Stránka 39 z 107

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 22.4.2015 8:49
od Adam108
ElWapp: Do vrstevnicové mapy jsem se koukal, stejně tam v tomto směru nevidím takový problém (No, u Vysočanské radiály jsem se vždycky divil, jak ji tam nacpat). Tunel R8 by sice musel být ražený, ovšem na vzdálenost by byl stejně dlouhý, né-li kratší než v ulici V Holešovičkách. Navíc odpadá problém kam s dopravou při výstavbě. Po výstavbě MO by podle mě zde bylo slabé místo. Určitě by se našlo spoustu řidičů, kteří by si to zrkacovali Zenklovou ulicí...

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 22.4.2015 8:08
od Bobik
Marek B. píše: že jakákoliv investice do IAD jde na vrub investic do MHD a ještě jí vytváří přímou konkurenci?
Ano i ne. Jak psal P_V, potřeba je obojí. A pokud chci odněkud "vyhnat" auta, zejména z centra a zejména tranzit, musím mu dát nějakou náhradu, kudy by to měl objet. On mi totiž jen tak nezmizí.
A co se týče těch investic - taktéž ano i ne. Ano, rozpočet města je omezený, takže na všechno je jeden balík a zároveň ne, protože u promyšlených dopravních staveb se to vhodně doplňuje a nepřekáží si to.
Třeba mezi R6 a D8 je jedna spojnice most v Kralupech a další až most Barikádníků v Praze. Takže dostavba téhle části okruhu by výrazně pomohla i MHD, bo by ubylo spousta aut, která do Prahy vlastně vůbec nechtějí, ale musí.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 22.4.2015 1:07
od P_V
Marek B: Neradikalizoval bych to, potřebné je oboje.
Základní dopravní skelet byl v 60. letech navrhován v obludných parametrech a to v době, kdy se o dnešním automobilismu nikomu ani nesnilo. Poté se z plánů postupně slevovalo, a automobilizace naopak rostla. Dnes je už i čtyřpruhová komunikace nebo nad/podjezd sprosté slovo. Myslí si snad někdo (kromě cyklo@matů a jiných Stropnických) , že tímto směrem lze v rozvoji komunikačního systému postupovat donekonečna?
Vzato kolem a kolem, MHD jsou i autobusy. Ty jezdí kde? Po asfaltě... Chápu, jsme na tramfóru. Ale chce to také vidět, že dnešní autobusové systémy umí ekonomicky nahradit tramvaj i tam, kde to za Lacka nemělo smysl. Stačí jen vyhradit pruh. A jezdit na plyn nebo v budoucnosti na baterky.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 22.4.2015 0:58
od MM-Mikulovsky
Marek B.: budeš se divit, ale mezi řidiči MHD:
1.) je i spousta "praktikujících" motorkářů
2.) jsou realističtí šotouši drážních vozidel chápající, že ne všechno a vždy lze přepravovat HD
- např. sami auty vozí na víkendy rodiny či hromady věcí (případně obojí) Z:arrow: vždy při tom sami "na vlastní kůži" zažívají, že Praha má naprosto nedostatečnou infrastrukturu pro hromadnou evakuaci obyvatelstva pryč (nejhůře když i jen část z něho bude potřebovat-např k příbuzným- na/za opačnou stranu Prahy než se sami v ní nachází - bydlí či pracuj)
Adam108 píše:..... Proto si myslím, že by bylo vhodnější radiálu R8, sice také tunelově, vést a zaústit do MÚK Balabenka. Na Balabence by tak vznikla megakřižovatka mezi MO, Vysočanskou radiálou a R8. (Místa na ní by bylo snad relativně dost, je tam zahrádkářská kolonie, ale stejně by to asi bylo v dnešní době neprůchozí. Ovšem nemusely by se stavět rampy mezi R8 a Vys. radiálou, protože mezi těmito komunikacemi by se jezdilo po Kbelské ulici). Toto by fungovalo velmi dobře i bez zbytku východní části MO. Orientační obrázek: http://i.imgur.com/bFQHEIn.png
nad tím jsem původně také přemýšlel, ale toto by musel být ražený tunel = na výstavbu dražší než hloubený v ul. V Holešovičkách.
A pro spojení Balabenka - R8 by bylo možno použít Vysočanskou radiálu (2. etapu) a Kbelskou ul.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 21.4.2015 23:45
od ElWapp
Adam108: Zkus se podívat na nějakou mapu s vrstevnicemi....

