Stránka 53 z 137

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 27.5.2017 11:45
od Petr
P_V píše:V dpkontaktu začala vycházet série článků na téma chystaných a v mapě namalovaných TT. V čísle 4/2017 byla jen taková předmluva na téma co je to nová TT. V čísle 5/2017 je už jmenován seznam, a v dalších číslech bude podrobněji o jednotlivých záměrech. V podstatě nic převratného pro někoho, kdo se díval do územního a chystaného metropolitního plánu, jen se dozvíte jaké jsou aktuální priority. Nechybí tradiční humoristický výčet záměrů co se začnou stavět do 5 let.
Pro mě poněkud překvapivě mezi těmi prioritními do "několika" let je zakrytí Spořilovské ulice a prodloužení TT po stropě. To už musel být někdo opravdu velký optimista s přípravou takové megaakce.
Všechno souvisí se vším. Město něco požaduje, dostane to, ale je potřeba provést jistou kompenzaci... Proč myslíte, že se pouze "upravila" smyčka Spořilov, proč v závěrečném úseku zůstaly panely BKV? Rekonstrukce by to "něco" zazdila z ekonomických důvodů....

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 26.5.2017 22:57
od 9001
P_V: Podíval bych se na dopravní komisi MČ Praha 11 :wink:

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 26.5.2017 22:28
od P_V
V dpkontaktu začala vycházet série článků na téma chystaných a v mapě namalovaných TT. V čísle 4/2017 byla jen taková předmluva na téma co je to nová TT. V čísle 5/2017 je už jmenován seznam, a v dalších číslech bude podrobněji o jednotlivých záměrech. V podstatě nic převratného pro někoho, kdo se díval do územního a chystaného metropolitního plánu, jen se dozvíte jaké jsou aktuální priority. Nechybí tradiční humoristický výčet záměrů co se začnou stavět do 5 let.
Pro mě poněkud překvapivě mezi těmi prioritními do "několika" let je zakrytí Spořilovské ulice a prodloužení TT po stropě. To už musel být někdo opravdu velký optimista s přípravou takové megaakce.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 24.5.2017 15:03
od P_V
Ve schváleném rozpočtu na rok 2016 bylo 109 MKč z celkových 293 MKč na TT do Holyně. V rozpočtu na rok 2017 vypadla celá sekce věnovaná DP, takže se ani nedá dozvědět, kolik se toho na jmenované akce vynaložilo a co zbylo. Bylo jich tam víc s přesahem do dalších let.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 24.5.2017 14:39
od von Špilberk
Radek píše:Nouzový plán ředitele dopravního podniku: Místo metra D tři nové tramvajové trati a vagony metra
https://zpravy.aktualne.cz/regiony/prah ... 5900fea04/
Na metro by mělo jít pět miliard korun z evropského Operačního programu doprava 2, který je určen pro kolejovou dopravu v metropoli. Můžete je přesunout i jinam. Jaké náhradní stavby máte?
Jsou v tom především tramvajové tratě. První je z Barrandova do Slivence, tam již máme územní rozhodnutí. Další jsou z Modřan do Libuše a z Divoké Šárky do sídliště Na Dědině.

Kdy by se měly začít stavět?
Letos ani příští rok ne, do roku 2019 je nemáme v investičním plánu.
Netvrdil náhodou Dolínek, že na Dědinu se začne 2018 :?: :roll:

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 09.4.2017 10:34
od P_V
Proxy píše:Ten dělený přechod přes ulici Vaníčkova zadělává na stejný problém jako je poloha tramvajové trati v ulici Za Ženskými domovy :?
Je to za křižovatkou, ne před křižovatkou kde se to štosuje do šířky. Ale nějaký metr vozovky navíc vedle kolejí by tomu přeci jen prospěl, aby se každý bezpečně vešel do pruhu v zatáčce.
Zastávka Malovanka by podle mě měla být navržena jako kombinovaná pro autobus.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 09.4.2017 10:06
od Proxy
vs-metrak píše:Letošní první číslo žurnálu Metroprojekt radí,pátrá, informuje, pojednává o zrušení smyčky Dlabačov a vedení TT na Strahov.
Ten dělený přechod přes ulici Vaníčkova zadělává na stejný problém jako je poloha tramvajové trati v ulici Za Ženskými domovy :?

