Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 831
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 21.9.2017 16:45

P_V píše:Podle mě by se měly co nejvíc redukovat zdi (bariéry) a nahradit šikmým terénním násypem. Někde to asi nepůjde, jak uvádějí, že tam budou technologické místnosti, ale jinde by to určitě šlo - třeba řez 2.

Název konečné zastávky U rozhledny je vskutku chytře vybrán pro celoměstskou orientaci ](*,)
No na jednu stranu jsou to zdi - bariery, ale do nich se dají zabudovat rampy a schody líp než do svahu. On se ten svah bude daleko hůř udržovat - bude tam džungle náletů a hlavně se tím zúží pochozí plocha nahoře nad tunelem. Tam je to docela hezký park s výhledem a když to usekneš šikmými svahy, bude to jenom val s úzkou cestou nahoře.

A název konečné zastávky bych bral jako pracovní architektů. Sice je svým způsobem místně zajímavý, ale DP si pak stejně něco vymyslí - ve finále něco typičtějšího, ať už třeba Sídliště Spořilov (abysme se trochu přizpůsobili pražskému trendu :twisted: ) a nebo třeba Chodovec, či něco jiného.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3574
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 21.9.2017 12:59

Podle mě by se měly co nejvíc redukovat zdi (bariéry) a nahradit šikmým terénním násypem. Někde to asi nepůjde, jak uvádějí, že tam budou technologické místnosti, ale jinde by to určitě šlo - třeba řez 2.

Název konečné zastávky U rozhledny je vskutku chytře vybrán pro celoměstskou orientaci ](*,)

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od petr03 » 21.9.2017 12:49

Ale proc ne, ta vizualizace je pekna a dalo by se s tim sohlasit. Pro zacatek i ta smycka je ok

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3574
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 20.9.2017 18:40

Pro porovnání, vizualizace starší. Nově je zakrytí silnice delší, ale zas přibyly podzemní technologické objekty, které budou místy čouhat ven nebo tvořit zeď.
http://www.satra.cz/sporilovska-spojka-zakryti/

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3666
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 20.9.2017 18:15


MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 21.8.2017 18:01

Radek píše:Vedení metropole schválilo změny územního plánu pro nové tramvaje
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/dopr ... 42699.html
............
V horizontu několika let mají také vzniknout tramvajové smyčky u Depa Hostivař a na Zahradním Městě. V souvislosti s rozšiřováním tramvajové sítě potřebuje dopravní podnik vystavět také novou vozovnu. Výhledově má být na Spořilově v Chodovské ulici.

Délka tramvajové sítě je v Praze 142,4 kilometru, přičemž asi 52 procent tratí vede po vlastním tramvajovém tělese. Zbylé jezdí po vozovkách společně s auty. Tramvaje přepraví ročně přes 360 milionů cestujících.
nemělo tam být spíš "asi 52 procent tratí je odděleno od silniční dopravy." :?:
Což by mohlo odpovídat součtu délek samostatných tramvajových těles (mimo PK) a tramvajových pásů, jež jsou součástí PK, ale nikoliv vozovek, od nichž jsou zvýšené (příp. snížené či jinak oddělené).

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3574
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 21.8.2017 14:50

9001 píše:Nebyl by k tomu i obraz :-). Docela by bylo zajímavé jak jsou TT nakreslené.
A ta druhá TT? Není náhodou TT přes Dvorecký most a dál do nitra P4 v územním plánu už dlouho?
Na tom je nejvtipnější, že to v ÚP opravdu zatím není. První nový koncept ÚP, kde to bylo, smetli jako Bémův relikt, a metropolitní plán se svým antifunkcionalistickým přístupem (funkce následuje formu) se taky jeví poněkud neprůchodně. Radní asi usoudili, že se možná stihne kopnout do země dřív, než metropolitní plán dojde do finiše. :)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9608
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 21.8.2017 13:24

Radek píše:Vedení metropole schválilo změny územního plánu pro nové tramvaje
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/dopr ... 42699.html
Nebyl by k tomu i obraz :-). Docela by bylo zajímavé jak jsou TT nakreslené.

A ta druhá TT? Není náhodou TT přes Dvorecký most a dál do nitra P4 v územním plánu už dlouho?