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 21.4.2015 23:08
od Marek B.
Mě se líbí, jak tu je polovina z vás řidiči tramvají či jinak spojena zaměstnáním s MHD, přesto všichni uvažujete s projekty pro IAD za desítky mld. Kč. Dobře vám všem mantra o prospěšnosti městských dálnic pro město vymyla mozek.

Uvědomuje s někdo z vás, že jakákoliv investice do IAD jde na vrub investic do MHD a ještě jí vytváří přímou konkurenci?

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 21.4.2015 22:51
od Adam108
Problém zatunelování ulice V Holešovičkách v zhruba současné trase je ten, že vzhledem k jejímu trasování by sloužila pouze dopravě mezi záp. částí MO a R8. Proto si myslím, že by bylo vhodnější radiálu R8, sice také tunelově, vést a zaústit do MÚK Balabenka. Na Balabence by tak vznikla megakřižovatka mezi MO, Vysočanskou radiálou a R8. (Místa na ní by bylo snad relativně dost, je tam zahrádkářská kolonie, ale stejně by to asi bylo v dnešní době neprůchozí. Ovšem nemusely by se stavět rampy mezi R8 a Vys. radiálou, protože mezi těmito komunikacemi by se jezdilo po Kbelské ulici). Toto by fungovalo velmi dobře i bez zbytku východní části MO. Orientační obrázek: http://i.imgur.com/bFQHEIn.png

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 21.4.2015 17:35
od Bobik
9001 píše: ale stavit/nestavit spíš příjde z Mariánského náměstí neli z Palmovky :twisted:
To rozhodně, ale mezi mafiány nikoho neznám. Mezi permoníky jo. :D A ti to beztak budou vědět mezi prvníma.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 21.4.2015 15:14
od MM-Mikulovsky
mart337 píše:......
Dle mého by bylo vhodné opravdu provést zahloubení Holešoviček pod zem, akorát si nedovedu představit, kam po dobu stavby převést stávající dopravu, kudy vést náhradní trasu. Jediné co mne napadá je dělat Holešovičky po polovině (nejdřív jeden směr a pak druhý) a náhradní trasu vést Povltavskou (zjednosměrněná, či předběžně upravená) a následně pak nějak na sever ???
Jinak bych kvůli tomuto vůbec nezavrhoval vedení MO mezi Trojou a Balabenkou právě Povltavskou, protože by mohlo dřívější vybudování tohoto propojení při následné úpravě Holešoviček.
Dle mého dočasná varianta MO ul. V Holešovičkách byl totální nesmysl, jenž by pro ohromně velkou zajížďku nefungoval = jsem přesvědčen, že je potřeba postupovat ve výstavbě následovně:
1.) vystavět patro ul. Povltavské (= zbytek nejkratší/nejlevnější varianty severní části MO) + 2. etapu Vysočanské radiály, která by pak již dočasně z části chybějící východní část MO nahradit mohla.
(Pokud v téhle fázi zahloubit Kbelskou ul., která následně také částečně dočasně nahradí chybějící východní část MO, tak jsem jen pro část v/okolo křižovatky s Poděbradskou ul. a TT v ní - myslím, že v ul. Kolbenově je provoz minimální = MÚK s ní by bylo plýtváním peněz.)
2.) pak bych osobně upřednostnil Radlickou radiálu (ulehčí té ul. Plzeňské a K Barrandovu = opačné části města než stavby v bodě 1)
3.) dostavba východní části MO = (jak jsem včera uvedl) tunel mezi Balabenkou a Jižní spojkou s jedinou "vloženou" MÚK "pod" Habrovou - s přivaděčem ve stopě železnice na NNŽ mezi Olšanskou a Českobrodskou ul.
4.) "Letištní tunel" = severozápadní radiálu mezi MO a PO
5.) zahloubení ul. V Holešovičkách - jsou radiálou mezi MO a PO vedenou těsně v zástavbě (a realizace možná naráz - dočasně je nahradí komunikace uvedené v bodě 1, ale nejlépe jen po nutnou dobu = postavením prvně stěn a stropu tunelu obnovit co nejdříve provoz na povrchu a pak si teprve "hrát" s kutáním zeminy a výstavbou interiéru tunelu)

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 21.4.2015 14:36
od MM-Mikulovsky
von Š: 1.) jak tu již padlo - není rozhodnuto o budování Radlické radiály (tvrdí se, že ML.M.P nemá současně na ní a např. na =M=D)
2.) nějaké "kapacitní spojení" - radiály mezi velkým a malým okruhem potřeba jsou Z:arrow: ta Radlická radiála stáhne IAD nejen ze stejnojmenné ulice, ale i Plzeňské a K Barrandovu


