Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 540
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od ElWapp » 07.10.2023 17:49

Proč jsou na Dědině ty hajzlíky tak zakopané?
A co se stalo s tou opečovávanou alejí?


jeffer
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 07.5.2009 11:55

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od jeffer » 15.9.2023 7:50

Tak som včera večer trochu predbehol skutočnosť, pretože ako ukázalo ranné svetlo, na prepojenie ešte chýba zhruba 5 metrov pred zjazdovou výhybkou. Na druhú stranu sa objavili aktualizované cedule o náhradných trasách autobusov, takže od zajtra by 191 a 910 mali jazdiť zase Vlastinou, tzn. zajtra by sa mala otvoriť križovatka Vlastina × Evropská a Evropská × Libocká.

jeffer
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 07.5.2009 11:55

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od jeffer » 14.9.2023 20:58

Tak od dneška je už Dědina koľajovo prepojená po vnútornej koľaji. Otvorenie Evropské sa drobne pretiahlo, ale predpokladám, že po víkende už by mohla byť prejazdná v štyroch pruhoch. Chýba ešte doasfaltovať prejazdy cez koľaje, ale na tom zvyšku už sa robí vodorovné značenie. A cedule stále hlásia dopravné obmedzenie na Evropské "do 12. 9.".

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 11.9.2023 15:51

Za mě super, že se trochu posune tramvaj Bohnice - Dejvice... Snad Hřib udělá jednu dobrou věc a zruší tu lanovku a peníze bude rovnou sypat do tramvaje...

S_M_Lomoz
Uživatel
Příspěvky: 229
Registrován: 06.3.2005 22:30
Bydliště: Praha

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od S_M_Lomoz » 11.9.2023 12:39

Že by pražské vedení bralo Jeremenkovu vážně? V plánu rozvoje sítě 2022-32 se neobjevila.

Praha plánuje tramvaj z Dvorců do Michle, má ulevit autobusu na Smíchov

Hlavní město si nechá od dopravního podniku (DPP) vypracovat projekt na výstavbu tramvajové trati z Dvorců přes Budějovickou do ulice U Plynárny v Michli, kde se napojí na současnou trať. Projekt vyjde na 50 milionů korun a náklady na výstavbu trati jsou předběžně odhadovány na 1,7 miliardy korun. Vyplývá to z dokumentu, který dnes schválili pražští radní.

https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha ... pravy_vich

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 25.8.2023 18:16

Karosák: Výsledkem je ovšem kombinace bodů 1 a 2... Geologický průzkum proběhl a přitom stavbaře něco překvapilo....

Ještě bych to chápal u metra, které je liniová stavba a prostě tam se něco na pár metrech může objevit cokoli, ale u mostu, který má jasně dané pilíře, tak se to může na těch x pár metrech řešit....

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Karosák » 24.8.2023 9:29

9001 píše:
13.8.2023 17:17
Von: Ono si pak člověk říká, proč se dělají ty důkladné geologické průzkumy, když jsou pak stejně překvapení...
Á...tady to máme. Já věděl, že chci na něco reagovat už delší dobu, ale nemohl to najít. Tedy - sám snad nevěříš, že by problematika byla tak povrchní, jako Tvůj závěr. Věřím tomu, že to nebude levné. Ale co bychom si tak asi přečetli za názory v diskusích v následujících případech:
1) Průzkum se protáhl o 2 roky a prodražil o x mil. z důvodu podezření na nestabilní podloží, které se nepotvrdilo?Myslíš, že někdo řekne:"Ano, bylo to dražší, ale co bychom neudělali pro pocit jistoty." Zloději, podvodníci, korupční kauza "Vrták"...
2) Průzkum rychlý a úspěšný, avšak již po roce od otevření začala jedna mostní opěra klesat o 0,5 mm za měsíc?
Hanba, šlendrián, všechny zavřít...
Tak jaký postup bys pro příště doporučil? Podotýkám, že ač to v dnešní době internetové všemoudrosti může znít neuvěřitelně, skutečně pod tou zemí na většině míst planety ještě nikdy nikdo nebyl. Máme pár lokálních poznatků, ale dohromady víme kulový. Tak bych jen byl v takovýchto, vpravdě POVRCHních :D případech zdrženlivější.

