Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 3639
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 20.5.2019 21:15

Ale uznej, že když ten autobus z okolních vesnic dojede až k metru, že je to komfortnější a v porovnání s tramvají to vyžaduje investici 0 Kč. A ty peníze by šly utratit lépe jinde. A kdo pojede autem z okolí, zaparkuje na tom P+R u křižovatky Ústecká-D0 a může stejně dobře pokračovat tím autobusem, kde to už bude v zóně P. Naopak nepředpokládám, že by tou tramvají jel dál než na metro.

Vím, "peníze by šly utratit lépe jinde" jsou z EU a kvaltuje se, aby vůbec nějaké dala, takže se tlačí i nápady, které by při financování z vlastní kapsy dostaly nižší prioritu, zato však jim nic nebrání.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3445
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Karosák » 20.5.2019 20:57

9001 píše:Výsledný stav bude takový, že spousta lidí radši vezme auto ... Ano ve špičkách to zkousnou, ale mimo ni si dovolím tvrdit, že bude brutální nárůst IAD...

Protože abych jel z Klecan 3 km do Zdib, kde budu přestupovat na tram, abych popojel na Kobylisy a tam fáral do metra... Iluze,že někdo pojede 17 ze Zdib až do centra je hodně utopická...
Hmm...a kam tím autem dojede? A jde nám přeci právě o ty špičky, které se plíživě roztahují do celého dne...Tam, kam se už dneska nedá dostat bo ucpáno dopoledne tam, odpoledne zpátky? A když už TAM doskáčeš, kde zaparkuješ? Zóny se rychle a logicky šíří - u nás na 10 se o nich ani nemuklo, do chvíle, než se namalovaly na Vinohradech a vše se přelilo sem. A tyto "nájezdové oblasti" to dostihne velmi rychle. A pokud v Bohnicích ještě nejsou, tak poté co je někdo namaluje v Kobylisích, se Bohnice zas_rou dojížděči a domino bude padat dál. Nebo necháš auto v těch parkovacích domech, které svět neviděl? Možná zní suprově, že nové projekty musí mít parkovací místa, ale jak se z nich/ k nim dostat, když už dnes je to očistec? Parkovací místa v centru jen vygenerují další dopravu :devilsmokin
Dovolím si parafrázi: Iluze, že někdo pojede autem z Chýnice, nebo Tachlovic 3 km k zast. Jinočany, aby popojel Skem a na Smíchově fáral do metra je utopická.
Asi úplně není, protože všechny zastávky a stanice Eska ve StČ kraji jsou obsypány v PD IAD a samosprávy toto musí řešit.
A to i takové díry, jako Jinočany, nebo Chýně-jih. A to se nebavíme o nádražích u Berounky. Proč? No protože už prostě není kam. Na Zličíně u metra je to bez šance, do centra je to bez šance... atd a tonoucí se stébla chytá Z:idea: A když se na to vykašleme dnes, kdy už je situace na radiálách opravdu k zamyšlení, jak to bude vypadat za 10 let?? Stejně se to postaví, jen se ještě musíme v těch sr_čkách chvíli podusit, než to někteří pochopí a to jen celý projekt prodraží. Ale lidé jsou nepoučitelní, takže si to asi musíme vyžrat a pomoci musí opravdu až krize. Smutné [-o<

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1395
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Radek » 20.5.2019 16:04

P_V píše:Podle mě by z hlediska přímé obsluhy větší smysl měla tramvaj z Ďáblic do Líbeznice. Ten návrh do Zdib se dělá jen proto, aby si někdo mohl odškrtnout, že zklidnil další "zbytečně moc pruhovou" silnici.
Zdibský projekt právě umí rozvětvení jak na Líbeznici, tak do Odolenky.

MARV
Uživatel
Příspěvky: 40
Registrován: 06.1.2014 18:58

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MARV » 20.5.2019 16:02

thriller2 koukám, že podceňuješ první republiku, autobusy sice nebyly takové jako nyní, ale byly. Ještě k ceně, je pravda, že tram trať se musí celá vybudovat na rozdíl od tratí autobusů, kde stačí pouze vy\budovat obratiště se sociálkou pro personál. Je nutné si ovšem uvědomit, že stavba a provoz silnic také něco stojí, ale je fakt, že to platí někdo jiný a ne provozovatel, jako TT. Zase na druhou stranu, ta tramvaj, se dá ve spoustě případů od IAD efektně oddělit a tím je značně spolehlivější. Určitě již slyším námitku, že to lze řešit bus pruhy. To je sice pravda, ale bus pruhy musí být širší, nežli pruhy pro TT a prostor taky něco stojí, nehledíc na naštvané řidiče IAD, kterým tyto pruhy vadí.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9701
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 20.5.2019 15:47

Marv: To by ovšem v projektu nějaké VELKÉ P+R muselo být... Navíc nejsme Brno, kde tramvaj z Bystrce potká první auto u ZOO, kde je křížení kryté SSZ a pak až prakticky v centru...

thriller2: Rychlejší je relativní... Stačí jedna malá výluka, trolej u Výstaviště a nebo prostě jenom akce na Výstavišti a už nikomu do toho moc nechce...

