TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Martin Šubrt » 13.10.2011 13:25

gabuliatko píše:
Martin Šubrt píše:Za celou dobu se nestalo, že by se zcela vyprázdnil prostor mezi oběma přechody, tj. že by druhý přechod bránil vjet vozidlům do kruháku.
V tomto bodě se Martine neshodnem. Za mého působení se to stalo a navíc to vyplňují vozidla z Verdunské.
Shodneme se, že to vyplňují vozidla z Verdunské, případně busy z terminálu, ale na vjezdu jsem osobně vždy nějaké auto viděl. Samozřejmě mohl jsem mít kliku. Zaměřím se na to v dokumentaci videokamerou a v dalších šetřeních. Souhlasím, že ten přechod vliv má, který je snaha eliminovat nevýjezdem busů doleva a nevýjezdem aut z Verdunské. Přednost pouze chodcům bez nutné další přednosti (tedy pouštění) busů a aut z Verdunské, které při přecházejícm chodci začnou najíždět, by něměla zdržet tolik vozidel. navíc protože je přechod u kruháku teď bezpečnější, chodí po něm stále více lidí. Ještě nedávno to bylo 60%-40% pro vzdálenější, teď už je to půl na půl. Byť nárazově ještě i ten vzdálenější bývá i silnější. Máme několik sčítání, kde se čísla různí.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Martin Šubrt » 13.10.2011 13:20

MOp píše:
Martin Šubrt píše: Tj. že by suchdolské busy jezdily na kruhák, kolem 119 a Šolínovou, zatímco strahovské na kruhák, do terminálu a zpět na Strahov. Výjezd z bus terminálu by pak byl jen doprava, výjezd z Verdunské též jen doprava. To vše je připraveno jako náměty i v případě, že by zůstal jednopruhový vjezd do Kulaťáku.
Tohle reseni je dle meho pohledu zcela neuvazene a Suchdolští ti za nej velice podekuji.. Naopak preneses problem s vyjezdem kloubusu do křizovatky Solínova x Jugo dale od kruhaku. Navic strahovske busy jezdi do Solinky prave kvuli tomu, ze se vesmes jedna o studenty, ktere to navazi do skoly z koleji. Takto bys nastval i je.
Jenže strahovské busy kvůli svému současnému vyjíždění dnes na cestě do Kafkovy naberou i 7 minut zpoždění, tj. se skoro vyplatí od kolejí jít na bus do Kafkovy. Tenhle problém tu byl dokonce dříve než ten, co se řeší dnes. Výjezd busů z Šolínovy doleva ovšem není přes přechod pro chodce. Na tom dnešním výjezdu 107 jsou velmi časté nehody s chodcem v té části přechodu, do níž bus odbočuje. Navíc u Šolínovy zavžuju, že by se k parkovištím jezdilo jen z Evropské, čímž by se ten přejezd TT taky zklidnil. Dále to doplňuje možnost z Verdunské jet doleva na Čs, armády, aby ubylo otáčení po trase Verdunská, Jugo. part. a zpět ke kruháku u Šolínovy. Dále pro Suchdolské busy čekající v koloně bude první výstupní v zastávkách 340, 350, aby si lidé došli. Ušetří i dvě minutky času. Otázku změny polohy zastávek o 200 m tam či zěp vnímám, ale od Strahova je výstupní i nástupní naprosto v pohodě dostupná přes park a když pojedu na Suchdol, jdu směrem k Suchdolu. Rozhodně lepší, než jít někam na tramvaj, ne? Každé řešeí je kompromisem, který nebude ideální, ale musí řešit nějaké objektivní problémy.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od gabuliatko » 13.10.2011 13:09

Martin Šubrt píše:Za celou dobu se nestalo, že by se zcela vyprázdnil prostor mezi oběma přechody, tj. že by druhý přechod bránil vjet vozidlům do kruháku.
V tomto bodě se Martine neshodnem. Za mého působení se to stalo a navíc to vyplňují vozidla z Verdunské.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od MOp » 13.10.2011 12:41

Martin Šubrt píše: Tj. že by suchdolské busy jezdily na kruhák, kolem 119 a Šolínovou, zatímco strahovské na kruhák, do terminálu a zpět na Strahov. Výjezd z bus terminálu by pak byl jen doprava, výjezd z Verdunské též jen doprava. To vše je připraveno jako náměty i v případě, že by zůstal jednopruhový vjezd do Kulaťáku.
Tohle reseni je dle meho pohledu zcela neuvazene a Suchdolští ti za nej velice podekuji.. Naopak preneses problem s vyjezdem kloubusu do křizovatky Solínova x Jugo dale od kruhaku. Navic strahovske busy jezdi do Solinky prave kvuli tomu, ze se vesmes jedna o studenty, ktere to navazi do skoly z koleji. Takto bys nastval i je.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Martin Šubrt » 13.10.2011 12:13

