Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Nové tramvajové tratě
Dočkej času. Ve hře je kratší tunel a varianty po břehu, samozřejmě s vlivem na Podbabskou, to je holt cena za to, že nebude dlouhý tunel.
Re: Nové tramvajové tratě
Absolut: Zajímalo by mě, kudy by to šlo do Suchdola jinudy, než tunelem. Na břehu moc místa není, a původně posuzované varianty měly také výrazné nedostatky - buď zbourání skály pod Babou a domů v ústí Lysolajského údolí, nebo opětovnou přestavbu Podbabské, navíc v zátopové niveletě.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Nové tramvajové tratě
Ad 1875: Podrobná studie již se zpracovává.
Ad 1870: Studie netunelové varianty s mostem přes Vltavu již se zpracovává.
Ad 1870: Studie netunelové varianty s mostem přes Vltavu již se zpracovává.
Re: Nové tramvajové tratě
24. ledna 2008 se na magistrátě jednalo o změnách územního plánu - o tom, které se doporučí k odsouhlasení a které ne.
Změna 1875 - TT k Budějovické - Návrh zadání změny byl kladně projednán, doporučujeme zpracování návrhu změny. Pro zpracování návrhu změny žadatel doloží podrobnější řešení změny studií.
Změna 1870 - TT Suchdol - pozastavuje se pro zásadní připomínky MČ Suchdol.
MČ P-Suchdol nesouhlasí s návrhem zadání změny v této podobě, dosavadní studie neřešily problematiku dostatečně. Tento nesouhlas považuje za zásadní připomínku z důvodu:
- absence navazujícího tram.propojení s druhým břehem (Troja,Bohnice,Kobylisy)
- výběr tunelové varianty, která je velmi technic.a finanč.náročná
- nedořešení přijatelnosti vedení trati ul.Kamýckou, zejména z hl.hlukové zátěže
- nedostatečně vyřešení místní dopravní obslužnosti Suchdola, Sedlce a Lysolají
- hrubý zásah do specif.oblasti dolní části Šáreckého údolí v místě Břetislavky, resp.Karlovky
- dosavadní projednání nesplňuje předpoklady vyhlášení veřejné prospěšnosti této stavby.
Proto navrhují: neschvalovat tuto podobu návrhu zadání, nevyhlašovat pro vymezené území VPS ani stavební uzávěru, do dopravního řešení začlenit místní spojení P-8 a P-6 s preferencí tram.trati Kobylisy-Bohnice-Dejvice s odbočkou do Suchdola. Problematiku řádně projednat v rámci příprav.studií vč.posouzení koncepce na ŽP. Neprojednávat změnu zkráceným způsobem, ale předložit zastupitelstvu koncept změny ve variantách.
Změna 1875 - TT k Budějovické - Návrh zadání změny byl kladně projednán, doporučujeme zpracování návrhu změny. Pro zpracování návrhu změny žadatel doloží podrobnější řešení změny studií.
Změna 1870 - TT Suchdol - pozastavuje se pro zásadní připomínky MČ Suchdol.
MČ P-Suchdol nesouhlasí s návrhem zadání změny v této podobě, dosavadní studie neřešily problematiku dostatečně. Tento nesouhlas považuje za zásadní připomínku z důvodu:
- absence navazujícího tram.propojení s druhým břehem (Troja,Bohnice,Kobylisy)
- výběr tunelové varianty, která je velmi technic.a finanč.náročná
- nedořešení přijatelnosti vedení trati ul.Kamýckou, zejména z hl.hlukové zátěže
- nedostatečně vyřešení místní dopravní obslužnosti Suchdola, Sedlce a Lysolají
- hrubý zásah do specif.oblasti dolní části Šáreckého údolí v místě Břetislavky, resp.Karlovky
- dosavadní projednání nesplňuje předpoklady vyhlášení veřejné prospěšnosti této stavby.
