Stránka 37 z 137

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 26.4.2019 8:18
od von Špilberk
Boj s časem: Praha chce od EU peníze na nové tratě tramvají, nestíhá je ale připravit
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/praha ... -internetu
Jediné dva projekty tratí, které by neměly mít problémy, jsou dvě nové tramvajové smyčky na Zahradním Městě a v Depu Hostivař. Poslední stavba, na kterou dopravní podnik chce evropské peníze, je nová vozovna v Hloubětíně, která by měla stát dvě miliardy korun.
Hlavní město většinu z nich plánovalo dát na stavbu metra D, ale to se do konce roku 2022, kdy musí být peníze vyčerpány, ani nezačne stavět.
Nějaká novinka, která mi unikla :?: :?: :roll:

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 03.4.2019 15:02
od P_V
mart337 píše:Jinak by mne zajímalo, jak to projde s hlukovou zátěží na Václaváku. Dnešní normy jsou dost přísné a tohle se podle mne bude muset schvalovat jako nová trať.
Možná se ukáže, že tam nikdo nebydlí, takže ten hluk nikomu nevadí :)

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 03.4.2019 11:48
od mart337
XSC píše:"Ten dokonce vyzval, aby byly nejpozději do konce dubna přerušeny probíhající obnovy kanalizace a plynovodů. Tyto práce by totiž v budoucnu mohly být v kolizi s plánovaným umístěním trati."
Ta trať tam přece variantně vždy byla. Navíc bych čekal, že staré rozvody ještě respektují původní trať až na Můstek. Jestli někdo naprojektoval rekonstrukci, která s TT nepočítá, tak to není chyba současné radnice, ale pěkný bordel, který zbyl po té minulé. Ani bych se nedivil, kdyby za tím byla snaha tehdejší radnice P1 výstavbu TT zablokovat.
No nevím v čem je pěkný bordel. Když to vezmu, tak dost dlouhou dobu se s tramvají na Václaváku vůbec nepočítalo. Pokud se pamatuju, tak byly tendence souběžné tratě s metrem rušit. Nějaký čas se třeba mluvilo o tom, že tramvaje by neměly jezdit po Vinohradské a Sokolovské a pod., že tam stačí metro.
V zásadě když to vezmu, tak Václavák je vlastně stavba NOVÉ tratě. Že tam kdysi tramvaj jezdila, to podle mne neznamená, že veškerá infrastruktura musí respektovat starou trasu. Navíc to nové trasování je jinudy, nevede středem náměstí, ale po stranách. A podniky, které spravují ing. sítě, těžko můžou vědět, co si politické vedení města usmyslí, architekti navrhnou a změní v poměrně krátké době. Rekonstrukce sítí jsou chystány několik let, to není hudba měsíců. Staré rozvody podle mne respektovat starou trasu ani nemusí (to nevím), protože s výstavbou metra došlo k reko náměstí podle mne i se sítěmi a ty zase s obnovou tramvaje nepočítaly.
Jinak by mne zajímalo, jak to projde s hlukovou zátěží na Václaváku. Dnešní normy jsou dost přísné a tohle se podle mne bude muset schvalovat jako nová trať.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 02.4.2019 23:33
od 9001
XSC: To je otázka... Pokud se plánuje obnova TT pouze v horní části ohraničená již dnes existující TT, která VN protíná... Navíc jak píšeš pouhá obnova by měla respektovat původní TT. Ale známe novináře ...

P_V: Jenže na Barrandově byla všeobecná shoda, protože nebyl pražský okruh ;-).

