Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 3574
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 02.6.2019 10:23

Návrh územní studie Michle.
http://www.praha4.cz/Pracovni-navrh-uze ... ichle.html
Obsahuje návrh vedení TT Michle - Budějovická. Pod magistrálou je navržena splítka, zastávky se Brumlovce tak nějak úplně vyhýbají (výkres Doprava).

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 831
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 23.5.2019 23:34

9001.: No to je hezký, ale zkus v Praze sehnat koridor, kde mezi zástavbou je prostor 75 m pro výstavbu tramvajové tratě alá Bystrc. No možná tak souběžně s jižní spojkou, tam by to možná procpat šlo. Tady asi můžeme uvažovat o Komoku. atřeba jeho prodloužení do Komořan a třeba na Zbraslav. Tam by se asi nějaká rychlodráha šla nacpat.
A jak jsem napsal, šlo by teda postavit velké parkoviště na konečné v Letňanech místo vládní čtvrti. Jinde asi u metra není místo, na Kobylisích žádné parkoviště nepostavíš. Takže pak zbývá opravdu postavit odbočku metra na Zdiby místo tramvaje, aby si lidi mohli vozit zadek bez přestupu.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9608
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 23.5.2019 22:04

mart337: Jenže pořád je to tramvaj co se bude plazit po klasické komunikaci s tím, že stržená trolej u Výtoně a policajt u Výstaviště = problém...

Prostě to není Brno ala Bystrc/ Líšen/Lesná, kde má tramvaj minimální kontakt s ostatní dopravou...

Navíc přestup v zemi nikoho... Tenhle přestup lidi akceptují na Zličíně/Černém Mostě, protože metro...

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 831
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 23.5.2019 16:09

Tahle trať má opravdu smysl, jen jako svoz od Zdib s nějakým větší parkingem u D8 a její případné protažení do Odolené Vody. Vesnice (Sedlec, Bašť a Panenské Břežany) to musí obcházet, do uliček vesnice tramvajovou trať nenacpete. Takže je jedině možnost pak mít nějakou větší novou zástavbu v okolí tratě u vesnic. A směřovat to někam jinam dál už nemá cenu, protože tam je zase železnice.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3574
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 23.5.2019 14:06

Kéž by tam nějaká zástavba aspoň blíže ku Praze vznikla. Jenže dost těžko. U zastávek Počeradská a Prunéřovská je zástavba na východě tak "inteligentně" navržena, že je neprůchozí. Kolmé ulice jsou v poslední řadě domů přerušené. Nové sídliště tam asi nevyroste a kdyby, tak se z něj na tramvaj nedojde. Na západě je průmyslová zóna a u Prunéřovské opět neprůchozí špunt. (edit: na západ od zast. Prunéřovské je to v jednom místě průchodné a sídliště tam roste, tak aspoň něco...) U zastávky Měděnecká je zas v docházkové vzdálenosti jen smetiště, tam asi bytovky taky neporostou. Pak máme kilometrový koridor na průchod D0, tam by nové domy stavěl jen... nerozvážný jedinec. Vyroste tam u D0 Tesco. Tím se ocitáme mimo město, nicméně to už je pak jen jedna zastávka ve Zdibech u kostela a dál se to všem potenciálně zajímavým oblastem důsledně vyhýbá.

Možná že tam budou jezdit výhradně 14T rychlostí 80 km/h, když EMA dá :)

Adam108
Uživatel
Příspěvky: 35
Registrován: 01.1.2014 18:29

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Adam108 » 23.5.2019 13:36

Pořád je tu ten problém s docela nízkou průměrnou rychlostí tramvaje. Upřímně řečeno to není tak hrozné, ale něco jako trať do Zdib by tomu dala vyvstat jako nic jiného. Tramvaj za městem prostě nemůže suplovat místní dopravu se zastávkami po 300-400 m. Představte si, že vznikne souvislá zástavba mezi Chabry a Zdiby a adekvátně k tomu i další tramvajové zastávky. Pro dojíždějícího ze Sedlce (nebo nedej bože odněkud dál) to znamená 6 km courání než se vůbec dostane na Kobylisy. To je více, než je vzdálenost mnoha současných konečných od centra Prahy. To je prostě neúnosné.
Mě by se tramvaj do Zdib líbila, ale musí být dost rychlá, konec konců ta výpadovka je na to ideální. Neříkám žádná rychlodráha, ale i těch 60 km/h je dost když se nestaví u každého patníku. Zastávky nejméně po 1 km, vždy alespoň malým parkovištěm. Věřím, že kdyby to vypadalo takto, tak P+R v Sedlci bude praskat ve švech. I prodloužení na Odolenu Vodu a Líbeznici/Bašť pak bude dávat smysl.
Je nutné si otevřeně přiznat fakt, že ta trať nemůže suplovat všechny autobusové linky, které po Ústecké jezdí. Něco například musí zůstat pro místní obsluhu, jak jsem psal, tu tramvaj za město prostě zajišťovat nemůže. Jen se to velmi špatně politicky prodává. Jinak ta trať má samozřejmě i své slabší stránky, jako třeba omezený potenciál pro dojížděče za Kobylisy do centra.
Obávám, že se to zazdí jako místní courák na nic. Stavět tratě za městem je prostě úplně něco jiného než stavět tratě přímo v Praze, ať jich tam máme kolik jich máme. Takže to chce pořádně promyslet.

