Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 13.4.2014 17:29

Jak píše Karosák. Je potřeba dát dokupy co se ted rozpadá a že se toho najde dost.

Bohnice : A co nabízíte jako náhradu? Kromě 177 všechno končí na Kobylisích, takže výborná přesnost. To s tramvají ztratí.
Intervaly se na 100% prodlouží, takže další zhoršení.
Hlavně tu není efekt Barrandova, kde byla varianta skákat busem přes ucpanou silnici a nebo serpentýny přes Hlubočepy.

mikikopas
Uživatel
Příspěvky: 36
Registrován: 28.12.2013 14:54

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mikikopas » 13.4.2014 16:06

Podle mne by se mělo jít na trať do Bohnic a připravit případné spojení se Suchdolem a Podbabou, dále Dědina a Libuš. Do šuplíku se projektovat musí, ať se neděje to, co se děje v případě ŘSD, že peníze by byly, ale projekty ne.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Karosák » 13.4.2014 12:58

Tuším, kam pan Špilberk míří: jistě by si rád podobně jako já a mnoho dalších, chtěli zajet tramvají tam, kam s ní ještě nedojeli :lol: Tu kresbičku pana A s tramvají na jižňáku si vybavuji velmi často, už jsem si uspořádal i pár meditačních jízd 213 se sugescí jízdy po TT :twisted: To je fajn sen. Ten první a největší, stát se ŘEDem, mám však splněný a tím je moje karma víceméně vyrovnána a každé další životní sny jsou už druhotné. Nicméně zajezdit si s tramvají někde, kde jsi ještě nebyl je lákavé. Buď jet do GOPu a od szewce si to na kolečko vypůjčit, on si rád dáchne, nebo se vzdát kolejí a vyrazit po gumových, kam tě mysl táhne, pak se ještě dá vykolejit no a nebo se někdy postaví nějaká nová TT :lol: Další je, že tě za chvíli nadšení opustí a chtěl bys další novou TT :smt007
Určitě jsem pro pokrok, jenž nezastavíš, ale spíš než nové kilometry TT bych rád, aby se daly pořádně do kupy ty stávající :!: :!:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.4.2014 12:05

von Špilberk píše:obsah tyto přílohy
mne velmi zaujal - pro "naznačování", že po dostavě tzv. Nového (železničního) spojení se počítalo po r.2010 s možností využití opuštěné trasy železnice pro TT, která by byla rychlostní náhradou za někdejší TT Bulhar - Ohrada vedené Koněvovou ulicí, kde by vždy při její obnově byla kolize s IAD - pro stísněné podmínky uličního profilu.

EDIT: Místo toho se tam, s prominutím, "plácla" pitomá cyklostezka pro nesrovnatelně méně potencionálních uživatelů, které by šlo "protlačit" vedlejšími uličkami souběžných oblastí Karlína a Žižkova

PS: Nerealizace nových TT v tzv. okrajových částech je mi vcelku šumák, protože až na pár výjimek (např. Suchdol) to tam mohou dál zvládat "navážející" BUSy s návazným přestupem na kolejovou MHD (=M= a TT).
Ovšem naprosto mne štve nerealizace "centrálních (většinou) propojek" TT (výjimečně okrajovějších, ale nekonečných stanic různých tras =M=), které reálně jako jediné dokáží nahradit(vyřešit) v kolonách IAD neustále "zasekávané" skrz širší centrum města vedené "dlouhatánské" BUS linky - jedná se o:
1.) metrolinka l.19: Jižní město =M=C- (Spořilov) - Bohdalec - Slavia - Želivského =M=A (- Krejcárek - Palmovka =M=B - Bulovka -) Kobylisy =M=C - Bohnice
2.) metrolinka l.11: (Spojovací -) Ohrada - Bulhar - Hlavní nádraží =M=C - Muzeum (- Spořilov)
3.) metrolinka l.13: (bez nutnosti překládání vodovodního přivaděče v Počernické ul.) Malešické nám. - Sídl. Malešice - Nové Strašnice - (Želivského =M=A) - Muzeum =M=A+C - Hlavní nádr. =M=C - (Masarykovo nádr. =M=B - Nam. Rep. =M=B - Stross. - Výstaviště Holešovice)
4.) (úprava = přeložení centrálního úseku a zkrácení) metrolinky l.9: (Sídl. Řepy-) Václavské nám. - Museum - Hlavní nádraží (- Voz. Žižkov)
5.) prodloužení l.18 (Petřiny -) a přesměrování "proložené" a prodloužené l. 6 (Jižní město =M=C - Spořilov -): Pankrác =M=C - Dvorce - Lihovar (- Smíchovské nádr. =M=B):
6.) Obnovení l.21 v nové trase: Šeberák - Sídl. Písnice (zde + prodloužení 1/2 l3 z Levského- Libuš - Kamík - Belárie (Dvorce) - Lihovar - (Smíchovské nádr. =M=B)
7.) odklonění l17 na Komořany / Na Beránku
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 13.4.2014 13:42, celkem upraveno 1 x.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 13.4.2014 11:21

