TT Počernická

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 10.1.2006 18:36

Filippl píše:delka ne vadi(vsechno ne pochopim nikdy, ne znam cestiny, v CR sem ne bydlel)

ad. linkove vedeni:
4->cechac-hostivar(nahrada 22, souprava celotyd.)
21->-mysilkova-hl.n.-nakladak-pocernicka(solo, metro A(zelivskeho)B(palac)C(hl.n.))
22->miru-flora-pocernicka(souprava, metro A(zelivskeho a dal)B(karlak)C(ipp))
Jj, tenhle návrh se mi docela líbí, ale já si stejně myslím, že tam ta tramvajová trať je celkem hodně zbytečná. :?
Bylo by to jenom pár zastávek a nevím, no. Já bych jí tam zkrátka nestavěl. :?

Uživatelský avatar
Filippl
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 17.9.2005 21:01
Bydliště: Zabrze-POLSKO

Příspěvek od Filippl » 10.1.2006 16:22

delka ne vadi(vsechno ne pochopim nikdy, ne znam cestiny, v CR sem ne bydlel)

ad. linkove vedeni:
4->cechac-hostivar(nahrada 22, souprava celotyd.)
21->-mysilkova-hl.n.-nakladak-pocernicka(solo, metro A(zelivskeho)B(palac)C(hl.n.))
22->miru-flora-pocernicka(souprava, metro A(zelivskeho a dal)B(karlak)C(ipp))

Bobek

O Malešicích z první ruky

Příspěvek od Bobek » 10.1.2006 15:23

Zdravím, pročetl jsem tohle vlákno a dovolil bych si několik amatérských poznámek - už proto, že v Malešicích bydlím Také by mě zajímal názor ne-li přímo odborníků, pak minimálně lidí zasvěcených.
Pozor, je to nějaké dlouhé! :shock:

Tramvajová trať má samozřejmě svá pro i proti. Zkusím to nějak shrnout:

Dopravní obslužnost

Jistě by se zlepšila doprava do centra. V současnosti autobus dojede k metru/tramvaji a hotovo. Na druhou stranu by došlo k výraznému omezení provozu autobusů a tím k oslabení možností dopravy jednak směrem z centra (208), jednak v tangenciálním směru (188). Samozřejmě vše závisí na linkovém vedení. To je vůbec otázka, které linky by Malešice obsluhovaly, moje nápady jsou zhruba tyto:
V současnosti je interval ve špičkách cca 4 min, mimo špičky cca 8 minut. V tomto neuvažuji linku 133, která dopravně pokrývá zcela jiný směr. K rozumné obsluze by tedy zřejmě byly nezbytné dvě tramvajové linky. Rozsahem by pak nejspíš stačila jedna provozovaná v soupravách, druhá v sólech. Tramvajemi by se zároveň vyřešilo přeplňování autobusů přes poledne, které běžné cestující spolu se studenty z (tuším) čtyř středních škol často i nepobírají.