Mart: Svým způsobem by bylo řešení obrovské P+R u Střížkova... To by se někdo nesměl být parkovacích domů ;-).

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1531
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od XSC » 20.5.2019 15:16

thriller2 píše:Dnes se vzhledem k cenám nových vozů a hlavně cenám za stavbu nové TT tramvaj ekonomicky nevyplatí nikam (ani tam, kde by nahradila plné autobusy jezdící po minutě).
Což je samozřejmě nesmysl. U autobusu budu potřebovat mnohem víc řidičů a ta komunikace, kterou budou poškozovat, je taky města. Tramvaj je sice drahá, ale taky dlouho vydrží (pravda, u Škody je to otázka), autobus za tu dobu musím koupit několikrát.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 869
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 20.5.2019 14:47

No pánové, nevím co teda chcete. Tak se na všecho můžem vykašlat a to P+R si vystavět přímo na Kobylisích. Vystavíme tam obrovské parkovací domy, aby cestujicí měli přestup u nosu. Tam je místa habaděj.
A nebo druhá varianta může být vystavět větev metra C do Zdib. Tam pak můžou rovnou přesedat z aut bez dalšího přestupu.
A nebo se dohodněte s Babišem, aby Vám ve vládní čtvrti udělal obrovská podzemní parkoviště. Tam by to taky mělo být hned u metra a bez dalšího přestupu.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 907
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od ZXS91 » 20.5.2019 14:37

thriller2 píše:...třeba na Prahu 6 je to tramvají (třeba 17 + 8/26, 17 + 1/25) rychlejší, než MC a MA.
Párkrát už mě napadla myšlenka linky Kobylisy - Stross - Hradčanská - někam dál... Z Kobylis na Hradčanskou by to bylo rovných dvacet minut, metrem i s přestupem a fáráním 27+. Ale kde na to vzít, kde to ukončit a kdo s čím to odjezdí... :lol: 8-)

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1055
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od thriller2 » 20.5.2019 14:33

-> MARV: Nechápu, jak se může někdo ohánět stavbou TT za první republiky. Vždyť tehdy nebyly autobusy, takže se tramvaj vyplatila za jakýchkoliv okolností - i do polí. Dnes se vzhledem k cenám nových vozů a hlavně cenám za stavbu nové TT tramvaj ekonomicky nevyplatí nikam (ani tam, kde by nahradila plné autobusy jezdící po minutě). Jediný, co ty vysoké výdaje za tramvaj může ospravedlnit je, že se s ní lidi dostanou bez přestupu do centra (nebo někam, kam potřebujou), že pojede rychleji, než autobus, nebo že přetáhne lidi z IAD (a možná ještě že tolik nesmrdí a není tak hlučná).
-> 9001: třeba na Prahu 6 je to tramvají (třeba 17 + 8/26, 17 + 1/25) rychlejší, než MC a MA.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9701
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 20.5.2019 14:20

mart337: P_V to napsal správně... Tramvaj přímo obslouží zanedbatelnou část oblasti... Výsledný stav bude takový, že spousta lidí radši vezme auto ... Ano ve špičkách to zkousnou, ale mimo ni si dovolím tvrdit, že bude brutální nárůst IAD...

Protože abych jel z Klecan 3 km do Zdib, kde budu přestupovat na tram, abych popojel na Kobylisy a tam fáral do metra... Iluze,že někdo pojede 17 ze Zdib až do centra je hodně utopická...

