Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Nové tramvajové tratě
Mop: Já bych to určitě nezavrhnul. Vidím ale problém v nedostatečné šířce místních komunikací, což by neprošlo přes dnešní normy, hluk atd...
Snažil jsem se nakreslit to, co by mělo šanci na realizaci. Proč je problém dublování metra? A třeba zelená varianta by pak mohla pokračovat Ocelkovou na ČM místo 273, či tmavě fialová varianta také obsloužit oblast mezi oběma stanicemi metra...
9001: Vůbec jsem nepochopil. jakou má TT do Satalic či na RZ souvislost se stanicí vlaku? Vždyť jsme psal, že s ní počítám. A S2 tam jezdí do Vysočan již dnes, ne? Ž. zast. RZ má připravený projekt, ale nejsou prachy.
Snažil jsem se nakreslit to, co by mělo šanci na realizaci. Proč je problém dublování metra? A třeba zelená varianta by pak mohla pokračovat Ocelkovou na ČM místo 273, či tmavě fialová varianta také obsloužit oblast mezi oběma stanicemi metra...
9001: Vůbec jsem nepochopil. jakou má TT do Satalic či na RZ souvislost se stanicí vlaku? Vždyť jsme psal, že s ní počítám. A S2 tam jezdí do Vysočan již dnes, ne? Ž. zast. RZ má připravený projekt, ale nejsou prachy.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Tahat do Satalic tramvaj je podle mě blbost.
Daleko efektivnější by bylo postavit zastávku Rajská zahrada pro vlaky (pokud by byla realizovatelná) popř. nechat táhnout přes Vysočasny na Holešovice popř. Masarykovo nádraží "S"
Daleko efektivnější by bylo postavit zastávku Rajská zahrada pro vlaky (pokud by byla realizovatelná) popř. nechat táhnout přes Vysočasny na Holešovice popř. Masarykovo nádraží "S"
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4737
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Přijde mi to jako prodloužení tram v Podbabě - k ničemu, ale hlavně aby bylo.. Proč stále dublovat metro?
Červená a zelená varianta - co obsloužíš navíc? jen pár vilek a tři paneláky, který to maj stejně skoro blíž na bus.. Oranžová - pár vilek, v roce studenty do SOU.
Když už, tak by mělo obsloužit nějaký větší sídelní celek - a to jsou v tomto případě Satalice. Něco takového bys zavrhnul?
Červená a zelená varianta - co obsloužíš navíc? jen pár vilek a tři paneláky, který to maj stejně skoro blíž na bus.. Oranžová - pár vilek, v roce studenty do SOU.
Když už, tak by mělo obsloužit nějaký větší sídelní celek - a to jsou v tomto případě Satalice. Něco takového bys zavrhnul?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Nové tramvajové tratě
Tato trať se měla vybudovat v 80. letech, teď už by asi opravdu neměla velký význam. Tehdy by posloužila primárně samozřejmě jako spojení z centrem města a metrem na Sokolovské, ale v této době byla i určitá místní frekvence mezi nákupním střediskem Havana a Černý Mostem, ale to už dnes samozřejmě neplatí. V oblasti Hutí sice také vznikla nová zástavba, ale linka číslo 186 je pro tuto oblast lepší než-li nějaká varianta tramvaj + omezený bus. Ale pominu-li praktické využití, ukončení tramvaje z Lehovce někde v místech bývalé konečné linky číslo 177 by se mi líbilo:-)
Re: Nové tramvajové tratě
Lehovec-přestup na a186.Marek B. píše:Díky současnému dění okolo Lehovce mě napadlo podívat se, zda by se trať nedala někam prodloužit. Její současné využití v úseku Hloubětín - Lehovec je totiž velmi nízké a z konečné nelze přestoupit na prakticky žádnou návaznou dopravu (pouze vymeták 273).
(...)
Jinak nápad zajímavý, ale prodloužená TT by podle mě neměla vyjma náhradní dopravy za :MB: žádný smysl. Stanice metra je povrchová, do centra je to metrem rychlejší, přestupy z tram na metro jsou v Hloubětíně, na vlak ve Vysočanech. Nevybavuju si ani nic úžasného v okolí Poděbradské ulice, aby tam muselo být přímé spojení z Rajské zahrady.
Re: Nové tramvajové tratě
Díky současnému dění okolo Lehovce mě napadlo podívat se, zda by se trať nedala někam prodloužit. Její současné využití v úseku Hloubětín - Lehovec je totiž velmi nízké a z konečné nelze přestoupit na prakticky žádnou návaznou dopravu (pouze vymeták 273).
