Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod 7059074 v 11.9.2005 15:19

DJ_RADIO2 napsal:Souhlasim s Tebou v tom, ze v centru jsou autobusy nesmysl a list do metra taky.
Ale co se tice tech autobusu na sidlisti... kdyz se nekde v Zabehlicich rozkope jedna silnice, tak se pouzije vedlejsi silnice, ale kdyz se navarujou oblouky nebo se menej koleje, je potreba odklonit tramvajovou dopravu pres uplne jinou ctvrt.


Ano, ale tohle lze vyřešit stavbou nových TT, které propojí některé tratě. Představ si, kolik jednoduchých odklonů by se mohlo udělat, kdyby byla postavená TT na Václavském náměstí a (nebo)v ulici Na příkopě. Vyřešilo by to spoustu problémů tak, jako hodně pomohla třeba TT Palmovka - Ohrada.
Ale v současné situaci se s velkými odklony prostě musí počítat. Ale zase se to také dá omezit tím, že se budou stavět kvalitní TT.
A co se týče autobusama zničených silnic, tak jsem neviděl, že by se nějak moc opravovali. Maximálně se udělá nový povrch na zastávce, ale okolo se už neudělá nic.
7059074
 

Odeslatod Karotka v 11.9.2005 15:12

Pro tramvaje (proti autobusům) hovoří také:
- kapacita, ve smyslu poměru počtu řidičů/cestujících
- menší jízdní odpor (i když při současném stavu tratí a někdy i vozů dosti diskutabilní)
- možnost menší fyzické zátěže řidiče (žádný volant, ale chtělo by to klimatizaci kabiny)
Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
 
Založen: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Odeslatod DJ_RADIO2 v 11.9.2005 15:06

Souhlasim s Tebou v tom, ze v centru jsou autobusy nesmysl a list do metra taky.
Ale co se tice tech autobusu na sidlisti... kdyz se nekde v Zabehlicich rozkope jedna silnice, tak se pouzije vedlejsi silnice, ale kdyz se navarujou oblouky nebo se menej koleje, je potreba odklonit tramvajovou dopravu pres uplne jinou ctvrt.
DJ_RADIO2
Uživatel
 
Založen: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6

Odeslatod 7059074 v 11.9.2005 14:30

Tramvaje rozhodně mají budoucnost. Uvědom si, čím by jsi po Praze vozil ty statisíce lidí, kteří v současnosti jezdí tramvají? Tramvaj je naprosto ideální dopravní prostředek do velkých měst, protože kombinují vysokou kapacitu metra a časté zastávky a snadnou dostupnost autobusů.
Když zmiňuješ tu "poruchovost" kolejí, tak se taky zajeď někdy podívat na nějaké sídliště, kde často jezdí autobusy. Najdeš tam krásně vyjeté koleje od autobusů. Akorát že zničenej asfalt není potřeba opravovat tak často jako koleje. Nebo spíš to nikoho nezajímá.
Ono všechno má své pro a proti.
7059074
 

Budoucnost tramvaji obecne

Odeslatod DJ_RADIO2 v 11.9.2005 13:48

Poslední dobou mě napadá myšlenka, že tramvaje jsou díky dopravnímu podniku a vlastně i díky sami sobě už spíš z historických důvodů. Když jsem si v hlavě porovnával argumenty pro tramvaje a proti, došel jsem k názoru, že tramvaje jsou vlastně zbytečné. Navíc v Praze, kde už nové tratě se příliš nestavějí (od změny režimu tušim, že jen tři tratě, ikdyž ta poslední je opravdu hodně povedená), výluky stojej za prd (viz poslední výluka TT Palmovka - Ohrada), a tratě jsou pořád ve špatném stavu, ikdyž výluk je v poslední době víc než dost. Navíc, když se kouknem na vozový park autobusu či metra a porovnáme ho s vozovym parkem tramvaji... je na prvni pohled videt, ze DP na tramvaje tak trochu kasle. Jízda tramvají někdy připomíná jízdou terenním vozem, jezdí se pomalu, a ikdyž máme na mnoha místech preferenci, tramvaje spíše stojí, ale to autobusy také.
Samozřejmně, že jízda tramvají na Modřany nebo na Barrandov neni tak zlá jako v centru, ale přecejen si myslim, že ty autobusy jsou lepší. Když vynechám fakt, že elektřina je levnější a ekologištější, tak jsou to faktory jako rychlejší poruchovost kolejnic než asfaltu, na kterém jezdí mnohem víc vozů, delší trasa při zatahování do vozoven, nemožnost objetí překážky, pro zavedení nové trasi je třeba postavit trať a při zrušení ji složitě likvidovat... tramvaj potřebuje smyčku, aby se otočila... tramvaj dělá víc hluku a tak radní vymejšlej stupidní nápady, jako omezení rychlosti v noci, v případě poruchy tramvaj blokuje celý úsek trati, kromě pár míst, kde máme předjízdné koleje nebo tak něco, autobus přejede do druhého jízdního pruhu, výhybkami se jezdi pomalu, ikdyž tramvaj nikam neodbočuje... když porovnam i tyhle drobnosti, musim říct, že zkrátka tramvaje podle mě jsou minulost. Jaký na to máte názor vy?
Btw. Já mam osobně tramvaje rád a zajímam se o ně, ale z objetkivního hlediska si myslím, že budoucnost nemají. Bodoucnost má metro, rychlodráhy a autobusy. Jen je škoda, že Pražské železniční tratě ČD, nádraží a informační systémy ČD jsou na dvě věci...
Jo a pls NO Flame. :)
DJ_RADIO2
Uživatel
 
