TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Tom » 11.10.2011 19:26

Martin Šubrt píše:...
V podstatě zachycený nynější normální stav. V ranní špičce, když uvíznou autobusy je to pak velmi zlé :) Přeplněná dvojka taky normální jev, blbý budoucí interval dvojky se snažím na ropidu reklamovat. Uvidíme co mi odpoví.

Na čzu sme dneska udělali pár vývěsek kde je naspáno co, proč a kam psát stížnosti. vyjmenovalo se tam tedy dopravní komise P6, odbor dopravy P6, ropid - ten také bohužel jen nečinně přihlíží ;), TSK ale vás sme dali až na konec. On někdo jiný za čzu snad už jedná co sem slyšel, tohle je tedy za studenty ;)
Nelíbilo se nám, že to schytává nejvíc DPP a právě řidiči 107/147.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Tom » 11.10.2011 19:08

ČZU nepřispívá na MHD, na to nejsou určené peníze. I kdyby měla, bylo by to stejně za státní peníze. Hodně studentů nejezdí autem i proto, že se nedá na Suchdole dobře parkovat, ještě v dobách kdy sem byl jen student sem parkoval všude možně po Suchdole, takže to znám, nyní mám jako zaměstanec parkovací kartičku a vejdu se tam :) Pokud studenty vyženou do aut a ono to k tomu směřuje, pak si Praha 6 užije ještě víc... Já abych P6 projel co nejrychleji jezdím Thákurovou, Gymnasijní a dále do Střešovic na Malovanku a všímám si jak rychle zhoustnul provoz i tady. Třeba taková Thákurova to je na 5x červenou, ale tam taky projedou max 3 auta a kolona někdy až k teologický f. Někdy když se daří dovedu být ze Suchdola na Malovance autem i za takových 12 minut... :) Autobusem klidně i 40 minut. Ještě do toho kolony v Myslbekově...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Martin Šubrt » 11.10.2011 19:04

Dnešní odpolední sonda. Za hodinu vjede do Kulaťáku v odpolední špičce cca 440 vozidel za hodinu. To by dle obvyklých variací odpovídalo, že v ulici už jezdí denně jen 4500 vozidel. Z původních 10 000. Zbytek logicky nemůže využít hromadnou dopravu, tj. se nám rozptýlil Teronskou, Studenstskou a Horoměřickou.

Jak píše Bobik, kdyby stála jen auta a MHD jezdila, čert to vem. Ale když stojí všechno, je tendence u lisí sedat do auta. V něm se sedí lépe. A ze Suchdola fakt do centra moc alternativ není. No a když má Praha 6 dávno potíže s auty, dneska si ten problém jen posiluje. Tomu opravdu nerozumím.

V 15:20 byla kolona po ulici Velflíkovu, v 15:35 už po sloupek zrušené busové Lotyšské, v 15:50 k severnímu nároží ulice Nikoly Tesly, v 16:20 před Zelenou, v 17:00 měla odpolední špičková kolona maximum kus za Zelenou cca na konci tram. zastávky. Zdržení busů se dle růstu kolony pohybovalo od 9 do 13 a půl minuty, a to na úseku dlouhém 400 - 600 metrů. 600 metrů za 13a půl minuty jednoho busu linky 147 byl rekord.

Podíl busů v dopravním proudu je cca 10%. V jednom okamžiku bylo v 600 metrů dlouhé koloně 6 busů linky 107. Pohyb kolony byl někdy rychlejší, někdy pomalejší. Příjezdy busů zcela nerovnoměrné. V jedné čtvrthodině vjelo do Kulaťáku 18 busů, v další jen 8 busů. I odpoledne zastávka 107 směr Suchdol často přetékala, byť do prvního busu se s obtížemi všichni většinou vešli.

Pokud v koloně byl podíl busů větší, odjížděla rychleji. Běžnou situací již je, že řidiči v koloně na požádání lidi pouští ven. Vzhledem k délce odpolední kolony by lidem pomohla obnova bus zastávky Lotyšská dc, protože z ní je to k metru pěšky o polovinu rychleji než busem.