Proto navrhují: neschvalovat tuto podobu návrhu zadání, nevyhlašovat pro vymezené území VPS ani stavební uzávěru, do dopravního řešení začlenit místní spojení P-8 a P-6 s preferencí tram.trati Kobylisy-Bohnice-Dejvice s odbočkou do Suchdola. Problematiku řádně projednat v rámci příprav.studií vč.posouzení koncepce na ŽP. Neprojednávat změnu zkráceným způsobem, ale předložit zastupitelstvu koncept změny ve variantách.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Lord Vetinari na k-reportu napsal píše:Asi po dvou letech jsem si prohlížel web "Pražské tramvaje". V debatě jsem narazil na dozal Richarda Sadílka, jak jsem to myslel s tramvají na Dívčí Hrady zde: http://vetinari.wz.cz/map_2034.gif
Pokoušel jsem se odpovědět, ale
...
na můj pokus se registrovat jsem nedostal ani odpověď. Takže odpovídám zde:
LV jednak vycházel z plánku na str. 129 v knize Borovička - Hrůza: Praha - 1000 let stavby města, Panorama 1983. Dále vycházel z propagačního letáku JZM asi z roku 1988, který má kdesi ve skříni mezi miliony dalších letáků a starých map. A konečně použil vlastní fantazii, zahrál si na urbanistu a vymyslel si tam víceméně vilovou čtvrť s vyšší zastávbou a centrálním náměstím jen tam, co se potkává tramvaj a autobus, která by se mu líbila. Prostě takové moderní Střešovice či Strahov (ne ten stadion, ale ta čtvrť na Hřebenkách).
Konec off topic, Richardu Sadílkovi to někdo vzkažte, redakci se omlouvám za nechtěnou reklamu na konkurenci (jinak to nešlo) a ostatním za off topic. Pokud na mne někdo bude mít nějaké další dotazy stran "roku 2030", pak prosím cestou těchto stránek či mailu a ne na webu, který navštěvuji jednou za uherský rok.
Naposledy upravil(a) Proxy dne 10.2.2008 12:48, celkem upraveno 1 x.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Nové tramvajové tratě
Ani Tobě k posouzení.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
O projektu TT se mluvi jiz delsi dobu, lec jako ve vsem, skutek utek.. Proto o tom nevis, neb ti to nebylo podstrceno ke zpracovani..
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Nové tramvajové tratě
O téhle TT v prodloužení Olšanské čtu tady dnes poprvé. Není zatím nijak územně podchycená, takže ji investoři tomu architektovi, který ji do vizualizace zakreslil, hravě smetou, pokud budou chtít. Jinak ovšem, pokud by byla vůle ji s novou zástavbou postavit, pak by mohla být v provozu 10 let před tradou III.D., zejména poté, co začaly průtahy s ověřováním trasy a větvení I.D.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 23.6.2006 15:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Plánovaným metrem bych se moc neoháněl. Plánuje se už dvacet let a kdoví jestli vůbec tam někdy povede. Jestli tam někdy bude, tak za dlouho.Bobek píše:Vzhledem k tomu, že se tam plánuje stanice metra (III? D), tak nejspíš nulové.
Re: Nové tramvajové tratě
Ta trať by mohla fungovat jako napaječ k metru z východní oblasti plánované čtvrti na NNŽ a dalších míst směrem na východ - při pokračování dál po tělese železniční trati na sídliště Jarov a do starých Malešic. Já vím, tohle už je jenom šotosen...Bobek píše:Vzhledem k tomu, že se tam plánuje stanice metra (III? D), tak nejspíš nulové.
Re: Nové tramvajové tratě
Vzhledem k tomu, že se tam plánuje stanice metra (III? D), tak nejspíš nulové.
Re: Nové tramvajové tratě
Nebylo by už v té oblasti poněkud přetramvajováno? Každý půl kilometr ulice s tramvajovou tratí, to je řádsky hustý šotosen.