MARV
Uživatel
Příspěvky: 39
Registrován: 06.1.2014 18:58

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MARV » 21.5.2019 14:11

Ještě k tématu. Já osobně myslím, že každá dopravní stavba má svůj efekt a potenciál. Tím nemyslím jen tramvaj a metro, ale i železnice a konec konců i dálnice. Mne na škole kdysi učili o MHD, že autobus a trolejbus je doplněk ke kapacitní kolejové dopravě, kterou má být v Praze metro a tramvaj, v současné době i železnice. Že se to v Praze již v dobách mých studií nedařilo, byl fatální nedostatek všeho. Když si jen vzpomenu, jaký stav byl TT v té době např. v Jamrtále, kde občas byly koleje tak propadlé, že je člověk musel hledat, je věc jiná. Ke všemu jak jsem již psal přibyla politická rozhodnutí (laciná ropa ze SSSR) a tak učení o dopravě bralo za své. Nakonec ještě někteří pamatují překryvné autobusové linky, myslím od čísla 200 výš a o korunu dráž.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5996
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od demon » 21.5.2019 11:55

P_V píše:MARV: Je takové empirické pravidlo, že nad 10 zastávek už je vždy rychlejší jet metrem. Z Vodičkovy na Olšana je to 7 zastávek. Z P+R u D0 to k metru Kobylisy bude 8 zastávek a to jste teprve na kraji souvislé zástavby Prahy.
Takové hloupé pravidlo, co nedává příliš smysl...
Kupříkladu Vozovna Hloubětín - Nám.Míru (jedna z mých nejčastějších tras - 23 zastávek) vítězí vždy tramvaj, mimo špičku a o víkendech drtivě.
Sednu a jedu, žádný fárání, čekání a pochodový cvičení.
Tak nějak se to má s tim "empirickym pravidlem". :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9608
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 21.5.2019 11:46

MARV: Jenže nelze porovnávat rok 1980 vs 2019... At už samotným počtem obyvatel, který narostl poměrně výrazně a nebo i dojíždějícími do škol, za prací atd. :wink:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3574
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 21.5.2019 10:41

MARV: Je takové empirické pravidlo, že nad 10 zastávek už je vždy rychlejší jet metrem. Z Vodičkovy na Olšana je to 7 zastávek. Z P+R u D0 to k metru Kobylisy bude 8 zastávek a to jste teprve na kraji souvislé zástavby Prahy.

MARV
Uživatel
Příspěvky: 39
Registrován: 06.1.2014 18:58

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MARV » 21.5.2019 10:10

P_V docela se mi líbí, jak se zde rozjela diskuze zastánců a odpůrců tram, jak padají tvrdá slova pro a proti. Nepatřím k těm co planě zastávají to či ono, ale z vlastní dlouholeté zkušenosti vím, že na rozdíl od jiných měst v zahraničí, Pražáci MHD využívají více, i když na ní hartusí. Když vrátím do minulosti, tak se spuštěním A došlo k dramatickému omezení tramvají z Prahy 6 ve směru do centra a rušily se mnohé TT. Také bylo řečeno, kdo by pokračoval tramvají z Hradčanské dál, když mu tam pojede metro. Na zrušení byla i TT na Chotkově ul. K té nakonec nedošlo, ale provoz na ní byl značně osekán. Myslím, že tam tenkrát zůstala jen 22. No a když se dnes podíváme kolik linek tam projíždí dnes, tak jsme přibližně na tom samém, co dříve a dokonce i ta obsazenost těch tramvají je tam značná. Takže tvrdit, že když někde zavedu tramvaj, tak s ní nikdo dál nepojede než na metro je trocha utopie. Nedávno jsem si našel ve vyhledávači IDOS nejsnazší a nejrychlejší cestu z Vodičkovy k Olšanským hřbitovům. Přátelé, nebudete věřit, ale přímo tramvají to vyjde na 15 min. a s kombinací s metrem 22 min. Píšu tak, jak mi bylo ve vyhledávači nabídnuto. Takže bych neměl strach, že by po případném protažení tramvaje kamkoli z ní všichni nejbližší stanice metra vystoupí a dál s ní nepojedou. To je i ten příběh Hradčanské i ostatních stanic metra. Tím nechci říci, že jsem proti metru, naopak nebýt metra tak doprava v Praze kolabuje, stačí vzpomenout, co to udělalo v roce 2002 o povodních.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9608
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 20.5.2019 21:40

Karosák: Ono ve špičce ten kdo může už jede, sice bude brblat, ale pojede.... Navíc naprosto nic se v tomto případě neroztahuje... Není to Praha, kde má smysl i přes den přejíždět, ale z těch vesnic, kde je COOP, škola do 5.třídy a jinak tam chcípl pes tohle nikdy generovat nebude... To je krásně vidět právě i na intervalech busů, kde ráno je klidně 8 minut a pak klidně hodinu...

