9001 píše:Mart: 2) Otázka je jak se to uchopí... Je ROPID ochotný říct, že je potřeba linka Dědina - Červený vrch? A nebo tam bude chtít tahat obě linky ze Šárky v plné palbě? Jako bonus se místní určitě nebudou chtít vzdát 191 a 119 díky letiště neomezíš..
3) Souhlasím. Ale zony v současném pojetí jsou jenom novou daní s nulovou přidanou hodnotou s neli pro občana zápornou hodnotou... Jediný kdo je z toho nadšený jsou zastupitelé na MČ, protože mají víc peněz na hraní... Nebo snad víš o NOVÉM parkovacím domě na území MČ se zonami? A nebo pořádném velkokapacitním P+R, které by vyhnalo S+U "dobrovolně"... Navíc současný systém P+R je spíš výsměch než něco zajímavého... 500 míst na křižovatce D10xD11? a nebo cca 2800 u D1 na 100 000 aut co tam projedou?
Ad 2/ Údajmě je v této oblasti plánována mimo jiné nová bytová zástavba pro cca 10 - 15 tis. nových obyvatel. Ti se budou muset v případě potřeby nějak z této oblasti dopravit do centra. To už asi 191 a 119 těžko bude zvládat. A kolik těch linek tram na Dědinu pojede se podle mne bude odvíjet právě od poptávky. Může to být jen jedna, nebo obě, nebo obě jen ve špičce.
Ad 3/ Souhlas s tím, že těch 1200 Kč/rok platíš vlastně skoro za nic, respektive za to, že Ti v této oblasti parkují jen místní s touto kartou a ne všichni, kteří sem přijedou. Problém je ten, že parkovací dům musíš někde na nějakém pozemku vybudovat a spravovat a to už Tě asi vyjde výrazně dráž - dle mne odhadem min. stejnou částku, ale za měsíc. Ten parkovací dům Ti může město postavit, pokavad má kde, ale tu režii si budeš muset zaplatit sám. Parkovací domy by měly jít stavět relativně snadno v nové zástavbě na okrajích města (a asi se staví pro místní ?), ale v centru je to už horší, tam jsou prostory pro tuto výstavbu dost omezené a navíc stejně veřejných pozemků města, vhodných pro tuto výstavbu asi moc nebude. Jaksi se v 19. a 20. století pozapomnělo na to, jak se rozvine vlastnictví dopravních prostředků. Tomu taktéž odpovídá silniční síť.
Takže pokud se má situace nějak radikálně změnit, tak to znamená asi zakopat se pod zem alá Blanka, a nebo celé město zbourat a postavit nově vyhovující novým požadavkům 21. století. Jiné řešení mne tedy nenapadá.
A co se týče P+R, tak v tom s tebou bohužel musím souhlasit (otazník je ale také v tom, kde ty pozemky hledat, když nejsou k sehnání ani pro samotné metro
), na druhou stranu dokud těmi zónami nedonutíš "návštěvníky" města parkovat někde na okraji a dojet do centra MHD, tak Ti bude centrum bez zón každý den obsazené