Závěrem. Papír resp. uložiště toho snese hodně :devilsmokin

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1366
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Radek » 21.8.2017 9:09

Vedení metropole schválilo změny územního plánu pro nové tramvaje
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/dopr ... 42699.html

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9608
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 13.8.2017 20:15

MM: Ty si teda přesvědčovatel :lol: Já po té tramvaji tady netoužím, protože v ní nevidím přidanou hodnotu. Ty ji sem chceš nacpat :devilsmokin

Norma. Myslím, že pan Absoult to tu před lety říkal, že novostavba ala Slovany je nereálná a koleje musí být u sebe. Jinak normy veřejné jsou:-) Jenom se musí zaplatit např. https://shop.normy.biz/ :-).

K Uzavřené. Děláš jako by si byl dnešní a nebo ještě lépe před rokem 89, kde se dohodlo, že se bude stavět, tak se stavělo... Takže dnes TT uzavřenou nereálná...

K odtahům jsem tu psal docela dlouhý příspěvěk. Podle mě je to shnilé napříč organizacemi od DP přes MP a na Mariánském náměstí konče...

trainzjohny: Ovšem to není dopravní důvod... Ty busy především 102+144+200 jezdí se skoro 100% přesností... To si Bohničtí jen tak vzít nedají;-). Navíc tramvaj neřeší druhý nejžádanější směr z Bohnic = Ládví/Prosek... Jako bonus co Čimice? Necháme 152 jezdit podél trati? Nebo ji potáhneme "zadem" a vrátíme chybu starého ROPIDu...

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2880
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od trainzjohny » 13.8.2017 19:10

9001 píše:K samotným Bohnicim. Dej mi aspon tři pádné důvody proč tramvaj do Bohnic bez protažení do Dejvic...
Podívej se kolik busů (skoro samé klouby) jede ve špičce přes Písečnou nahoru a máš asi 99 pádných důvodů, proč.

I když já osobně si myslím, že Bohnice jsou ideální místo na zavedení trolejbusů, které na pomocný pohon (baterky/diesel) budou jezdit bydlet na Klíčov.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.8.2017 19:02

9001 píše:...
K samotným Bohnicim. Dej mi aspon tři pádné důvody proč tramvaj do Bohnic bez protažení do Dejvic...
nedám, dokud ty neodůvodníš proč potřebuješ 3 a nestačí ti jen jeden :!:
9001 píše:MM: No s tou TT bych si tak jistý nebyl... Pokud se nezměnily normy, tak novostavbu nelze postavit ala Plzeň (Slovany i náměstí Republiky).
...
Tak to mi někdo vysvětlete proč, (neám přístup k normá - nejsou (narozdíl od zákonů) veřejně přístupné
9001 píše:....
K tomu tvému románu co si napsal...
Za prvé ti to sestřelí hygiena, protože v Uzavřené bude nárůst hluku. Vzpomen si na kauzu Bělehradská...
...
jestli se nepletu problém nebyl v předpise, ale V JEHO CHYBNÉM VÝKLADU PRAHOU (tak jak si to myslím o mnohých dalších - zejména např. MP hl. m. P prý neodtáhne IAD zasahující do profilu TT, protože překáží jen TRAM nikoliv OSTATNÍM ÚČASTNÍKŮM SILNIČNÍHO PROVOZU = NENÍ TEDY PODLE NÍ/PRAHY PŘEKÁŽKOU SILNIČNÍHO PROVOZU [-o< )
9001 píše:... Další věci už radši lepší nekomentovat... Jenom ten závlek linek z Dáblic a vozovny přes Kobyliské náměstí a Uzavřenou......

Jenže "závlek" je jen jednosměrný (s obsluhou jen o jednu zast. víc než přes Stírku) a pro linku/y do Tojské ul. to je trasa dokonce cca stejná :!:
Obdobné je to opačně přes Stírku do Bohnic - od Trojské je to dál a o Palmovky cca stejně (jako by Uzavřená ul. byla díky demolici domu dvoukolejná) !
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 13.8.2017 19:15, celkem upraveno 4 x.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9608
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 13.8.2017 18:08

MM: No s tou TT bych si tak jistý nebyl... Pokud se nezměnily normy, tak novostavbu nelze postavit ala Plzeň (Slovany i náměstí Republiky).

K tomu tvému románu co si napsal...
Za prvé ti to sestřelí hygiena, protože v Uzavřené bude nárůst hluku. Vzpomen si na kauzu Bělehradská...

Další věci už radši lepší nekomentovat... Jenom ten závlek linek z Dáblic a vozovny přes Kobyliské náměstí a Uzavřenou...