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 07.4.2017 18:08
od P_V
Dlabačov už měl být zrušen dávno... Takhle to ovšem vypadá, že může posloužit jako politické zdůvodnění, že nová trať s novou smyčkou je nutná k náhradě ztracené odstavné kapacity, a bude výhodnější než tu starou kapacitu rekonstruovat :)

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 07.4.2017 17:50
od Pepa z Nuslí
P_V píše:TT na Strahov přichází asi tak o 80 let pozdě a o 30 let poté, co ztratila smysl. Ne že by nemělo smysl vést tam TT i dnes, ale ne takhle, v poloze fixované sletovým stadionem. Mělo by se začít jeho zbořením a rozplánováním nové zástavby.
Ten stadión (mimochodem největší na světě) už dnes svému účelu slouží jenom minimálně a zeje prázdnotou. Nic se tam pořádně nekoná a jenom zabírá místo. Zde by se měla vyprojektovat nová zástavba a jejím středem by měla procházet tramvajová trať, lhostejno zda ze Smíchova nebo z Břevnova - odtamtud je to pravděpodobnější, vzhledem k malému stoupání. Otázka je, co se smyčkou Dlabačov - její nadchody a schody k nástupištím jsou v katastrofálním stavu a vzhledem k tomu, že se již neočekává žádná monstrózní akce typu slet nebo spartakiáda, je případná likvidace této smyčky namístě. Navíc si neumím představit případné vedení tratě dál než právě na strahovský kopec. Kolem dokola není nic než strahovské koleje (doufám, že je nějaká pomazaná hlava nebude chtít zrušit, to už by tam nebylo vůbec nic a tím pádem by bylo zbytečné tam stavět tramvajové koleje).

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 07.4.2017 17:21
od P_V
TT na Strahov přichází asi tak o 80 let pozdě a o 30 let poté, co ztratila smysl. Ne že by nemělo smysl vést tam TT i dnes, ale ne takhle, v poloze fixované sletovým stadionem. Mělo by se začít jeho zbořením a rozplánováním nové zástavby.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 07.4.2017 16:47
od 9001
To asi bude mít největší šanci uspět, pač parcela na Dlabačově bude mít sakra cenu pro nějakého developera :devilsmokin

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 07.4.2017 15:43
od vs-metrak
Letošní první číslo žurnálu Metroprojekt radí,pátrá, informuje, pojednává o zrušení smyčky Dlabačov a vedení TT na Strahov.

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 01.4.2017 9:00
od parrot
von Špilberk píše:Než se TF zhroutí, tak ještě jeden příspěvek:
Tento článek jsem "našel" v deníku Stará fronta Včera - Masivní výstavba dopravních staveb v Praze začne co nevidět
Neutěšená situace s dopravními stavbami v Praze, resp. s neschopností zahájit důležité dopravní stavby v Praze a okolí, došla tak daleko, že se k zásahu chystá vláda ČR. Premiér Bohuslav Nedělka vyhlásí v Praze a okolí nouzový stav na základě ústavního zákona č. 110/1998 Sb., o bezpečnosti České republiky. Učiní tak na základě dosud tajného judikátu Nejvyššího správního soudu, který konstatuje, že i řádně zvolená samospráva obce (nebo její části) může být po určité době prohlášena za živelní katastrofu velkého rozsahu.

