TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od 9001 » 16.10.2011 10:01

8750 píše:
9001 píše:Tak jsem se včera byl na Jugo part podívat osobně a bus pruh je neprůstřelný už jenom proto, že tam nově malonavý cykopruh a ten si podle mě nikdo nedovolí zrušit...
To bych viděl jako nejmenší problém - ten buspruh by klidně mohl být určen i pro cyklisty - ostatně jako na mnoha místech v Praze.
Největší problém je politická neprůchodnost - jako kompromis mě napadá mě náhradou zřídit parkovací místa někde v okolních ulicích - zelených ploch je tam dost. Na argument "berete nám zeleň" by šlo namítnout, že jiná zeleň vznikla v místě TT. Se vznikem parkovacích zón na P6 by pak možná šlo ta nově vzniklá parkovací místa zrušit, protože by odpadli ti, co využívají P6 jako P+R.
Zvýraznil jsem základní problémy, které budou řvouny zajímat. Ta omáčka okolo je jim jedno...
Jinak na TT si nemůžeš v létě lehnout jako v parku

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od 8750 » 16.10.2011 9:52

9001 píše:Tak jsem se včera byl na Jugo part podívat osobně a bus pruh je neprůstřelný už jenom proto, že tam nově malonavý cykopruh a ten si podle mě nikdo nedovolí zrušit...
To bych viděl jako nejmenší problém - ten buspruh by klidně mohl být určen i pro cyklisty - ostatně jako na mnoha místech v Praze.
Největší problém je politická neprůchodnost - jako kompromis mě napadá mě náhradou zřídit parkovací místa někde v okolních ulicích - zelených ploch je tam dost. Na argument "berete nám zeleň" by šlo namítnout, že jiná zeleň vznikla v místě TT. Se vznikem parkovacích zón na P6 by pak možná šlo ta nově vzniklá parkovací místa zrušit, protože by odpadli ti, co využívají P6 jako P+R.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Bobek » 16.10.2011 9:51

Kolik že to máme po Praze smíšených pruhů bus+cyklo+taxi?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od 9001 » 16.10.2011 9:37

Tak jsem se včera byl na Jugo part podívat osobně a bus pruh je neprůstřelný už jenom proto, že tam nově malonavý cykopruh a ten si podle mě nikdo nedovolí zrušit...

K tomu P+R. Přesně tohle psal Proxy po otevření Barrandova Spousta lidí, že řekla když byly busy, tak v autě to bylo pohodlnější, když jsou tram, tak proč budu jezdit autem. Ale obávám se, že by suchdolští byli i proti P+R...

Se trochu obávám, že jediným rozumným řešení je železnice. Silnice tam rozšířit nejdou a tramvaj je utopie. Jenom by to chtělo zastávku v Podbabě, rozumný S interval, jenom škoda že nejde projet přímo na Hradčanskou. To by bylo naprosto ideální...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Bobik » 16.10.2011 6:14

Sirka píše:
gabuliatko píše:Představa, že někdo bude parkovat v Suchdole (stejně tam moc není kde) a dál jezdit 107 na schodech ...
Ale pokud přijedeš do Prahy zvenku a zaparkuješ na Suchdole, tak pojedeš 107 do centra, zatímco na schody se tou dobou jezdí z centra...
Představa, že se na Suchdole vybuduje pořádná smyčka bus a kapacitní P+R a že tudíž nepojedeš na schodech ale na židli funkční, preferované a rychlé MHD co nebude stát v kolonách se mi docela líbí. A kde by taky bylo, jenže to by se pozemky nesměly rozprodávat developerům.
Představa je to hezká, poměrně levná a asi momentálně nejdostupnější, leč utopistická. :cry:

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Martin Šubrt » 15.10.2011 19:51

JirkaR: Někdy neodborníci z řad veřejnosti přinesou daleko více pozitivního nž odborníci či politici :-). Blanka je sice v tunelu, ale její bezprostřední vazby na okolní uliční síť jsou srovnatelné s komunikacemi navazujícími. Magistrála není jen povrchová stoka, ale její neštěstí jsou i vazby na okolí. U Blanky je to podobné. Ale ani odborníci se zatím na budoucím vývoji neshodnou.

Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
Příspěvky: 148
Registrován: 04.9.2010 17:27
Bydliště: Praha

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od JirkaR » 15.10.2011 19:19

Martin Šubrt píše:Blanka, vzhledem ke svému umístění, je z hlediska začlenění do města totéž jako SJM. Se všemi důsledky pro okolí.
Blanka je na rozdíl od SJM pod zemí a ne pod okny (pokud jde o tranzit), a měla by být teoreticky okruhem kolem centra (i když zrovna tady v těch Dejvicích je centru asi příliš blízko, to ano, možná z tradice dopravních směrů při neexistenci nějakého mostu na Podbabě či ještě dál?) Měl jsem ale na mysli charakterem povrchový, uliční prostor, který mi problémy na JugoP nějak připomněly, i když teď mi dochází že narozdíl od mnou uvažovaného úplného centra se zde nacházíme už vně jednoho okruhu. Ale to nic, já už svou utopii přednesl, a dál se dohadovat nebudu. Odborník nejsem.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Martin Šubrt » 15.10.2011 18:52

JirkaR píše:Ono totiž jiné možnosti jsou podle mého buď zkapacitnění silnic (a další SJM by asi fakt neprošla, dnes se taková opatření z minulosti naopak plíživě likvidují co jsem si všiml)...
Blanka, vzhledem ke svému umístění, je z hlediska začlenění do města totéž jako SJM. Se všemi důsledky pro okolí.

