Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Nové tramvajové tratě
Ještě jednou mi to nedá a připojím se do této diskuze. 9001 píše několik poznámek se kterými nemohu souhlasit. Např., že nelze srovnat stavbu TT za 1. republiky a dnes. Zajisté ne technologicky, ale významem je to stejné. Stačí se dnes podívat např. na Modřanskou trať, kde se rozběhla návazná výstavba infrastruktury i do zátopové oblasti. Tramvajová doprava v Praze se dostala do značného útlumu v 70. letech . Tehdy začala být ražena koncepce metro a bus. Povrchová drážní doprava v Praze dostala červenou a její první obětí byly trolejbusy následně i několik TT. O tom, že to bylo špatně, dnes málokdo pochybuje. Nakonec to ukazuje příkladně TT v Chotkově ul., která měla být taky zrušena a dnes je jednou z nejvíce využívaných TT. Éra čistě tram. napáječů je dnes taky více méně překonána, opět to ukazuje ta TT v Chotkově ul., kterou dnes ty bývalé napáječe pokračují dál. Ještě k poznámce, že rozšířením osové vzdálenosti se odpadne snížení rychlosti tram v úsecích v souběhu s bus. To je sice pravda, ale zábor prostoru taky není moc efektní řešení. Spíše by se měly souběhy omezovat. Já vím dnes to zní nepopulárně, ale tyto souběhy vždy někoho omezí. Nakonec ne jenom tramvaje. Původně byla autobusová doprava vedena jako doplněk a napáječe k tram a trolejbusům, to se právě začalo měnit v 70. letech.
Re: Nové tramvajové tratě
MMM: neslo o lez, nybrz mylku. ja myslim, ze jenda nikoho nechtel zamerne uvadet v omyl - a uz vubec nechtel lhat. tak to prosim neprehanejte a neusvedcujte z domneleho lhani. obcas by bylo vhodne se zamyslet nad tim, co nektera slova znamenaji a jake pocity mohou u ostatnich vzbudit.
ale pravda je, ze 90% na vl. telese to nebude a ze krizovatky bohuzel delaji sve. ona i takova 16 na korunni dc si dokaze privezt z useku lehovec-vinohrady treba i v nedeli rano tri minuty.
ale pravda je, ze 90% na vl. telese to nebude a ze krizovatky bohuzel delaji sve. ona i takova 16 na korunni dc si dokaze privezt z useku lehovec-vinohrady treba i v nedeli rano tri minuty.
Re: Nové tramvajové tratě
MM-Mikulovsky píše:A) TT na vlastním tělese a zvýšeném pásu je nejen rozdíl v umístění na/mimo PK = ovšem podstatný rozdíl pro efekt preference:9001 píše:Pro MM je rozdíl TT na vlastním tělese a zvýšeném pásu. Efekt má obojí stejné pro preferenci. .....
1.) max. rychlost 60/50km/h
2.) zakázaný vstup osob (mimo vyznačená místa)/možný výskyt osob vlastně kdekoliv křižujících TT
3.) minimum křižování TT IAD či chodci/poměrně častá místa pro křižování TT IAD a chodci
4.) nehrozí zasahování souběžné IAD do jízdního profilu TRAM / hrozí zasahování souběžné IAD do jízdního profilu TRAM
B) Již vyjmenované minimálně 4 úseky, kde IAD může/musí jet podélně po TT, případně těsně vedle ní parkuje:
a) podjezd železnice na Zahradním městě/Na Padesátém
b) Starostrašnická ul. (zde je rizikem zejména to parkování + neopatrnost IAD/chodcům, kteří TT křižují)
c) Palmovka - Bulovka
d) okolí zastávky Ke Stírce (opět zejména to parkování - zde navíc nepovolené tzv. přes den PD)
jsou rozhodně viditelně víc jak 10% vzdálenosti mezi Hostivaří a Bohnicemi = vlastní TT tam nemůže být 90%!Rozpor v popisu skutečnosti není názor = kdo skutečnost upravuje tzv. "k obrazu svému", ten jednoznačně lže! A dokud se lež budeme bát nazývat lží, tak to v dané společnosti/státě nemůže dopadnou dobře.Jenda1989 píše:...Nerad se na jakývkoliv stránkách a z kýmkoli hádám, ale lháři si říkejte pane kolego někomu jinému!!!!
Jsem Velmi rád, že jsem se konečně setkal z charakterem ve všech směrech, který mně vyvede z temnoty bludu na cestu pravdy a cti.
