Stránka 3 z 105

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 18.2.2020 11:53
od Karosák
ElWapp píše:
18.2.2020 7:55
Co jineho melo vznikat?
Až 30 nových TT, přece :devilsmokin :D :zadnice

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 18.2.2020 7:55
od ElWapp
Co jineho melo vznikat?

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 17.2.2020 20:12
od 9001
Zahradní město je asi jediné co reálně vznikne v nějaké rozumné době, protože nikdo nebude chtít tahat M22 komplet do Hostivaře...

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 17.2.2020 10:01
od ElWapp
https://deska.praha.eu/files/0DbNyWHeY3 ... o%20SP.pdf

STAVEBNÍ POVOLENÍ
pro stavbu
„Smyčka Zahradní Město“

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 19.1.2020 22:18
od 9001
MARV píše:
19.1.2020 15:33
von Špilberk píše:
14.1.2020 17:10
„Konec mafie bratrů Čižinských“. Na Žofíně vzniká nová koalice Prahy 1
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ ... lstvo.html
Taky konec snu o tramvaji na Václavák :?:
Žádný konec snu o tramvaji na Václavák, neb i nová koalice návrat tram podporuje.
To je super zpráva, ale když jsem viděl Lomeckého na FB se statusem "Dneska by to šlo", tak jsem si říkal, že k tomu 1000 a jednomu problému přibyl 1000 a druhý :prase

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 07.1.2020 8:55
od ElWapp
http://urdeska.praha.eu/files/Smy%C4%8D ... KH7bOslw==
Oznámení zahájení stavebního řízení
„Smyčka Zahradní Město“

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 18.12.2019 14:54
od von Špilberk
DPP má povolení pro tramvaj do Slivence, začne stavět prvních 40 metrů kolejí
https://zdopravy.cz/dpp-ma-povoleni-pro ... eji-39165/

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 02.6.2019 10:23
od P_V
Návrh územní studie Michle.
http://www.praha4.cz/Pracovni-navrh-uze ... ichle.html
Obsahuje návrh vedení TT Michle - Budějovická. Pod magistrálou je navržena splítka, zastávky se Brumlovce tak nějak úplně vyhýbají (výkres Doprava).

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 23.5.2019 23:34
od mart337
9001.: No to je hezký, ale zkus v Praze sehnat koridor, kde mezi zástavbou je prostor 75 m pro výstavbu tramvajové tratě alá Bystrc. No možná tak souběžně s jižní spojkou, tam by to možná procpat šlo. Tady asi můžeme uvažovat o Komoku. atřeba jeho prodloužení do Komořan a třeba na Zbraslav. Tam by se asi nějaká rychlodráha šla nacpat.
A jak jsem napsal, šlo by teda postavit velké parkoviště na konečné v Letňanech místo vládní čtvrti. Jinde asi u metra není místo, na Kobylisích žádné parkoviště nepostavíš. Takže pak zbývá opravdu postavit odbočku metra na Zdiby místo tramvaje, aby si lidi mohli vozit zadek bez přestupu.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 23.5.2019 22:04
od 9001
mart337: Jenže pořád je to tramvaj co se bude plazit po klasické komunikaci s tím, že stržená trolej u Výtoně a policajt u Výstaviště = problém...

Prostě to není Brno ala Bystrc/ Líšen/Lesná, kde má tramvaj minimální kontakt s ostatní dopravou...

Navíc přestup v zemi nikoho... Tenhle přestup lidi akceptují na Zličíně/Černém Mostě, protože metro...

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 23.5.2019 16:09
od mart337
Tahle trať má opravdu smysl, jen jako svoz od Zdib s nějakým větší parkingem u D8 a její případné protažení do Odolené Vody. Vesnice (Sedlec, Bašť a Panenské Břežany) to musí obcházet, do uliček vesnice tramvajovou trať nenacpete. Takže je jedině možnost pak mít nějakou větší novou zástavbu v okolí tratě u vesnic. A směřovat to někam jinam dál už nemá cenu, protože tam je zase železnice.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 23.5.2019 14:06
od P_V
Kéž by tam nějaká zástavba aspoň blíže ku Praze vznikla. Jenže dost těžko. U zastávek Počeradská a Prunéřovská je zástavba na východě tak "inteligentně" navržena, že je neprůchozí. Kolmé ulice jsou v poslední řadě domů přerušené. Nové sídliště tam asi nevyroste a kdyby, tak se z něj na tramvaj nedojde. Na západě je průmyslová zóna a u Prunéřovské opět neprůchozí špunt. (edit: na západ od zast. Prunéřovské je to v jednom místě průchodné a sídliště tam roste, tak aspoň něco...) U zastávky Měděnecká je zas v docházkové vzdálenosti jen smetiště, tam asi bytovky taky neporostou. Pak máme kilometrový koridor na průchod D0, tam by nové domy stavěl jen... nerozvážný jedinec. Vyroste tam u D0 Tesco. Tím se ocitáme mimo město, nicméně to už je pak jen jedna zastávka ve Zdibech u kostela a dál se to všem potenciálně zajímavým oblastem důsledně vyhýbá.

