Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Nové tramvajové tratě
Přibývá tratí, bude přibývat tramvají, takže očekávám, že dříve nebo později přestane být marginální. Je to takový vrabec v hrsti, namísto těch holubů na střeše jako neznámé místo v Braníku nebo povodňové území u ONJ.
Nebo někdo opráší ten ne zas tak starý nápad zrušit Strašnice.
Nebo někdo opráší ten ne zas tak starý nápad zrušit Strašnice.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Kruták: Ovšem vozovna ÚD bude mít po otevření Hloubětína marginální význam ne?
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Prý tam nebudou zajíždět výjezdy (podle mě chyba) a zátahy (budiž).
Re: Nové tramvajové tratě
K informaci z páteře:
Proč rychlostní, když tam všechno zahne? Nebo se snad počítá s tím, že by ta smyčka byla pro velký úspěch nepoužívána?V souvislosti s blížícím se zahájením provozu v obratišti Depo Hostivař naroste počet radiově ovládaných výhybek celkem o osm. Jedna z nich bude dokonce rychlostní (R06 do obratiště Depo Hostivař od Ústředních dílen)
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Nové tramvajové tratě
Jenže ten plodný dialog se nedaří PRÁVĚ kvůli té salámové metodě. Ten řev proti naprosto všemu je totiž jejím důsledkem, nikoli příčinou. Lidi už ničemu nevěří a po zkušenostech "podáš prst a stejně ukousnou ruku" raději řvou preventivně proti úplně všemu. Plus bohužel zhusta jde o zhoršení a nikoli ve stylu NIMBY, což je logickým důsledkem politiky "levně", namísto "dobře", která je jako třešnička okořeněná úpravami ve stylu zelené ideologie, na kterou se ovšem peníze vždy najdou. Což se lidem pochopitelně dopředu neřekne, o negativech se mlčí a v prezentacích jsou vyzdvihovány nedůležité drobnosti.
Malý příklad - o té slavné Vltavské filharmonii jsi už jistě slyšel, že? Prezentace soutěže, "krásna", vychvalování architektury, toho bylo z oficiálních míst všude plno. Ale zaznamenal jsi někde vůbec nějakou, natož podrobnou, diskusi o tom, jak přesně se ten barák zasadí na vybrané místo a jaká úprava a přestavba okolí kvůli tomu bude muset proběhnout a jaké změny v blízkém i širokém okolí to přinese? Jistěže ne, o tom se pochopitelně mlčí, na přímé dotazy se odpovídá vyhýbavě, nebo vůbec a probíhá jen vymývání mozků na téma, jak "kvalitní" architekturu potřebujeme, jak potřebujeme i tu filharmonii a vůbec, zkrátka preventivní dělostřelecká příprava proti případným oponentům, aby se dali označit za burany, primitivy a nevzdělance, co brání pokroku. Typická fáze salámové metody. Další fází, až se ukáže, co všechno doteď funkční se kvůli tomu bude muset zrušit a rozbořit, bude stěžovaní na to, že přece teď už je pozdě, soutěž proběhla, už se s tím nedá nic dělat a podobně.
A jak se tohle týká tramvají? No hodně. Prostor Vltavské se totiž kvůli tomu bude muset totálně překopat a existují - pochopitelně veřejně ne moc prezentované - plány, že současná mimoúrovňová křižovatka Antonínská x Bubenská se zruší a vznikne úrovňová (čili semafor, čili zhoršení, protože dnes zdržení 0). Jenže protože budova EP a Bubenská je ve stejné výškové úrovni jako Negrelliho viadukt a železniční koleje, bude muset tramvaj pod ně. A protože tam bude též i ten novej barák, bude se muset proti dnešku TT napřímit, jelikož bude částečně zasahovat tam, co jsou dnes. Takže navíc vznikne kopec, kvůli prostoru a napřímení poměrně příkrý kopec a horkotěžko se do prostoru nacpou zastávky na dvě soupravy. Ovšem o ničem z tohohle se nedozvíš, protože se o tom zkrátka nemluví. A nemluví se o tom, protože část politiků si vysnila filharmonii "prostě tady" a dělá všechno pro to aby ten svůj sen "prostě měla".
A takhle je to se spoustou věcí. Samozřejmě, různí blázni, odpírači úplně všeho a vždy pochopitelně existují, jenže na ně se nedá hodit úplně všechno. Lidi se kolikrát prostě jenom brání, protože o důležitých věcech se s nima nikdo nebaví a po zkušenostech se často brání už preventivně dopředu, protože čuchají zase nějaký salám.
P.S. A to jsem v uvedeném příkladu nakousnul jen tramvaje, jenže ono to má z dopravního hlediska těch problémů víc. Těžko totiž lze čekat, že frajer ve smokingu s frajerkou ve večerní toaletě pojedou z koncertu domů nějakou MHD spolu s opilci a bezdomovci. nikoli, pojedou pochopitelně autem, ať už vlastním, nebo objednaným. Jenže ty auta bude potřeba někam dát, i kdyby mělo jít jen o taxi, co přijede a hned odjede a budou se tam i odtamtud muset nějak dostat. Ale jak a kam? Opět ticho...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Karosák: Tady bych viděl velmi podstatný rozdíl... Trolejbus jsou jenom dráty na lampách veřejného osvětlení a možná napájecí/napínací sloup....
