Dnešní odpolední sonda. Za hodinu vjede do Kulaťáku v odpolední špičce cca 440 vozidel za hodinu. To by dle obvyklých variací odpovídalo, že v ulici už jezdí denně jen 4500 vozidel. Z původních 10 000. Zbytek logicky nemůže využít hromadnou dopravu, tj. se nám rozptýlil Teronskou, Studenstskou a Horoměřickou.
Jak píše Bobik, kdyby stála jen auta a MHD jezdila, čert to vem. Ale když stojí všechno, je tendence u lisí sedat do auta. V něm se sedí lépe. A ze Suchdola fakt do centra moc alternativ není. No a když má Praha 6 dávno potíže s auty, dneska si ten problém jen posiluje. Tomu opravdu nerozumím.
V 15:20 byla kolona po ulici Velflíkovu, v 15:35 už po sloupek zrušené busové Lotyšské, v 15:50 k severnímu nároží ulice Nikoly Tesly, v 16:20 před Zelenou, v 17:00 měla odpolední špičková kolona maximum kus za Zelenou cca na konci tram. zastávky. Zdržení busů se dle růstu kolony pohybovalo od 9 do 13 a půl minuty, a to na úseku dlouhém 400 - 600 metrů. 600 metrů za 13a půl minuty jednoho busu linky 147 byl rekord.
Podíl busů v dopravním proudu je cca 10%. V jednom okamžiku bylo v 600 metrů dlouhé koloně 6 busů linky 107. Pohyb kolony byl někdy rychlejší, někdy pomalejší. Příjezdy busů zcela nerovnoměrné. V jedné čtvrthodině vjelo do Kulaťáku 18 busů, v další jen 8 busů. I odpoledne zastávka 107 směr Suchdol často přetékala, byť do prvního busu se s obtížemi všichni většinou vešli.
Pokud v koloně byl podíl busů větší, odjížděla rychleji. Běžnou situací již je, že řidiči v koloně na požádání lidi pouští ven. Vzhledem k délce odpolední kolony by lidem pomohla obnova bus zastávky Lotyšská dc, protože z ní je to k metru pěšky o polovinu rychleji než busem.
Další běžnou situací je, že řidiči busů na okruhu zastaví, pokud vidí bus na vjezdu třeba i za dvěma vozidly. Tím na okruhu občas dochází k nebezpečným situacím, kdy auta stojí za busem, nebo ho vnitřním kruhem předjíždějí. Ale pomáhá to rychlejšímu vjezdu busů do kruháku a zkrácení kolony.
Odpoledne je intenzita chodců na přechodu u kruháku vyšší než ráno, také má výrazný vliv na zdržení vjezdu, ale v čase rovnoměrný.
Za ostrůvkem na vjezdu občas také řidiči najedou dva vedle sebe, jeden na dopravní stín. Pak někdy odjedou dva naráz.
Vzhledem k zdržení busů nad 10 minut se i odpoledne vyplatí přestupovat na tramvaj. Bohužel kombinace intervalů 8 a 12 minut nedělá dobrotu. Viděl jsem dvojku nacpanou po střechu. Jinak běžně osmičku na stupni 4. Škoda, že Ropid nehodil dvojku do 8 minut i odpoledne, lidem by to pomohlo.
Vlastně nevím, proč tam lezu a všechno si píšu, fotím a měřím, když řešení stejně přijme nějaký politik podle nějaké doktríny a mě to pak přikážou spáchat
.