Nakreslil jsem proto několik variant toho, jak by TT mohla být prodloužena. Cílem je dosažení systémové vazby na Rajskou zahradu.
V oblasti jsem navrhnul zrušení všech MÚK, protože Chlumecká by se měla stát normální komunikací, dnes je dálnicí. Její zátěž by měla převzít Vysočanská radiála a proto je ji třeba předělat na normální ulici.
Teď k popisu jednotlivých variant. Zastávky vyznačeny čtverečky.
Všechny varianty předpokládají zobousměrnění TT v dnešních nástupních zast. smyšky Lehovec a její zrušení
Červená - Využívá zrušeného automobilového podjezdu, přimyká se k chlumecké a končí u křižovatky s Broumarskou. Její nevýhoda je v tom, že na smyčku v té lokalitě je velmi málo místa, částečně by musela vést ve vozovce s auty.
Zelená - stejná jako červená, ale snaží se vyřešit málo prostoru pro smyčku jejím posunutím jižním směrem a poloha prostřední zastávky se snaží být co nejblíže Rajské Zahradě.
Tmavě Fialová - nejdříve po červené, ale pak se snaží o přímé vedení kolem Rajské zahrady, aby byl co nejlepší přestup a pak vede "Někam dál" - to už jsem neřešil, kam, kde by byla smyčka.
Světle Fialová - stejná jako Tmavě fialová, ale s tím rozdílem, že je ukončena u Rajské zahrady kolejovým přejezdem, protože v lokalitě není místo pro smyčku (nutnost obousměrných vozů. V této variantě by byla zachována smyčka na Lehovci.
Oranžová - Od smyčky Lehovec vede novým podjezdem pod Chlumeckou, za ní se stáčí doprava, stoupá a stáčí se doleva na most přes železniční trať, za kterou je ukončena. Výhodou je přímá obskuha přilehlé čtvrti a relativně krátký přestup na Vlaky (a metro ale ten už delší). Nevýhodou této variabty je nutnost výstavby nového podjezdu pod Chlumeckou a mostu přes Železnici - zvýšení nákladů a velká vzdálenost k metru Rajská zahrada
Já sám dávám přednost jedné z variant Sv./Tm. Fialová, a oranžová, ale pro přehled jsem se snažil uvažovat vše.
Nakreslil jsem proto několik variant toho, jak by TT mohla být prodloužena. Cílem je dosažení systémové vazby na Rajskou zahradu.
V oblasti jsem navrhnul zrušení všech MÚK, protože Chlumecká by se měla stát normální komunikací, dnes je dálnicí. Její zátěž by měla převzít Vysočanská radiála a proto je ji třeba předělat na normální ulici.
Teď k popisu jednotlivých variant. Zastávky vyznačeny čtverečky.
Všechny varianty předpokládají zobousměrnění TT v dnešních nástupních zast. smyšky Lehovec a její zrušení
Červená - Využívá zrušeného automobilového podjezdu, přimyká se k chlumecké a končí u křižovatky s Broumarskou. Její nevýhoda je v tom, že na smyčku v té lokalitě je velmi málo místa, částečně by musela vést ve vozovce s auty.
Zelená - stejná jako červená, ale snaží se vyřešit málo prostoru pro smyčku jejím posunutím jižním směrem a poloha prostřední zastávky se snaží být co nejblíže Rajské Zahradě.
Tmavě Fialová - nejdříve po červené, ale pak se snaží o přímé vedení kolem Rajské zahrady, aby byl co nejlepší přestup a pak vede "Někam dál" - to už jsem neřešil, kam, kde by byla smyčka.
Světle Fialová - stejná jako Tmavě fialová, ale s tím rozdílem, že je ukončena u Rajské zahrady kolejovým přejezdem, protože v lokalitě není místo pro smyčku (nutnost obousměrných vozů. V této variantě by byla zachována smyčka na Lehovci.