jeffer
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 07.5.2009 11:55

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od jeffer » 22.8.2023 10:25

Na trati na Dědinu sa začali objavovať zastávkové prístrešky. Už stoja na Ciolkovského, Sídlišti na Dědině aj Vlastině, vždy len v smere DC.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobik » 14.8.2023 2:10

No, spíš je otázka, zdali a nakolik jsou opravdu tak důkladné. Ono je to totiž poměrně drahá sranda.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 13.8.2023 17:17

Von: Ono si pak člověk říká, proč se dělají ty důkladné geologické průzkumy, když jsou pak stejně překvapení...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 13.8.2023 9:57

V Praze roste první opěra nového Dvoreckého mostu
https://zdopravy.cz/betonovani-v-noci-a ... .sznhp.box
...práce nabraly z důvodu nepředpokládaných geologických podmínek v korytě Vltavy zpoždění. Původní termín dokončení byl příští rok, nyní to vypadá, že se stavba protáhne do roku 2025.

jeffer
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 07.5.2009 11:55

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od jeffer » 10.8.2023 8:06

Od dnes je otvorené napojenie Vlastiny na Evropskou a zároveň severná vozovka Vlastiny (smer ZC) až po zastávky Sídliště na Dědině, kde sa pripája na paralelné parkovisko (a tá je v úseku (asi) Častavina–Žukovského vyasfaltovaná do konečnej výšky). Križovatku Drnovská × Vlastina som nevidel, ale autobusy sa jej intenzívne vyhýbajú, takže predpokladám uzavretie, alebo aspoň výrazné obmedzenie a stavbu kríženia trate s Drnovskou. Celkovo to linkové vedenie (https://www.dpp.cz/omezeni-a-mimoradne- ... etail/4184) vyzerá dosť komplikovane

jeffer
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 07.5.2009 11:55

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od jeffer » 07.8.2023 17:47

Fascinuje ma "efektivita" stavby trate na Dědinu. Zatiaľ čo sa asfaltuje výjazd z Vlastiny na Evropskou (resp. výhľadovo vjazd?), tak vo Vlastině v "hotovom" úseku medzi Hostouňskou a U Silnice vyfrézovali jednu vrstvu asfaltu v medzikoľajovom priestore. Ďalej na západ v "hotovom" úseku Vlastiny DC je vidieť, že ešte chýba jedna vrstva asfaltu, takže vpuste aj šachtové poklopy trčia pár centimetrov nad vozovku (to všeobecne asi nie je zlý nápad, pokiaľ je plán, že pri dokončení stavby sa poslednou vrstvou vyrovnajú všetky nerovnosti spôsobené stavenými strojmi). Podobne je to aj v smere ZC, kde ale trčia iba vpuste a keďže obrubníky sú príliš vysoké, ľudia si už urobili provizórne schodíky na nájazdoch k domom. Problém je, že šachtové poklopy sú na tejto strane zarovnané s asfaltom, takže tie sa budú asi ešte vyhrabávať a znovu usadzovať do správnej výšky. A to v minulých týždňoch na tejto strane vykopali a znovu vyrovnali šikmý obrubník medzi vozovkou a traťou, ktorý sa používaním vozovky rozhodil do abstraktného obrazca. Celkovo mi pripadá, že sa na tej stavbe všetko robí aspoň dvakrát.

Postupne rastie aj vydlaždený úsek chodníku pozdĺž nového plotu kasární, akurát nechápem, na čo čaká päťcentimetrová medzera medzi plotom a obrubníkom chodníku – asi na burinu. Mimochodom ten plot tiež v minulých mesiacoch zasypali, aby ho potom zase odkopali a uložili k nemu chráničky pre optické káble a zasypali to znovu.

A pozdĺž Drnovské už sa rozhŕňa štrk.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od pawel » 01.8.2023 19:39

Ú: díky za trpělivost ve vysvětlování.

Odpovědět