Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 938
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 26.4.2015 3:10

Nezlob se, ale je to příliš megalomanská stavba a místní lidé radši dojdou 300 m na stávající tramvajovou zastávku a budou mít klidné bydlení, než aby jim pod okny drandily každé dvě minuty tramvaje. Proč myslíš, že se lidi bouřili proti tramvaji Dvorce - Budějovická? Taky kvůli kraválu, ať si kdo chce co chce říká, hluk to dělá pořád. I když to zakopeš. Nějaký čas jsem přebýval ve Spálené a i když jsem měl okna do dvora, měl jsem problém usnout. A známej na Jižním Městě bydlí nad metrem a taky může počítat projíždějící soupravy. Na Barrandově jsou nejbližší paneláky od tramvaje tak cca 30 m, ale tady na té trase nemáš někde tuto vzdálenost ani mezi paneláky, natož pak od trati.
Navíc pokud by měla tram nahradit busy, tak je dle mne lepší ten můj návrh, protože obslouží i oblast Tyršovy čtvrti, která je té tvé nahony vzdálená. A pokud busy zůstanou, tak potom to mají místní vesměs na busy blíž a na tramvaj ti půjdou lidi jen z těch nejbližších paneláků.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.4.2015 15:50

mart337 píše:Ad MMM:
co se týká úseku mezi Modřanskou Roklí a Novými Dvory, musel bys celý úsek mezi paneláky v sídlišti Modřany i na Kamýku zakopat, jenom zahloubit by to nestačilo, rozdělil bys tím sídliště a přístup do školy a navíc hluk. I tak by ti lidi moc nepoděkovali. Navíc mezi těmito sídlišti ti protéká potok, který sice běžně moc vodnatý není, ale má celkem dost velké povodí a tak by to mohl být při povodni dost problém - přemostit to nepůjde, takže taky pod zem.
Takže mi připadá jednodušší obsloužit oblast Kamýku z druhé strany - od Nových Dvorů Durychovou a Ke Kamýku se smyčkou v oblasti poblíž Policejní akademie, či to táhnout dál Lhoteckou. Tyto ulice jsou prostorově dost kapacitní pro vybudování tramvajové trati a vedou oblastmi s velkou zástavbou. .........
1.) ve východní části daného úseku - Durnychově ul. se shoduješ se mnou
2.) Lhotecká nevede oblastí s velkou zástavbou, ale podél její severní hranice a já TT navrhl naopak podél jižní hranice té oblasti Z:arrow: DLE MNE JE DOCHÁZKA K TÉ TT OD VŠECH DOMŮ JIŽNĚ OD LHOTECKÉ UL. KRATŠÍ/RYCHLEJŠÍ NEŽ K SOUČASNÝM BUS ZASTÁVKÁM OD TĚSNÉHO OKOLÍ NAVRŽENÉ TT (ZEJMÉNA ŠPIRKOVY A SOUKUPOVY UL., ALE I ZE STŘEDU DAŠKOVY UL. TO JE NASTEJNO K NAVRŽENÉ TT ČI NYNĚJŠÍM BUS)
3.) TT JSEM ÚMYSLNĚ NAVRHL CO NEJKRATŠÍ TRASOU + SAMOSTATNÉ TĚLESO MIMO PK, PROTOŽE JEDINĚ TATO KOMBINACE ZAJISTÍ KRÁTKÉ PŘEPRAVNÍ ČASY = ATRAKTIVITU TRAM Z:arrow: JEJÍ VÝZNAM CO NEJBLIŽŠÍ K ZAVRHOVANÉ 2.VĚTVY =M=D, JENŽ BY MĚLA MÉNĚ ZASTÁVEK NEŽ TRAM = BUĎ BY BYLY NA MHD/=M= DELŠÍ DOCHÁZKOVÉ ČASY ČI NIC NEUBYLO Z BUS LINEK :!:
a) Durnychovou severně podél PK (u západního konce určitě pod úrovní terénu)
b) křížení s ul Ke Kamíku podjezde, za ním zastávka Kamýk (kombinace K Barrandovu - obě boční nástupiště pod terénem, Chaplinovo nám. - TT tunelem z obou směrů)
c) dále TT zahloubená a 4x zakrytá tunelem v blízkosti domů (nad ní vozovky a parkoviště)
d) cca v úrovni Špirkovy ul. výjezd na povrchovou stejnojmennou zastávku
e) hned za ní nízká estakáda (kvůli předejití kolizí TRAM a osob/zvířat pohybujících se v odpočinkové zóně/zeleni) s protihlukovými stěnami jižně od Imrychovy a Hassovy ul. a zastávkou Hassova (jižně od stejnojmenné ul.)
f)"za přejitím" potoka (nevím proč by neměl jít nějaký potůček přemostit #-o ) návrat TT na povrch/úroveň terénu - do zastávky Rakovského
g) "zajetí" TT do zářezu podél/pod ul. Polijanova, který by byl několikrát (dle potřeby odhlučnění a spojení vozovek či chodníků) zakryt tunelem/mostkem, mezi ul. Nikoly Vapcarova a Vitošská zastávka Modřanská rokle (uspořádáním obdobná jako výše uvedená zast. Kamýk)
h) obloukem podjetí ul. Gen. Šišky a výjezd na povrch do stávající zastávky U Libušského potoka (= opuštění současné TT mezi zastávkami Modřanská rokle, majícími stejnojmennou náhradu blíže zástavbě, a obratištěm Levského)

