Karosák píše: ↑17.7.2022 14:39
Zatím vede salámová metoda, protože plodný dialog se stále nedaří...
Jenže ten plodný dialog se nedaří PRÁVĚ kvůli té salámové metodě. Ten řev proti naprosto všemu je totiž jejím důsledkem, nikoli příčinou. Lidi už ničemu nevěří a po zkušenostech "podáš prst a stejně ukousnou ruku" raději řvou preventivně proti úplně všemu. Plus bohužel zhusta jde o zhoršení a nikoli ve stylu NIMBY, což je logickým důsledkem politiky "levně", namísto "dobře", která je jako třešnička okořeněná úpravami ve stylu zelené ideologie, na kterou se ovšem peníze vždy najdou. Což se lidem pochopitelně dopředu neřekne, o negativech se mlčí a v prezentacích jsou vyzdvihovány nedůležité drobnosti.
Malý příklad - o té slavné Vltavské filharmonii jsi už jistě slyšel, že? Prezentace soutěže, "krásna", vychvalování architektury, toho bylo z oficiálních míst všude plno. Ale zaznamenal jsi někde vůbec nějakou, natož podrobnou, diskusi o tom, jak přesně se ten barák zasadí na vybrané místo a jaká úprava a přestavba okolí kvůli tomu bude muset proběhnout a jaké změny v blízkém i širokém okolí to přinese? Jistěže ne, o tom se pochopitelně mlčí, na přímé dotazy se odpovídá vyhýbavě, nebo vůbec a probíhá jen vymývání mozků na téma, jak "kvalitní" architekturu potřebujeme, jak potřebujeme i tu filharmonii a vůbec, zkrátka preventivní dělostřelecká příprava proti případným oponentům, aby se dali označit za burany, primitivy a nevzdělance, co brání pokroku. Typická fáze salámové metody. Další fází, až se ukáže, co všechno doteď funkční se kvůli tomu bude muset zrušit a rozbořit, bude stěžovaní na to, že přece teď už je pozdě, soutěž proběhla, už se s tím nedá nic dělat a podobně.
A jak se tohle týká tramvají? No hodně. Prostor Vltavské se totiž kvůli tomu bude muset totálně překopat a existují - pochopitelně veřejně ne moc prezentované - plány, že současná mimoúrovňová křižovatka Antonínská x Bubenská se zruší a vznikne úrovňová (čili semafor, čili zhoršení, protože dnes zdržení 0). Jenže protože budova EP a Bubenská je ve stejné výškové úrovni jako Negrelliho viadukt a železniční koleje, bude muset tramvaj pod ně. A protože tam bude též i ten novej barák, bude se muset proti dnešku TT napřímit, jelikož bude částečně zasahovat tam, co jsou dnes. Takže navíc vznikne kopec, kvůli prostoru a napřímení poměrně příkrý kopec a horkotěžko se do prostoru nacpou zastávky na dvě soupravy. Ovšem o ničem z tohohle se nedozvíš, protože se o tom zkrátka nemluví. A nemluví se o tom, protože část politiků si vysnila filharmonii "prostě tady" a dělá všechno pro to aby ten svůj sen "prostě měla".
A takhle je to se spoustou věcí. Samozřejmě, různí blázni, odpírači úplně všeho a vždy pochopitelně existují, jenže na ně se nedá hodit úplně všechno. Lidi se kolikrát prostě jenom brání, protože o důležitých věcech se s nima nikdo nebaví a po zkušenostech se často brání už preventivně dopředu, protože čuchají zase nějaký salám.
P.S. A to jsem v uvedeném příkladu nakousnul jen tramvaje, jenže ono to má z dopravního hlediska těch problémů víc. Těžko totiž lze čekat, že frajer ve smokingu s frajerkou ve večerní toaletě pojedou z koncertu domů nějakou MHD spolu s opilci a bezdomovci. nikoli, pojedou pochopitelně autem, ať už vlastním, nebo objednaným. Jenže ty auta bude potřeba někam dát, i kdyby mělo jít jen o taxi, co přijede a hned odjede a budou se tam i odtamtud muset nějak dostat. Ale jak a kam? Opět ticho...