Re: Nové tramvajové tratě
No bylo by to pěkné. Trať vést úplně novou ulicí, kde se nemusejí překládat inž. sítě. Navíc prakticky jen rovně... Zajímalo by mě, jestli trať bude končit smyčkou, nebo se napojí někam ku Spojovací? Jestli je to reálné? No proč ne. Nelze zatím ale asi nad tím uvažovat dříve, než se schválí vůbec nějaká změna současného stavu.8750 píše:Když se ve vláknu o výlukách diskutuje o trati v Olšanské ulici, vzpomněl jsem si na článek o revitalizaci nákl. nádr. Žižkov, který vyšel v 11/07 v Radničních novinách P3 - http://www.praha3.cz/rn/07/07_11.pdf strana 6. Na obrázku je zakreslena i TT vedoucí prodlouženou Olšanskou ulicí a křiž. typu Těšnov na NNŽ. Jak velké, či spíš jak malé , jsou šance na realizaci
Re: Nové tramvajové tratě
Když se ve vláknu o výlukách diskutuje o trati v Olšanské ulici, vzpomněl jsem si na článek o revitalizaci nákl. nádr. Žižkov, který vyšel v 11/07 v Radničních novinách P3 - http://www.praha3.cz/rn/07/07_11.pdf strana 6. Na obrázku je zakreslena i TT vedoucí prodlouženou Olšanskou ulicí a křiž. typu Těšnov na NNŽ. Jak velké, či spíš jak malé , jsou šance na realizaci
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Nové tramvajové tratě
Aha.
Takže po pořádku.
Prodloužení za Barrandovem je reálné, avšak vázané na komplex nové výstavby ve Slivenci, nebo spíš vedle Slivence Bude-li mít tato výstavba zažádáno o ÚR, může se uvažovat o tramvaji, jinak to nemá smysl. Jinak pro zajímavost, v tom prodloužení již nemá být ta tramvaj tak důsledně segregovaná, jsou tam na dvou zastávkách asi tři úrovňové přejezdy bez SSZ. Víc by možná mohl vědět Proxy, já jsem do toho jen tak nahlédl.
éTramvajové propojení Chodovská - Slavia je relativně dlouhodobá vize a je velmi nereálné. Nová podoba stadionu fotbalové Slavie a OC Eden možnostem na protažení TT pod železnicí zasadily velkou ránu. Teoreticky by bylo možné zřízení nového dopravního koridoru na Kubánské náměstí, dokonce myslím, že by to bylo docela elegantní, avšak velmi nákladné a musela by t tím od začátku počítat urbanistická studie té achatkové kolonie a seřaďovacího nádraží. Což zatím nepočítá. S odborem územního rozvoje na MČ P10 jsem měl co dočinění, oni to myslí dobře, ale dají více na barevné architektské krásno, než na nějaké technické řešení. A pak se někdy diví, že navržené věci nejdou postavit...
Takže po pořádku.
Prodloužení za Barrandovem je reálné, avšak vázané na komplex nové výstavby ve Slivenci, nebo spíš vedle Slivence Bude-li mít tato výstavba zažádáno o ÚR, může se uvažovat o tramvaji, jinak to nemá smysl. Jinak pro zajímavost, v tom prodloužení již nemá být ta tramvaj tak důsledně segregovaná, jsou tam na dvou zastávkách asi tři úrovňové přejezdy bez SSZ. Víc by možná mohl vědět Proxy, já jsem do toho jen tak nahlédl.
éTramvajové propojení Chodovská - Slavia je relativně dlouhodobá vize a je velmi nereálné. Nová podoba stadionu fotbalové Slavie a OC Eden možnostem na protažení TT pod železnicí zasadily velkou ránu. Teoreticky by bylo možné zřízení nového dopravního koridoru na Kubánské náměstí, dokonce myslím, že by to bylo docela elegantní, avšak velmi nákladné a musela by t tím od začátku počítat urbanistická studie té achatkové kolonie a seřaďovacího nádraží. Což zatím nepočítá. S odborem územního rozvoje na MČ P10 jsem měl co dočinění, oni to myslí dobře, ale dají více na barevné architektské krásno, než na nějaké technické řešení. A pak se někdy diví, že navržené věci nejdou postavit...