Založen: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6

Re: Radlice

Odeslatod MOp v 02.8.2005 8:46

Daplo napsal:Kdy se zacne stavet nova tramvajova trat do radlic :x
bylo ti jiz odpovezeno jinde
MOp
 

Radlice

Odeslatod Daplo v 02.8.2005 8:06

Kdy se zacne stavet nova tramvajova trat do radlic :x
Daplo
Uživatel
 
Založen: 01.8.2005 19:46

Radlice

Odeslatod Daplo v 02.8.2005 7:21

Kdy se zacne stavet nova tramvajova trat do radlic :x
Daplo
Uživatel
 
Založen: 01.8.2005 19:46

Praha 5

Odeslatod Pajda v 12.7.2005 9:21

Mám nové zprávy o rozvoji TT na Praze 5.
Více zde
Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
 
Založen: 02.9.2004 13:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...

Odeslatod Proxy v 04.7.2005 10:53

MOp napsal:no ja stale preferuji reseni celodenne tri linky ve dvojicich. /z nichz jedna nasledne dale do holyne/ :-D
NO-FUJ, už ti někdo vysvětlil, že se v tramvajích přepravují cestující a nikoliv substrát :wink:

Při tvorbě linkového vedení doporučuji vycházet ze dvou kritérií
1) jaká kapacita je potřeba
2) směrová diverzita - nabídka cestování do více směrů

Z toho mi vychází 2 linky CD-CT na Barrandov II (u Holyně)
+ 1 linka CD-CT na Barrandov I (Trnkovo náměstí) + 1 linka PDŠ na Barr. I
Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
 
Založen: 27.11.2003 14:29
Bydliště: Čtyřiapadesátka je můj budíček

Odeslatod Jonáš v 04.7.2005 10:34

MOp napsal:no ja stale preferuji reseni celodenne tri linky ve dvojicich. /z nichz jedna nasledne dale do holyne/ :-D
Bude to spíš obráceně. 3 linky na Holyni a jedna ukončena na nově přebudované smyčce Sídliště Barrandov.
Jonáš
 

Odeslatod MOp v 04.7.2005 10:31

Proxy napsal:
MOp napsal:pět linek na barrandov? to je fakt docela dost velky ulet..
To jsem se trochu upsal :oops: myslel jsem posílení provozu :oops:

Každopádně 4 linky ve dvojicích budou na Brrndově po prodloužení ve špičkách potřeba, uvidíme jak v té době bude vůbec vypadat linkové vedení. :roll:

no ja stale preferuji reseni celodenne tri linky ve dvojicich. /z nichz jedna nasledne dale do holyne/ :-D
MOp
 

Odeslatod Proxy v 04.7.2005 10:26

MOp napsal:pět linek na barrandov? to je fakt docela dost velky ulet..
To jsem se trochu upsal :oops: myslel jsem posílení provozu :oops:

Každopádně 4 linky ve dvojicích budou na Brrndově po prodloužení ve špičkách potřeba, uvidíme jak v té době bude vůbec vypadat linkové vedení. :roll:
Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
 
Založen: 27.11.2003 14:29
Bydliště: Čtyřiapadesátka je můj budíček

Odeslatod MOp v 04.7.2005 10:20

Pamatuji si první týdny po zahájení provozu linky 13 (tehdy manipulovala společně na jedné koleji s d-12) a smyčka Barrandov tehdy docela kolabovala. Po čase někoho napadlo, že d-14 nemá na Brrndově BP a třináctka se přestěhoval na střední kolej společně se čtrnáctkou.
Pokud ale po prodloužení směrem k Holyni bude přidána ještě jedna linka (což zřejmě bude nutné) -mohly by se infarktové stavy opět opakovat. Myslím si, že proto by druhá smyčka by byla výhodná.

pět linek na barrandov? to je fakt docela dost velky ulet.. vyresi se to velice jednoduse 13 a 14 se protahnou dale, ostatni zustanou ve smycce barrandov.
MOp
 

Odeslatod Proxy v 04.7.2005 10:10

kocour napsal:Ale v Břevnově je to dáno poptávkou po přepravě. To na Barrandově nehrozí, tam bude poptávka relativně rovnoměrná.
Pamatuji si první týdny po zahájení provozu linky 13 (tehdy manipulovala společně na jedné koleji s d-12) a smyčka Barrandov tehdy docela kolabovala. Po čase někoho napadlo, že d-14 nemá na Brrndově BP a třináctka se přestěhoval na střední kolej společně se čtrnáctkou.
Pokud ale po prodloužení směrem k Holyni bude přidána ještě jedna linka (což zřejmě bude nutné) -mohly by se infarktové stavy opět opakovat. Myslím si, že proto by druhá smyčka by byla výhodná.
Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
 
Založen: 27.11.2003 14:29
Bydliště: Čtyřiapadesátka je můj budíček

PředchozíDalší

Zpět na Budoucnost

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron