Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobek » 14.2.2008 10:57

No zase jinak postavíme D za co? :)

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od XSC » 14.2.2008 10:46

TraI píše:... že se podaří "přehrát" trasu I.D metra na "PPP" s odkladem splátek města.
Přehrát trasu D na PPP mi přijde jako to nejhorší řešení - v podstatě to je jako postavit ji na dost drahý úvěr. Spíš by mě zajímalo, jak dopadlo zkoumání Nuseláku, jak je to s jeho plánovanou životností. Pokud je dlouhodobě v použitelném stavu, mohlo by stačit I.D jen v úseku Pankrác - Písnice. Tím by se ušetřilo a získal čas na navržení vhodnějšího trasování D za NM.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 14.2.2008 8:03

Studijně rozpracovaných je kolem 30km. Z toho projednatelná (a tedy relizovatelná v případě peněz) je slabá polovina.

TraI
Uživatel
Příspěvky: 7
Registrován: 21.1.2008 22:16

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od TraI » 13.2.2008 19:56

Jaký existuje reálnější investiční výhled na následující desetiletí co se kapitálových výdajů na nové realizace tram. tratí v Praze týče? Od roku 1990 vychází roční průměr nových tratí 0,77 km, teď by byly na řadě ty, které budou - každá svým způsobem jinak - velmi drahé (kromě takových "standardních" jako horní pol. Václavského nám., fous do Podbaba-nádraží apod.). Praha bude investovat do metra (minimálně 7-8 mld. do roku 2014-15), 20 mld. (?) do nové ÚČOV, ještě více do MO v severozápadním segmentu apod. Přál bych si, aby se Praha v plánovacím období EU 2013+ výrazně přihlásila k projektům tramvajové infrastruktury, to ovšem za předpokladu, že se podaří "přehrát" trasu I.D metra na "PPP" s odkladem splátek města.
Kolika km se tak můžeme dočkat? A kam proto směrovat priority?

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MOp » 12.2.2008 13:29

Jenže vize zeleného nábřeží je o něčem jiném, než současný návrh..

Vizi, že pan Absolut jede s Absoluťátkem v kočárku na inline bruslích v parčíku plném stromečků a bez tramvají, cpe si přitom Ferdu zmrzlinou (a zapíjí ji lehkou kolou), tu si nesmím nechat ujít. Na vědeckofantastické filmy do kina nechodím, ale tento si ujít rozhodně nenechám.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 12.2.2008 13:03

No já tedy s touhle alternativou souhlasím. Po dohodě s majitelem tržnice by jistě bylo možné, aby tramvaj jela hned podle tržnice, nebo třeba po parkovišti. Umím si to představit. No a nakonec investor tramvaje by tam mohl udělat pro návštěvníky tržnice podzemní garáže. Třeba by pak člověk v Alzáči ani nemusel vylízat z auta. Nábřeží bez tramvaje nebude opuštěné, to rozhodně ne, udělá se tam kontinuální zelená promenáda pro pěší, cyklisty a inlajnistky :) hezky až k Libeňáku :) Relax zóna pro ty skleněný pekla, co tam rostou :) A obžerstevní, buřty v chlebu a zmrzlina a lávka pro pěší do Karlína a letní kino a v zimě bruslení pro dětičky a Absolut tam táhne kočár a malej Absolut se na něj směje posílá ho do kšá... no prostě vidím to úplně živě jako vizu stavu 2015... Chce to fantazii, kamarádi, ta hýbe světem.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 12.2.2008 12:29

SJM netlumit, ale postupně schovat do děr. Nebo se bude jezdit místy ještě méně vhodnými.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od XSC » 12.2.2008 11:08

Marek B. píše:Ten návrh pana architekta (mimochodem být jím, tak realizaci PTB metra na Palačáku jako referenci neuvádím) má podle mne několik problémů, z nichž ten hlavní je nedostatečné omezení IISJM. Pořád v jeho návrhu zůstávají 2 široké komunikace vedle sebe(Argentinská a Bubenská). To bych omezil do jedné. K tomu tunelová varianta Bubenské znemožňuje SJM v budoucnu nějak radikálně omezit(stejně jako tunel za Muzeem).
To bych mu nevyčítal jako chybu, ale jako reálný pohled. Řeči o omezení SJM jsou víc politické než reálné a ani po zavedení mýta se SJM užší než 2x2 nebude dát realizovat. Po výstavbě MO bude Bubenská spojkou na MO a společně s tunelem Blanka bude použitelná jako obchvat Letné při cestě do centra. Argentinská pro spojení se Severním městem musí zůstat.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MOp » 12.2.2008 11:02

Zlepseni dopravni obsluznosti okoli Jatecni ulice opravdu neni vse! Vzdy existuje nejake to, ale..