To že někdo nemusí mít stejný názor jako vy ještě není lhaní!!!!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
A) TT na vlastním tělese a zvýšeném pásu je nejen rozdíl v umístění na/mimo PK = ovšem podstatný rozdíl pro efekt preference:9001 píše:Pro MM je rozdíl TT na vlastním tělese a zvýšeném pásu. Efekt má obojí stejné pro preferenci. .....
1.) max. rychlost 60/50km/h
2.) zakázaný vstup osob (mimo vyznačená místa)/možný výskyt osob vlastně kdekoliv křižujících TT
3.) minimum křižování TT IAD či chodci/poměrně častá místa pro křižování TT IAD a chodci
4.) nehrozí zasahování souběžné IAD do jízdního profilu TRAM / hrozí zasahování souběžné IAD do jízdního profilu TRAM
B) Již vyjmenované minimálně 4 úseky, kde IAD může/musí jet podélně po TT, případně těsně vedle ní parkuje:
a) podjezd železnice na Zahradním městě/Na Padesátém
b) Starostrašnická ul. (zde je rizikem zejména to parkování + neopatrnost IAD/chodcům, kteří TT křižují)
c) Palmovka - Bulovka
d) okolí zastávky Ke Stírce (opět zejména to parkování - zde navíc nepovolené tzv. přes den PD)
jsou rozhodně viditelně víc jak 10% vzdálenosti mezi Hostivaří a Bohnicemi = vlastní TT tam nemůže být 90%!
Rozpor v popisu skutečnosti není názor = kdo skutečnost upravuje tzv. "k obrazu svému", ten jednoznačně lže! A dokud se lež budeme bát nazývat lží, tak to v dané společnosti/státě nemůže dopadnou dobře.Jenda1989 píše:...Nerad se na jakývkoliv stránkách a z kýmkoli hádám, ale lháři si říkejte pane kolego někomu jinému!!!!
To že někdo nemusí mít stejný názor jako vy ještě není lhaní!!!!
Re: Nové tramvajové tratě
Je mi to s tou kapacitou úplně jasné. Já jsem jen chtěl na tomto příkladu ukázat, že z Bohnic by tramvaje nemuseli jezdit jen v kolonách, jak zde bylo v předešlých příspěvcích naznačeno (viz. l.č. 3 a 17).9001 píše:Pro MM je rozdíl TT na vlastním tělese a zvýšeném pásu. Efekt má obojí stejné pro preferenci.
Jinak např. v této lince bych viděl obrovský problém v kapacitě. Hostivař má oproti Bohnicím daleko menší poptávku.
Viz za interval tramvaje 8 minut z Kobylis odjede "horní" cestou 4 klouby + 1,5 "dolní cestou.
Dík za pochopení.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Pro MM je rozdíl TT na vlastním tělese a zvýšeném pásu. Efekt má obojí stejné pro preferenci.
Jinak např. v této lince bych viděl obrovský problém v kapacitě. Hostivař má oproti Bohnicím daleko menší poptávku.
Viz za interval tramvaje 8 minut z Kobylis odjede "horní" cestou 4 klouby + 1,5 "dolní cestou.
Jinak např. v této lince bych viděl obrovský problém v kapacitě. Hostivař má oproti Bohnicím daleko menší poptávku.
Viz za interval tramvaje 8 minut z Kobylis odjede "horní" cestou 4 klouby + 1,5 "dolní cestou.
Re: Nové tramvajové tratě
Nerad se na jakývkoliv stránkách a z kýmkoli hádám, ale lháři si říkejte pane kolego někomu jinému!!!!MM-Mikulovsky píše:jenže ten výčet je jediná možnost ukázat rozpor skutečnosti s tvým doslova lživým tvrzením:Jenda1989 píše:.... Kdybychom si měli psát která místa a kde jsou nebezpečná tak bychom se nikdy nikam nedostali.Jenda1989 píše:.... navíc víc jak 90% trati by bylo na vlastním tělese, takže to zdržení by bylo minimální!!!
To že někdo nemusí mít stejný názor jako vy ještě není lhaní!!!!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
jenže ten výčet je jediná možnost ukázat rozpor skutečnosti s tvým doslova lživým tvrzením:Jenda1989 píše:.... Kdybychom si měli psát která místa a kde jsou nebezpečná tak bychom se nikdy nikam nedostali.
Jenda1989 píše:.... navíc víc jak 90% trati by bylo na vlastním tělese, takže to zdržení by bylo minimální!!!
