Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Nové tramvajové tratě
9001, ono opravdu nelze počítat, tak jak se to snažíš uvést. Říkat, že náklady na provoz tramvaje jsou astronomické, je dost zavádějící. Toto si kdysi již uvědomoval primátor Baxa, za jehož vedení pražské radnice se postavilo značné množství tramvajové sítě v Praze, a to za první republiky byla koruna tvrdší měnou nežli dnes. Opravdu počáteční náklad je u tramvaje vyšší než u zavedení autobusové linky, ale později se to značně přibližuje. Kdyby bylo na Tvé úvaze, tak v Praze by nikdy nevzniklo metro, protože tam ty náklady jsou zase někde úplně jinde.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 9635
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Když pominu, že elektrobus je sám o sobě je kravina, která bez dotací sama chcípne
, tak cenově to asi okecat nejde... Spíš efektivitou, počtem potřebných řidičů/vozidel...
Pokud bychom to brali čistě přes peníze, tak v životě nepostavíme nikde nikdy metro a tak 95% tramvajových tratí.
Např. u trati do Zdib kdyby se šlo čiště přes peníze, tak TT v životě nemá šanci projít, protože provozní náklady oproti současnému stavu s busy ČSAD budou astronomické....

Pokud bychom to brali čistě přes peníze, tak v životě nepostavíme nikde nikdy metro a tak 95% tramvajových tratí.
Např. u trati do Zdib kdyby se šlo čiště přes peníze, tak TT v životě nemá šanci projít, protože provozní náklady oproti současnému stavu s busy ČSAD budou astronomické....
Re: Nové tramvajové tratě
Shanim nejaky argument proc je na vytizenych trasach vyhodnejsi tramvaj nez autobus (elektrobus). Vedel by nekdo nejaka tvrda data (cena/km, naklady na investice, udrzbu apod.) cim dolozit, ze se tramvaj vyplati a lpeni na autobusech je nesmysl?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 9635
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
von Špilberk: Pan primátor totiž bere za zahájení stavby udělání průzkumných štol pro geoprůzkum... Takže asi špatná interpretace 

-
- Uživatel
- Příspěvky: 3715
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Nové tramvajové tratě
Boj s časem: Praha chce od EU peníze na nové tratě tramvají, nestíhá je ale připravit
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/praha ... -internetu

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/praha ... -internetu
Jediné dva projekty tratí, které by neměly mít problémy, jsou dvě nové tramvajové smyčky na Zahradním Městě a v Depu Hostivař. Poslední stavba, na kterou dopravní podnik chce evropské peníze, je nová vozovna v Hloubětíně, která by měla stát dvě miliardy korun.
Nějaká novinka, která mi uniklaHlavní město většinu z nich plánovalo dát na stavbu metra D, ale to se do konce roku 2022, kdy musí být peníze vyčerpány, ani nezačne stavět.



Re: Nové tramvajové tratě
Možná se ukáže, že tam nikdo nebydlí, takže ten hluk nikomu nevadímart337 píše:Jinak by mne zajímalo, jak to projde s hlukovou zátěží na Václaváku. Dnešní normy jsou dost přísné a tohle se podle mne bude muset schvalovat jako nová trať.