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 938
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 24.4.2015 2:02

Ad MMM:
co se týká úseku mezi Modřanskou Roklí a Novými Dvory, musel bys celý úsek mezi paneláky v sídlišti Modřany i na Kamýku zakopat, jenom zahloubit by to nestačilo, rozdělil bys tím sídliště a přístup do školy a navíc hluk. I tak by ti lidi moc nepoděkovali. Navíc mezi těmito sídlišti ti protéká potok, který sice běžně moc vodnatý není, ale má celkem dost velké povodí a tak by to mohl být při povodni dost problém - přemostit to nepůjde, takže taky pod zem.
Takže mi připadá jednodušší obsloužit oblast Kamýku z druhé strany - od Nových Dvorů Durychovou a Ke Kamýku se smyčkou v oblasti poblíž Policejní akademie, či to táhnout dál Lhoteckou. Tyto ulice jsou prostorově dost kapacitní pro vybudování tramvajové trati a vedou oblastmi s velkou zástavbou.
Co se týká vedení dalšího pokračování směr Zelené domky a Kunratice by to šlo, ale v těch Kunraticích narážíš na problém, že by šlo použít pouze tu severní větev, co Kunratice pouze říznou. Tam je dost prostoru na vybudování tratě. Ale stejně pak budeš muset přes Kunratický potok postavit most, protože protější svah je 3x strmější, než Trojská. Jižní větev uličkami mezi vilkami, kde je šířka vozovky 6 m neprovedeš a pochybuju, že by šlo je "v obecném zájmu" vyvlastnit. Navíc břehy kolem Kunratického potoka jsou zase poměrně strmé krpály.
Co se týká tebou vedené tramvaje ze Spořilova - má to jeden háček. Tvůj návrh trasy vede z velké části pod vedením VVN a to by podle mne asi zrovna nešlo. Původní navrhovaná trasa je pokud se mi podařilo zjistit Na Chodovci, Senohrabská a Türkova na Litochlebské náměstí a Chilskou na Opatov. Případně by možná šlo to vést od Senohrabské Klapálkovou, Blažimskou, Klíčova a pak třeba i Mírového Hnutí a Ke Stáčírně na Litochlebské náměstí a na Opatov dle tvého návrhu.
Otazník je, jestli budovat tu spojku do Kunratic, která už prakticky vede jen kolem Kolejí Jižní město a přilehlého malého sídliště Horní Kunratice, které je kousek od Chodova (dvě autobusové zastávky).

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3743
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 23.4.2015 20:57

Na příměstskou dopravu jsou tramvaje (aspoň ty co nám tu jezdí) nevhodné, bo rychlost. Ploužit se mezi vesnicemi 60 není to pravé ořechové. Leda že by někdo povolil odblokovat omezovač i pro jízdy s cestujícími.

P.S. MMM prosím zapni si v mapě vrstevnice a trochu ty ozubnicové úseky předělej, ať se to dá brát vážně :)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.4.2015 19:26

Ano, TT:
1.) cca mezi Modřanskou roklí a Novými Dvory počítám "vzor Barrandov" = cca obě krajní třetiny tohoto úseku by byly zahloubené a dle potřeby i zcela zakryté.
2.) do Kunratic počítám dále prodloužit/napojit na východní TT - přes Opatov na Spořilov

Ovšem já znám jen toto trasování =M=D = u Vídeňské ulice bude nejjižnější (a jediná) stanice Nemocnice Krč, čili k některé z ještě jižnějších stanic =M=D nalézajících se u Libušské ulice by, dle mne, mělo být zajištěno spojení MHD od ní východnějších oblastí = Vídeňské ulice a Kunratic.