Mám dojem, že dnes nejsou problém peníze, ale administrativa. Jednak jsou nastavené velmi přísné a mnohdy i nesplnitelné požadavky, které se v praxi nedají vypořádat jinak, než zametením pod koberec a doufáním že si nikdo nevšimne. Anebo absurdními řešeními - např.:
- zřízení hradeb podél Radlické, kde tramvaj zmenšila na polovinu počet jízdních pruhů a k celkovému hluku a smradu přidala cca 00prd,
- PHS tunel na Žertvách (EIA k výstavbě na autobusovém nádru),
- nemožnost výstavby do vzdálenosti 120 m od TT (EIA k TT do Slivence),
- vymístění autoprovozu z hlavní ulice do vedlejších uliček a zákaz nočního provozu (EIA k TT na Dědinu).
Druhak se pak ke každému záměru najde někdo, kdo je zásadně proti, a poukazováním na ty nesplnitelné požadavky se mu daří záměr rušit, a někteří to protestování dělají i profesionálně.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 13.4.2014 10:31

Adam108 píše:Projektování do šuplíku chápu. Protože až se jednou objeví kus peněz tak máš větší šanci že za ně tu trať postavíš když už máš hotový plány předem.
Však souhlas, ale mně jde o něco jiného: Já říkám, že chci, aby páni politici neukazovali jen územní plán se zákresy, kam jednou, možná, třeba, asi, pravděpodobně povede TT, ale ať taky ukáží plán, kdy, kde a jak zajistí ten kus peněz, aby se opravdu něco postavilo.

Adam108
Uživatel
Příspěvky: 47
Registrován: 01.1.2014 18:29

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Adam108 » 13.4.2014 10:26

Projektování do šuplíku chápu. Protože až se jednou objeví kus peněz tak máš větší šanci že za ně tu trať postavíš když už máš hotový plány předem.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 13.4.2014 10:21

Absolut píše: K Tvému obrázku - pokud sis všimnul, tak něco z toho seznamu z roku 1995 se postavilo (Barrandov, Radlice, Podbaba) a něco se umazalo (Zelený Pruh) a hodně moc toho oproti tomuto seznamu v plánech přibylo. Tak nelži.
Můj obrázek není z územního plánu. (To je jen ilustrace, jak se slibovalo před mnoha a mnoha lety. 8-) ) A když jsem myslel, že se soupis pořád opakuje, tak jsem taky myslel poslední roky. Ale tady je právě ten kámen úrazu, i když chápu, že vy jako projektant to asi vidíte trochu jinak. Oproti roku 1995 toho sice hodně přibylo v seznamu, ale ve skutečnosti málo. Krom toho do seznamu přibyly třeba Komořany, a to není žádná novinka, protože tato trať se plánovala už s celým KOMOKem, takže některé novinky vůbec novinky nejsou. :wink:
Já vím, že to není chyba ani projektantů, ani tvůrců Úp, ale jde mi o celek: Páni na městě se vašimi plány každý rok pravidelně pochlubí, aby občan viděl, jak se pilně projektuje, jenže se prostě projektuje do šuplíku. (I když chápu, že příprava musí být a bez ní to nejde.) A to mě zkrátka štve. 8-)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 13.4.2014 11:02, celkem upraveno 2 x.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 13.4.2014 10:12

Absolut píše:Ano, smyčku Červený Vrch jsem udělal do obou směrů a výhybky už tam na místě jsou.
Pane Absolut, Vy jste čaroděj. Všichni si čmáráme barevně do mapy, ale jen Vy máte moc čmárat do reality :D =D>
P.S. byly by ta kouzelná pastelka k zapůjčení? :)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 13.4.2014 9:19

