Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod Radek v 08.8.2017 14:55

thriller2 napsal:Autobusáku to nevadí, ten stejně pořád zeje prázdnotou. Zato zábor části P+R mi nejde do hlavy, vždyť tam je to obvykle celkem plné.

Jak už tu prošlo diskusí, současně se bude stavět parkovací dům, který úbytek vykompenzuje.
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
 
Založen: 19.7.2004 9:00
Bydliště: Tento vlak tam končí

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod Jakub v 08.8.2017 13:52

Já to pochopil tak, že tam směrové rozlišení je. Vnitřní nástupiště je výstupní, střední bude nástupní + nácestná směrem dc, vnější pak bude nácestná směr Ústřední dílny.
Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
 
Založen: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Zastávka na znamení 142.

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod P_V v 08.8.2017 13:19

Vidím tam zásadní problém, a to přehlednost pro obecenstvo. Místo aby byla nástupiště rozlišena směrově, tak jsou rozlišena podle toho, zda se nastupuje nebo projíždí. Takže když chci někam jet, nevím kam se postavit, aby mi to neujelo odvedle dřív. A navíc musím čumět nejen na číslo tramvaje, ale i na název konečné.

Průjezd by možná směrově rozlišit šlo, ale výjezd ne.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod thriller2 v 08.8.2017 13:04

9001 napsal:Navíc osekání autobusáku mi taky nepřijde úplně ok...

Autobusáku to nevadí, ten stejně pořád zeje prázdnotou. Zato zábor části P+R mi nejde do hlavy, vždyť tam je to obvykle celkem plné.
thriller2
Uživatel
 
Založen: 19.2.2009 19:29

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod kruťák v 08.8.2017 11:47

Ještě kdyby proklientsky šel udělat přestup na metro hrana-hrana s tou manipulační kolejí, možná by tim metrem začal někdo jezdit už z DH :twisted:
Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
 
Založen: 23.2.2010 0:24
Bydliště: tram.mobilnitabla.cz

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod von Špilberk v 08.8.2017 8:40

Vnitřní zastávka bude výstupní, střední nástupní a vnější bude průjezdná (pro linky jedoucí dál). Třeba... 8-)
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod Jenda1989 v 08.8.2017 8:22

9001 napsal:Docela megalomanský. Jaký má smysl vnitřní kolej? To je pro šotouše, že budou moc jezdit dokola? :lol:

Navíc osekání autobusáku mi taky nepřijde úplně ok...


U těch vnitřních kolejí se zřejmně bude jednat o odstavování vlaků při nějakých mimořádnostech (např. posílení dopravy při výluce metra či odstavování části vlaků při uzavření nějaké vozovny).

A co se busů týká, vnitřek bude stačit, neb dnes už tam tolik busů nejezdí a navíc kolikrát jeden bus obsluhuje 3 linky (229+364+366).
Jenda1989
Uživatel
 
Založen: 22.6.2012 21:06

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod 9001 v 08.8.2017 8:10

Docela megalomanský. Jaký má smysl vnitřní kolej? To je pro šotouše, že budou moc jezdit dokola? :lol:

Navíc osekání autobusáku mi taky nepřijde úplně ok...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod Bobek v 08.8.2017 7:33

Mezitím dostává konkrétnější obrysy smyčka Depo Hostivař, byť zatím v podobě oznámení EIA:
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_PHA1055
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
Bobek
Šťoura
 
Založen: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod Bobek v 21.7.2017 7:49

Dovolil bych si připodotknout, když už jsme tu troubu tak rozhicovali, že srovnání rychlostních parametrů infrastruktury hypotetické příměstské tramvaje se současnými příměstskými autobusy je obdobně fér, jako současného příměstského autobusu se současnou příměstskou tramvají. :)

Vážněji: pokud by se tak někde povedlo postavit nadřazený systém (záměrně neuvádím trakci), který bude schopný na sebe dojíždějící opravdu natáhnout, tak prosím. Ale jestli jde jen o spálení nějakých dotačních programů, nevidím přínos v dotažení kolejí do Zdib jen proto, že je tam pro ně místo na cestě. Rychlejší to bude jen stěží a tedy přestup navíc by jistě nesklidil pozitivní ohlasy. Tedy vyjma spolků typu Ládví není autobusák. To fakt radši nechme ten pruh pro autobusy.
Bobek
Šťoura
 
Založen: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod demon v 21.7.2017 5:20

Legislativně problém není...
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod MM-Mikulovsky v 20.7.2017 19:11

demon, 9001: díky za Vaše výstižné RE na mé "rýpnutí" o přesvědčení jiných (nikoliv mě).
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod thriller2 v 20.7.2017 13:35

Tak někteří výrobci staví tramvaje na rychlost 100 km/h, třeba Alstom citadis dualis. Ten navíc stojí stejně jako 15T (v přepočtu na délku).
thriller2
Uživatel
 
Založen: 19.2.2009 19:29

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod P_V v 20.7.2017 12:16

Na té pěkné rovné 4pruhové silnici do Zdib by autobus s rychlostí problém neměl. Stejně tak na té chystané nové cestě do Jesenice, která už je v územním plánu, ale zatím se neví, jestli na ní budou koleje nebo asfalt. Psal jsem přeci, že by šlo o vybudování nových nebo rekonstruovaných silnic.
U tramvají bude rychlost limitována pevností skříně a sílou brzd. Takže se sice z tramvaje po odblokování dá vymáčknout víc, ale nevejde se to do norem. Možná, nevím z jak silných želez to v Plzni vařej...
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod 9001 v 20.7.2017 11:11

Autobus 90? :lol: :lol: Možná tak ve snu... Na některých silnicích už jenom z jejich uspořádání je 90 s osobákem o život, pač strom, srnka, protijedoucí auto. natož s busem...

Ale zase se probudme ;-) Stačí výlevy Fkama na zelených, když chtěli do jeho obce nacpat vlak... Předpokládám, že u tramvaje by ten řev byl podobný...

Demon: Jenki na zelených psal, že 80 by neměl být problém legislativně ne? Nebo myslíš jenom 14T/15T?
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

PředchozíDalší

Zpět na Budoucnost

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron