TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol
Napadla mě ještě jedna, nijak drahá a téměř okamžitě použitelná varianta - funkční a plně preferovaná MHD. A tím nemyslím jenom čočky co padaj do jízdy, ale výrazná redukce křižovatek, přejezdů přes koleje, oddělených a hlídaných bus pruhů a tak. Jestli to chápu správně, tak problémy tam dělá hlavně místní doprava, ne tranzit. A lidi logicky sedaj do auta, bo trávit kolonu v autě je pohodlnější než v narvaný tramvaji nebo busu. A taky je pro ně lepší si v tom autě chvíli počkat a dojet "od dveří ke dveřím" než 5x přestupovat a čekat na spoj. Myslím že lidi by tou MHD i jeli, kdyby fungovala. A pokud fungovat bude + díky preferenčním opatřením se ztíží provoz IAD, dost lidí ji používat i bude.
Jenže to je politicky neprůchodný.
Jenže to je politicky neprůchodný.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol
Karosák: TT na Suchdol by možná byla ještě horší než metro do Motola. Nenapadá mě jiná TT, která by byla využívána takto nárazově. Osobně bych radši viděl TT přes Bohdalec, na Jižním městě atd. Suchdol připadá v úvahu jenom ve spojení s Bohnicema, ale to budeme všichni pod zemí, než k tomuhle dojde...
MŠ: Nechápu proč řvou na Jugo partyzánech. Co jsem tak pochopil, tak kolona tam byla i před tím.
Kauflandu bych se nebál. Tam není narváno ani na Spojovací, kde široko daleko nic není
MŠ: Nechápu proč řvou na Jugo partyzánech. Co jsem tak pochopil, tak kolona tam byla i před tím.
Kauflandu bych se nebál. Tam není narváno ani na Spojovací, kde široko daleko nic není
Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol
Jistěže si to dovedu představit. I když z urbanistického hlediska je to neuvěřitelná prasárna, můžeš popřít, že by to vyřešilo situaci, která na Kulaťáku panuje?Martin Šubrt píše:Dovedeš si představit, jak by ta estakáda při pohledu z kteréhokoli konce nám. vypadala? Někde ve výšce minimálně 4 metrů... A ty nájezdové rampy... Úroveň -1 už zase velmi koliduje s metrem v prostoru, kde z tohoto důvodu několikrát umřel i prodloužený podchod třeba do Dejvické ulice...
To, že úroveň -1 má své velké problémy si uvědomuju, proto jsem nakreslil právě tu estakádu. Ale to, že by tam kolidovalo metro se mi zdá dost divné, neb nad metrem je právě ještě vestibul v úrovni -1 a tím pádem vede metro až v úrovni -2.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol
Marek B.: Ty sis v poslední době oblíbil brutality dost silného zrna . Dovedeš si představit, jak by ta estakáda při pohledu z kteréhokoli konce nám. vypadala? Někde ve výšce minimálně 4 metrů... A ty nájezdové rampy... Úroveň -1 už zase velmi koliduje s metrem v prostoru, kde z tohoto důvodu několikrát umřel i prodloužený podchod třeba do Dejvické ulice...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol
9001: 1) Kde se berou ta auta? No, Suchdol je zrovna spolehlivě lokalitou, odkud velmi výrazný podíl cest zajišťuje MHD. Auta nijak nepřibyla, spíše drobně ubyla a hlavně se přelila. Jugoslávští partyzáni bez úprav jsou komunikací s nijak velkým zatížením individuální dopravou. Ovšem stačilo málo a je z nich parkoviště.
2) Skučí už hodně občanů Prahy 6. Okolí Terronské, mateřské školy, skučí sdružení "Praha 6 ztrácí tvář", objevují se obavy, co bude, až se otevře Kaufland, neklidné jsou vysoké školy, které mají pod okny stále více aut i u Kulaťáku, DP, Ropid a řidiči jsou na prášky, obyvatelé Jugoslávských partyzánu si začínají stěžovat na trvalou čmoudící kolonu, znervózněly obce vázané na třístovky na Dejvickou, Horoměřická se též zhoršila.
3) Ano, zhoršuje se, pokud by situace pokračovala např. stažením busů na Podbabu a neřešením vjezdu na kruhák, asi by i busy od Horoměřic musely někde končit... Na Podbabě?
Na situaci nevydělává absolutně nikdo. Bezpečnost přechodu u kruháku je sice větší, ale tam nehody s chodci nebyly (4 roky) a na přechodu dál od kruháku, kde byly, tam situace nebezpečná zůstala. Mimochodem. Pokud v normě máme, že nesmí být neřízený přechod dlouhý více než těch 7 metrů, proč ten druhý přechod od Kulaťáku dál může být jako neřízený dlouhý nějakých 15 metrů? Podotýkám, že neřízený přechod přes dva řadící pruhy před křižovatkou i na novostavbě být může, takže u Kulaťáku řešíme jen rozpor o maximální délce přechodu. Pokud Praha 6 tvrdí, že úprava na vjezdu byla vynucena normou, pak ovšem norma jaksi záhadně "nevynutila" úpravu toho přechodu druhého. Že byl dc stažen pás také na jednopruh s normovým problémem nesouvisí.
2) Skučí už hodně občanů Prahy 6. Okolí Terronské, mateřské školy, skučí sdružení "Praha 6 ztrácí tvář", objevují se obavy, co bude, až se otevře Kaufland, neklidné jsou vysoké školy, které mají pod okny stále více aut i u Kulaťáku, DP, Ropid a řidiči jsou na prášky, obyvatelé Jugoslávských partyzánu si začínají stěžovat na trvalou čmoudící kolonu, znervózněly obce vázané na třístovky na Dejvickou, Horoměřická se též zhoršila.
3) Ano, zhoršuje se, pokud by situace pokračovala např. stažením busů na Podbabu a neřešením vjezdu na kruhák, asi by i busy od Horoměřic musely někde končit... Na Podbabě?
Na situaci nevydělává absolutně nikdo. Bezpečnost přechodu u kruháku je sice větší, ale tam nehody s chodci nebyly (4 roky) a na přechodu dál od kruháku, kde byly, tam situace nebezpečná zůstala. Mimochodem. Pokud v normě máme, že nesmí být neřízený přechod dlouhý více než těch 7 metrů, proč ten druhý přechod od Kulaťáku dál může být jako neřízený dlouhý nějakých 15 metrů? Podotýkám, že neřízený přechod přes dva řadící pruhy před křižovatkou i na novostavbě být může, takže u Kulaťáku řešíme jen rozpor o maximální délce přechodu. Pokud Praha 6 tvrdí, že úprava na vjezdu byla vynucena normou, pak ovšem norma jaksi záhadně "nevynutila" úpravu toho přechodu druhého. Že byl dc stažen pás také na jednopruh s normovým problémem nesouvisí.
Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol
Taky trochu zasáhnu do diskuse lehce jiným řešením současných problémů.
Já jsem se nespokojil s navrácením k předchozímu stavu a tak mě napadlo trochu jiné řešení, které by vyřešilo všechny problémy, i když by bylo trochu dražší.
Napadlo mě hlavní směr Suchdol (JugP.) - Prašný most, u kterého se do budoucna vždy dá očekávat přes Kulaťák nejvyšší zatížení a kterému nepomůže obchvat Kulaťáku, tedy převést tento směr přes Kulaťák mimoúrovňově tak, aby auta nekolidovala ani s MHD, ani z důležitými přechody pro chodce v okolí Kulaťáku.