Von Špilberk:

ad 1: Politici a novináři překroutí všechno, ale skutečný význam jsem Ti popsal.
ad 2: Tak to Ti můžu jednoznačně odpovědět, že ne. Za peníze investované do tramvajových studií k novému ÚP během posledních 10 let bys dokonce nekoupil ani jednu 15T. A jsou to dobře investované peníze, pokud by se zanedbaly, pak by byla stoprocentní jistota, že žádná nová trať nebude.
ad 3: Jenže o tomhle je práce v územním plánování. Smažeš soupis, vymažeš trať z výkresu a už ji tam nikdy nevrátíš, protože Ti to někdo něčím zastaví. Necháš ji tam a opakuješ soupis = stále se může postavit. K Tvému obrázku - pokud sis všimnul, tak něco z toho seznamu z roku 1995 se postavilo (Barrandov, Radlice, Podbaba) a něco se umazalo (Zelený Pruh) a hodně moc toho oproti tomuto seznamu v plánech přibylo. Tak nelži.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 13.4.2014 9:14

Blaueminence:

V Holešovicích jsou změny i v platném ÚP, byť zmateně - třeba v textové části je TT v ul. Jateční, která vede v platném ÚP "odnikud nikam" - to je následek nějaké chaotické změny a je dobře, že to nový ÚP chce učesat. Prohlédni si to pořádně, červeně není stávající TT kolem tržnice, ale ta nová stopa. To "přetramvajování" Holešovic a Bubnů je nutné brát tak, jako že to jsou rezervy pro možné tratě a že se nemusí udělat všechny!

Ad Řepy - předně, je to v barvě znázorňující nikoliv návrh, ale výhled. To, že je tam stanovena rezerva na jinou polohu smyčky neznamená, že se musí tato rezerva využít. Ta trasa Bílá Hora - Řepy - Zličín vychází z nějakých urbanistických studií, proto je dopravně divná, samozřejmě že by znamenala rozšiřování komunikací, žádné napojení by se ale nehledalo mizerně :)

Přerušovaná čára je skutečně tunel.

Ohledně trati Vypich - Motol: Uvažuješ příliš krákozrakým způsobem. Tramvajová trať se tam prověřovala společně s dokumentací nyní stavěné stanice metra a vyjde to.

Ano, smyčku Červený Vrch jsem udělal do obou směrů a výhybky už tam na místě jsou.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 13.4.2014 9:13

To já vím, jenže:
1. politici a novináři tyto plány vždy prezentují stylem: občané koukněte se, kam všude vám plánujeme tramvaj (ovšem bez udání termínu realizace)
2. docela by mne zajímalo, jestli za ty peníze, co se za ty roky utratily za různé studie a přípravy, by už jedna TT nemohla být postavena
3. já nechci pořád koukat na soupisy (navíc pořád na ty stejné, dokola omílané), kam jednou možná (ale možná taky ne 8-[ ) povede TT, já chci aby se stavěly :cry:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 13.4.2014 9:18, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 13.4.2014 9:05

Petr 91: Tu vozovnu jsem osobně ve dvou variantách prověřoval ;) Ohledně TT Poliklinika Modřany - Labe, tak tam je kolem zastávky Družná příliš velké stoupání a tramvaj tam po komunikaci vést nelze. Dělali jsme tam návrh s krátkým hloubeným tunelem, který vyšel, ale bohužel dnes je již kolizní s Kauflandem na nároží ul. Československého Exilu a Lhotecká. Tak asi proto to tam kolegové architekti nedali. Namísto toho se prověřovala větev metra D.

MF + Von Šlipberk: Je třeba vnímat územní plán jako dokument stanovující, kde by možná mohla být tramvajová trať. Nejedná se o projekt, ale o vymezení funkce území. Některé z těch tratí jsou již pro územní plán ověřeny podrobnou studií, jiné ne. Ale na hlavním významu to nic nemění - cílem je vytvoření územní rezervy pro trat tak, aby ji nikdo nezastavěl nějakými broskvovinami...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 13.4.2014 8:50

Já už to psal a napíšu to znova: Všechny informace o nových TT dávejte do sekce Humor. Já když vidím, jak si zase někdo hrál s pastelkami, tak mám akorát vztek. Co z těch malůvek se v reálné době opravdu dočká realizace: NIC :!: :evil:

petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od petr91 » 12.4.2014 23:42

Mě zaujal návrh vozovny na Spořilově u ONJ. Naopak mě zde chybí větev TT Poliklinika Modřany - Labe - Nové Dvory =D=

Odpovědět