Tramvaj jsou koleje, což stojí raketu.... Navíc na manipulační tratě nelze použít fondy EU....
P..S. Na Fb zaznělo, že proti TT okolo Sherwoodu a kolem muzea hodilo vidle právě Muzeum. Je to fake nebo je to pravda?
Tramvaj jsou koleje, což stojí raketu.... Navíc na manipulační tratě nelze použít fondy EU....
P..S. Na Fb zaznělo, že proti TT okolo Sherwoodu a kolem muzea hodilo vidle právě Muzeum. Je to fake nebo je to pravda?
Re: Nové tramvajové tratě
Nebo protipříklad: náměstí Svobody v Brně. Podle aktuálního stavu politiky tam něco jezdí nebo ne. Momentálně jen historická šalina.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Nové tramvajové tratě
Bohužel mám obavu, že dneska už konstruktivní diskuse není možná.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Ještě k té TT Na Příkopech - myslím, že to stojí za pozornost určitá paralela s TrT na pardubické třídě Míru Také jí komplet zrekonstruovali, uliční prostor je podřízen pěším, ale plnohodnotná TrT tudy vede, včetně napojení a manipulační propojky Pernerova (v opačném směru nezapojená stopa) a neobsluhované bezbariérové zastávky Třída Míru. Hlavní a běžný provoz samozřejmě vede mimo zklidněné centrum (Sukova...), takže nikdo není pravidelným a intenzivním provozem rušen a omezován, ale zvolené řešení umožňuje: operativní obraty (bo možnost blokové smyčky), operativní odstavování vozidel (poruchy, nehody, zálohy, výměny), odklony, ale třeba také prostoru pro různé dopravně prezentační akce. Ať už komerční, nebo historické, nebo jakékoli jiné. Lidé tam na to neumírají, model je to funkční a vypadá hezky. Tak nějak si představuji pojem "kompromisní řešení". Nestálo by za to, tímto směrem uvažovat a komunikovat dopravní infrastrukturu i v Praze? Protože ten systém odezdikezdi a řešení HOT or NOT, evidentně příliš úspěchu nesklízí. Zatím vede salámová metoda, protože plodný dialog se stále nedaří...
A pro jistotu doplním, že Pardubice jsou na východ od Prahy
A pro jistotu doplním, že Pardubice jsou na východ od Prahy
Re: Nové tramvajové tratě
Chápu, že pro pravidelný pojezd by asi mohl být problém, ale jako nouzová záloha by to neprošlo? Třeba s omezeným nočním pojezdem? Aby to v noci nerušilo?
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Nové tramvajové tratě
Obávám se, že nereálné. Podívej, co je jenom řevu kvůli "zbytečné" trati na Václaváku.
Re: Nové tramvajové tratě
Hmm. A nešel by problém Tyláku vyřešit blokovou smyčkou přes Londýnskou? Začátek smyčky by mohl být z obou směrů Škrétovy do severní části Anglické a Rubešovy. Pak napříč Anglickou do Londýnské. Jelikož je Londýnská jednosměrná, může kolej vést po levé části vozovky a následně by bez větších problémů mohla být zaústěna do Jugoslávské.Bobik píše: ↑15.7.2022 9:27Nebude. Pořád zbývá problém jedné trati Havlíčkova/Dlážděná. A z horního Václaváku ten výběr taky nebude žádná sláva (viz níže).Nedodělá. Už se o něm uvažovalo, fyzicky se sice vejde, leč koleje by se dostaly moc blízko k barákům, takže neprojde přes hlukový normy. Takže nebude. V Myslíkově čuchám stejný problém. Ostatně oblouk na Štrossu kolem lékárny by dneska ze stejnýho důvodu už taky neprošel.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Nové tramvajové tratě
Nebude. Pořád zbývá problém jedné trati Havlíčkova/Dlážděná. A z horního Václaváku ten výběr taky nebude žádná sláva (viz níže).
Nedodělá. Už se o něm uvažovalo, fyzicky se sice vejde, leč koleje by se dostaly moc blízko k barákům, takže neprojde přes hlukový normy. Takže nebude. V Myslíkově čuchám stejný problém. Ostatně oblouk na Štrossu kolem lékárny by dneska ze stejnýho důvodu už taky neprošel.
Re: Nové tramvajové tratě
To vhodnou objížďkou bude už Sherwood a horní Václavák, plus kdyby se dodělal oblouk na Tyláku. Na Republice bude triangl nebo co se to tam plánuje. Myslíkova by taky snesla oblouk od divadla, už se tam snad i plánoval.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Nové tramvajové tratě
Nejhorší je, že ROPID se dělal s vizí do roku 2032, a tam TT na Příkopech není. Takže to budou předělávat. A Bubny tam taky nejsou, jen Rohanský most.
Jinak mám ale obavu, že kdyby k realizaci opravdu došlo, tak pouhé rozložení stávajících linek na více tratí nebude stačit. Tramvaj vytáhne lidi z metra a budou potřeba další linky nebo zkrácení intervalu.
Jinak mám ale obavu, že kdyby k realizaci opravdu došlo, tak pouhé rozložení stávajících linek na více tratí nebude stačit. Tramvaj vytáhne lidi z metra a budou potřeba další linky nebo zkrácení intervalu.