Re: Nové tramvajové tratě
No nevím v čem je pěkný bordel. Když to vezmu, tak dost dlouhou dobu se s tramvají na Václaváku vůbec nepočítalo. Pokud se pamatuju, tak byly tendence souběžné tratě s metrem rušit. Nějaký čas se třeba mluvilo o tom, že tramvaje by neměly jezdit po Vinohradské a Sokolovské a pod., že tam stačí metro.XSC píše:"Ten dokonce vyzval, aby byly nejpozději do konce dubna přerušeny probíhající obnovy kanalizace a plynovodů. Tyto práce by totiž v budoucnu mohly být v kolizi s plánovaným umístěním trati."
Ta trať tam přece variantně vždy byla. Navíc bych čekal, že staré rozvody ještě respektují původní trať až na Můstek. Jestli někdo naprojektoval rekonstrukci, která s TT nepočítá, tak to není chyba současné radnice, ale pěkný bordel, který zbyl po té minulé. Ani bych se nedivil, kdyby za tím byla snaha tehdejší radnice P1 výstavbu TT zablokovat.
V zásadě když to vezmu, tak Václavák je vlastně stavba NOVÉ tratě. Že tam kdysi tramvaj jezdila, to podle mne neznamená, že veškerá infrastruktura musí respektovat starou trasu. Navíc to nové trasování je jinudy, nevede středem náměstí, ale po stranách. A podniky, které spravují ing. sítě, těžko můžou vědět, co si politické vedení města usmyslí, architekti navrhnou a změní v poměrně krátké době. Rekonstrukce sítí jsou chystány několik let, to není hudba měsíců. Staré rozvody podle mne respektovat starou trasu ani nemusí (to nevím), protože s výstavbou metra došlo k reko náměstí podle mne i se sítěmi a ty zase s obnovou tramvaje nepočítaly.
Jinak by mne zajímalo, jak to projde s hlukovou zátěží na Václaváku. Dnešní normy jsou dost přísné a tohle se podle mne bude muset schvalovat jako nová trať.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 9635
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
XSC: To je otázka... Pokud se plánuje obnova TT pouze v horní části ohraničená již dnes existující TT, která VN protíná... Navíc jak píšeš pouhá obnova by měla respektovat původní TT. Ale známe novináře ...
P_V: Jenže na Barrandově byla všeobecná shoda, protože nebyl pražský okruh
.
P_V: Jenže na Barrandově byla všeobecná shoda, protože nebyl pražský okruh

Re: Nové tramvajové tratě
U Muzea už je to 0,1 etapa, ta nultá je v Opletalově
Nultou etapou začal i Barrandov na Zlíchově, a dočkali jsme se.

Nultou etapou začal i Barrandov na Zlíchově, a dočkali jsme se.
Re: Nové tramvajové tratě
"Ten dokonce vyzval, aby byly nejpozději do konce dubna přerušeny probíhající obnovy kanalizace a plynovodů. Tyto práce by totiž v budoucnu mohly být v kolizi s plánovaným umístěním trati."
Ta trať tam přece variantně vždy byla. Navíc bych čekal, že staré rozvody ještě respektují původní trať až na Můstek. Jestli někdo naprojektoval rekonstrukci, která s TT nepočítá, tak to není chyba současné radnice, ale pěkný bordel, který zbyl po té minulé. Ani bych se nedivil, kdyby za tím byla snaha tehdejší radnice P1 výstavbu TT zablokovat.
Ta trať tam přece variantně vždy byla. Navíc bych čekal, že staré rozvody ještě respektují původní trať až na Můstek. Jestli někdo naprojektoval rekonstrukci, která s TT nepočítá, tak to není chyba současné radnice, ale pěkný bordel, který zbyl po té minulé. Ani bych se nedivil, kdyby za tím byla snaha tehdejší radnice P1 výstavbu TT zablokovat.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 9635
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
ElWapp: Jenže to je pouze nultá etapa...
Takovou máme na Levského od 90.let, od lonska u Muzea...
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/vacla ... zpravy_rsr
Proměna Václaváku se komplikuje, práce může zpozdit návrat tramvají.
Vypadá, že současné vedení radnice naráží na realitu a objevuje se staré známé, že něco zastavit bourat jde daleko lépe než něco tvořit...

https://www.idnes.cz/praha/zpravy/vacla ... zpravy_rsr
Proměna Václaváku se komplikuje, práce může zpozdit návrat tramvají.
Vypadá, že současné vedení radnice naráží na realitu a objevuje se staré známé, že něco zastavit bourat jde daleko lépe než něco tvořit...
Re: Nové tramvajové tratě
Stavební povolení Slivenec http://urdeska.praha.eu/files/TT%20Barr ... FeDZ6s3w==
-
- Uživatel
- Příspěvky: 3715
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Nové tramvajové tratě
Já jen čekám, kdy někoho napadne odpískat TT na Suchdol a udělat z toho trolejbus. 

Re: Nové tramvajové tratě
Kvůli EU dotaci přeci.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 9635
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Vsadím se o 5l soudek piva, že se reálně postaví jenom Zahradní město, protože je opravdu potřeba, aby komplet M22 jela k vlaku a nebude se ji chtít platit až do Hostivaře...
Zbytek je spíš tragikomedie... Úvrat na Barrandově kvůli 1km?
Zbytek je spíš tragikomedie... Úvrat na Barrandově kvůli 1km?