1/ Budou brojit tam zijici lide, ze tram vytvari hluk svym prujezdem, nebo cinkanim.
2/ Ukradnes lidem v teto oblasti velice cenna parkovaci mista.
3/ Prujezd useku Vltavska - Delnicka se ti protahne cca o 3 minuty.
4/ Na nabrezi ti vznikne jeste vetsi mrtva zona nez nyni. Navic si nedokazu predstavit tamo prevedenou magistralu. To bude bordel..

K vecem co v tom vidim se zatim vyjadrovat nebudu, nemam cas. Nemohu si pomoci, avsak cele to na mne pusobi dojmem "Konecne propojime pomoci II.SJM plnohodnotne D1 a D8, na okruh se vykakame".

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Marek B. » 12.2.2008 10:44

Já to přesunutí TT za tržnici považuji za dobré, protože to zlepší dostupnost části Holešovic ležící uprostřed toho tramvajového okruhu kolem Holešovic, kde dnes je městská doprava pouze od 0h do 4h a zároveň nezhorší obsluhu tržnice. Stávající zastávka na nábřeží zbytečně obsluhuje půlkou své izochrony Vltavu.
Ten návrh pana architekta (mimochodem být jím, tak realizaci PTB metra na Palačáku jako referenci neuvádím) má podle mne několik problémů, z nichž ten hlavní je nedostatečné omezení IISJM. Pořád v jeho návrhu zůstávají 2 široké komunikace vedle sebe(Argentinská a Bubenská). To bych omezil do jedné. K tomu tunelová varianta Bubenské znemožňuje SJM v budoucnu nějak radikálně omezit(stejně jako tunel za Muzeem).

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 12.2.2008 8:47

To je vize ARCHITEKTA nikoli DOPRAVÁKA. Ale jsou v tom obsažené některé dost rálné věci, doporučuji prostudovat.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Karotka » 11.2.2008 23:42

P_V píše: Z:arrow: přeložka TT za tržnici, na nábřeží je to z nějakého důvodu asi nežádoucí element
Asi kvůli vodě (memento 2002).

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 11.2.2008 22:15

Časopis Stavebnictví přinesl urbanistickou studii oblasti Bubenského nádraží. Součástí je i nové trasování tramvajových tratí, viz mapky dole. Zajímavé je:
Z:arrow: nová vozovna v historické budově dílen - důstojné využití památkově chráněného objektu. @3644 @3644 @3644 Jen na harfu architekt zapomněl.
Z:arrow: spojovací trať paralelně s železnicí (proč? zejména ve variantě bez vozovny...)
Z:arrow: přeložka z Partyzánské do Vrbenského, aby se do úžiny před "elektrárnou" vešla nová magistrála (mně se to zdá jako nevhodné řešení, když už sem někdo chce zavést intenzivní dopravu, ať se zkoncentruje s tramvajovým hlukem i za cenu štědrého odškodného za nárožní dům, než snaha o zachování těsného průtahu plus harašení tramvaje oklikou v dalších ulicích s malým poloměrem zatáček)
Z:arrow: přeložka TT za tržnici, na nábřeží je to z nějakého důvodu asi nežádoucí element

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 11.2.2008 7:51

Dočkej času. Ve hře je kratší tunel a varianty po břehu, samozřejmě s vlivem na Podbabskou, to je holt cena za to, že nebude dlouhý tunel.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 11.2.2008 2:56

Absolut: Zajímalo by mě, kudy by to šlo do Suchdola jinudy, než tunelem. Na břehu moc místa není, a původně posuzované varianty měly také výrazné nedostatky - buď zbourání skály pod Babou a domů v ústí Lysolajského údolí, nebo opětovnou přestavbu Podbabské, navíc v zátopové niveletě.

Odpovědět