Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Bobek
Šťoura
Příspěvky: 931
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Příspěvek od Bobek » 07.6.2006 11:12

Pepa z Nuslí píše:Městského okruhu?? ten okruh už tam dávno stojí přece :o
Neral měl zřejmě na mysli část MO Balabenka-Štěrboholská radiála, která je určena k realizaci po r2010. Ale tady bych přílišný problém neviděl, spíše by s tímto záměrem kolidovala v ÚP zanesená trasa silnice od MÚK Jarov k nákladovému nádraží (v trase bývalé "Žižkovské" radiály). Jinak podle mého názoru by ta TT by (po případné zástavbě okolí) měla význam tak k současné konečné 234, ale dál asi ne.

Pepa z Nuslí
Uživatel
Příspěvky: 136
Registrován: 03.3.2005 20:01
Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pepa z Nuslí » 07.6.2006 7:18

Neral píše:Jako spojení třeba do Velvar nebo Slaného by to bylo pěkné a ve své době by i takové projekty mohly být jakž takž reálné, ale ty tratě do vesniček... :wink:
A co neratovická trať??? k chemičce si myslím že ta tramvaj najde opodstatnění, s přihlédnutím k tomu že se vlstně jedná o průchod celým městem

Pepa z Nuslí
Uživatel
Příspěvky: 136
Registrován: 03.3.2005 20:01
Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pepa z Nuslí » 07.6.2006 7:15

Neral píše:Zajímavý nápad. Už jsem nad něčím podobným taky přemýšlel.
Jenom se obávám, že se situací v této oblasti trochu zamíchá připravovaná stavba městského okruhu...
Městského okruhu?? ten okruh už tam dávno stojí přece :o

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neral » 06.6.2006 23:57

pawel píše:je zde mimo jiné velmi zajímavý námět: stavba TT v ose nynější žel. tratě NNŽ-Malešice po zrušení nákladového nádraží a spolu s urbanizací celého prostoru. nabízí se tedy stavba tramvajových spojení NNŽ - Habrová - Spojovací a event. Spojovací - Nákl.n.Malešice - Černokostelecká/Depo Hostivař (také ve stopě zrušené trati, resp. u NNM, tj. v úseku od Táborem-Černokostelecká, podél žel.trati; to už je ale moje fantazie).

Co si o tom myslíte?
Zajímavý nápad. Už jsem nad něčím podobným taky přemýšlel.
Jenom se obávám, že se situací v této oblasti trochu zamíchá připravovaná stavba městského okruhu...

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neral » 06.6.2006 23:55

Pepa z Nuslí píše:No Nerale co ty víš?? Metro ve své době taky na černý most jezdilo do polí a teď???.... jinak v Nabdíně tam je hrozné spojení, proto se nedivím že tam všichni mají auta, no každopádně by to nebylo marné. Jestli máš někde tu historii Trutnova pošli rád se pokochám :D
No, ono toho zase tak moc nebylo... I když na druhou stranu... možná bych to mohl trochu doplnit uvést do stavu který by byl prezentovatelný... :wink:

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2343
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 06.6.2006 23:48

už jste četli tohle? http://metroweb.cz/zeleznice/doprava0602.pdf

je zde mimo jiné velmi zajímavý námět: stavba TT v ose nynější žel. tratě NNŽ-Malešice po zrušení nákladového nádraží a spolu s urbanizací celého prostoru. nabízí se tedy stavba tramvajových spojení NNŽ - Habrová - Spojovací a event. Spojovací - Nákl.n.Malešice - Černokostelecká/Depo Hostivař (také ve stopě zrušené trati, resp. u NNM, tj. v úseku od Táborem-Černokostelecká, podél žel.trati; to už je ale moje fantazie).

Co si o tom myslíte?

Pepa z Nuslí
Uživatel
Příspěvky: 136
Registrován: 03.3.2005 20:01
Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pepa z Nuslí » 06.6.2006 21:17

Neral píše:Pěkné. Ale velikost té sítě je podle mě pro město velikosti Roztok trochu přehnaná, teda hlavně pokud jde o ty "meziměstské" tratě. Jako spojení třeba do Velvar nebo Slaného by to bylo pěkné a ve své době by i takové projekty mohly být jakž takž reálné, ale ty tratě do vesniček... :wink:
No ale jinak je to dobré. Já se jedenn čas pokoušel vymyslet podobnou fiktivní tramvajovou historii pro Trutnov, ale moc daleko jsem se s tím nedostal. I když možná ještě něco k tomu někde mám. Dělal jsem k tomu dokonce nějakou i fotomontáž... :)
No Nerale co ty víš?? Metro ve své době taky na černý most jezdilo do polí a teď???.... jinak v Nabdíně tam je hrozné spojení, proto se nedivím že tam všichni mají auta, no každopádně by to nebylo marné. Jestli máš někde tu historii Trutnova pošli rád se pokochám :D