K samotným Bohnicim. Dej mi aspon tři pádné důvody proč tramvaj do Bohnic bez protažení do Dejvic...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.8.2017 12:57

další vhodné místo pro nový pohled na vedení nové TT v Praze:
Pankrác - je nesmysl:
1.) končit TT u =M=C Pankrác
2.) ji vést "kolem" Pankráce souběžně s =M=:
a) trasy C (nejen, jak roky tvrdím od Pražského povstání, ale i) na Budějovickou
b) trasy D k její plánované/již chystané sousední stanici u křižovatky s ul. Olbrachtova (ulicí Na Strži)

Z:arrow:
TT (a některé spoje) od NBS by měla(y) být ukončena za =M=C Pankrác na Sídlišti Pankrác - nejlépe vedením po směru hodinových ručiček tzv. blokovou smyčkou ulicemi Na Pankráci, Milevská, Pujmanové, Hvězdova, s tím, že konečná zast. Sídliště Pankrác by byla (díky jednokolejnému pouze odstavnému/manipulačnímu obratišti s jednou předjízdnou kolejí o délce přes 65m, které by bylo pojížděno proti směru hodinových ručiček) současně výstupní i nástupní, a v případě dalšího prodloužení (resp. propojení s existující TT) na Dvorce by byla také nácestnou ZC!

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.8.2017 11:56

P_V píše:MMM: Ten oblouk se do té úžiny nevejde, natož pak dva oblouky. Jednak kvůli poloměru, jednak kvůli sklonu, který se ale nedá zmírnit, protože navazuje na vjezdy k nemovitostem.
poloměr oblouku pravého 20m a poloměr oblouku levého 20m, a když budou tzv. "r" (přičemž OR do 15km/h s obloukům předcházejícím sklonem není vrozporu, byť ten sklon se i s ohledem na okolní nemovitosti dá zmírnit, a to prodloužením na jeho horním konci), tak můžou mít poloměry přece menší !

základem v daném místě je maximální využítí prostoru:
1.) NIKDO NETVRDIL, ŽE V "ÚŽINĚ" MUSÍ VOZOVKA PRO 1 SMĚR A POUZE 1 CHODNÍK ZŮSTAT NA SVÉ MÍSTĚ = nemohou se prohodit, aby .... (viz bod 2)
2.) OBLOUK KONČÍCÍ ZA KŘIŽOVATKOU:
a) BLÍZKO KONCI ULICE, Z NÍŽ VYCHÁZÍ, Z TÉTO VYCHÁZEL CO NEJDÁL OD STRANY, DO NÍŽ SE OHÝBÁ (vpravo)
b) DÁL (NA PROTĚJŠÍ STRANĚ) OD KONCE ULICE, Z NÍŽ VYCHÁZÍ, ZE KTERÉ MŮŽE VYCHÁZET NAOPAK KLIDNĚ MAXIMÁLNĚ BLÍZKO STRANĚ, DO NÍŽ SE OHÝBÁ (vlevo)

Z:arrow: Z:arrow:
#-o TRAM NEJEN V PRAZE NA MALÉ STRANĚ, ALE I NEOJEDINĚLE JINDE VE SVĚTĚ PROJEDOU TĚSNÝMI PRŮJEZDY BUDOVAMI :!:
A TADY BUDE PROBLÉM JE "PROTÁHNOUT" NĚJAKOU NEZAKRYTOU "ÚŽINOU" :?:

PS: Očekávaný výsledek ku prospěchu věci bude, že MAJITELÉ TOHO PŘEKÁŽEJÍCÍHO DOMU JEJ DŘÍV ČI POZDĚJI VELMI RÁDI PRODAJÍ (protože zjistí/zjistili, že k provedení jedné technicky možné varianty vedení TT místem jejich dům nebrání, ale oni u té TT nebudou chtít být) A PODÉLNĚ S TOU TT MÍSTEM NÁSLEDNĚ BUDE MOCT BÝT VEDENA I IAD, která nebude muset být jen pro obsluhu oné ulice Uzavřené! OVŠEM OBECNÝM ZÁKLADEM JE, ABY SI DPP A PRAHA KONEČNĚ UVĚDOMILI, JAKÝMI MOŽNÝMI ZPŮSOBY (koleje u chodníků po stranách ulic a IAD vedena mezi nimi, koleje vedené jednosměrnými jednokolejnými tzv. blokovými smyčkami) SE TT DÁ VÉST :!:

Odpovědět