Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jamie
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 05.12.2009 20:38

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Jamie » 07.2.2010 23:11

Vozidlo jezdí s řidičem, který určuje rychlost a ovládá brzdy, může do řízení kdykoli zasáhnout a mimo stabilní tratě se vozidla ovládají standardně pomocí volantu. Segregovaná trať je tak spíše přidanou hodnotou než nutnou podmínkou, myslím že tu v zásadě jde pouze o specifické vodorovné značení na povrchu vozovky, ověřené to však nemám. Co však bude bezpochyby velmi finančně náročné, jsou právě vozidla, což je v české kotlince kamenem úrazu. Jako levnější kapacitní alternativa vůči například zamýšlené tramvajové trati se mi to však zdá reálné. Třeba někdy...

Btw pro lepší názornost přikládám odkaz na youtube video z interiéru trolejbusu Irisbus Cristalis:
http://www.youtube.com/watch?v=4tP0s7MM5Zg

Teď jsem objevil snímek, který dokládá, že segregace tratí není nutná:
http://www.youtube.com/watch?v=VV1GSKyqf2g&NR=1

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Oskar » 07.2.2010 17:10

To jako nemá řidiče, nebo jen řidič nemusí točit volantem?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Optické naváděcí systémy

Příspěvek od P_V » 07.2.2010 16:55

Vzpomněl jsem si na jeden starý večerníček Kosí bratři. Zápletka spočívala v tom, že chuligáni kosáci na asfalt namalovali tramvajové koleje a tramvaje jely jinudy, až zabloudily. S tímhle busem se uvedený praštěný nápad posouvá k realitě :D

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MOp » 07.2.2010 16:42

Finančně velice náročné, nutnost segregovaných tratí = silně pochybuji. Zapomněl jsi ještě na naváděný autobus Phileas.

Uživatelský avatar
Jamie
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 05.12.2009 20:38

Optické naváděcí systémy

Příspěvek od Jamie » 07.2.2010 16:26

Při procházení webu mě napadlo, zda některý z českých dopravních podniků uvažoval o zavedení provozu vozidel (trolejbusů, autobusů; viz foto) s optickým naváděcím systémem, ví někdo?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Marek B. » 13.1.2010 14:21

Jak tak koukám na nové letecké mapy Prahy z minulého roku na http://www.zlatestranky.cz , tak je konečně zrekonstruovaný chodník v Radlické po pravé straně ve směru do centra. =D>
Radlická je jedna z ulic, kam kdyby nejezdila tramvaj, tak je to totálně mrtvá automobilová stoka.

Uživatelský avatar
Jamie
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 05.12.2009 20:38

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Jamie » 29.12.2009 12:20

To bylo myslím i součástí toho návrhu, navíc v případě provozování bimodálních vozidel nemusí trolejbusová trať být vůbec přímo napojena na vozovnu či garáž.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MF » 29.12.2009 12:17

Ploki píše:Dobry napad
ale co technicke zazemi, garaze...
byla by to temer odloucena trolejbusova linka od zbytku Prahy
určitě by se jelo kolem UDDP a tam by se těch 20 vozů, které by linku obsluhovaly někam určitě vešlo,...

Uživatelský avatar
Ploki
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 05.10.2008 12:00

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Ploki » 29.12.2009 11:17

Dobry napad
ale co technicke zazemi, garaze...
byla by to temer odloucena trolejbusova linka od zbytku Prahy

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od dušan » 23.12.2009 13:58

Karotka píše:Skvělý návrh - a přivádí mě ještě k myšlence, že by t-bus přece nemusel končit u metra, ale mohl by pokrýt "vedlejší" směr na Jižním Městě (např. po současné trase 154).
ano ano,moc prosím t-bus pod barák, křižoval by tady i tu tram od spořilova. i já se přidávám s nadšením k myšlence trolejbusů (holt vzpomínky na dětství - mariánky)

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Karotka » 22.12.2009 22:51

Skvělý návrh - a přivádí mě ještě k myšlence, že by t-bus přece nemusel končit u metra, ale mohl by pokrýt "vedlejší" směr na Jižním Městě (např. po současné trase 154).