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neral » 06.6.2006 21:07

Pepa z Nuslí píše: Připojuji takovou fikci jsem zvědavej na vaši reakci
Když jsem viděl smyšlenou historii tramvají v Pardubicích napadlo mě tohle samozřejmě je to taková fikce ale byl byhc rád kdybyste mi řekli svůj názor
Pěkné. Ale velikost té sítě je podle mě pro město velikosti Roztok trochu přehnaná, teda hlavně pokud jde o ty "meziměstské" tratě. Jako spojení třeba do Velvar nebo Slaného by to bylo pěkné a ve své době by i takové projekty mohly být jakž takž reálné, ale ty tratě do vesniček... :wink:
No ale jinak je to dobré. Já se jedenn čas pokoušel vymyslet podobnou fiktivní tramvajovou historii pro Trutnov, ale moc daleko jsem se s tím nedostal. I když možná ještě něco k tomu někde mám. Dělal jsem k tomu dokonce nějakou i fotomontáž... :)

Pepa z Nuslí
Uživatel
Příspěvky: 136
Registrován: 03.3.2005 20:01
Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pepa z Nuslí » 06.6.2006 13:07

Kalič píše:Chtěl bych se zeptat, jestli jsou koleje TT v praze schodné s kolejemi Českých drah. Zajímalo by mě jestli by šli třeba TT propojit ze sítí ČD a prodloužit některé linky třeba s využitím vozů KT nebo jim podobných jako regionálních tram (třeba Roztoky, Kladno) atd.
Jako to by možná šlo jenomže tam jde o to že by se musela všechna kola u tramvají vyměňovat za jiný což není finančně únosné, samozřejmě že by mě těšilo kdyby do Roztok jezdila tramvaj....ale bohužel taková je dnes realita. :evil:
Připojuji takovou fikci jsem zvědavej na vaši reakci
Když jsem viděl smyšlenou historii tramvají v Pardubicích napadlo mě tohle samozřejmě je to taková fikce ale byl byhc rád kdybyste mi řekli svůj názor
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Pepa z Nuslí
Uživatel
Příspěvky: 136
Registrován: 03.3.2005 20:01
Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pepa z Nuslí » 06.6.2006 12:47

88.146.167.43 píše:Pánové, buďme rádi že je v Podbabě taková krásná v Praze unikátní smyčka a nechtějme, aby se mermo moci prodlužovalo k té budoucí žel.zast., když se to dá vyřešit úpravami chodníků a dobrou přístupovou cestou. Zas takovej kus to není, aby se lidi neprošli :wink:
Já bych tam tu smyčku nechal a udělal bych to tak jako je to udělaný v Mostě u DP tam mají tramvajovou trať vedenou středem smyčky tak není problém.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 06.6.2006 12:08

ad Pajda: No výborně, pamětník:) Některé články z dobového tisku vlastním:) Ony ty mezikolejové panely, když se jen tak položí do starého kolejiště, samozřejmě nic nevydrží. Když se to dělá při novostavbě nebo celkové rekonstrukci, tak je výsledek slušný i po létech - např. Hercovka.

Ohledně BKV - ano, byly problémy ve výrobě a technologie se musela zdokonalovat. Mám už několik měsíců v plánu napsat o historii BKV v Praze článek do sekce Tratě tady na prtky. Ale furt na to nemůžu najít čas:( a né že mi tady teď nějaký šotek napíše, že nemám chodit každej den na flašku vínka...

MOpe, technologie opravy, kterou popisuješ, se nazývá absolutně interně Bastlení a naštěstí není tolik rozšířená:) Opravdu to ale i v dnešních podmínkách umíme lépe a za některé nedávné opravy BKV musím chválit a chválit. Konkrétně Francouzská ul. u zastávky Jana Masaryka.

K-M: Nononono. Není vše pravda, co se píše ve vzletných kecech o BKV. Dlažba je pro IAD vždy horší než BKV, ale zákrytové panely i živice je lepší! Vždycky proklínám BKV s kolejnicema 1cm nad úrovní panelu, když jedu podjezdem Švehlovy ul. pod železnicí a kloužou mi kola IGK po kolejích...

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda » 06.6.2006 11:28

dneska se to dělá aspoň na pohled efektivněji, ale tehdy tam byl chlap se zednickou lžicí a dělal to na 3-4 měsíce ručně

MOp

Příspěvek od MOp » 06.6.2006 10:58

Pajda píše:Tak se to (h)různě flikovalo ...
1/ toto flikovani se provadi i dnes. treba dnes byla tato metoda k videni na kamenicky..

2/ ano, problem byl s prvnimi ceskymi vyrobky..

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda » 06.6.2006 10:39

Pamatui se, jak se někdy v 70. letech opravovala Vinohradská (koukal jsem na to z okna) metodo panelů mezi kolejema. Vydrželo to jen pár let a pak se to dlouho předělávalo na BKV. Ty byly na začátku dobré, ale po jedné zimě z toho začalo vylézat armovací železo. Tak se to (h)různě flikovalo a dokonce se na panely nanesla slabounká vrstva asfaltu, aby se chránil povrch před IGK.
Pamatuju si na dobové diskuze v tisku, kde se psalo., že problém s BKV se netýkal prvních dovezených panelů z Maďarska, ale těch, které vyráběla Prefa.

K-M

Příspěvek od K-M » 06.6.2006 10:26

No i to, že prosté panely byly dřív než BKV. Jenže se chovaly (a chovají) podobně jako dlažba či asfalt a cesta pro IGK tam kde jezdily auta po kolejích se tedy nezlepšila. Proto se sahlo po BKV.
Jinak jak potvrzuje Absolut, problémem BKV je špatná česká práce. Nic víc.

Odpovědět