TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od gabuliatko » 14.10.2011 11:37

jara píše:osobne cekam co udela otevreni kauflandu na podbabe. Parkoviste tam je velke a neni tajemstvim, ze napriklad parkovistte na vypichu mnoho lidi vyuziva tez jako parkoviste p+r
Kaufland má připraven parkovací automaty a předpokládám že je v okamžiku kdy nebude kam zaparkovat zprovozní.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od OMH » 14.10.2011 11:31

7080 píše: Ony ty obce ani nestaví, staví developeři. Noví obyvatelé, ale nemají v obcích bydliště, tudíž nenesou obci peníze, ale jen ji vysávají svými potřebami jako čističkou odpadních vod, veřejným osvětlením, školkami atd.
A kdo ty stavby povoluje? Obce... a pokud jde o jejich pozemky, mají z nich peníze.
A pokud obec nemá peníze a je ztrátová, neumí se o sebe postarat, nezbývá, než zmenšit úředně počet obcí. Ono totiž nejvíc peněz stojí provoz úřadu a jejich organizací. Přitom by stačilo, kdyby měli své mikroregiony. V Praze taky nemáme samostatné obce Motol, Košíře, Smíchov, Malá Strana. Kam bychom pak v Praze přišli? :D Bohužel tu máme Nedvězí, Lysolaje, Slivenec aj., které by stály taky za sjednocení.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od P_V » 14.10.2011 11:00

Už ve dvacátých létech létech se s tím něco dělalo, a sice se naplánovaly a postavily široké sběrné komunikace jako třeba Jugopárty. Kdo se tam stěhoval nebo tam postavil dům, musel už od pohledu vědět, že tato komunikace je hlavní a rušná. Jenže teď se snažení předků ruší, komunikace se bez náhrady zaškrcují a zpomalují.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od 7080 » 14.10.2011 10:54

OMH píše:
Tom píše:K tomu odkud se také berou auta - Horoměřice, Statenice, Černý vůl, Velké přílepy, Holubice, Tursko, Únětice, Roztoky....
Téměř všude tam probíhá výstavba vilových čtvrtí....
Ano, to je hlavní problém. Obce sice staví, prodávají pozemky, ale na infrastruktuře se nepodílejí. Obecní záležitosti téměř neřeší (školy, školky, pracovní místa, "zábavu" pro občany, obchody) a tak to vše musí do Prahy. Podobný problém známe z jihu města, kde se ve velkém staví, stavělo - Jesenice a spol. A následné dopady na Vídeňskou ulici.
Ano, je dopravní problém na vjezdu do Prahy, ano, je to i na území P6. Ale nikdo neřeší původní příčiny. A to ani tak, aby se s tím v budoucnu dalo něco dělat. Zbezbečnění přechodu pro chodce na Vítězném nám. je jen příčina větší kolony, ale nikoliv hlavní viník celého problému.
Nepodílejí, protože nemají z čeho se podílet. Ony ty obce ani nestaví, staví developeři. Noví obyvatelé, ale nemají v obcích bydliště, tudíž nenesou obci peníze, ale jen ji vysávají svými potřebami jako čističkou odpadních vod, veřejným osvětlením, školkami atd.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od OMH » 14.10.2011 10:44

Tom píše:K tomu odkud se také berou auta - Horoměřice, Statenice, Černý vůl, Velké přílepy, Holubice, Tursko, Únětice, Roztoky....
Téměř všude tam probíhá výstavba vilových čtvrtí....
Ano, to je hlavní problém. Obce sice staví, prodávají pozemky, ale na infrastruktuře se nepodílejí. Obecní záležitosti téměř neřeší (školy, školky, pracovní místa, "zábavu" pro občany, obchody) a tak to vše musí do Prahy. Podobný problém známe z jihu města, kde se ve velkém staví, stavělo - Jesenice a spol. A následné dopady na Vídeňskou ulici.
Ano, je dopravní problém na vjezdu do Prahy, ano, je to i na území P6. Ale nikdo neřeší původní příčiny. A to ani tak, aby se s tím v budoucnu dalo něco dělat. Zbezbečnění přechodu pro chodce na Vítězném nám. je jen příčina větší kolony, ale nikoliv hlavní viník celého problému.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od jara » 14.10.2011 9:51

osobne cekam co udela otevreni kauflandu na podbabe. Parkoviste tam je velke a neni tajemstvim, ze napriklad parkovistte na vypichu mnoho lidi vyuziva tez jako parkoviste p+r

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Tom » 14.10.2011 9:45

K tomu odkud se také berou auta - Horoměřice, Statenice, Černý vůl, Velké přílepy, Holubice, Tursko, Únětice, Roztoky....
Téměř všude tam probíhá výstavba vilových čtvrtí a možnosti kudy jet jsou jen dvě. Horoměřickou občas jezdím, kolona aut ráno klidně až na Jenerálku. A to na křižovatce s tram musí řídit každý den dopravu policista, který dává hodně dlouhou zelenou ve směru od Horoměřic.

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 391
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od piskvorrr » 14.10.2011 9:28

9001 píše:Asi budu jako slon v porcelánu, ale nestálo by začít z druhé strany?
1) Kde se vůbec ty auta berou? Kdo vlastně generuje ty auta? "Nahoře je již zmíněný Suchdol, Lysolaje a asi největší zdroj Roztoky nebo jiné?
To je, myslím, klíč k celému problému; ale nemyslím, že to bude zpracované - o průzkumech intenzit jsme se tu bavili, ale zdroje a směry přepravní poptávky IAD se řeší dost blbě. (I když, ty kolony by byly ideální pro takové šetření - "dobrý den, můžu se v rámci řešení dopravního stavu zeptat, odkud jedete a kam?" + příp. počet osob ve vozidle)
9001 píše: Hlavně bych nechal Suchdolské vydusit. Když nechtějí okruh, tak at si v koloně postojí. Konečně by vzniknul důležitý most přes Vltavu a provoz na kulaták by se podstatně snížil.
Nevznikne tam naopak ještě větší provoz centrum <-> okruh, nemluvě o časovém horizontu takové stavby? Kromě toho, reagovat na dopravní problémy odvetnými opatřeními typu "zabili jste nám strejčka, tady máte přes držku" mi připadá vhodné leda pro masírování eg dopravních komisí na různých písečcích, ale těžko to pomůže řešit tu situaci :(

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Martin Šubrt » 14.10.2011 9:20

Bohužel teprve zažije...

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od OMH » 14.10.2011 8:30

XSC píše:Se stejnou logikou bych měl udělat někde překop na Letné, abych vydusil Prahu 6 :-)
Mě přijde, že někdo zapomíná na stavbu tunelu Blanka a Strahov II :) Praha 6 si všechno zažila a zažívá :(

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Martin Šubrt » 14.10.2011 7:43

V. Ložek píše:
Martin Šubrt píše: … Jen bych dodal, že 440 vozidel vjede tím jedním pruhem za hodinu. Za celou dobu se nestalo, že by se zcela vyprázdnil prostor mezi oběma přechody, tj. že by druhý přechod bránil vjet vozidlům do kruháku. Vždy tam nějaká vozidla byla. …
Dnes jsem mezi 17:15 - 17:30 napočítal na vjezdu 94 vozidel za 10 minut, tj. cca 550 vozidel za hodinu (rovnoměrně, tj. min. 9 vozidel každou minutu). Prostor mezi přechody se za tu dobu úplně vyprázdnil 2x.
Beru tedy za fakt, že k vyprazdňování dochází častěji, než náhodně. Z desetiminutovky bychom nemohli dělat závěry. Koukám, že v jedné desetiminutovce vytržené z hodiny jsem měl také 90 vozidel. Ale při ověřování jsme si zjišťovali buď hodinovky nebo sadu čtvrthodinovek. Vždycky čtvrthodina, kam je kolona, jak se zdržují busy, další čtvrthodina, kam je kolona, jak se zdržují busy a znova a znova a znova. To v celém období 14:45 - 17:15. Maximum kolony bylo v 17:00, v těch 17:15 začala "odjíždět". V tu chvíli mírně klesají intenzity na okruhu a ten den i mírně ubylo chodců. Takže vaše pozorování v tom období a počty potvrzuju. Jinak ale nesouhlasím s rovnoměrností. Tedy na výjezdu do kruháku ano, ale jinak odjezd kolony je výrazně nerovnoměrný. Jak se tu psalo, kvůli těm vjezdům a přechodům ještě řed rondelem. Někdy odjede i 50 - 100 metrů skoro najedno a jindy kolona vlastně stojí. Ale jak říkám, máme návrhy zlepšující situaci i na jednopruhu. Musíme mít varianty na každé přání.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Bobik » 14.10.2011 0:14

9001 Z:arrow: No právěže třeba tady, na Jugopako to nefunguje. Vyhnat parkující (udělat jim náhradní místa třeba z druhé strany domů, místo tam u Delvity je) místo toho zřídit bus pruh a zaústit ho z toho směru tak, aby nemusel najíždět na otočení přes Kulaťák (místo na to je). A vpodstatě ten pruh táhnout už od Suchdola a na exponovaných místech tvrdě vyžadovat dodržování (žádné taxi, funebráci, převozní sanitky). Busy by z/na Suchdol lítaly jak vzteklý a problém by nebyl. + zřídit na Suchdole někde na kraji parkoviště (třeba P+R) a smyčku busů. A klidně by se mohli zřídit špičkové rychlolinky Suchdol - metro.
Ono by toho šlo spoustu, jen by musela být ucelená koncepce.

V. Ložek
Uživatel
Příspěvky: 30
Registrován: 18.12.2006 22:17

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od V. Ložek » 13.10.2011 23:16

Martin Šubrt píše: … Jen bych dodal, že 440 vozidel vjede tím jedním pruhem za hodinu. Za celou dobu se nestalo, že by se zcela vyprázdnil prostor mezi oběma přechody, tj. že by druhý přechod bránil vjet vozidlům do kruháku. Vždy tam nějaká vozidla byla. …
Dnes jsem mezi 17:15 - 17:30 napočítal na vjezdu 94 vozidel za 10 minut, tj. cca 550 vozidel za hodinu (rovnoměrně, tj. min. 9 vozidel každou minutu). Prostor mezi přechody se za tu dobu úplně vyprázdnil 2x.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od XSC » 13.10.2011 23:06

9001 píše:2) Proč by měla P6 ustupovat v úpravě? Zatím jsme dospěli k tomu, že skučí hlavně studenti.
9001 píše:MŠ: Nechápu proč řvou na Jugo partyzánech. Co jsem tak pochopil, tak kolona tam byla i před tím.
Kolona na Jugo partyzánech byla i před tím, jenže o dost kratší a pohybovala se. To je podstatný rozdíl. P6 by v úpravě měla ustoupit hlavně proto, že ta úprava problémy způsobuje.
9001 píše:Hlavně bych nechal Suchdolské vydusit. Když nechtějí okruh, tak at si v koloně postojí. Konečně by vzniknul důležitý most přes Vltavu a provoz na kulaták by se podstatně snížil.
Se stejnou logikou bych měl udělat někde překop na Letné, abych vydusil Prahu 6 :-)
Navíc se spuštěním PO u Suchdola se provoz na Kulaťáku samozřejmě zvýší, nikoliv sníží. Suchdolští budou i nadále dojíždět do Prahy, takže pro ně zůstane primární cesta přes Dejvice. Po okruhu to k jiným částem Prahy budou mít dost daleko, zato přes Dejvice na MO je to nejkratší spojka. Ale kromě Suchdolských se přes Jugo partyzánů začnou řešit vztahy P6-P8-P9. Protože V Holešovičkách je přeplněná už teď, bude výhodnější jet na sever Prahy z P6 přes Dejvice, Suchdol a PO.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od 9001 » 13.10.2011 23:04

Bobik: A řekni mi, kde má MHD v dnešní době problém? Metro jezdí na minuty pokud není skokan. I tramvaje jsou poměrně spolehlivé. Když se v rychlosti podívám na špunty tak mě napadá maximálně Újezd - Malostranská, jinde jsou to nepravidelně rozmístěné kolony dané situacií (Nehoda, objíždka atd.). Busy zase kus od kusu, ale rozmístěním BUS pruhů se hodně míst zlepšilo.

Chce to najít tu zlatou střední cestu. Což bohužel nikdo moc neumí...

Odpovědět