Nouzový stav umožní okamžité zahájení důležitých dopravních stav, s tím, že veškeré administrativní úkony a vypořádání pozemků se budou řešit dodatečně. Vzhledem k tomu, že nouzový stav umožňuje omezit některá práva osob, nebudou ke stavbám přijímány žádné námitky nebo připomínky.
Seznam prioritních staveb obsahuje celkem 10 položek:
1. Dálniční okruh – stavba 511+518+519+520 (pro urychlení sloučeny do jedné stavby)
2. Metro D v trase Hlavní nádraží - Jesenice + větev Modřany (pro urychlení bráno jako jedna stavba)
3. Železniční trať Masarykovo nádraží - Kladno + větev na Letiště Ruzyně
4. Městský okruh (chybějící část)
5. TT Želivského - Eden - Spořílov - Jižní Město - Průhonice - Čestlice + vozovna Záběhlice
6. TT Nádr. Hostivař - Petrovice - Jižní Město
7. TT Divoká Šárka - Dědina - staré letiště Ruzyně
8. TT Podbaba - Suchdol - Horoměřice
9. TT ÚD DP - Štěrboholy - Dubeč
10. Dvorecký most

Všechny uvedené stavby se začnou budovat během několika příštích měsíců a budou hotové nejpozději do 5 let (některé dříve).
Pokud by někdo očekával radostné nebo pochvalné ohlasy z Magistrátu a radnic MČ, tak by se hluboce mýlil. Naopak, mezi pražskými politiky a úředníky zavládlo naprosté zděšení. Primátorka Alžběta Prknářová (přezdívaná Prnda) to považuje za neodůvodněný zásah do dění v Praze. Navíc vyjádřila obavu, že zvýšený stavební ruch negativně ovlivní kvalitu medu stáčeného na střeše magistrátu. Radní pro dopravu Petr Horýnek je také nespokojen: „Víte, já rád projednávám, a teď o spoustu projednávání přijdu. Ještě, že mi zbyde projednávání dopravních opatření po otevření tunelu Blanka. Blanka byla otevřena v září 2015, ale žádné dopravní opatření jsme dosud nezavedli, protože je pořád projednáváme a ještě dlouho projednávat budeme. Také stále projednáváme preferenci tramvají ve Vršovicích, kde jsou nové semafory od podzimu 2015, ale preferenci jsme ještě nespustili. Kdybych preferenci spustil, neměl bych co projednávat , a já prostě rád projednávám.“ Nespokojena je i radní Petra Kouřimská: „ŘSD nám nechce dovolit instalovat na dálniční okruh židličky a stolečky, proto se stavbami zásadně nesouhlasím. U nových tramvajových tratí pak hrozí, že zastávky budou bez odpadkových košů, laviček a přístřešků, protože během 5 let (kdy budou TT dokončeny; poz. red.) nestihneme vybrat ani jejich vzhled, natož vysoutěžit dodavatele.“

Pražští úředníci se dokonce bojí o práci. Anonymní chudák z IPR (Institut pomalého rozvoje) nám řekl: „Podívejte, takhle to nejde. Nejdřív se musí vytvořit mapa problémů, pak se problém musí analyzovat, pak se navrhne návrh koncepce, poté z návrhu koncepce vznikne koncepce. Z koncepce vznikne návrh generelu a z něj se vytvoří generel. Teprve pak se připravuje realizace vybraného řešení. A když to dobře dopadne tak jsou volby, změní se politická reprezentace, požaduje jiné řešení, a my začínáme novým mapováním problémů, protože už uběhly 4 roky, a původní mapy a další podklady jsou už zastaralé. Takže máme pořád práce dost. A teď si někdo přijde a rovnou něco vyřeší. Kdyby se takhle řešily všechny problémy, tak jsme bez práce. Hrůza!“

Nespokojeny jsou i některé městské části. Přestože nejsou ke stavbám přijímány žádné připomínky, politici jsou politici a stejně to zkouší. Například Praha 1 má obavu, že nové tramvajové tratě poškodí vzhled Václavského náměstí, i když se tam stavba žádné tramvajové trati momentálně nechystá. Praha 5 doufá, že bude moci k novým dopravním stavbám přesunout část svých betonových květináčů, a tak se jich konečně zbavit. Praha 6 požaduje, aby byly realizovány jen stavby na území Prahy 6 a okolí s podmínkou, že se stavbami nevznikne žádné parkoviště P+R, protože Praha 6 nemá parkoviště P+R v oblibě. Praha 7 požaduje na všech nových mostech tramvajovou zastávku, i když tramvajová trať bude jen na Dvoreckém mostě.