Navíc pořád se bavíme o vlaku resp. metru... Tramvaj NIKDY, pokud nebude oddělená od ostatní dopravy, nikdy nemůže tomu konkurovat...

V Kobylisích zony jsou a já si před domem zaparkuji na pohodu :-). Protože Bohnice/Čimice už jsou moc daleko od kapacitní zajímavé dopravy směr centrum...

A k tomu parkování. Pokud opravdu potřebuji autem do centra např. na celý den, tak se mi vyplatí "risknout" pokutu, protože MOŽNÝCH 300 Kč za den je levnější než celodenní parkování např. v Palladiu. Ale když vezmeme i poctivce, tak nové zony SONE nefungují, takže ano o víkendu věřím, že nárůst IAD bude brutální...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3574
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 20.5.2019 21:15

Ale uznej, že když ten autobus z okolních vesnic dojede až k metru, že je to komfortnější a v porovnání s tramvají to vyžaduje investici 0 Kč. A ty peníze by šly utratit lépe jinde. A kdo pojede autem z okolí, zaparkuje na tom P+R u křižovatky Ústecká-D0 a může stejně dobře pokračovat tím autobusem, kde to už bude v zóně P. Naopak nepředpokládám, že by tou tramvají jel dál než na metro.

Vím, "peníze by šly utratit lépe jinde" jsou z EU a kvaltuje se, aby vůbec nějaké dala, takže se tlačí i nápady, které by při financování z vlastní kapsy dostaly nižší prioritu, zato však jim nic nebrání.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3353
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Karosák » 20.5.2019 20:57

9001 píše:Výsledný stav bude takový, že spousta lidí radši vezme auto ... Ano ve špičkách to zkousnou, ale mimo ni si dovolím tvrdit, že bude brutální nárůst IAD...

Protože abych jel z Klecan 3 km do Zdib, kde budu přestupovat na tram, abych popojel na Kobylisy a tam fáral do metra... Iluze,že někdo pojede 17 ze Zdib až do centra je hodně utopická...
Hmm...a kam tím autem dojede? A jde nám přeci právě o ty špičky, které se plíživě roztahují do celého dne...Tam, kam se už dneska nedá dostat bo ucpáno dopoledne tam, odpoledne zpátky? A když už TAM doskáčeš, kde zaparkuješ? Zóny se rychle a logicky šíří - u nás na 10 se o nich ani nemuklo, do chvíle, než se namalovaly na Vinohradech a vše se přelilo sem. A tyto "nájezdové oblasti" to dostihne velmi rychle. A pokud v Bohnicích ještě nejsou, tak poté co je někdo namaluje v Kobylisích, se Bohnice zas_rou dojížděči a domino bude padat dál. Nebo necháš auto v těch parkovacích domech, které svět neviděl? Možná zní suprově, že nové projekty musí mít parkovací místa, ale jak se z nich/ k nim dostat, když už dnes je to očistec? Parkovací místa v centru jen vygenerují další dopravu :devilsmokin
Dovolím si parafrázi: Iluze, že někdo pojede autem z Chýnice, nebo Tachlovic 3 km k zast. Jinočany, aby popojel Skem a na Smíchově fáral do metra je utopická.
Asi úplně není, protože všechny zastávky a stanice Eska ve StČ kraji jsou obsypány v PD IAD a samosprávy toto musí řešit.
A to i takové díry, jako Jinočany, nebo Chýně-jih. A to se nebavíme o nádražích u Berounky. Proč? No protože už prostě není kam. Na Zličíně u metra je to bez šance, do centra je to bez šance... atd a tonoucí se stébla chytá Z:idea: A když se na to vykašleme dnes, kdy už je situace na radiálách opravdu k zamyšlení, jak to bude vypadat za 10 let?? Stejně se to postaví, jen se ještě musíme v těch sr_čkách chvíli podusit, než to někteří pochopí a to jen celý projekt prodraží. Ale lidé jsou nepoučitelní, takže si to asi musíme vyžrat a pomoci musí opravdu až krize. Smutné [-o<

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1366
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Radek » 20.5.2019 16:04

P_V píše:Podle mě by z hlediska přímé obsluhy větší smysl měla tramvaj z Ďáblic do Líbeznice. Ten návrh do Zdib se dělá jen proto, aby si někdo mohl odškrtnout, že zklidnil další "zbytečně moc pruhovou" silnici.
Zdibský projekt právě umí rozvětvení jak na Líbeznici, tak do Odolenky.

Odpovědět