Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
ldrikk
Uživatel
Příspěvky: 29
Registrován: 07.10.2019 10:00

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od ldrikk » 19.3.2021 19:11

Pepa z Vinohrad píše:
19.3.2021 10:42
Teď bych tady něco rád napsal z jiného soudku. Vedle ve vlákně se řešila a-193, její odstřelení.
Bydlel jsem na Praze 4 skoro 30 let. A nesmírně mě uráží výroky některých šotoušů, kteří za každou cenu chtějí prosadit d-19 za cenu zkrácení oné 193. Nic to nevyřeší, jenom dojde k nasrání tisíců cestujících. Jedinou možností, jak zkrátit 193 bych viděl v prodloužení tratě na Budějovickou, případně ve výstavbě TT Jeremenkovou ulicí.
Ano, i já si myslím, že v současnosti zkracovat 193 je, eufemicky řečeno, dopravně velmi velmi špatné řešení. Jinak též prasárna.

Pepa z Vinohrad
Uživatel
Příspěvky: 30
Registrován: 28.4.2020 11:42

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Pepa z Vinohrad » 19.3.2021 10:42

Teď bych tady něco rád napsal z jiného soudku. Vedle ve vlákně se řešila a-193, její odstřelení.
Bydlel jsem na Praze 4 skoro 30 let. A nesmírně mě uráží výroky některých šotoušů, kteří za každou cenu chtějí prosadit d-19 za cenu zkrácení oné 193. Nic to nevyřeší, jenom dojde k nasrání tisíců cestujících. Jedinou možností, jak zkrátit 193 bych viděl v prodloužení tratě na Budějovickou, případně ve výstavbě TT Jeremenkovou ulicí.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 988
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 18.3.2021 21:55

Nejsem znalec P6, jsem z druhého konce. Ale myslím si, že jestli to bude pokračovat dál v současných plánech, tak je blbost tahat na letiště jak vlak, tak i metro. Zůstal bych u toho vlaku. Metro je podle mne v tomto případě zbytečné. 191 zůstane v současné podobě, zajišťuje i dopravu směr Smíchov, takže je blbost ji osekávat.
OC6 neumím ohodnotit, ale vypadá, že je v zásadě pro okolní obyvatele, lidi z letiště a třeba z Petřin. Většina tam asi stejně jezdí auty a ostatní se tam dostanou autobusy a případně tedy v budoucnosti tramvají.
A co se týká P+R, tak tu bych spíš vázal na vlakovou dopravu v Ruzyni či Hostivicích, než někam na tramvaj či autobus. Bude to každopádně rychlejší spojení do centra.

ldrikk
Uživatel
Příspěvky: 29
Registrován: 07.10.2019 10:00

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od ldrikk » 18.3.2021 19:09

Tak podle zatím dostupných plánů (beru situaci, kdy bude Dlouhá míle prozatím bez metra i bez vlaku) se dopravní obslužnost Dědiny po vybudování tramvaje nijak nezhorší. 191 zůstane tak, jak je, 225 bude na Dědině ukončená (ale na jih směr Řepy a B bude jezdit dál). A Dědina získá kapacitnější spojení na Veleslavín (možná bude přestup o něco méně komfortní, ale zas takový problém bych v tom neviděl).

Navíc i ta Evropská je/bude svým způsobem spádovou oblastí, zvlášť po dobudování centra Bořislavka. Ono i na Kulaťák, který je jedním z přirozených větších center pro Dědinu, to bude pohodlnější bez přestupu tramvají. Nicméně ano, asi by byly v Praze důležitější a přínosnější tramvajové projekty, to nepopírám.

jeffer
Uživatel
Příspěvky: 126
Registrován: 07.5.2009 11:55

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od jeffer » 18.3.2021 17:35

Blaueminence píše:
18.3.2021 8:53
A ten terminál a P+R samy o sobě stačí - to zkrátka autobus nepokryje.
That's my point! Ja si ale myslím, že to nepokryje ani električka. Resp. teda takto, pokiaľ tam povedie len električka, tak pokryje, lebo to pre okolie Prahy nebude nijak zaujímavé miesto – tí čo jazdia autom, budú jazdiť autom a tí čo jazdia autobusom na metro (Veleslavín) budú jazdiť autom. Kto bude mať záujem vymeniť spanilú jazdu vyhradeným buspruhom na Evropské (so zastávkou iba na Šárce) a s priamym prestupom na metro za zastávkovú električku a prestup naviac? Skús si to predstaviť – metro B končí na Hloubětíně a na terminál Černý Most sa jazdí predĺženou električkovou traťou z Lehovce.

Mimochodom, autobusy majú zatiaľ veľké rezervy – 191 aj 225 jazdia krátke a 100 jazdí raz za uhorský rok. Po vzniku terminálu sa dá 191 (v noci po jej trase jazdí kĺbová 910, takže to určite ide) aj 225 prehodiť na kĺbáky, a zahusiť spoje na linke 100, ktorá zaistí spojenie na B. A myslím, že to urobí viac muziky ako natiahnutie električiek zo Šárky.