Další běžnou situací je, že řidiči busů na okruhu zastaví, pokud vidí bus na vjezdu třeba i za dvěma vozidly. Tím na okruhu občas dochází k nebezpečným situacím, kdy auta stojí za busem, nebo ho vnitřním kruhem předjíždějí. Ale pomáhá to rychlejšímu vjezdu busů do kruháku a zkrácení kolony.

Odpoledne je intenzita chodců na přechodu u kruháku vyšší než ráno, také má výrazný vliv na zdržení vjezdu, ale v čase rovnoměrný.

Za ostrůvkem na vjezdu občas také řidiči najedou dva vedle sebe, jeden na dopravní stín. Pak někdy odjedou dva naráz.

Vzhledem k zdržení busů nad 10 minut se i odpoledne vyplatí přestupovat na tramvaj. Bohužel kombinace intervalů 8 a 12 minut nedělá dobrotu. Viděl jsem dvojku nacpanou po střechu. Jinak běžně osmičku na stupni 4. Škoda, že Ropid nehodil dvojku do 8 minut i odpoledne, lidem by to pomohlo.

Vlastně nevím, proč tam lezu a všechno si píšu, fotím a měřím, když řešení stejně přijme nějaký politik podle nějaké doktríny a mě to pak přikážou spáchat :-).

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Bobik » 11.10.2011 18:42

To je tak. Ze Suchdola a toho směru jezdí do Práglu za prací dost lidí, stejně tak i opačně vzděláníchtivá mládež. Kvalitní spojení nějakou veřejnou či městskou dopravou chybí, odstavný parkoviště s návazností na kvalitní spoj MHD chybí, kapacitní silnice schopná pojmout dopravu chybí (zvlášť kolem Kulaťáku). Jediné co zabraňuje naprostému kolapsu je, že valná většina studenstva nemá vlastní automobil.
Taky litujete že nemáte vlastní auto? A že nemůžete stát v kolonách? A co na to radnice Prahy 6? A Jan Tleskač?

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 391
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od piskvorrr » 11.10.2011 18:33

9001 píše:Radek : Pochybuji, že kvůli vyjmenovaným lidem je potřeba minimální interval :wink:

piskvorr: Ty se směješ, ale takhle se chová normální člověk. Vím, že to je dobytčák, tak hledám jinou variantu. Je to cca 3,5 km takže žádná tragédie...
Dyť jo - všimni si, že poté co jsem se dochichotal, navrhuju dvě další ne-busové varianty, které se s busy dokonce ani netlučou.
XSC píše:Problém vystupňovala místní radnice, tak je potřeba tlačit tam, ne vymýšlet, jak jí to ulehčit.
To je sice pravda, ale když byla stávka, taky jsem řešil, jak se dostanu do města teď - sezení doma a přemýšlení, jestli za to můžou spíš zlí odboráři, nebo zlý DPP, nebo kapitalistickobolševickozednářské spiknutí, by mi bylo ten daný den stejně platné, jako teď suchdolským.

Kromě toho, "DOPRAVNÍ KOLAPS PRAHY 6, TISÍCE STUDENTŮ MUSÍ CHODIT PĚŠKY, OMG WTF RCG!" je taky pěkný titulek, vhodný k tlačení na odpovědná místa, ne? To by se konečně dalo pojmout i jako pěkný [čti: mediálně viditelný] happening ("AGROPOCHOD ZA " ... za co vlastně? ... " SUCHDOL DOSTUPNĚJŠÍ"? :twisted: ) - co na to místní suchdolské křídlo?

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Absolut » 11.10.2011 18:32

Naše kancelář nefinancuje Veolii a to jezdím já a-293 a kolega a-165. Jsme rebelové?