Oranžová - Od smyčky Lehovec vede novým podjezdem pod Chlumeckou, za ní se stáčí doprava, stoupá a stáčí se doleva na most přes železniční trať, za kterou je ukončena. Výhodou je přímá obskuha přilehlé čtvrti a relativně krátký přestup na Vlaky (a metro ale ten už delší). Nevýhodou této variabty je nutnost výstavby nového podjezdu pod Chlumeckou a mostu přes Železnici - zvýšení nákladů a velká vzdálenost k metru Rajská zahrada
Já sám dávám přednost jedné z variant Sv./Tm. Fialová, a oranžová, ale pro přehled jsem se snažil uvažovat vše.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Nové tramvajové tratě
Ano, pan ředitel se musí začít zviditelňovat. A doprava do ZOO je v tuto chvíli docela oříšek, tak je k tomu třeba něco napsat. Pokud ale rozumí všemu tak jak to prezentuje v tomto článku, tak se má ZOO na co těšit.Proxy píše:Ředitel ZOO dal jasně na vědomí: "Návštěvníci přijíždějící sockou nás nerajcují. Nám jde o celé rodiny, které mají na auto!"Ploki píše:Budou někdy zastavovat tramvaje u pražské zoo? Zahrada se brání
http://zpravy.idnes.cz/budou-nekdy-zast ... _praha_itu
Re: Nové tramvajové tratě
Tak ona samotná myšlenka napojení zoologické zahrady na tramvajovou síť "horem" od Bohnic je zajímavá a jistě by to bylo mnohem více v souladu s ekologickým posláním řečeného podniku než parkoviště pro tisíce aut - jezdit autem do ZOO mi stejně připadá - pokud tedy nejedou návštěvníci zrovna zdaleka - docela perverzní . Na druhou stranu se mi uváděné protiargumenty - jak z hlediska zoologie, tak ochrany krajiny - zdají být celkem důvodné a výstavba TT v dané lokalitě by patrně vyžadovala velmi specifický a navýsost citlivý přístup.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Faktem zůstává, že než se vůbec kopne do země v Bohnicích, tak už pan ředitel ZOO nejspíš nebude ve své funkci.
Osobně bych radší viděl, dání dokupy toho co máme, aby se po tom dalo jezdit rychle a komfortně a k tomu stavět spíše městské a tedy ne tolik finačně náročné tratě. Např. Malešice (i když vím že tam je problém vodovod) třeba i ty Bohnice (max do sídliště).
Osobně bych radší viděl, dání dokupy toho co máme, aby se po tom dalo jezdit rychle a komfortně a k tomu stavět spíše městské a tedy ne tolik finačně náročné tratě. Např. Malešice (i když vím že tam je problém vodovod) třeba i ty Bohnice (max do sídliště).
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2458
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Ředitel ZOO dal jasně na vědomí: "Návštěvníci přijíždějící sockou nás nerajcují. Nám jde o celé rodiny, které mají na auto!"Ploki píše:Budou někdy zastavovat tramvaje u pražské zoo? Zahrada se brání
http://zpravy.idnes.cz/budou-nekdy-zast ... _praha_itu
Re: Nové tramvajové tratě
Budou někdy zastavovat tramvaje u pražské zoo? Zahrada se brání
http://zpravy.idnes.cz/budou-nekdy-zast ... _praha_itu
http://zpravy.idnes.cz/budou-nekdy-zast ... _praha_itu
Re: Nové tramvajové tratě
Přijde mi to celé pouze jako jízda v trenažéru, kdy řidič má místo čelních a bočních oken obrazovky, nikoliv skutečnost...Jamie píše: Btw pro lepší názornost přikládám odkaz na youtube video z interiéru trolejbusu Irisbus Cristalis:
http://www.youtube.com/watch?v=4tP0s7MM5Zg
ALe je to jen můj názor...
Re: Nové tramvajové tratě
to neni jen specifické značení,nahoře je kamera která to snímá a řídí bus podle toho.
Re: Nové tramvajové tratě
Vozidlo jezdí s řidičem, který určuje rychlost a ovládá brzdy, může do řízení kdykoli zasáhnout a mimo stabilní tratě se vozidla ovládají standardně pomocí volantu. Segregovaná trať je tak spíše přidanou hodnotou než nutnou podmínkou, myslím že tu v zásadě jde pouze o specifické vodorovné značení na povrchu vozovky, ověřené to však nemám. Co však bude bezpochyby velmi finančně náročné, jsou právě vozidla, což je v české kotlince kamenem úrazu. Jako levnější kapacitní alternativa vůči například zamýšlené tramvajové trati se mi to však zdá reálné. Třeba někdy...
Btw pro lepší názornost přikládám odkaz na youtube video z interiéru trolejbusu Irisbus Cristalis:
http://www.youtube.com/watch?v=4tP0s7MM5Zg
Teď jsem objevil snímek, který dokládá, že segregace tratí není nutná:
http://www.youtube.com/watch?v=VV1GSKyqf2g&NR=1
Btw pro lepší názornost přikládám odkaz na youtube video z interiéru trolejbusu Irisbus Cristalis:
http://www.youtube.com/watch?v=4tP0s7MM5Zg
Teď jsem objevil snímek, který dokládá, že segregace tratí není nutná:
http://www.youtube.com/watch?v=VV1GSKyqf2g&NR=1
Re: Nové tramvajové tratě
To jako nemá řidiče, nebo jen řidič nemusí točit volantem?