gabuliatko píše:
Martin Šubrt píše:... tak v Jugoslávských partyzánech je "saturovaný" tok dneska na 440 vozidlech za hodinu. To je cca číslo, které má šanci do Kulaťáku najet. V minulosti tuto šanci za hodinu mělo 900-1000 vozidel.
Nechci Tvoje čísla zpochybňovat, ale ze včerejšího pozorování mám pocit, že přechod těsně u náměstí nezdržuje. Zdržuje přechod u nástupní BUS zastávky, hlavně proto, že když jsou auta pouze v jednom pruhu tak mají chodci větší odvahu tam vlézt.
Jak jsem již psal, přechod je dle mne velmi nebezpečný a určitě přijde čas, kdy řidiči začnou ten jeden pruh a přechod ignorovat a bude ještě nebezpečnější. A tento problém zkrácení busů na Podbabu nevyřeší.
A stále připomínám, nezapomeňte na 143 a spol. ze Šolínovy.
První přechod je součástí problému. I v jeho profilu se donedávna jezdilo dvěma pruhy. Pro to, co píšeš, nabízíme řadu řešení, která směřují k tomu, že přejezd TT v tomto místě u druhého přechodu vůbec nebude. Dnes skutečně situaci objektivně zhoršuje nejen tento druhý přechod, ale i odbočení vlevo přes koleje z Verdunské a odbočení vlevo přes koleje busů 107 apod. pro to všechno už jsou předloženy návrhy, které zahrnují i 143 apod. ze Šolínovy. Tj. že by suchdolské busy jezdily na kruhák, kolem 119 a Šolínovou, zatímco strahovské na kruhák, do terminálu a zpět na Strahov. Výjezd z bus terminálu by pak byl jen doprava, výjezd z Verdunské též jen doprava. To vše je připraveno jako náměty i v případě, že by zůstal jednopruhový vjezd do Kulaťáku. Jen bych dodal, že 440 vozidel vjede tím jedním pruhem za hodinu. Za celou dobu se nestalo, že by se zcela vyprázdnil prostor mezi oběma přechody, tj. že by druhý přechod bránil vjet vozidlům do kruháku. Výdy tam nějaká vozidla byla. Předevčírem kolem 15:30-16:00 hodiny chodilo dokonce více lidí na tom přechodu blíže kruháku. I proto, že je bezpečnější. A pokud před tímhle přechodem vždy stojí auto, dají se zdržení měřit poměrně objektivně. Druhý přechod a přejezd samozřejmě přispívají k tomu, že čekání je delší, bo tam furt někdo jde a něco vjíždí, ale kapacitu vjezdu na Kulaťák jejich řešení nezvedne. Nebo naprosto minimálně, řekněme na 500 vozidel/hod.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od gabuliatko » 13.10.2011 11:59

Martin Šubrt píše:... tak v Jugoslávských partyzánech je "saturovaný" tok dneska na 440 vozidlech za hodinu. To je cca číslo, které má šanci do Kulaťáku najet. V minulosti tuto šanci za hodinu mělo 900-1000 vozidel.
Nechci Tvoje čísla zpochybňovat, ale ze včerejšího pozorování mám pocit, že přechod těsně u náměstí nezdržuje. Zdržuje přechod u nástupní BUS zastávky, hlavně proto, že když jsou auta pouze v jednom pruhu tak mají chodci větší odvahu tam vlézt.
Jak jsem již psal, přechod je dle mne velmi nebezpečný a určitě přijde čas, kdy řidiči začnou ten jeden pruh a přechod ignorovat a bude ještě nebezpečnější. A tento problém zkrácení busů na Podbabu nevyřeší.
A stále připomínám, nezapomeňte na 143 a spol. ze Šolínovy.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Martin Šubrt » 13.10.2011 11:27

9001 píše:
OMH píše:Někteří zapomínáte, že ty kolony na Jugopako byly už v minulém stavu (ano, teď je delší). Tedy dva pruhy na vjezdu urychlí vjezd na Vítězné nám., ale nikoliv by tím nezmizely kolony a tím i přesun vozidel do okolních ulic.
=D> =D>
Je tu reálný odhad o kolik se zvětšilo zdržení? Protože 107 byl dobytčák i před upravami Vítězného náměstí.
Kolony jsou délkově skoro stejné, časově trvají ale 2x až 2,5x déle. A to i v situaci, kdy v ulici jezdí místo původních 10 000 aut dc denně jen 6500 aut denně. To jsem si potvrdil dalším sčítáním.