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 293
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od vlakoň » 11.10.2011 18:25

9001 píše:Ted mě napadá jestli se podílí ČZU na provozu 107 a nebo jde všechno z pražské kapsy.
Mě tak napadlo, podílí se ČSOB na předimenzované M7 na Radlickou a nebo jde všechno z pražské kapsy? :roll:
Studenti si můžou dojet tram na Podbabu a udělat si pěší výlet. Stejně v zimě z velké částii busy na kopec nevyhrabou...
V zimě 2010/2011 se kvůli sněhu nejezdilo ze Sedlce nahoru cca 2x (výpadek na 2-3hod než to posypali). Jinak nebyl problém.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od XSC » 11.10.2011 18:06

9001 píše:... piskvorr: Ty se směješ, ale takhle se chová normální člověk. Vím, že to je dobytčák, tak hledám jinou variantu. Je to cca 3,5 km takže žádná tragédie...
S tímhle přístupem bych mohl celou MHD zrušit, lidi si nějak poradí :-) Problém vystupňovala místní radnice, tak je potřeba tlačit tam, ne vymýšlet, jak jí to ulehčit.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od 9001 » 11.10.2011 17:17

Radek : Pochybuji, že kvůli vyjmenovaným lidem je potřeba minimální interval :wink:

piskvorr: Ty se směješ, ale takhle se chová normální člověk. Vím, že to je dobytčák, tak hledám jinou variantu. Je to cca 3,5 km takže žádná tragédie...

p.s. Aspon většina studentů než dojdou na Podbabu vystřízliví :lol: :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Radek » 11.10.2011 16:49

... do Suchdola nejezdí zdaleka jen studenti, ale taky místní, zaměstnanci areálu Akademie věd a tak podobně.

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 391
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od piskvorrr » 11.10.2011 16:37

9001 píše:Ted mě napadá jestli se podílí ČZU na provozu 107 a nebo jde všechno z pražské kapsy.

Jinak další nápad. Studenti si můžou dojet tram na Podbabu a udělat si pěší výlet. Stejně v zimě z velké částii busy na kopec nevyhrabou...
"My teda jako víme, že jako máte ty tramvajenky, žejó, ale ňák to do Suchdola nejde pod půl hodiny a 10 os/m^2; víte co, kucí, děte radši pěšky." Čtyři kilometry, povětšinou do kopce? No, je to, pravda, slabá hodinka, ale kdo tohle studentům navrhne, bude rozzuřeným davem do autobusu infenestrován a vzápětí opět defenestrován :lol:

Ale vážně: v současné situaci se to pomalu začíná jevit jako schůdná varianta, jenom si nejsem jist, jestli chodník Podbaba-ústí Šáreckého potoka je s to pojmout takový dav (pak už to jde zadem přes Lysolaje, tam je houby provoz). Případně lze z Masny dojet na tramvajenku vlakem do zast. Praha-Suchdol a vyšlápnout kopec (necelé 2 km).

(byť vím, že je to ve zdejších končinách nenáviděné plemeno, ale v této situaci ... co případným cyklostudentům propagovat cyklostezku, případně ve spojení s přívozy P1 a P2? Jedna stezka je ze Stromovky až pod kopec (mimochodem, nekříží cestu busům), a v areálu ČZU jsou stojany)

Uživatelský avatar
-R-V-
Uživatel
Příspěvky: 18
Registrován: 04.11.2007 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od -R-V- » 11.10.2011 15:18

Je to tak + přejezdy:

Obrázek

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od 9001 » 11.10.2011 15:16

Ted mě napadá jestli se podílí ČZU na provozu 107 a nebo jde všechno z pražské kapsy.

Jinak další nápad. Studenti si můžou dojet tram na Podbabu a udělat si pěší výlet. Stejně v zimě z velké částii busy na kopec nevyhrabou...

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od OMH » 11.10.2011 14:53

Martin Šubrt píše: Na oběhu 107 bývalo nějakých 11 busů, teď je asi víc.
Dle citybus.cz je na lince 107 11 pořadí (z toho jeden šejdr). Linka 147 - 4 pořadí + 1 ranní šejdr

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Tom » 11.10.2011 14:33

Ty autobusy jezdí zhruba od 7 ráno nepravidelně po celý den až do večera, jízdní řád na téhle lince neexistuje. 147 je tímto postižená také. 359 asi jezdí podle JŘ.

Odpovědět