Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Nové tramvajové tratě
Vozidlo jezdí s řidičem, který určuje rychlost a ovládá brzdy, může do řízení kdykoli zasáhnout a mimo stabilní tratě se vozidla ovládají standardně pomocí volantu. Segregovaná trať je tak spíše přidanou hodnotou než nutnou podmínkou, myslím že tu v zásadě jde pouze o specifické vodorovné značení na povrchu vozovky, ověřené to však nemám. Co však bude bezpochyby velmi finančně náročné, jsou právě vozidla, což je v české kotlince kamenem úrazu. Jako levnější kapacitní alternativa vůči například zamýšlené tramvajové trati se mi to však zdá reálné. Třeba někdy...
Btw pro lepší názornost přikládám odkaz na youtube video z interiéru trolejbusu Irisbus Cristalis:
http://www.youtube.com/watch?v=4tP0s7MM5Zg
Teď jsem objevil snímek, který dokládá, že segregace tratí není nutná:
http://www.youtube.com/watch?v=VV1GSKyqf2g&NR=1
Btw pro lepší názornost přikládám odkaz na youtube video z interiéru trolejbusu Irisbus Cristalis:
http://www.youtube.com/watch?v=4tP0s7MM5Zg
Teď jsem objevil snímek, který dokládá, že segregace tratí není nutná:
http://www.youtube.com/watch?v=VV1GSKyqf2g&NR=1
Re: Nové tramvajové tratě
To jako nemá řidiče, nebo jen řidič nemusí točit volantem?
Re: Optické naváděcí systémy
Vzpomněl jsem si na jeden starý večerníček Kosí bratři. Zápletka spočívala v tom, že chuligáni kosáci na asfalt namalovali tramvajové koleje a tramvaje jely jinudy, až zabloudily. S tímhle busem se uvedený praštěný nápad posouvá k realitě
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Finančně velice náročné, nutnost segregovaných tratí = silně pochybuji. Zapomněl jsi ještě na naváděný autobus Phileas.
Optické naváděcí systémy
Při procházení webu mě napadlo, zda některý z českých dopravních podniků uvažoval o zavedení provozu vozidel (trolejbusů, autobusů; viz foto) s optickým naváděcím systémem, ví někdo?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Nové tramvajové tratě
Jak tak koukám na nové letecké mapy Prahy z minulého roku na http://www.zlatestranky.cz , tak je konečně zrekonstruovaný chodník v Radlické po pravé straně ve směru do centra.
Radlická je jedna z ulic, kam kdyby nejezdila tramvaj, tak je to totálně mrtvá automobilová stoka.
Radlická je jedna z ulic, kam kdyby nejezdila tramvaj, tak je to totálně mrtvá automobilová stoka.
Re: Nové tramvajové tratě
To bylo myslím i součástí toho návrhu, navíc v případě provozování bimodálních vozidel nemusí trolejbusová trať být vůbec přímo napojena na vozovnu či garáž.
Re: Nové tramvajové tratě
určitě by se jelo kolem UDDP a tam by se těch 20 vozů, které by linku obsluhovaly někam určitě vešlo,...Ploki píše:Dobry napad
ale co technicke zazemi, garaze...
byla by to temer odloucena trolejbusova linka od zbytku Prahy
Re: Nové tramvajové tratě
Dobry napad
ale co technicke zazemi, garaze...
byla by to temer odloucena trolejbusova linka od zbytku Prahy
ale co technicke zazemi, garaze...
byla by to temer odloucena trolejbusova linka od zbytku Prahy
- dušan
- Uživatel
- Příspěvky: 655
- Registrován: 03.4.2004 10:02
- Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP
Re: Nové tramvajové tratě
ano ano,moc prosím t-bus pod barák, křižoval by tady i tu tram od spořilova. i já se přidávám s nadšením k myšlence trolejbusů (holt vzpomínky na dětství - mariánky)Karotka píše:Skvělý návrh - a přivádí mě ještě k myšlence, že by t-bus přece nemusel končit u metra, ale mohl by pokrýt "vedlejší" směr na Jižním Městě (např. po současné trase 154).