Pražským politiků a úředníkům však svítá ještě jedna naděje, a tou je Brusel. Evropští úředníci a politici se totiž o plánu doslechli a zřejmě ho bude řešit přímo Evropská komise. „Je pravda, že by Česko i Praha měly zrychlit tempo budování dopravních staveb, ale zase ne o tolik. Takhle obcházet administrativní procedury nelze. Byl by to precedens, který by mohl narušit i bruselskou byrokracii,“ řekl předseda evropské komise Jean-Claude Heinkel.

Na výsledek jednání a zahájení oněch jmenovaných dopravních staveb si tak budeme muset přeci jen asi počkat…
Pozn.: Všechny postavy a děje v článku jsou smyšlené. Jakákoliv podobnost se skutečností je zcela neúmyslná a náhodná. 8-)
tím to ale nekončí, rozhodli se zrušit trať na Radlickou, parchanti :D

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 01.4.2017 7:14
od von Špilberk
Než se TF zhroutí, tak ještě jeden příspěvek:
Tento článek jsem "našel" v deníku Stará fronta Včera - Masivní výstavba dopravních staveb v Praze začne co nevidět
Neutěšená situace s dopravními stavbami v Praze, resp. s neschopností zahájit důležité dopravní stavby v Praze a okolí, došla tak daleko, že se k zásahu chystá vláda ČR. Premiér Bohuslav Nedělka vyhlásí v Praze a okolí nouzový stav na základě ústavního zákona č. 110/1998 Sb., o bezpečnosti České republiky. Učiní tak na základě dosud tajného judikátu Nejvyššího správního soudu, který konstatuje, že i řádně zvolená samospráva obce (nebo její části) může být po určité době prohlášena za živelní katastrofu velkého rozsahu.

Nouzový stav umožní okamžité zahájení důležitých dopravních stav, s tím, že veškeré administrativní úkony a vypořádání pozemků se budou řešit dodatečně. Vzhledem k tomu, že nouzový stav umožňuje omezit některá práva osob, nebudou ke stavbám přijímány žádné námitky nebo připomínky.
Seznam prioritních staveb obsahuje celkem 10 položek:
1. Dálniční okruh – stavba 511+518+519+520 (pro urychlení sloučeny do jedné stavby)
2. Metro D v trase Hlavní nádraží - Jesenice + větev Modřany (pro urychlení bráno jako jedna stavba)
3. Železniční trať Masarykovo nádraží - Kladno + větev na Letiště Ruzyně
4. Městský okruh (chybějící část)
5. TT Želivského - Eden - Spořílov - Jižní Město - Průhonice - Čestlice + vozovna Záběhlice
6. TT Nádr. Hostivař - Petrovice - Jižní Město
7. TT Divoká Šárka - Dědina - staré letiště Ruzyně
8. TT Podbaba - Suchdol - Horoměřice
9. TT ÚD DP - Štěrboholy - Dubeč
10. Dvorecký most