Tramvaje
Cestou nejmenšího odporu by bylo jednoznačně prodloužení linky 5. Bez jakýchkoliv dalších změn je tak zajištěna návaznost na A, B, k Hlavnímu (i když jen přibližně) i Masarykovu nádraží, zkrátka jednoznačně přínos. Stálo by ovšem za hlubší zkoumání přepravních poměrů, zda by pro tento relativně atraktivní směr stačily sólo vozy. Touto trasou by byla z hlediska Malešic suplována linka 133 (vyjma návaznosti na C), která se vzhledem k obsazení ze sídliště nyní na Žižkově často přeplňuje, je však otázka, co s ní vzhledem právě k obsluze Koněvovy ulice.
S další linkou už je to složitější. Jednou z možností by bylo např. převedení linky 16, s dobrou návazností na přirozený přepravní směr na Vinohrady, dále na C, Karlovo náměstí... Zřejmě by se však naopak zhoršila obsluha „horního“ Žižkova, tj. v úseku Spojovací-Ohrada, přičemž nejde ani tak o interval (vzhledem k provozu linky 9), jako právě o další možný přepravní směr.
Jistou možností by bylo i převedení linky 7. Tento směr je sice výhodný vzhledem ke spojení s přirozeným centrem Prahy 10, Vršovicemi (tj. i s veškerými úřady), nicméně jinak by zřejmě příliš atraktivní nebyl. Samozřejmě by pak bylo nutné prodloužit 11 k dílnám DP, navíc i v úseku Černokostelecká - Vinice by samotná linka 11 měla kapacitně zcela vyhovovat. Hlavní slabinou je, že pro dopravu hlavním směrem by zůstala pouze linka 5 a s tím souvisí bídný interval (navíc by bylo jistě nezbytné provozovat ji v soupravách). Tuto možnost zde tedy uvádím zejména z důvodu, že spojení k výše zmíněným úřadům je po „vynikající“ úpravě trasy linky 213 naprosto stupidní - zbývá snad jen skutečně dementní cesta 188 + 7 (jinak asi jen nějak dojít pěšky). Schválně se podívejte, jaké perly na trase Hostýnská - Koh-i-noor dostanete při vyhledání spojení (188 + 24), přepravní doba přes 20 minut na cca 4 kilometry skutečné vzdálenosti hovoří za vše.

Autobusy
Nyní k autobusům. Linkou, kterou by bylo možné ve stávající trase naprosto jistě zrušit, je 155. Je otázka, co s o něco delší 239. Tato je myšlena jako nízkopodlažní obsluha domova důchodců, ovšem s prachbídnou návazností (na vysokopodlažní tramvaje a metro bez výtahu). Svůj účel tedy plní pouze když seniory veze na poštu (Plaňanská) pro důchod nebo na návštěvu hřbitovů, kterých tu v okolí máme požehnaně. Zde by tedy zřejmě stačil minibus jezdící „z kopce“ (Rektorská) ke konečné tramvaje, Ten by se v klidu otočil i v místě stávající „otočky“ linek 133, 155 (a vlastně ještě 506 :D) přes středový pás. Linka 238 k Léčivům by bezesporu stačila od metra Depo Hostivař. Stejně tak by potkalo zkrácení do Hostivaře také 208. Možností u těchto linek zkrácených k metru by bylo také zvážit vybudování malého autobusového obratiště u konečné tramvají a ukončit je tam, nevím ale, zda by to mělo smysl - to by chtělo nějaký přepravní průzkum, kolik lidí využívá linky ve směru ze sídliště „do polí“.
Zbývá tedy otázka, co se 188, která dokáže být skutečně velmi užitečná (ať už při cestách do Vršovic, nebo na Zahradní město a dál). Zřejmě ukončit u metra Strašnická objezdem podobně jako 224, tam by ale možná nastal problém s kapacitou, takže možná Skalka nebo i Depo Hostivař (lepší návaznost na autobusy „z polí“). Pak, počítáme-li v Malešicích s provozem 5, 16, vést 138 ne přes Čechovo náměstí na Ruskou, ale jako dříve 213, tj. Koh-i-noor - Kodaňská - Na Míčánkách - Bělocerkevská - Želivského a dál po trase 155, zřejmě však s lepším intervalem. Obsluha Ruské by tímto šla do kytek, ovšem vzhledem k současné frekvenci 138 pochybuji, že se najde někdo, kdo nesejde pěšky do „civilizace“, kde něco jezdí. Průjezd Ruskou lze zřejmě minimálně ve směru na Želivského vyloučit, protože trpím dojmem, že se tam nedá odbočit. Jinou možností by bylo prodloužení 106 nebo 124 po trase ... - Koh-i-noor (ale obousměrně, tj. zřídit zastávku i pro směr do centra) - Bělocerkevská - Želivského a dál po nynější 155; případně zase se závlekem přes Vršovice. A nebo nic neprodlužovat a aspoň vrátit 213 do původní trasy přes Vršovice a ne kolem Edenu, ačkoliv přímé spojení by se hodilo ;).
Zbývá nám tedy 133, která je samostatnou kapitolou už kvůli obsluze Koněvovy ulice. Nejjednodušším řešením by bylo zkrácení do trasy Staroměstská - Ohrada. Zcela bez obsluhy by byla ponechána pouze zastávka Židovské pece (což by mělo skutečně drtivé následky, přinejmenším zhroucení ekonomiky ČR :D) a Basilejské náměstí, odkud by holt bylo nutné dojít ten kousek k tramvaji pěšky.
Ještě jeden částečně související problém: poslední dobou se objevují v souvislosti s výstavbou severně od malešického parku dotazy na dopravní obslužnost lokality (tj. po Malešické ulici). Zde by 133 evidentně vozila vzduch, stačilo by ale provozovat 239 v trase (Depo Hostivař / Skalka ... -) Sídl. Malešice - Malešické nám. - Rektorská (závlek) - nějaká ta nová zastávka - Vackov - Židovské pece (Z) - Basilejské nám. - Ohrada namísto nastíněné „minibusové“ varianty. Ostatně dost možná i frekvence na této lince by se nejspíš menším vozidlem zvládnout dala.