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Nové tramvajové tratě
Skvělý návrh - a přivádí mě ještě k myšlence, že by t-bus přece nemusel končit u metra, ale mohl by pokrýt "vedlejší" směr na Jižním Městě (např. po současné trase 154).
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Nové tramvajové tratě
Jamie: Geniální zamyšlení nad daným problémem. Asi s Vámi v dost ohledech souhlasím.
Mimochodem, ohledně toho "tunelu" se hodně změnilo a dost možná to nebude dloooouuuhý ražený tunel.
Mimochodem odkazovat se na to, že s něčím ÚP nepočítá, ať již jsou to trolejbusy nebo trať do Petrovic, je nyní velice předčasné. Koncept je projevem odborného stanoviska URM, nikoli výsledným územním plánem, ten vznikne jako kompromis až po projednání.
Ten náčrtek je dokonalý.
Mimochodem, ohledně toho "tunelu" se hodně změnilo a dost možná to nebude dloooouuuhý ražený tunel.
Mimochodem odkazovat se na to, že s něčím ÚP nepočítá, ať již jsou to trolejbusy nebo trať do Petrovic, je nyní velice předčasné. Koncept je projevem odborného stanoviska URM, nikoli výsledným územním plánem, ten vznikne jako kompromis až po projednání.
Ten náčrtek je dokonalý.
Kauza Jižní Město
Není to možná teď aktuální, ale přemýšlel jsem o tom, že když se před časem podávaly připomínky ke konceptu ÚP, vznikla zde jistá kontroverze ohledně plánované tramvajové trati na Jižní Město, respektive ohledně protinávrhu vzneseného ze strany SPPTD, byly zde srovnávány různé výhody a nevýhody tramvajového versus trolejbusového řešení. Co mě při pohledu zpět napadá je to, že vlastně nikdo nezdůraznil, že řešení stávající dopravní situace na Jižním Městě se vůbec nemusí nést v pojmech "buď a nebo", totiž že může být za jistých okolností výhodné použití syntézy obou zmiňovaných návrhů. Osobně mám tu představu, že TT na Jižní Město by měla být vedena v souladu s trasováním uvedeným v ÚP (jakkoli náklady na výstavbu onoho proslulého tunelu na Vinohradech jsou samozřejmě problém), přičemž v prostoru stanice metra Háje by na tramvajovou trať a autobusové linky navazovala trať trolejbusová, která by vedla dále v souladu s návrhem SPPTD směrem k předpokládané tramvajové smyčce Jižní Město (tj. krátce v souběhu s TT) a dále v trase autobusové linky 271 přes sídliště Petrovice a tramvajový terminál Nádraží Hostivař ke stanici metra Depo Hostivař, v zásadě by se tedy jednalo o elektrizaci linky a-271 a částečné využití návrhu SPPTD, aniž by tím došlo k tření mezi projektem trolejbusové linky a uvažovanými TT. Myslím, že se jedná o rozumné a proveditelné řešení, zejména z toho důvodu, že s TT z Hostivaře do Petrovic už ÚP nepočítá.
Dovolil jsem si pro lepší názornost spáchat neumělý náčrtek, odborníci prominou
Dovolil jsem si pro lepší názornost spáchat neumělý náčrtek, odborníci prominou
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Nové tramvajové tratě
já vím že jsou to jen čáry v mapě. mrknu na to podrobnějiAbsolut píše:KarlosK: Prohlédněte si ten návrh v územním plánu. Trať NENÍ v úseku Na Rolích - U Plynárny navržena Michelskou ulicí. Co se týče Vašeho návrhu Ohradní ulicí, tak bych Vám doporučil si tu ulici projít jinak než v mapě na Google. V terénu člověk zjistí mnohem víc a pak nekreslí neuvážené čáry do mapy.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Nové tramvajové tratě
KarlosK: Prohlédněte si ten návrh v územním plánu. Trať NENÍ v úseku Na Rolích - U Plynárny navržena Michelskou ulicí. Co se týče Vašeho návrhu Ohradní ulicí, tak bych Vám doporučil si tu ulici projít jinak než v mapě na Google. V terénu člověk zjistí mnohem víc a pak nekreslí neuvážené čáry do mapy.