Ten záměr předpokládá, že již stojí Obchvat Kulaťáku, tedy Evropská má uspořádání 1x1 jízdní pruh. Přiložený plánek to myslím ukazuje dobře:
Žlutě je estakáda v uspořádání 1x1 pruh, která začíná nájezdovými rampami mezi Šolínovou a Vítězným n. a dále vede přes celé náměstí nad tramvajovou tratí a mimoúrovňově tak kříží všechny trasy chodců i tramvají a busů. pokračuje do Svatovítské, kde jsem neřešil, kde přesně by se měla napojit zpět na uliční síť, ale může vést klidně až na křižovatku Svatovítská x Obchvat Kulaťáku. Pilíře estakády by se nacházely po obou stranách tělesa TT a zároveň by tak sloužily jako úchyty pro trolejové vedení. Červeně je stávající tramvaj, s jejíž niveletou by se nijak nehýbalo a do ní se nezasahovalo, a modře uspořádání vozovek a jízdních pruhů.
Variantně, pokud se vám to řešení zdá brutální , si můžete místo estakády představit tunel v té samé trase, ale bylo by daleko dražší ho postavit.
Díky tomuto řešení by se odstranily z Kulaťáku oba nejvytíženější směry a mohly by být v pohoděbezpečné jednopruhové nájezdy do kruháku a přechody i na Evropské. Kruhák by nově sloužil pouze distribuci místní frekvence a kapacitně tak nově zcela vyhovoval.
PS: Kdyžtak to neberte moc vážně, každopádně z DOPRAVNÍHO hlediska je to vzorové řešení.
Já jsem se nespokojil s navrácením k předchozímu stavu a tak mě napadlo trochu jiné řešení, které by vyřešilo všechny problémy, i když by bylo trochu dražší.
Napadlo mě hlavní směr Suchdol (JugP.) - Prašný most, u kterého se do budoucna vždy dá očekávat přes Kulaťák nejvyšší zatížení a kterému nepomůže obchvat Kulaťáku, tedy převést tento směr přes Kulaťák mimoúrovňově tak, aby auta nekolidovala ani s MHD, ani z důležitými přechody pro chodce v okolí Kulaťáku.
Ten záměr předpokládá, že již stojí Obchvat Kulaťáku, tedy Evropská má uspořádání 1x1 jízdní pruh. Přiložený plánek to myslím ukazuje dobře:
Žlutě je estakáda v uspořádání 1x1 pruh, která začíná nájezdovými rampami mezi Šolínovou a Vítězným n. a dále vede přes celé náměstí nad tramvajovou tratí a mimoúrovňově tak kříží všechny trasy chodců i tramvají a busů. pokračuje do Svatovítské, kde jsem neřešil, kde přesně by se měla napojit zpět na uliční síť, ale může vést klidně až na křižovatku Svatovítská x Obchvat Kulaťáku. Pilíře estakády by se nacházely po obou stranách tělesa TT a zároveň by tak sloužily jako úchyty pro trolejové vedení. Červeně je stávající tramvaj, s jejíž niveletou by se nijak nehýbalo a do ní se nezasahovalo, a modře uspořádání vozovek a jízdních pruhů.
Variantně, pokud se vám to řešení zdá brutální , si můžete místo estakády představit tunel v té samé trase, ale bylo by daleko dražší ho postavit.
Díky tomuto řešení by se odstranily z Kulaťáku oba nejvytíženější směry a mohly by být v pohoděbezpečné jednopruhové nájezdy do kruháku a přechody i na Evropské. Kruhák by nově sloužil pouze distribuci místní frekvence a kapacitně tak nově zcela vyhovoval.
PS: Kdyžtak to neberte moc vážně, každopádně z DOPRAVNÍHO hlediska je to vzorové řešení.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Marek B. dne 13.10.2011 22:18, celkem upraveno 1 x.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol
TT do Suchdola není nic jednoduchého ani levného, obávám se že na to Praha teď nemá.
TT na Letiště je dle mne blbost, bo naprosto nekonkurenceschopná jízdní doba.