Jinak jsem přesvědčen, že by měly být, mezi velkým/Pražským a vnitřním/Městským okruhem,tyto radiály:
již hotové - Strakonická, D1, Štěrboholská
dostavěny již cca z 1/2 - Radlická a Vysočanská (které jsou plánované), ale i v Holešovičkách (jenž by bylo asi přeci jen vhodné, podle nedávného návrhu, zahloubit - NEBUDOU TOTIŽ, na rozdíl např. od ul. 5.května, KOMUNIKACÍ UVNITŘ MĚSTSKÉHO/VNITŘNÍHO OKRUHU, ALE PROPOJOVAT JEJ S VNĚJŠÍM OKRUHEM + R/D8)
místo donedávna plánované Karlovarské radiály postavit tunel cca pod Petřinami = "Letištní" radiálu (společnou pro R6 i R7), která by využila část Evropské ulice - cca západně od Vlastiny / Libocké ul., v jejichž úrovni by byl tunel mimoúrovňově na Evropskou od severu napojen. Dále by tunel vedl jižně podél Evropské až skoro k Nádraží Veleslavín, kde by se stočil jihovýchodním směrem, přičemž by "podešel" i =M=A, a vyústil v Patočkově ul. - těsně před MÚK Malovanka, jíž by se napojil na Městský okruh a převzal většinu dopravy z Patočkovi.
(A protože mezi Prašným mostem a Dejvicemi("Kulaťákem") naštěstí původně plánovaný tunel nevznikne, tak by tento "Letištní tunel" přetáhl i většinu dopravy z Evropské ul.)

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 21.4.2015 14:06
od 9001
mart337: Sice by to bylo o prsa, ale podle mě styl D1 by se do Holešoviček vešel. Takže 2+2 pruhy a krajní zúžené na 2 m.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 21.4.2015 13:40
od mart337
Martin Šubrt píše:Východní část Městského okruhu měl z Balabenky pokračovat v jednom směru Povltavskou a ve druhém tunelem kousek vedle pod Bílou skálou, tj. ne na Vychovatelnu, ale rovnou na Pelc-Tyrolku. V metropolitním plánu je už ale tato trasa minulostí a nemá se stavět, jen se má lehce zkapacitnit Spojovací ulice na povrchu, též Českobrodská od Spojovací směrem k Průmyslové a k tomu se má upravit i Průmyslová, postavit zakrytý tunel v Hloubětíně a to celé vyvést nahoru na Kbelskou a tam to zatočit na MÚK s Veselskou směrem do zatunelovaných Holešoviček. Obecně to nepovažuji za dobrý nápad, neboť Spojovací to odnese a Průmyslová je jako subtituce MO moc daleko od centra a nepomáhá třeba ulici Jana Želivského.
Podle mne je výše uváděné vedení MO dlouhodobým provizoriem, při němž jde o co největší ušetření nákladů na úpravy provedené na zkapacitnění stávajících vozovek.
Problém je hlavně ve financování, nová východní část MO bude stát spousty peněz, ať už bude vedena jakkoli. Po dobudování Blanky se za současné situace do toho zatím nikdo moc nepohrne.
Dle mého by bylo vhodné opravdu provést zahloubení Holešoviček pod zem, akorát si nedovedu představit, kam po dobu stavby převést stávající dopravu, kudy vést náhradní trasu. Jediné co mne napadá je dělat Holešovičky po polovině (nejdřív jeden směr a pak druhý) a náhradní trasu vést Povltavskou (zjednosměrněná, či předběžně upravená) a následně pak nějak na sever ???
Jinak bych kvůli tomuto vůbec nezavrhoval vedení MO mezi Trojou a Balabenkou právě Povltavskou, protože by mohlo dřívější vybudování tohoto propojení při následné úpravě Holešoviček.
Není třeba text natahovat použitím 4x enteru

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 21.4.2015 9:16
od von Špilberk
Bobík: permoníků se zeptej, jestli už nabourali tu "tajnou" vojenskou základnu v Prokopáku. :lol:

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 21.4.2015 8:59
od 9001
Bobík: Nic proti permoníkům, ale stavit/nestavit spíš příjde z Mariánského náměstí neli z Palmovky :twisted:

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 21.4.2015 7:47
od Bobik
von Špilberk píše: tiše a nenápadně se razí průzkumná štola Radlické radiály. 8-)
Jo, to se sice razí, ale podnik značně nejistý. Co mám poslední informace (přímo zevnitř, od permoníků) tak to momentálně vypadá, že i jen u toho zatím zůstane.
(ale až se s nima uvidím, zkusím se permoníků poptat na nějaké další informace)