Realizace
Tolik k dopravní obslužnosti, nyní k problémům realizace. Snad s výjimkou estakád bohužel nebude realizace až o tolik "pohodlnější", než u TT Barrandov. Jistě vám neušlo, že TT Počernická doposud nebyla postavena (zapomeneme teď na peníze :)) kvůli káranským vodovodním řadům (světlost tuším 2x 800 nebo 1000mm), vedoucím pod touto ulicí, navíc tak blbě, že ji několikrát křižují. V souvislosti s výstavbou TT je tedy nezbytná přeložka těchto vodovodů, vzhledem k tomu, že těleso TT musí být tuším 2,5m od takového řadu (resp. naopak). Tuto přeložku má společnost PVK (jestli se tak ještě jmenují) výhledově v plánu, už proto, že bez opravy se tyto řady brzy rozpadnou. Plán hovoří o tom, že pod každou z vozovek bude postaven jeden vodovod a staré vyplněny betonem. Problém je však i s dalšími inženýrskými sítěmi, např. s horkovodem z Malešické teplárny (který tam navazuje na horkovod z elektrárny Mělník). Čeká nás tedy několik metrů hluboký výkop o šírce cca 2m a délce cca 2km, a to hned třikrát (horkovod, 2x vodovod), resp. zřejmě jeden společný pro 1/2 vodovodu a horkovod (ale o to větší) a druhý pro druhou polovinu. Hlína z tohoto výkopu se někam musí na tu "chvilku" odložit - samozřejmě vedle výkopu. No zkrátka binec, a to vím, o čem mluvím, protože jednou se již ten horkovod rekonstruoval :?. Byla by zkrátka nezbytná celková rekonstrukce Počernické ulice, což by rozhodně nevyšlo levně.
Podíváme-li se na údaje o projektu zveřejněnými na webu městské části, zjistíme, že žádné světoborné údaje neobsahuje. V návrhu zastávek Plaňanská je ovšem vidět, že se počítá se zachováním nějaké autobusové dopravy, pokud to ovšem je nějak směrodatné a nejedná se jen o takové hloupé malůvky. Tyto návrhy jsou vzhledem k místním poměrům (i po už 40 let uvažované dostavbě centra Malešic) všechny mimořádně praštěné, ale s tím vás nebudu zatěžovat.

Není mi úplně jasné, kam MČ směřuje s prosazováním spojení TT Počernická s TT na Černokostelecké ulici. Nevíte o tom někdo něco?