Všechny uvedené stavby se začnou budovat během několika příštích měsíců a budou hotové nejpozději do 5 let (některé dříve).
Pokud by někdo očekával radostné nebo pochvalné ohlasy z Magistrátu a radnic MČ, tak by se hluboce mýlil. Naopak, mezi pražskými politiky a úředníky zavládlo naprosté zděšení. Primátorka Alžběta Prknářová (přezdívaná Prnda) to považuje za neodůvodněný zásah do dění v Praze. Navíc vyjádřila obavu, že zvýšený stavební ruch negativně ovlivní kvalitu medu stáčeného na střeše magistrátu. Radní pro dopravu Petr Horýnek je také nespokojen: „Víte, já rád projednávám, a teď o spoustu projednávání přijdu. Ještě, že mi zbyde projednávání dopravních opatření po otevření tunelu Blanka. Blanka byla otevřena v září 2015, ale žádné dopravní opatření jsme dosud nezavedli, protože je pořád projednáváme a ještě dlouho projednávat budeme. Také stále projednáváme preferenci tramvají ve Vršovicích, kde jsou nové semafory od podzimu 2015, ale preferenci jsme ještě nespustili. Kdybych preferenci spustil, neměl bych co projednávat , a já prostě rád projednávám.“ Nespokojena je i radní Petra Kouřimská: „ŘSD nám nechce dovolit instalovat na dálniční okruh židličky a stolečky, proto se stavbami zásadně nesouhlasím. U nových tramvajových tratí pak hrozí, že zastávky budou bez odpadkových košů, laviček a přístřešků, protože během 5 let (kdy budou TT dokončeny; poz. red.) nestihneme vybrat ani jejich vzhled, natož vysoutěžit dodavatele.“

Pražští úředníci se dokonce bojí o práci. Anonymní chudák z IPR (Institut pomalého rozvoje) nám řekl: „Podívejte, takhle to nejde. Nejdřív se musí vytvořit mapa problémů, pak se problém musí analyzovat, pak se navrhne návrh koncepce, poté z návrhu koncepce vznikne koncepce. Z koncepce vznikne návrh generelu a z něj se vytvoří generel. Teprve pak se připravuje realizace vybraného řešení. A když to dobře dopadne tak jsou volby, změní se politická reprezentace, požaduje jiné řešení, a my začínáme novým mapováním problémů, protože už uběhly 4 roky, a původní mapy a další podklady jsou už zastaralé. Takže máme pořád práce dost. A teď si někdo přijde a rovnou něco vyřeší. Kdyby se takhle řešily všechny problémy, tak jsme bez práce. Hrůza!“

Nespokojeny jsou i některé městské části. Přestože nejsou ke stavbám přijímány žádné připomínky, politici jsou politici a stejně to zkouší. Například Praha 1 má obavu, že nové tramvajové tratě poškodí vzhled Václavského náměstí, i když se tam stavba žádné tramvajové trati momentálně nechystá. Praha 5 doufá, že bude moci k novým dopravním stavbám přesunout část svých betonových květináčů, a tak se jich konečně zbavit. Praha 6 požaduje, aby byly realizovány jen stavby na území Prahy 6 a okolí s podmínkou, že se stavbami nevznikne žádné parkoviště P+R, protože Praha 6 nemá parkoviště P+R v oblibě. Praha 7 požaduje na všech nových mostech tramvajovou zastávku, i když tramvajová trať bude jen na Dvoreckém mostě.

Pražským politiků a úředníkům však svítá ještě jedna naděje, a tou je Brusel. Evropští úředníci a politici se totiž o plánu doslechli a zřejmě ho bude řešit přímo Evropská komise. „Je pravda, že by Česko i Praha měly zrychlit tempo budování dopravních staveb, ale zase ne o tolik. Takhle obcházet administrativní procedury nelze. Byl by to precedens, který by mohl narušit i bruselskou byrokracii,“ řekl předseda evropské komise Jean-Claude Heinkel.

Na výsledek jednání a zahájení oněch jmenovaných dopravních staveb si tak budeme muset přeci jen asi počkat…
Pozn.: Všechny postavy a děje v článku jsou smyšlené. Jakákoliv podobnost se skutečností je zcela neúmyslná a náhodná. 8-)

Re: Nové tramvajové tratě

Napsal: 14.3.2017 9:17
od Bobek
Záměr „Smyčka Zahradní Město“ nebude posuzován podle zákona.