Jinak si také pamatuji, že se v médiích objevovaly i úvahy o budoucím prodloužením =M=D jižně od Prahy, což mi ovšem připadá nesmyslné = kapacitně předimenzované, ale po vzoru zahraničí i měst ČR (Most - Litvínov, Liberec - Jablonec a Ostrava) si dokáži představit meziměstskou(příměstskou) drážní dopravu zajištěnou TRAMvajemi - po Jesenici (s tzv. blokovou smyčkou TT), až do Jílového u Prahy!

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 395
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od slonik » 23.4.2015 18:14

Tohle by mohlo mít smysl tak na to Tempo, ale asi by to mezi ty paneláky muselo pod zem... Ale kdyby to pod tou zemí rovnou projelo Krčák a vyjelo až na Chodově, to by už stálo za to :D Jenže výškový rozdíl by potřeboval spíš most, než tunel...

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 938
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 23.4.2015 17:19

Nezlob se, ale tento návrh prodloužení (úpravy) tram tratě přes Modřany, Kamýk do Kunratic je nesmysl. Nejen že by ses musel proplahočit mezi panelákama sídlištěm Modřany, ale hlavně je nesmysl tahat tramvaj přes Krč do Kunratic (o tom by se mohlo uvažovat leda tak s případným budováním tramvaje na Jižním Městě - i s vybudováním nové vozovny).
Kunratice za Kunratickým potokem jsou kousíček od Chodova, tak se ti nikdo nebude plahočit tramvají na Nové Dvory či do Modřan. Vlastní Kunratice jsou zase časově blízko na Kačerov, totéž platí o Sídlišti Krč, které by to lízlo na jihu.
Takže jediný smysl má opravdu to prodloužení stávající trasou na "D" a případně by se mohlo uvažovat o zatočení Novodvorskou na Nové Dvory a třeba na Sídliště Novodvorská, či Durychovou na Kamýk.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.4.2015 15:24

9001 píše:G: A jaký vliv bude mít natažení metra do "srdce" Modřan pro tamní TT? Aby to pak nedopadlo právě jako Motol, že nahoře pak skoro můžeme koleje vytrhat...
A) 1.) pozor - nevěřím, že se někdy realizuje větev =M=D k Poliklinice Modřany (pro níž je snad v ÚP územní rezerva) a to ani přes skutečnost, že jsem nedávno zaznamenal někde v médiích (TV) zprávu, že tato trasa se plánuje jako 1. pražská se stěnou oddělenými nástupišti od kolejí = automatickým provozem bez strojvedoucích = s nižšími provozními náklady než dosavadní trasy =M=!
2.) Sice zejména u Petřinské TT se pokles významu dal čekat, tak Motolsko-Řepská TT mohla (a stále může) posílit na významu - z logiky ukončení =M=A kousek před cca 40tisícovým sídlištěm = při propojení TT cca na Vypichu s TT u zastávek Motol a prohozením konečných l. 10 (na BH) a 22 (do Řep) kolem konečné =M=A (+ prodloužením trasy l.25 z Vypichu na BH) BY SE L.22 (= MOTOLSKO-ŘEPSKÁ TT) ROZHODNĚ STALA TRAMVAJOVOU LINKOU S NEJVYTÍŽENĚJŠÍM KONCOVÝM ÚSEKEM, jenže dnes spojení Řep s =M=A nesmyslně zajišťují autoBUSové linky z převážné části kopírující existující TT :!:

B) Z:arrow: 1.) stávající TT na Levského má (minimálně ze 75%) jinou(=západnější) spádovou oblast než reálně připravovaný jižní úsek =M=D.
2.) je logické, že jakékoliv prodloužení "Modřanské" TT k(za) =M=D by bylo jeho využívaným napaječem - jako účelnější (než plánované prodloužení TT z obratiště Levského) si dovedu představit cca toto propojení modřanské TT s =M=D částečně odvozené od mnou zavrhované větve =M=D (vzpomenuté výše v bodě A)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9849
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 23.4.2015 14:08

G: A jaký vliv bude mít natažení metra do "srdce" Modřan pro tamní TT? Aby to pak nedopadlo právě jako Motol, že nahoře pak skoro můžeme koleje vytrhat...