K parkování
Závěrem mého cancu ještě pár poznatků k oblíbenému parkování. K napsání tohoto odstavce mě přiměl uživatel Pepa, který jako bydliště uvádí Hostinné, tudíž se zřejmě v Malešicích velmi dobře vyzná, a tvrdí: „Vždyť je všude parkovacích míst jak na*****“. Vzhledem k bojovým zkušenostem s parkováním v Malešicích bych si dovolil oponovat:
Situace s parkováním na sídlišti je vážně bídná. Počátkem šedesátých let, kdy sídliště vzniklo, samozřejmě nikoho ani nenapadlo, kolik bude jednou aut. Např. na náš dům o 56 bytech připadá cca 25 parkovacích míst (a to tomu fandím). Naštěstí stojí na okraji starší zástavby, tudíž můžu zaparkovat prostě o něco dál. O poznání hůř jsou na tom obyvatelé bloků v jádru sídliště u Počernické ulice, kteří parkují, kde mohou (i nemohou) - ve druhé řadě nebo uprostřed křižovatek (to byste se divili, kolik se tam vejde aut a ještě se dá projet). Výstavba tramvajové trati by paradoxně mohla napomoci i zlepšení situace s parkováním. Při nezbytné celkové přestavbě by totiž např. stačilo přeznačit podélné stání na šikmé (s případným nepatrným rozšířením ulice, řekněme o takových 50cm).

Shrnutí
Nyní tedy k problémům a přínosům tramvajové trati:
+ (a to významné) zlepšení dopravní obslužnosti ve vazbě na centrum (směrově i kapacitně)
+ ekologičnost tramvají - to ale nevidím až tak zásadně, nejsme v zahlceném centru ale na dobře větraném okraji se zelení a volnou zástavbou
+ stav ulice Počernické po rekonstrukci (možná, pokud se to udělá rozumě; ideálně se změnou stání z podélného na šikmé)
- rozsah vyvolaných investic (přeložky sítí)
- totální chaos na sídlišti po dobu výstavby - omezení provozu na Počernické ulici na dlouhou dobu: zřejmě uzávěry po polovinách, směr do centra přeložka horkovodu a výstavba nového vodovodu, směr z centra výstavba druhé poloviny nového vodovodu, poté výstavba TT, takže minimálně tak dva roky bude co dělat; vzhledem k tomu, že se vodovody budou muset rekonstruovat tak jako tak, nevyhneme se tomu
- drobné zhoršení dopravy v ostatních směrech, pokud budou - a že budou - omezeny či zrušeny autobusové linky po Počernické ulici
- hlučnost tramvají - ano, vím, že nové tramvaje na zatravněném svršku umí být i tiché, ale než se dočkáme výhradně nových tramvají, tak budu mít vousy až na zem; dnes je to tak, že když si tady na kopci v noci otevřete okno, jsou slyšet i tramvaje (a dokonce i vlaky) jezdící ve Strašnicích, tak to lidem vysvětlete...
- další detaily - sloupy, dráty apod. (mě to nevadí); navíc pokud by došlo ke komplexní rekonstrukci, mohly by sloupy trakčního vedení být společné se sloupy veřejného osvětlení

Celkově to tedy vidím tak: přestože minusy převládají kvantitativně, klady převládají kvalitativně, jsem tedy spíše nakloněn výstavbě tramvajové trati. Ptát se na váš názor na TT v lokalitě by bylo asi nošením dříví do lesa ;), zajímalo by mě ale, co mi řeknete k tomu ostatnímu. A ještě se omlouvám za tu délku :lol:.
S pozdravem, Bobek

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bald » 09.6.2005 13:45

jara píše:
9001 píše: 20 jsem slyšel od člověka odtud,ale už nevím od koho.
No to mi přijde fakt moc!!!!!! žádnej rozdíl jsem nezaznamenal. Jen se podívejte na 8655 :cry:
Ty plenty totiž postrádají tlumící vrstvu. KT8 N2 ji údajně má jak na podlaze, tak na plentách. Zatím jsem to neslyšel, ale řekl bych, že to bude podstatný rozdíl oproti samotnému plechu.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 16.4.2005 15:20