MARV
Uživatel
Příspěvky: 40
Registrován: 06.1.2014 18:58

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MARV » 20.5.2019 14:11

Panstvo docela mne těší diskuze, kterou jsem vyvolal svoji odpovědí kolegovi 9001. Schválně jsem ve svém příspěvku jmenoval pana primátora Baxu z první republiky, on byl také vizionář a nechal stavět TT tzv. do polí, viz tenkrát Vršovice apod.
Ona ta tramvaj, podobně, jako metro k sobě natáhne spoustu aktivit. Tramvaj více méně liniově, metro spíše bodově. Když se za bolševika začaly rušit TT apod. trolejbusy tak za tím byly i tzv. strategické zájmy. Metro se dá použít jako kryt a autobusy mohou v případě potřeby být použity pro případně k odvozu na strategická místa. No a nakonec byla tady v té době laciná ropa z SSSR, tyto důvody padly. Proto je nyní i snaha obnovit TT tam, kde byly kdysi, zářný příklad je Václavák, kde i někdejší odpůrci zjistili, že to bez těch tramvají není to pravé ořechové.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3639
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 20.5.2019 13:46

Čili vynaložíme mnoho peněz na to, abychom cestujícím přidělali další přestup a čekání v nějaké díře u křižovatky s D0, kde má být ten terminál. Posbírá to trochu aut od Veltrus a Mělníka, a zas jiné obyvatele, zvyklé na přímý bus k metru, to do aut vytlačí. Busů 162 a 169 se nezbavíme vůbec, leda že by se ta trať přeložila do Horňátecké.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 869
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 20.5.2019 13:20

P_V píše:Jenže ty autobusy vysbírají několik km zástavby okolo, zatímco tramvaj pojede po rovné silnici, která byla předešlých 50 let do stavby D8 tak hnusná, že kolem ní nic nevyrostlo (kromě smeťáku). A trasování se velmi snaží vyhnout i tomu, co by se ve Zdibech přímo obsloužit dalo, jako zastávky Výzkumný ústav a Lídl.
Podle mě by z hlediska přímé obsluhy větší smysl měla tramvaj z Ďáblic do Líbeznice. Ten návrh do Zdib se dělá jen proto, aby si někdo mohl odškrtnout, že zklidnil další "zbytečně moc pruhovou" silnici.
Podle mne ty autobusy to budou sbírat dál, akorát to vyhodí ve Zdibech na tramvaj a nebudou se cpát až na Kobylisy. A jak jsem psal, mělo by to posbírat i část aut od Mělníka a Veltrus.
A jde i o to, že tramvaj se nedá nacpat kamkoliv. Právě proto, že Pražská je tak široká (vlastně bývalá výpadovka), tak se tam dá snadno nacpat i tramvajová trať. A do Líbeznice se v případě potřeby dá protáhnout jednoduše i ze Zdib.
Podle mne tvůj návrh na protažení z Ďáblic do Líbeznice je nereálný z toho důvodu, že tady jsou vozovky úzké a lidi budou protestovat, hlavně ve starých Ďáblicích a je tu i menší zástavba, kterou by to obsloužilo - jezdí tady jen tři autpbusové linky.

Blaueminence
Uživatel
Příspěvky: 99
Registrován: 04.3.2012 21:48

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Blaueminence » 20.5.2019 13:11

ElWapp píše:Shanim nejaky argument proc je na vytizenych trasach vyhodnejsi tramvaj nez autobus (elektrobus). Vedel by nekdo nejaka tvrda data (cena/km, naklady na investice, udrzbu apod.) cim dolozit, ze se tramvaj vyplati a lpeni na autobusech je nesmysl?
Srovnání cen je zcela prosté. Existují fixní náklady (infrastruktura) a ty se platí bez ohledu na to, kolik toho jezdí. Autobusy nemají téměř žádné, tramvaje je mají vysoké. Pak jsou náklady variabilní, na samotný provoz - platy řidičů, pohon apod. Ty jsou velmi vysoké u autobusů, u tramvají podstatně nižší. Neboli existuje bod zlomu (určitá přepravní poptávky na lince), od které se tramvaj začíná vyplácet víc než autobus. A stejný princip lze aplikovat i na trolejbusy, metro apod.

Na následujícím grafu je červená čára náklady na tramvaj a modrá na autobus. Zleva doprava (množství produkce) narůstá počet osob přepravených za časovou jednotku.
Obrázek

No a metro by mělo čáru ještě výš, zato placatější a trolejbus někde mezi tramvají a autobusem :)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3639
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 20.5.2019 12:35

Jenže ty autobusy vysbírají několik km zástavby okolo, zatímco tramvaj pojede po rovné silnici, která byla předešlých 50 let do stavby D8 tak hnusná, že kolem ní nic nevyrostlo (kromě smeťáku). A trasování se velmi snaží vyhnout i tomu, co by se ve Zdibech přímo obsloužit dalo, jako zastávky Výzkumný ústav a Lídl.
Podle mě by z hlediska přímé obsluhy větší smysl měla tramvaj z Ďáblic do Líbeznice. Ten návrh do Zdib se dělá jen proto, aby si někdo mohl odškrtnout, že zklidnil další "zbytečně moc pruhovou" silnici.

Odpovědět