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 22.12.2009 21:57

Jamie: Geniální zamyšlení nad daným problémem. Asi s Vámi v dost ohledech souhlasím.

Mimochodem, ohledně toho "tunelu" se hodně změnilo a dost možná to nebude dloooouuuhý ražený tunel.

Mimochodem odkazovat se na to, že s něčím ÚP nepočítá, ať již jsou to trolejbusy nebo trať do Petrovic, je nyní velice předčasné. Koncept je projevem odborného stanoviska URM, nikoli výsledným územním plánem, ten vznikne jako kompromis až po projednání.

Ten náčrtek je dokonalý.

Uživatelský avatar
Jamie
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 05.12.2009 20:38

Kauza Jižní Město

Příspěvek od Jamie » 22.12.2009 20:34

Není to možná teď aktuální, ale přemýšlel jsem o tom, že když se před časem podávaly připomínky ke konceptu ÚP, vznikla zde jistá kontroverze ohledně plánované tramvajové trati na Jižní Město, respektive ohledně protinávrhu vzneseného ze strany SPPTD, byly zde srovnávány různé výhody a nevýhody tramvajového versus trolejbusového řešení. Co mě při pohledu zpět napadá je to, že vlastně nikdo nezdůraznil, že řešení stávající dopravní situace na Jižním Městě se vůbec nemusí nést v pojmech "buď a nebo", totiž že může být za jistých okolností výhodné použití syntézy obou zmiňovaných návrhů. Osobně mám tu představu, že TT na Jižní Město by měla být vedena v souladu s trasováním uvedeným v ÚP (jakkoli náklady na výstavbu onoho proslulého tunelu na Vinohradech jsou samozřejmě problém), přičemž v prostoru stanice metra Háje by na tramvajovou trať a autobusové linky navazovala trať trolejbusová, která by vedla dále v souladu s návrhem SPPTD směrem k předpokládané tramvajové smyčce Jižní Město (tj. krátce v souběhu s TT) a dále v trase autobusové linky 271 přes sídliště Petrovice a tramvajový terminál Nádraží Hostivař ke stanici metra Depo Hostivař, v zásadě by se tedy jednalo o elektrizaci linky a-271 a částečné využití návrhu SPPTD, aniž by tím došlo k tření mezi projektem trolejbusové linky a uvažovanými TT. Myslím, že se jedná o rozumné a proveditelné řešení, zejména z toho důvodu, že s TT z Hostivaře do Petrovic už ÚP nepočítá.

Dovolil jsem si pro lepší názornost spáchat neumělý náčrtek, odborníci prominou :shock: :lol:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

KarlosK
Uživatel
Příspěvky: 216
Registrován: 03.11.2009 19:07
Bydliště: Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od KarlosK » 04.11.2009 12:18

Absolut píše:KarlosK: Prohlédněte si ten návrh v územním plánu. Trať NENÍ v úseku Na Rolích - U Plynárny navržena Michelskou ulicí. Co se týče Vašeho návrhu Ohradní ulicí, tak bych Vám doporučil si tu ulici projít jinak než v mapě na Google. V terénu člověk zjistí mnohem víc a pak nekreslí neuvážené čáry do mapy.
já vím že jsou to jen čáry v mapě. mrknu na to podrobněji :)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 04.11.2009 10:39

KarlosK: Prohlédněte si ten návrh v územním plánu. Trať NENÍ v úseku Na Rolích - U Plynárny navržena Michelskou ulicí. Co se týče Vašeho návrhu Ohradní ulicí, tak bych Vám doporučil si tu ulici projít jinak než v mapě na Google. V terénu člověk zjistí mnohem víc a pak nekreslí neuvážené čáry do mapy.

Odpovědět