Oni teď do těch novejch mobilů dávaj hlukoměr... tak to si přeměřím :D

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 16.4.2005 15:15

9001 píše:
MOp píše:20 decibelu? kde si to sebral? jestli 2 - slovy dva - tak je to moc..
20 jsem slyšel od člověka odtud,ale už nevím od koho.
No to mi přijde fakt moc!!!!!! žádnej rozdíl jsem nezaznamenal. Jen se podívejte na 8655 :cry:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 16.4.2005 14:15

MOp píše:
9001 píše:K tomu hluku. Právě proto se vracejí zakryté podvozky. Prý dokáže snížit hlučnost až o 20 decibelů a to taky není málo.
Jinak Citibus z první série 30xx taky není zrovna nejtišší.
20 decibelu? kde si to sebral? jestli 2 - slovy dva - tak je to moc..
20 jsem slyšel od člověka odtud,ale už nevím od koho.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 16.4.2005 14:06

MOp píše:
9001 píše:K tomu hluku. Právě proto se vracejí zakryté podvozky. Prý dokáže snížit hlučnost až o 20 decibelů a to taky není málo.
Jinak Citibus z první série 30xx taky není zrovna nejtišší.
20 decibelu? kde si to sebral? jestli 2 - slovy dva - tak je to moc..
podle mě je to opičárná deklovat podvozky

MOp

Příspěvek od MOp » 16.4.2005 14:00

9001 píše:K tomu hluku. Právě proto se vracejí zakryté podvozky. Prý dokáže snížit hlučnost až o 20 decibelů a to taky není málo.
Jinak Citibus z první série 30xx taky není zrovna nejtišší.
20 decibelu? kde si to sebral? jestli 2 - slovy dva - tak je to moc..

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 16.4.2005 13:05

K tomu hluku. Právě proto se vracejí zakryté podvozky. Prý dokáže snížit hlučnost až o 20 decibelů a to taky není málo.
Jinak Citibus z první série 30xx taky není zrovna nejtišší.

Honzík
problémový jedinec
Příspěvky: 284
Registrován: 07.10.2004 11:11
Bydliště: Praha 4 Lhotka
Kontaktovat uživatele:

Nízkopodlažní

Příspěvek od Honzík » 16.4.2005 11:56

No metro taky není bezbariérové, těch pár stanic nic moc. A to tempo zpřístupění stanic je tak pomalé, že až tu budeme mít všechny nízkopodlažní tramvaje, tak stále všechny stanice metra bezbariérové nebudou. Smíchovské Nádraží má více než rok zpoždění, tímto tempem se ani já v důchodovém věku nedočkám lepší situace. Zatím vždycky čtu argumenty, proč nelze tu stanici pro handicapované zpřístupnit. Nejdříve jedna, pak dvě, tři no mám pocit, že do dvou let se řekne:"žádné další stanice nelze zpřístupnit, proto končíme". Je hezké, že bezbariétrový autobus mě doveze na Kačerov, ale tím to končí, pak můžu akorát zase zpátky, pokud nejsem na druhé straně podchodu, tam totiž nemohu ani zpět. Kromě toho ne všechny autobusy jsou bezbariérové a asi jen tak rychle nebudou. Takže tyto poznámky jsou prostě nemístné.

Martin.KT8D5

Příspěvek od Martin.KT8D5 » 16.4.2005 1:00

sice máš řeči, že tramvaj nemůže obstát v konkurenci busů a metra, tak jo... Citybusy, nic moc málo místa a jsou zkrátka takový stísněný. Metro m1, je fajn vlak to jo, ale modernizace sovětských souprav taky nic moc. Zkrátak doufám, že se těchlech housenek hned tak nedočkáme, to jsou vozy pro periférie, už vidim, jak se tady tyhle soupravy tahaj třeba centrem Lazarskou... Tohel se m nepatří na to nejsou podmínky...