Neexistuje reálný odhad. Existuje přímo přesné měření. Busy se zdržují ráno v průměru o 4-6 minut více, odpoledne o 6-9 minut více. Oproti minulosti to odpovídá zdržení 2 - 2,5x delšímu. Maxima se posunula z 19 minut až k 28 minutám. Opakuji, že při intenzitách na stejném profilu nižších o více než 1/3. Tj. intenzity provozu vozidel v Jugoslávských partyzánech jsou na "technologickém" minimu. Když si vezmeme, že saturovaný tok při výpočtech SSZ se pohybuje v jednom pruhu od 1600 i do 2000 vozidel za hodinu, tak v Jugoslávských partyzánech je "saturovaný" tok dneska na 440 vozidlech za hodinu. To je cca číslo, které má šanci do Kulaťáku najet. V minulosti tuto šanci za hodinu mělo 900-1000 vozidel. Samozžejmě nebylo to ideální, ale zdržení okolo 5 minut nejsou tak hrozná v Pražské realitě. Teď se pohybují mezi 10 a 15 minutami s rychlostí pohybu busů i vozidel někde na úrovni 1,5 km/h.

Těch 3500 vozidel je všude okolo. Do MHD rozhodně nepřešli, když ta je tragická. V Terronské už dnes jsou okamžiky, kdy tam projíždí 400% původního stavu (ale není to celodenní stav, záleží na koloně). S jejím otevřením se z toho může stát stav trvalý. Ve Studenstké projíždí v některých okamžicích až 700% nedávného stavu a začínají se tvořit nárazové kolony.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Tom » 13.10.2011 9:03

Dneska sem zahlédl 147 co měla rozbité zadní i prostřední dveře #-o
Chodilo se jen předními i na takové zast. zemědělské univerzitě. :roll:

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Tom » 13.10.2011 8:57

=D>
A což takhle udělat ten vjezd na Vítězné nám. jen pro autobusy 8-[

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od 9001 » 13.10.2011 8:03

OMH píše:Někteří zapomínáte, že ty kolony na Jugopako byly už v minulém stavu (ano, teď je delší). Tedy dva pruhy na vjezdu urychlí vjezd na Vítězné nám., ale nikoliv by tím nezmizely kolony a tím i přesun vozidel do okolních ulic.
=D> =D>

Je tu reálný odhad o kolik se zvětšilo zdržení? Protože 107 byl dobytčák i před upravami Vítězného náměstí.

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 391
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od piskvorrr » 13.10.2011 8:02

OMH píše:Někteří zapomínáte, že ty kolony na Jugopako byly už v minulém stavu (ano, teď je delší).
Pokud jsem si všiml, tak místní diskuse řeší alespoň návrat na předchozí stav, nikoli úplnou eliminaci kolon a dosažení světového míru. (-X
Snad se mýlím, ale napsat "teď je delší" mi zní trochu jako snaha o bagatelizování situace - "vždyť se zas nic tak hroznýho neděje, ne?" Dopravní situace se zhoršila, a to dramaticky; tudíž i návrat ke špatnému stavu může být zlepšení, pokud se vracíme ještě z horšího stavu.

(pokud bych byl paranoidní, bylo by lze vidět branné cvičení "vidíte, obyvatelstvo P6, o kolik by ještě mohlo být hůř? A vy jste si předtím stěžovali na zasekané Dejvice!")
Naposledy upravil(a) piskvorrr dne 13.10.2011 8:06, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od OMH » 13.10.2011 7:43

Někteří zapomínáte, že ty kolony na Jugopako byly už v minulém stavu (ano, teď je delší). Tedy dva pruhy na vjezdu urychlí vjezd na Vítězné nám., ale nikoliv by tím nezmizely kolony a tím i přesun vozidel do okolních ulic.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od MOp » 12.10.2011 23:17

gabuliatko píše:Jsem docela zvědav co s tím P6 udělá, protože se jedná o poměrně značný a ještě k tomu nárazový dav, který bude všude překážet.
Vybere si nejhorší možné řešení z hrozných, místo aby nechala za pár kaček odfrézovat vyčkávací ostrůvek ve směru dc.

Encore
Uživatel
Příspěvky: 132
Registrován: 16.2.2007 10:52

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Encore » 12.10.2011 23:12

Až se Terronská otevře celá, auta z Verdunský by měly z větší části zmizet, neb křižovatka Verdunská a Národní obrany má celkem nepříjemné vyvýšení (schody). Potom auta, co budou chtít do centra, budou snad moct odbočit do Československý armády směrem k ambasádám a ti, co se chtěli vyhnout Jug. partyzánů, se vrátí na kulaťák. Otázka, jak bude potom vypadat provoz v Terronský. Ještě štěstí, že už aspoň dali pryč ty žulový kostky...

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od jara » 12.10.2011 22:29

gabuliatko píše:- díku prostojům aut od severu před výše zmiňovaným přechodem se na ul. Partyzánů cpou auta co vyjíždějí z Verdunské (kde se tam berou netuším), takže by pomohlo z Verdunské (respektive z jejího pokračování což je jakoby objezd kulaťáku) přikázaný směr vpravo
TY auta se tam berou prosím objíždkou Teronnské ulice, která je ve své horní části uzavřená a probíhají tam nějaké super akce jako třeba uprava vjezdu na hlavní ulici apod.

Odpovědět