Vlak na Kladno vyžaduje spolupráci místního hejtmana a pro něj to není nic čím by se zviditelnil.
Most Suchdol - Bohnice neřeší problém při počtu aut co projedou Jugoslávských partyzánů, ten počet co píše MŠ je fakt tragický.
Začíná se mi to jevit, že dojde na slova MŠ a s otevřením Blanky bude výrazně hůř, když nedokáží vyřešit problém 2 přechodů.
TT na Letiště je dle mne blbost, bo naprosto nekonkurenceschopná jízdní doba.
Vlak na Kladno vyžaduje spolupráci místního hejtmana a pro něj to není nic čím by se zviditelnil.
Most Suchdol - Bohnice neřeší problém při počtu aut co projedou Jugoslávských partyzánů, ten počet co píše MŠ je fakt tragický.
Začíná se mi to jevit, že dojde na slova MŠ a s otevřením Blanky bude výrazně hůř, když nedokáží vyřešit problém 2 přechodů.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol
Ta už má taky celkem dost. Před 4 roky jsem tamtudy dojížděl 316 z Velkých Přílep a už tehdy se stávalo ráno k první serpentině nad Jenerálkou-zdržení cca 10`, takže nepočítám, že by to dneska byl nějaký extra šlágr. Ale alternativa to nepochybně je Vydusit Suchdolské mi přijde trochu divoká karta, ale faktem je, tu již mnoho solidních řešení troskotá krom politických hříček na NIMBY syndromu. Mohla být trať do Kladna, či metro/TT na letiště, nebo TT do Suchdola a zatím máme ucpanou P6, Blanku s nejistým efektem a Tonda hrabe chalupoidu do Motola. PECKA Blil bych9001 píše: 3) Když se podíváme na mapu, tak vlastně existuje náhradní varianta a to je silnice 240 přes Horoměřice a pak Evropskou.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol
Asi budu jako slon v porcelánu, ale nestálo by začít z druhé strany?
1) Kde se vůbec ty auta berou? Kdo vlastně generuje ty auta? "Nahoře je již zmíněný Suchdol, Lysolaje a asi největší zdroj Roztoky nebo jiné?
2) Proč by měla P6 ustupovat v úpravě? Zatím jsme dospěli k tomu, že skučí hlavně studenti.
3) Když se podíváme na mapu, tak vlastně existuje náhradní varianta a to je silnice 240 přes Horoměřice a pak Evropskou.
Hlavně bych nechal Suchdolské vydusit. Když nechtějí okruh, tak at si v koloně postojí. Konečně by vzniknul důležitý most přes Vltavu a provoz na kulaták by se podstatně snížil.
1) Kde se vůbec ty auta berou? Kdo vlastně generuje ty auta? "Nahoře je již zmíněný Suchdol, Lysolaje a asi největší zdroj Roztoky nebo jiné?
2) Proč by měla P6 ustupovat v úpravě? Zatím jsme dospěli k tomu, že skučí hlavně studenti.
3) Když se podíváme na mapu, tak vlastně existuje náhradní varianta a to je silnice 240 přes Horoměřice a pak Evropskou.
Hlavně bych nechal Suchdolské vydusit. Když nechtějí okruh, tak at si v koloně postojí. Konečně by vzniknul důležitý most přes Vltavu a provoz na kulaták by se podstatně snížil.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol
Ja si zas pamatuji, ze 217 jezdila z terminalu, 143 ze Solinovy a 180 z Kafkovy. A v terminalu "nestrasily" Holubice a spol. (a absurdita 206)
Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol
Já si pamatuji dobu, kdy Strahovské busy z terminálu jezdily. Jeden z uváděných důvodů k odsunu do Šolínovy byl, že studenti přeplňují 217 a místní se pak do ní nevejdou.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol
Looki: No pochopitelně to ideální není. Nastiňuju jen další a další maožnosti, co se tam objevují.
gabuliatko: 340 a 350 jsem tedy na tom přejezdu otáčet se zpět též neviděl. Je možné, že to někdy nějaký řidič udělá, ale já to štěstí neměl. Viděl jsem tam už tak 10-15 průjezdů těchto linek a všechny jely poctivě na kruhák.
gabuliatko: 340 a 350 jsem tedy na tom přejezdu otáčet se zpět též neviděl. Je možné, že to někdy nějaký řidič udělá, ale já to štěstí neměl. Viděl jsem tam už tak 10-15 průjezdů těchto linek a všechny jely poctivě na kruhák.
Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol
Jako přímý zúčastněný tohoto problému, a zároveň často s berlemi se pohybující, musím s tímto návrhem nesouhlasit. Ono to z -M- Dejvický přes "park" není zrovna kousek, od výlezu z metra cca 240m. A aby lidi směřující na ČZU šli k ČVUTu a ČVUŤáci vystoupili o 200m dál od školy než doteď, to taky není zrovna konfortní řešení.Martin Šubrt píše:Tj. že by suchdolské busy jezdily na kruhák, kolem 119 a Šolínovou, zatímco strahovské na kruhák, do terminálu a zpět na Strahov. Výjezd z bus terminálu by pak byl jen doprava, výjezd z Verdunské též jen doprava. To vše je připraveno jako náměty i v případě, že by zůstal jednopruhový vjezd do Kulaťáku.
(i když je jasný, že to nebude asi žádný)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol
To souhlas, kdyby se pouštělo jen chodce tak na to dost řidičů prdí (viz přechod u kruháku). Ale když je tam najetej bus nebo auto, tak ... Korunu u tohodle přechodu tomu dávaj otáčející se busy do Roztok, ten má chodce i tramvaj v mrtvým úhlu.Martin Šubrt píše:Přednost pouze chodcům bez nutné další přednosti (tedy pouštění) busů a aut z Verdunské, které při přecházejícm chodci začnou najíždět, by něměla zdržet tolik vozidel. navíc protože je přechod u kruháku teď bezpečnější, chodí po něm stále více lidí. Ještě nedávno to bylo 60%-40% pro vzdálenější, teď už je to půl na půl. Byť nárazově ještě i ten vzdálenější bývá i silnější. Máme několik sčítání, kde se čísla různí.
Asi fakt počkat na tu Terronskou, zda se omezí auta z Verdunské (i když přikázaný směr bych tam dal hned).
Busy bych neprohazoval, krom toho by se tam 143 a spol. nevešly a odsun PIDu nikdo nepovolí. PID busy tam dost překážej, (rozuměj ve 316 a spol. smyčce) chtělo by to pro ně najít někde odstav. No a 350 a spol. překáží v Jug. partyzánů. Mohli by stát v opačném směru a místo nich být krátký BUS pruh.
Ale uvidíme, až tam 8 v podání KT8N sroluje otáčející se 350, tak se možná začne něco dít. Ne že bych to chtěl přivolávat ...
Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol
Je to jak kdy, kdybych ale určil podíl, tak největší zásek je na tom přechodu u výjezdu BUS, pak ale následuje další přechod a obvykle další problémy. Oba přechody jsou nešťastné. Ale největší problém je samosebou zúžení do jednoho. Ostatní se už nabaluje.
K řešení M.Š. prohození konečných mezi strahovskými a suchdolskými, mně to ani tolik nevadí. Hlavně když to bude fungovat. Furt bych se primárně zaměřil na to zúžení do dvou pruhů, přechod, nebo nějakou preferenci pro MHD v J. partyzánů - jeden pruh jen MHD
K řešení M.Š. prohození konečných mezi strahovskými a suchdolskými, mně to ani tolik nevadí. Hlavně když to bude fungovat. Furt bych se primárně zaměřil na to zúžení do dvou pruhů, přechod, nebo nějakou preferenci pro MHD v J. partyzánů - jeden pruh jen MHD