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 16.4.2005 0:53

Martin.KT8D5 píše:
Tom píše:Hlavně současné všechny vysokopodlažní tramvaje musí zmizet... je to ostuda na kolejích a já se těm lidem nedivím... mají úplně stejné argumenty jako ti v Jeremenkově ulici... prostě současná tramvaj je neosluvuje... a není se čemu divit. Tramvaj musí umět obstát v konkurenci autobusů, metra... (ale u těchto částí města hlavně u těch autobusů... a zatím prostě neobstojí...)...

Je to tedy otázka času, až bude půlka vozového parku ńízkopodlažní a moderní tak pak všeobecná popularita tramvají se dostane aspoň na úroveň autobusů. V současné době úrověň nemá.
Nesmyslnost výroku, že všecny vozy musí být nízkopodlažní, to je jen současný trend... Ano je potřeba NP, ale ne všechny půl napůl by to bylo fajn kdyby na každé lince dejme tomu každý 3. spoj byl NP byl by to úspěch a čase každý 2. spoj, ale víc je zbytečnost.
To je věc názoru... lidi sou zvyklí na skoro samý NP vozy a na tichý provoz... kdo jim zaručí že po projetí vozů T3, T6A5 tam nebude hluk... ? Já tam znám dva lidi :o) a oba sou proti... Nicméně je i u nich zajímavé to, že když jim ukážu třeba tohle: http://tramateurs.free.fr/tram_strasbourg/Images/5.html
tak proti nejsou... jenže u nás zatím takovéto tramvaje nejezdí tak se není čemu divit že to lidi nechtěj... dejme tomu že moderní svršek už vytvořit dovedeme, eště nám chybí ta tramvaj :D

(fotku sem vzal z této stránky: http://tramateurs.free.fr/tram_strasbou ... ourg.shtml
celkem pěkně tvarovaná tramvaj tam je hned v úvodu)

Martin.KT8D5

Příspěvek od Martin.KT8D5 » 16.4.2005 0:41

Tom píše:Hlavně současné všechny vysokopodlažní tramvaje musí zmizet... je to ostuda na kolejích a já se těm lidem nedivím... mají úplně stejné argumenty jako ti v Jeremenkově ulici... prostě současná tramvaj je neosluvuje... a není se čemu divit. Tramvaj musí umět obstát v konkurenci autobusů, metra... (ale u těchto částí města hlavně u těch autobusů... a zatím prostě neobstojí...)...

Je to tedy otázka času, až bude půlka vozového parku ńízkopodlažní a moderní tak pak všeobecná popularita tramvají se dostane aspoň na úroveň autobusů. V současné době úrověň nemá.
Nesmyslnost výroku, že všecny vozy musí být nízkopodlažní, to je jen současný trend... Ano je potřeba NP, ale ne všechny půl napůl by to bylo fajn kdyby na každé lince dejme tomu každý 3. spoj byl NP byl by to úspěch a čase každý 2. spoj, ale víc je zbytečnost.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 16.4.2005 0:39

Hlavně současné všechny vysokopodlažní tramvaje musí zmizet... je to ostuda na kolejích a já se těm lidem nedivím... mají úplně stejné argumenty jako ti v Jeremenkově ulici... prostě současná tramvaj je neosluvuje... a není se čemu divit. Tramvaj musí umět obstát v konkurenci autobusů, metra... (ale u těchto částí města hlavně u těch autobusů... a zatím prostě neobstojí...)...

Je to tedy otázka času, až bude půlka vozového parku ńízkopodlažní a moderní tak pak všeobecná popularita tramvají se dostane aspoň na úroveň autobusů. V současné době úrověň nemá.

Odpovědět