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od gabuliatko » 23.4.2015 13:08

slonik píše:takové Písnici a Libuši to ušetří dost času...
No pokud to berete takhle tak ano, ale vemte si, že frekvenci zmiňovaných oblastí odveze BUS po 5 minutách. To je stejná pitomost jako metro do Motola a Letňan.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 22.4.2015 23:46

von Špilberk píše:
MM-Mikulovsky píše:No jestli některým chybně nevadí, že =M=D bude 1. trasa pražského =M= stavěná nikoliv od "centrálního", ale od krajního/koncového úseku.
To není chybně/správně, to je otázka finančního realismu: stanice v centru budou nejdražší, tudíž kdyby se začalo od Republiky, tak konec bude Nádr. Krč a to je k ničemu. Kdežto když stavba přijde od jihu, tak to k něčemu je. Z Pankráce bude stavba pokračovat na Mírák a pak na Republiku. To jsou etapy, které mohou plynule navazovat. Takže když peníze nebudou hned, tak do centra doskáčeme na 2 etapy po 2 stanicích. Což se ufinancuje snáz a než to bude, tak se to vydrží.
Navíc už jsem psal, že ve hře je stavba rovnou až na Mírák, což kritizuje ods, že je to drahé. #-o :roll:
Asi jsem nebyl pochopen či se špatně vyjádřil - měla to být otázka = ukončeno otazníkem.
Z:arrow: některým lidem chybně vadí, že se =M=D začne stavět jako první trasa od koncového úseku = dle nich nemá smysl - což jsem rozporoval já (intenzita BUSů v oblasti) a pak i jiní (neposkakování v BUSech od Zálesí po Kačerov - ušetření jízdní doby zejména pro vzdálenější oblasti od =M=C jako Písnice a Libuš, ale přeprava de urychlí i těm bližším oblastem jako je Sídliště Krč, z nichž do nějaké stanice =M=D se dojde do 5-ti minut)

2.) věc je, že =M=C je na Pankráci DC dnes přeplněno díky tomu, že ze "zájmové" oblasti =M=D jsou dnes lidi sváženi k =M=C BUSy na Kačerov (případně jiné jižnější stanice) Z:arrow: dočasně =M=C bude schopné mezi PA a centrem pobrat i cestující z =M=D, ale (co nejdříve) do budoucna je potřeba zprovoznit "posilovací/rozmělňovací" alternativu (potažmo naopak dočasnou adekvátní náhradu) úseku =M=C Nuselákem.

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 395
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od slonik » 22.4.2015 22:36

Taky bych pochyboval, že by Žižkov vyměnil 9 za hluboké metro, navíc s přestupem do centra. To na tom jihu aspoň trochu smyslu přecejen má. Navíc je pravda, že pokud pro Zálesí a Krč to zas takový přínos nebude, takové Písnici a Libuši to ušetří dost času...

A když se vrátím k tramvajím, jak je na tom trať Modřany - Libuš? Bude nějak navázaná nebo možná za sto let...?

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1544
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od XSC » 22.4.2015 22:07

Mělo vést přes Žižkov na Vysočanskou. Ale tohle trasování podle mě ztratilo smysl už v 90. letech, kdy padly plány na sídliště Žižkov a potřeba vozit masy dělníků do Vysočan.

Uživatelský avatar
zastavaman
Uživatel
Příspěvky: 242
Registrován: 07.2.2007 20:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od zastavaman » 22.4.2015 21:52

hlavně déčko snad mělo vest z míráku nahoru na želivskýho/basilejský nám, ne? (pak bych to měl za rohem :)) v ÚP je tam pro něj nějaká rezerva či co...

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1544
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od XSC » 22.4.2015 21:30

slonik píše:Tak třeba ze Sídliště Krč si dojedou 189/215 v minimálním intervalu použitelným bus pruhem na Kačerov, tam seběhnou krátké schody a jsou v C až do centra.
Kdyby to bylo tak skvělé, tak po metru nikdo netouží. Jenže ve špičce v tom busu poskakují od Zálesí až po Kačerov.

Odpovědět