Re: Nové tramvajové tratě
To že i na této trati jsou negativní místa vím (např. podjezd Zahradní Město), ale tím vlastním tělesem jsem myslel úseky: Nádraží Hostivař - Zahradní Město, Na Padesátém - Strašnická, Vozovna Strašnice - Ohrada. Pak sem samozřejmně patří úsek na samostatném tělese Ohrada - Palmovka.MM-Mikulovsky píše:Sice nesouhlasím úplně s 9001 (= přesnost TRAM lze řešit i jinak než jejich nezajížděním do centra města), ale nějak mi je proti srsti jakékoliv upravování skutečnosti, tak aby vypadala lepší než je!Jenda1989 píše:....Nu a co taková linka v trase: Nádraží Hostivař - Zahradní Město - Radošovická - Strašnická - Želivského - Krejcárek - Palmovka - Bulovka - Okrouhlická - Kobylisy - Bohnice. Nebyl by to napaječ a navíc víc jak 90% trati by bylo na vlastním tělese, takže to zdržení by bylo minimální!!!
Na výše uvedené trase TT:
1.) je jen jediný úsek samostatným tělesem mimo PK (přes Krejcárek, ale žel cca na polovině - estakádě možno jet max.40km/h, což je méně než na TT ve vozovce)
2.) jsou minimálně 4 úseky, kde IAD může/musí jet podélně po TT, případně těsně vedle ní parkuje
a) podjezd železnice na Zahradním městě/Na Padesátém
b) Starostrašnická ul. (zde je rizikem zejména to parkování + neopatrnost IAD/chodcům, kteří TT křižují)
c) Palmovka - Bulovka
d) okolí zastávky Ke Stírce (opět zejména to parkování - zde navíc nepovolené tzv. přes den PD)
3.) je hromada rušných křižovatek (a žel na většině z nich není funkční aktivní preference TRAM)
Kdybychom si měli psát která místa a kde jsou nebezpečná tak bychom se nikdy nikam nedostali.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Sice nesouhlasím úplně s 9001 (= přesnost TRAM lze řešit i jinak než jejich nezajížděním do centra města), ale nějak mi je proti srsti jakékoliv upravování skutečnosti, tak aby vypadala lepší než je!Jenda1989 píše:....Nu a co taková linka v trase: Nádraží Hostivař - Zahradní Město - Radošovická - Strašnická - Želivského - Krejcárek - Palmovka - Bulovka - Okrouhlická - Kobylisy - Bohnice. Nebyl by to napaječ a navíc víc jak 90% trati by bylo na vlastním tělese, takže to zdržení by bylo minimální!!!
Na výše uvedené trase TT:
1.) je jen jediný úsek samostatným tělesem mimo PK (přes Krejcárek, ale žel cca na polovině - estakádě možno jet max.40km/h, což je méně než na TT ve vozovce)
2.) jsou minimálně 4 úseky, kde IAD může/musí jet podélně po TT, případně těsně vedle ní parkuje
a) podjezd železnice na Zahradním městě/Na Padesátém
b) Starostrašnická ul. (zde je rizikem zejména to parkování + neopatrnost IAD/chodcům, kteří TT křižují)
c) Palmovka - Bulovka
d) okolí zastávky Ke Stírce (opět zejména to parkování - zde navíc nepovolené tzv. přes den PD)
3.) je hromada rušných křižovatek (a žel na většině z nich není funkční aktivní preference TRAM)
Re: Nové tramvajové tratě
Nu a co taková linka v trase: Nádraží Hostivař - Zahradní Město - Radošovická - Strašnická - Želivského - Krejcárek - Palmovka - Bulovka - Okrouhlická - Kobylisy - Bohnice. Nebyl by to napaječ a navíc víc jak 90% trati by bylo na vlastním tělese, takže to zdržení by bylo minimální!!!9001 píše:Ale já nechci tramvaje nechat JENOM jako napaječe. Jenom mi přijde blbost tahat tramvaj do lokality typu Bohnice a nechat obsluhu na linkách typu 3, která se bude motat celou Prahou a 17, která zase vykysne na nábřeží.P_V píše:Napaječovou koncepci tramvají razil Mikuláš Lacek. O povodních jsme poznali, jaká katastrofa by to byla, kdyby to dotáhl až do konce. Protože když budeme mít tramvajové napaječe, přestane být ekonomické mít tak velký vozový park a udržovat tratě mimo napaječové trasy.
Musí tam být linka, která bude mít např. 50% podíl a bude končit na Kobylisých/Palmovce.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Ale já nechci tramvaje nechat JENOM jako napaječe. Jenom mi přijde blbost tahat tramvaj do lokality typu Bohnice a nechat obsluhu na linkách typu 3, která se bude motat celou Prahou a 17, která zase vykysne na nábřeží.P_V píše:Napaječovou koncepci tramvají razil Mikuláš Lacek. O povodních jsme poznali, jaká katastrofa by to byla, kdyby to dotáhl až do konce. Protože když budeme mít tramvajové napaječe, přestane být ekonomické mít tak velký vozový park a udržovat tratě mimo napaječové trasy.
Musí tam být linka, která bude mít např. 50% podíl a bude končit na Kobylisých/Palmovce.
Re: Nové tramvajové tratě
Napaječovou koncepci tramvají razil Mikuláš Lacek. O povodních jsme poznali, jaká katastrofa by to byla, kdyby to dotáhl až do konce. Protože když budeme mít tramvajové napaječe, přestane být ekonomické mít tak velký vozový park a udržovat tratě mimo napaječové trasy.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
MARV: Tohle se tu už řešilo. Stavba TT za 1.republiky a dnes je nebe a dudy. Stačí postavit 15T a vedle ní Ringhoffer.
Nejdiskutovanější TT jako Bohnice. Jezdím každý den a nějak jsem si kolon nevšiml a i na "špuntu" u Kobylis bus projede na první světla.
Suchdol stačilo vybetonovat TT a busy mohly lítat po kolejích a byl klid. Pak to narazilo na politiku, protože zrušení parkovacích míst je neprůchozí.
Rychlost se dá pořešit rozšířením osové vzdálenosti.
Jako bonus rozvoj TT zabijí trvdohlavost, že tramvaj musí projet celé město. Napaječe jsou prakticky odstřelené a neprůchozí. Za to bus se otočí u metra bez rizika zpoždění.
Nejdiskutovanější TT jako Bohnice. Jezdím každý den a nějak jsem si kolon nevšiml a i na "špuntu" u Kobylis bus projede na první světla.
Suchdol stačilo vybetonovat TT a busy mohly lítat po kolejích a byl klid. Pak to narazilo na politiku, protože zrušení parkovacích míst je neprůchozí.
Rychlost se dá pořešit rozšířením osové vzdálenosti.
Jako bonus rozvoj TT zabijí trvdohlavost, že tramvaj musí projet celé město. Napaječe jsou prakticky odstřelené a neprůchozí. Za to bus se otočí u metra bez rizika zpoždění.
Re: Nové tramvajové tratě
Ještě jednou se vrátím k možnému rozvoji TT v Praze. Z mnoha zde uváděných příspěvků vyplývá, že případně nové TT moc Praze nepřinesou. Zapomíná se ovšem na jedno, co si kdysi již za 1. republiky uvědomoval tehdejší pan primátor Baxa. Tramvaj nemá pouze úlohu dopravního prostředku, i když ten je na 1. místě, ale je zároveň prvkem, který určuje rozvoj města. Uvedu příklad, vždy se např. dělají inženýrské sítě a teprve potom se staví. V Praze to žel Bohu sadu let moc neplatilo a tak se budovala sídliště aniž by se byla dopředu plánovala a zajistila doprava a ta patří taky do těch sítí. Ta se tam v operovávala až poté s mnoha problémy. K čemu mířím, podíváme-li se na dobu dřívější, třeba za toho pana primátora Baxy, tak i ze starých fotografií zjistíme, že se postavila TT zdánlivě do polí a teprve poté se kolem této TT začala výstavba. Je to příklad např. Vršovic atd. Už vidím, jak to mnohé nadnáší a říkají, že to nyní zvládají i autobusy. Průšvih je v tom, za jakou cenu? Nejde totiž jen o finance, ale i dobu, kterou tyto prostojí v kolonách a tím se pochopitelně i prodraží, neb čas jsou peníze. V Praze není moc prostoru na separátní bus pruhy v případě společného užití tram pásu pro busy to skoro vždy znamená omezení rychlosti pro tram. Důvodem je právě průjezdní profil pro bus, který je větší než pro tram. Je pravdou, že alternativu nabízí další rozvoj metra, ale tato alternativa je strašně finančně náročná a vyplatí se pro úseky, kde se hodinová kapacita přepravního proudu pohybuje cca kolem 30 až 40 tisíc cestujících za hod.