Možná že tam budou jezdit výhradně 14T rychlostí 80 km/h, když EMA dá :)

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 23.5.2019 13:36
od Adam108
Pořád je tu ten problém s docela nízkou průměrnou rychlostí tramvaje. Upřímně řečeno to není tak hrozné, ale něco jako trať do Zdib by tomu dala vyvstat jako nic jiného. Tramvaj za městem prostě nemůže suplovat místní dopravu se zastávkami po 300-400 m. Představte si, že vznikne souvislá zástavba mezi Chabry a Zdiby a adekvátně k tomu i další tramvajové zastávky. Pro dojíždějícího ze Sedlce (nebo nedej bože odněkud dál) to znamená 6 km courání než se vůbec dostane na Kobylisy. To je více, než je vzdálenost mnoha současných konečných od centra Prahy. To je prostě neúnosné.
Mě by se tramvaj do Zdib líbila, ale musí být dost rychlá, konec konců ta výpadovka je na to ideální. Neříkám žádná rychlodráha, ale i těch 60 km/h je dost když se nestaví u každého patníku. Zastávky nejméně po 1 km, vždy alespoň malým parkovištěm. Věřím, že kdyby to vypadalo takto, tak P+R v Sedlci bude praskat ve švech. I prodloužení na Odolenu Vodu a Líbeznici/Bašť pak bude dávat smysl.
Je nutné si otevřeně přiznat fakt, že ta trať nemůže suplovat všechny autobusové linky, které po Ústecké jezdí. Něco například musí zůstat pro místní obsluhu, jak jsem psal, tu tramvaj za město prostě zajišťovat nemůže. Jen se to velmi špatně politicky prodává. Jinak ta trať má samozřejmě i své slabší stránky, jako třeba omezený potenciál pro dojížděče za Kobylisy do centra.
Obávám, že se to zazdí jako místní courák na nic. Stavět tratě za městem je prostě úplně něco jiného než stavět tratě přímo v Praze, ať jich tam máme kolik jich máme. Takže to chce pořádně promyslet.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 21.5.2019 14:11
od MARV
Ještě k tématu. Já osobně myslím, že každá dopravní stavba má svůj efekt a potenciál. Tím nemyslím jen tramvaj a metro, ale i železnice a konec konců i dálnice. Mne na škole kdysi učili o MHD, že autobus a trolejbus je doplněk ke kapacitní kolejové dopravě, kterou má být v Praze metro a tramvaj, v současné době i železnice. Že se to v Praze již v dobách mých studií nedařilo, byl fatální nedostatek všeho. Když si jen vzpomenu, jaký stav byl TT v té době např. v Jamrtále, kde občas byly koleje tak propadlé, že je člověk musel hledat, je věc jiná. Ke všemu jak jsem již psal přibyla politická rozhodnutí (laciná ropa ze SSSR) a tak učení o dopravě bralo za své. Nakonec ještě někteří pamatují překryvné autobusové linky, myslím od čísla 200 výš a o korunu dráž.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 21.5.2019 11:55
od demon
P_V píše:MARV: Je takové empirické pravidlo, že nad 10 zastávek už je vždy rychlejší jet metrem. Z Vodičkovy na Olšana je to 7 zastávek. Z P+R u D0 to k metru Kobylisy bude 8 zastávek a to jste teprve na kraji souvislé zástavby Prahy.
Takové hloupé pravidlo, co nedává příliš smysl...
Kupříkladu Vozovna Hloubětín - Nám.Míru (jedna z mých nejčastějších tras - 23 zastávek) vítězí vždy tramvaj, mimo špičku a o víkendech drtivě.
Sednu a jedu, žádný fárání, čekání a pochodový cvičení.
Tak nějak se to má s tim "empirickym pravidlem". :wink: