorezne něco opodál, ale k tomu se nehlásíme :lol:
A jinak se mi MOpova a Oskarova verze zá zatím nejlepší.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MOp » 01.9.2009 11:46

Kdyz uz jste u tech brutalnich vymysleni a nesmyslu, tak mam take jeden - jednokolejka pro vlak na jedne strane, jednokolejka pro tram na druhe strane. Na koncich samozrejme vyusteni do dvoukolejnych trati. nejaky i>6 minut to v pohode utahne.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 01.9.2009 11:00

Já ty úvahy taky nezatracuju. Sice si myslím, že u mostu inteligence je to blbost, ale nevadí mi o tom teoretizovat.

Ano, třetí kolejnice může být jinde. Může být v ose koleje. Bude třeba technicky vyřešit křížení této napájecí kolejnice
v místě výhybky, protože se tam potká s kolejnicemi, které vedou zpětné proudy. V tom mají boční přívodní kolejnice
brutální výhody.

Ten Karlův most je dobrý vtip. Taky to mělo svoje důvody, proč se to tam neudrželo.

Oskarova úvaha s přepínáním je asi zatím nejlepší. Bavíme se o úseku délky jen několik set metrů.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Oskar » 01.9.2009 10:56

Když už se tady vymýšlí nesmysly, tak mě napadlo ještě něco. Beztak by musel být tramvajový provoz detekován a signalizován v zabezpečovacím zařízení, tak by stačilo na výstup tohoto zařízení dát nějaký přepínač, co by volil napětí v dotčeném úseku 600V / 3000V a bylo by :D

Uživatelský avatar
j p
Uživatel
Příspěvky: 34
Registrován: 28.9.2004 11:46

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od j p » 01.9.2009 10:15

Absolut píše:Třetí kolejnice by byla levnější než dvousystémová tramvaj.
Ale třetí kolejnice na trati a v ní 600 V SS znamená nutnost trať důsledně oplotit a zamezit na ní vstup, kvůli bezpečnosti. Známe svoje mladé soudruhy.
Dále by to znamenalo splítku a ne provoz po společné koleji, protože ta třetí kolejnice by se asi dost blbě cpala do profilu UIC (viz zkušební trať metra).
Ale jinak dobrý. Asi by to taky chtělo nějaký zařízení zamezující vjezd tramvají se zvednutým sběračem na most. Třeba traverzu, která by ho kdyžtak
sejmula. A asi by to taky chtělo vybavit všechna vozidla elektrickým stahovákem sběrače. Ale jinak docela dobrý. Tím, že by byla splítka, se i řeší problém
žabomyších sporů zpětných proudů od tramvaje s železničním signalizačním / zabezpečovacím zařízením.
Ja bych tyhle hypoteticke uvahy zbytecne nezatracoval. Vzdyt z takoveho 'brainstormingu' nakonec muze vypadnout inspirace pro nejake nove technicke reseni.

Treti kolejnice muze byt klidne i u provozu po spolecne koleji. Ovsem nesmi mit tu treti kolejnici takovou jako prazske metro. Treti kolejnice londynskeho typu (uprostred a nezakrytovana) by do profilu nezasahovala. (Ta postranni by byla pro tramvaj nevhodna v kazdem pripade, protoze by si potom tramvaj soustavne urazela zberac o gumokoly pri jizde po ulicich ve meste). Napajeni tramvaje treti kolejnici by nebyla v Praze zadna novinka, pouzivalo se to kdysi na Karlove moste.
Jak presne meli v tech 30. letech v USA reseno stahnuti pantografu, to nevim. Treba tam meli zastavku s izolovanym odpojenym usekem troleje kde zacinala 3. kolejnice, takze k dalsi jizde bylo potreba stahnout sberac a prepnout na odber ze 3.kolejnice. To lze i mechanickou vazbou, takze to bylo ve 30. letech realizovatelne i automaticky.
Kdyz dokazali dalkove ovladat rychlost vlaku nebo zastaveni, tak stahnuti zberace pro ne muselo byt pomerne jednoduche.

Zpetne proudy predpokladam mnohem vetsi u lokomotivy nez u tramvaje, takze tam by to nemel byt az takovy velky problem.

Ohledne oploceni: oplocene by to melo byt v kazdem pripade, i kdybychom vubec zadnou tramvaj neuvazovali. Ten chodnik pro pesi uprosted mostu byl oplocen uz hodne davno. Oploceni neni ani tak kvuli sebevrazednym sklonum nekterych jedincu, ale spise kvuji bezpecnosti zelecnicniho provozu. Vykolejeni vlaku na moste neni zadouci.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od XSC » 31.8.2009 21:57

P_V píše:Mám lepší nápad Z:idea: 8-) Tramvaj najede na trajektový vůz ála Řepy, ten přejede po IQ mostě na druhou stranu údolí a tam tramvaj sjede na svou trať. Nemusí se instalovat žádné monstrozity na železniční trati jako splítky nebo napájecí kolejnice, stačí jen na obou stranách mostu odbočky k rampám. Podvalníky budou akumulátorové a dobijí se u rampy. Budou vybavené sníženou pevnou trolejí, která se u rampy zásuvkou připojí na 600 V, aby tramvaj mohla najet nebo sjet. Řízení podvalníků bude propojeno na skupinové řízení tramvaje - chce to vyvinout bezdrátový přenos, aby se řidič nemusel obtěžovat s kabelem.
A když ten trajektový vůz bude na most ještě zdvihán výtahem, není potřeba řešit ani rampy na most a bourat nejbližší okolí :-)

Odpovědět