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 02.4.2019 23:03
od P_V
U Muzea už je to 0,1 etapa, ta nultá je v Opletalově :)
Nultou etapou začal i Barrandov na Zlíchově, a dočkali jsme se.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 02.4.2019 22:46
od XSC
"Ten dokonce vyzval, aby byly nejpozději do konce dubna přerušeny probíhající obnovy kanalizace a plynovodů. Tyto práce by totiž v budoucnu mohly být v kolizi s plánovaným umístěním trati."
Ta trať tam přece variantně vždy byla. Navíc bych čekal, že staré rozvody ještě respektují původní trať až na Můstek. Jestli někdo naprojektoval rekonstrukci, která s TT nepočítá, tak to není chyba současné radnice, ale pěkný bordel, který zbyl po té minulé. Ani bych se nedivil, kdyby za tím byla snaha tehdejší radnice P1 výstavbu TT zablokovat.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 02.4.2019 22:27
od 9001
ElWapp: Jenže to je pouze nultá etapa... :? Takovou máme na Levského od 90.let, od lonska u Muzea...

https://www.idnes.cz/praha/zpravy/vacla ... zpravy_rsr

Proměna Václaváku se komplikuje, práce může zpozdit návrat tramvají.

Vypadá, že současné vedení radnice naráží na realitu a objevuje se staré známé, že něco zastavit bourat jde daleko lépe než něco tvořit...

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 02.4.2019 20:12
od ElWapp
Stavební povolení Slivenec http://urdeska.praha.eu/files/TT%20Barr ... FeDZ6s3w==

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 15.3.2019 8:28
od von Špilberk
Já jen čekám, kdy někoho napadne odpískat TT na Suchdol a udělat z toho trolejbus. 8-)

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 14.3.2019 12:09
od P_V
Kvůli EU dotaci přeci.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 14.3.2019 9:03
od 9001
Vsadím se o 5l soudek piva, že se reálně postaví jenom Zahradní město, protože je opravdu potřeba, aby komplet M22 jela k vlaku a nebude se ji chtít platit až do Hostivaře...

Zbytek je spíš tragikomedie... Úvrat na Barrandově kvůli 1km?

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 13.3.2019 18:18
od kruťák
von Špilberk píše:všude problém, všude zpoždění
Fakt? Já tam četl: vše je růžové, stavět se začne už v roce 2022. :D

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 13.3.2019 16:42
od von Špilberk
Vylezl nový DP-kontakt. Je tam článek rekapitulující současný stav přípravy nových TT. Dá se shrnout do hesla: všude problém, všude zpoždění. (a na Barrandově další cancour pro obousměrné vozy #-o )

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 08.12.2018 15:52
od von Špilberk
https://www.respekt.cz/spolecnost/blank ... novu-mostu
Je tam toho hodně, ale dal jsem to sem:
Pokud jde o nové mosty, vysoutěžený je Dvorecký z Podolí do Prahy 5, realizovatelný je do čtyř let.
Tak schválně: most je realizovatelný do 4 let, ale bude do 4 let realizován :?: :wink:

Tramvaj do Zdib

Napsal: 01.12.2018 13:39
od P_V
Celá ta navržená trať je taková rozpačitá. Vedená po dřívější rušné výpadovce, která svou dlouhodobou existencí způsobila, že se okololežící čtvrti a obce rozvíjely směrem co nejdál od ní. Horní Chabry si rozvoj východním směrem inteligentně zablokovaly tím, že u nové zástavby neprosadily existenci příčných ulic, takže i kdyby tam něco rostlo, k tramvaji se odtamtud nedá dojít. Dolní Chabry tam zas mají smeťák, který taky moc cestujících nevygeneruje (nebo se snad dají stavět bytovky na tom?). Místní autobusy, zajíždějící do Horních, Dolních Chaber a Zdib to nenahradí. Buď pojedou souběžně s tramvají, nebo v horším případě budou u tramvaje ukončeny s přestupem a bonusem v podobě delšího intervalu. Autobusy do průmyslové zóny u Klecan to taky nenahradí, jelikož se to té zóně důmyslně vyhne a i bez zastávky alespoň v nejbližším místě (u Lídlu). Zakončení pak bude za křižovatkou vprostřed pole, ještě větší díra než u Slivence.