Stránka 104 z 136

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 23.5.2008 22:55
od MKzB
Posun tramvaje po železniční trati je možný a na úsecích bez křížení a výhybek by neměly být problémy.
Vztah kolo-kolejnice je důležitý na výhybkách a kříženích, kde by při nesprávném poměru mohlo dojít k vykolejení.
Znalejší jistě doplní.

P.S. Ostravská Astra bez problémů jezdila po Brně (proti Ostravě menší žlábky), i když místy to byla jízda po okolcích.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 23.5.2008 22:08
od DPmPET
Měl sem možnost se setkat s manipulací vozu 4217(pivní tácky) a lokomotivy T 212.1614 (železniční profil)se kterou se pohybovalo na dvoře vozovny Střešovice .Takže jízda je možná ale spíše manipulačně 8-)

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 23.5.2008 21:58
od DPmPET
Dříve jezdily dvounápravové vozy staré vozy v Praze na bezžlábkových kolejnicích ,záleží jaký je tvar hlavy a zda je výrobce ochotný přispůsobit zadanýmu profilu nebo dodatečně přispůsobit profil kola(vyšší okolek).
DPmPET 8-)

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 23.5.2008 21:52
od Proxy
Josef píše:No, le třeba na TT Barrandov, tam jsem to pozoroval a tak jsou vrlké žlábky. No a tramvaj by snad mohla jezdit na kolejích ČD ne?? Jak to dělaly třeba s T3 když ji exportovaly tak taky jela na po Nákladovém nádraží smíchov po vlakových kolejích, nebo to na tu cestu dělaly nové nákolky a tak plýtvyli penězi ???
Tipnul bych si, že zajištěný posun tramvají na krátkém úseku železniční tratě při pomalé rychlosti je něco jiného než pravidelný provoz s běžnou rychlostí ;-)
pokud se pamatuji tak tramvaje exportované po železnici nebyly přepravovány po vlastní ose...

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 23.5.2008 21:46
od DPmPET
Tindo píše:Rád bych se zeptal, jestli mohu. V Praze je prý takřka nemožné, díky rozdílným kolejnicím a kolům, využít systému vlakotramvaje. Rád bych se zeptal, jestli vážně je nemožné, vytvořit kola taková, aby mohla bez problému jezdit po obou druzích kolejnic?

To by se musel použít podobný profil jako má DP Brno .Ten umožnˇuje jízdu po kolejích B1,NT 1,NP3 ,S 49 a přes železniční výměny(srdce).
DPmPET 8-)

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 23.5.2008 21:34
od Josef
No, le třeba na TT Barrandov, tam jsem to pozoroval a tak jsou vrlké žlábky. No a tramvaj by snad mohla jezdit na kolejích ČD ne?? Jak to dělaly třeba s T3 když ji exportovaly tak taky jela na po Nákladovém nádraží smíchov po vlakových kolejích, nebo to na tu cestu dělaly nové nákolky a tak plýtvyli penězi ???

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 23.5.2008 20:48
od MOp
1/ tramvajove kolejnice jsou v Praze zatim pouze zlabkove, pouzivaji se vsak narozdil od jinych mest melke zlabky.

2/ profil tramvajoveho a zeleznicniho kola je jiny. Jiny sklon, jina velikost okolku. Da se vsak v cilovem stavu resit ruznym sklonem nakolku a velikosti okolku a tim kolo prizpusobit profilu kolejnice.

3/ V Praze se pouzivaji nizke zlabky. Ty neumoznuji jizdu zeleznicnich kol s vysokymi okolky.

4/ zeleznicni kolejnice neumoznuji jizdu tramvajovych kol s nizkymi nakolky.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 23.5.2008 18:32
od Tindo
Rád bych se zeptal, jestli mohu. V Praze je prý takřka nemožné, díky rozdílným kolejnicím a kolům, využít systému vlakotramvaje. Rád bych se zeptal, jestli vážně je nemožné, vytvořit kola taková, aby mohla bez problému jezdit po obou druzích kolejnic?

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 18.5.2008 13:59
od MF
Jinak jsem koukal včera, že už v Radlicích mají krásně podbité koleje od školy až do smyčky (kromě přejezdu ulice na těleso smyčky). Makají fest, to se musí nechat. Těch pár metrů v trase původní trati již nebude určitě dlouho trvat - lože je připraveno. Už se těším!

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 18.5.2008 13:57
od MF
Já bych tam chtěl jezdit v soupravách tak 3-4x KT8D5.RN2P!!!!

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 18.5.2008 9:43
od Absolut
Nebo ještě lépe jednotkou schopnou pohybovat se ve městě v metru (I.D) amimo město po elektrifikované trati LŽ. Takové jednotky existují, je schopna je vyrobit fabrika na Zličíně i v Plzni a doba přeměny z metra na LŽ je kratší, než odbavení ve stanici.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 17.5.2008 16:04
od Marek B.
MF píše:Zcela jistě se bude železnice více a více podílet v rámci vnitroměstské i příměstské dopravy. Tramvají do Jesenice bych se svezl rád, protože velikost této obce + okolních už opravdu vyžaduje kvalitní a kapacitní dopravu.
Já bych se tam rád svezl metrem.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 17.5.2008 14:23
od MF
Tindo píše:Jaký je váš názor na možné využití lehké železnice nebo jinak řečeno tramvajové rychlodráhy pro budoucnost příměstské dopravy v Praze? Třeba do Průhonic, nebo Jesenice? Jaké by takové příměstské město (bez železnice) mělo mít velkost, aby byla taková trať opodstatněná?
Zcela jistě se bude železnice více a více podílet v rámci vnitroměstské i příměstské dopravy. Tramvají do Jesenice bych se svezl rád, protože velikost této obce + okolních už opravdu vyžaduje kvalitní a kapacitní dopravu.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 17.5.2008 13:55
od Tindo
Jaký je váš názor na možné využití lehké železnice nebo jinak řečeno tramvajové rychlodráhy pro budoucnost příměstské dopravy v Praze? Třeba do Průhonic, nebo Jesenice? Jaké by takové příměstské město (bez železnice) mělo mít velkost, aby byla taková trať opodstatněná?

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 05.5.2008 15:18
od Absolut
No vidíš. Úplně jsem tu jeho poznámku přehlédl...