Skrátka, ak má na Dědině vzniknúť atraktívny dopravný terminál, tak musí mať rýchle a kapacitné spojenie do centra. Ani jedno povrchová doprava s úrovňovým krížením nerieši. Takže je tam potrebné čo najskôr dostať nejakú oddelenú dopravu – optimálne by samozrejme bolo, keby tam naraz dorazila trať Praha–Kladno (pre význam terminálu je dôležitejší úsek Masaryčka–Ruzyně) a zároveň metro A, ale ani jedno z toho nevyzerá príliš nádejne v pár ďalších päťročniciach.
XSC píše:
18.3.2021 10:16
OC6 vypadá dost chcíple, opravdu to přitahuje tolik lidí?
Nepriťahuje a keď, tak väčšinou autom. Na druhú stranu je to celkom prirodzený obchoďák pre sídlisko, keď už chce človek urobiť väčší nákup ako v Bille na Vlastině. Naviac sa mi zdá, že veľa ľudí z Dědiny pracuje na letisku. Ak sa natiahnú električky a oseká 191, prídu o priame spojenie do práce.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1559
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od XSC » 18.3.2021 10:16

OC6 vypadá dost chcíple, opravdu to přitahuje tolik lidí?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3820
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 18.3.2021 9:26

Tramvaj na Dědinu by měla vetší smysl, kdyby už v první etapě končila u OC6. Protože to je jeden z hlavních směrů, kam obyvatelé sídliště cestují nebo by cestovali. Nyní navrhovaná etapizace je na 2 věci, v první etapě končit kilometr od OC (navíc ten kilometr je blátivou polní cestou) a v druhé etapě končit v místech, kde jakýsi miliardář možná bude stavět kanclbaráky v hlukovém pásmu druhé ranveje.
Ano, vím že se místo bude kvůli stavbě rychlodráhy překopávat. Což nebrání tomu, navrhnout to s přípravou a s možností provizorního řešení např. úvrati před výkopem, mostního provizoria přes výkop, etapizace stavby rychlodráhy aby šel nejdřív most postavit vedle apod.

Blaueminence
Uživatel
Příspěvky: 106
Registrován: 04.3.2012 21:48

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Blaueminence » 18.3.2021 8:53

Metro A tam minimálně 20 let nepovede a pokud někdy ano, bude to tam trvat déle než po povrchu. A ten terminál a P+R samy o sobě stačí - to zkrátka autobus nepokryje. A jinde na ně místo není.

jeffer
Uživatel
Příspěvky: 126
Registrován: 07.5.2009 11:55

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od jeffer » 17.3.2021 22:14

Stále uvažujem o zmysle električkovej trate na Dědinu…

V súčasnosti obsluhované autobusmi 225, 191 a 108.
Z toho 225 dáva na jednu stranu spojenie na metro A na Nádraží Veleslavín, na druhú stranu do Řep a na metro B v oblasti Stodůlek. Predĺžená električková trať nahradí len to spojenie na metro A, aj to ale s prinajlepšom rovnakou dobou jazdy. Naviac ten prestup na metro z električkových zastávok mi pripadá menej pohodlný ako zo zastávok autobusu. Takže jediné zlepšenie pre ľudí, ktorí dochádzajú niekam na Evropskou a nechce sa im fárať na Veleslavíně, alebo prechádzať na Šárce do obratiska (alebo na Nad Džbánem krížom cez križovatku).
191 ide jedným smerom do Šestky a na letisko, tam električka nepôjde. Na druhú stranu na Petřiny, Vypich (k tomu Hvězda a Ladronka), Strahov a Anděl (i keď tam už je to výhliadková jazda). Na žiadne z týchto miest električka neumožní jazdu bez prestupu (Strahov), alebo rýchlejšie (Petřiny, Vypich, Anděl).
108 je vymeták, ktorý len potreboval niekde skončiť a sídliště Na Dědině vyhovovalo (alebo sa chce spojenie z Dědiny do ÚVN).

Z toho mi vychádza, že buď sa žiadna zo súčasných autobusových liniek meniť nebude, alebo to zhorší obsluhu sídliska.

Budúci terminál Dědina… Tam by malo viesť to metro A, tým by malo zmysel pokračovať. Ak nebude, tak zostať sedieť vo vlaku (alebo naň prestúpiť keď sa nechá auto na P+R) a pokračovať niekam hlbšie do centra. Električkou zase len pre ľudí niekam na Evropskou a to poberú aj súčasné autobusy, resp. je jednoduchšie prestúpiť až na Veleslavíně.

Takže „komu tím prospějete“?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6379
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od demon » 11.3.2021 22:47

9001 píše:
11.3.2021 20:00
Vůbec bych se nedivil, kdyby tam jezdily dvě linky po 8/10/8....
Yop, konečně rozumná řeč... :D :D :D

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9936
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 11.3.2021 20:00

Petrpes: Dotace, kolego, dotace...

Vůbec bych se nedivil, kdyby tam jezdily dvě linky po 8/10/8....

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2140
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Petrpes » 11.3.2021 19:10

V PD do 20.00 klidně každý třetí 🙃
Špička 12, sedlo 15, bohatě stačí ❣

Marek Kubík
Uživatel
Příspěvky: 127
Registrován: 05.12.2008 18:36
Bydliště: Stochov okr.Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Marek Kubík » 11.3.2021 17:40

Dle Ropidu se do Libuše ze smyčky Levského prodlouží každý druhý spoj linky 17. Pro linku 21 se plánuje trasa Sídliště Barrandov - Kotlářka.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3820
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 10.3.2021 21:55

Pokud v Nádražní zrovna někdo nebude testovat terénní průchodnost :evil:

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 105
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Ústečák » 10.3.2021 13:14

Nemluvě o tom, že po dokončení Dvoreckého mostu vznikne rychlé přímé spojení se Smíchovem a Andělem.

Odpovědět