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Sirka » 15.10.2011 18:35

gabuliatko píše:Představa, že někdo bude parkovat v Suchdole (stejně tam moc není kde) a dál jezdit 107 na schodech ...
Ale pokud přijedeš do Prahy zvenku a zaparkuješ na Suchdole, tak pojedeš 107 do centra, zatímco na schody se tou dobou jezdí z centra...

Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
Příspěvky: 148
Registrován: 04.9.2010 17:27
Bydliště: Praha

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od JirkaR » 15.10.2011 10:37

9001 píše:JirkaR: Obávám se, že tvůj návrh je akorát tak na namaštění kapes jedné nejmenované firmy, které má svoje brány na dálnicích a rychlostních silnicích. Abych ti trochu ubral iluze. Služební cesty by firma stejně zaplatila. Jestli by do kanceláře jezdil nějaký ředitel, tak by na 1000% byly "pernamentky" něco jako pro parkovací zony.
Abychom si rozuměli - já si taky nemyslím, že by zrovna zpoplatňování vjezdu bylo nějak dobrým řešením (a má tyto nevýhody v každé podobě), ale protože se čas od času spekuluje o zpoplatnění centra fixní taxou (což by byl vysoký práh pro řadového občana a nulový vliv na firmy, ale zřejmě nás to nakonec nemine, v dnešní době, kdy je vše až v první řadě o penězích), pokusil jsem se vymyslet *jako alternativu k tomu* něco aspoň trochu příznivějšího. Třeba by se dalo přidat "od 15. vjezdu úplný zákaz" aby řidiči s těmi počty šetřili. A samozřejmě výjimky pouze pro MHD a IZS, striktně.

Ono totiž jiné možnosti jsou podle mého buď zkapacitnění silnic (a další SJM by asi fakt neprošla, dnes se taková opatření z minulosti naopak plíživě likvidují co jsem si všiml), nebo úplný zákaz vjezdu (pěší zóna), což by při nutné obsluze území vedlo zas jen k netransparentnímu kvantu výjimek a kšeftování s nimi, a zas by byl nakonec vyřazen především slušný občan který reálně vadí nejmíň. (Pokud by se zákaz aplikoval na tak velkém prostoru plošně a striktně, tak tam chcípne pes a život města se přesune jinam.)

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Brejšín » 15.10.2011 10:37

Palackého náměstí:
to je vina jen kréťanů co neumí udělat pořádně audit fungování SSZ a uvědomit si, že pokud v relaci Anděl - Karlvo náměstí jezdí 3 linky s jednotlivým intervalem 8 minut, velmi pravděpodobně se na SSZ sjedou z obou stran, a proto by nebylo od věci neudělovat volno jen z jedné strany, ale rovnou z obou pokud mám na vzdálenějším přihlašováku pozitivní detekci aby nemusela po 1 minutě prostoje projet i ta protisměrná tramka a tím úplně zbytečně blokovat křižovatku znovu v plné délce cyklu když předtím stačilo prodloužit o 5 vteřin. #-o

Úplně stejnej problém nové SSZ Brusnice.

Lidická je věcí policie, že nedokáže ochránit jednu skupinu občanů od následků úmysléného porušování zákona druhou skupinou občanů. Docela sranda by byla na to podat trestní oznámení. To samé nám. bří. Synků - Táborská a místní parkování.
Naposledy upravil(a) Brejšín dne 15.10.2011 10:42, celkem upraveno 1 x.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od gabuliatko » 15.10.2011 9:22

Štefánikova, Zenklova před Elsnicovo nám., Lidická do Anděla

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Martin Šubrt » 15.10.2011 8:59

9001 píše:Preference je na poměrně vysoké úrovni a až na zmíněnou Karmelitskou vlastně pražská tramvajová sít nemá bolavé místo, kde by se pravidelně vykyslo. Cestu bych ted hledal spíš v modernizaci svršku a vozového parku.
Bílá labuť - kdyoliv při plní magistrále. Jindřišská - dtto a odpolední špičky zejména v období na konci roku. Újezd od ND. Bělehradská. Nuselská. Zejména v předvánočním období Vinohradská dc a také Jugoslávská dc, pak křižovatka Palackého nám., což je dáno nastavením a počtem tramvají, co touží projet. Myslíkova zc. Nárazově Seifertova dc.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od pawel » 15.10.2011 0:37

9001: úprava netřeba žádná, jen to chce míň aut - prostřednictvím tvrdých diskriminačních opatření, bez nichž by dneska byla zácpa i v nerudovce, na příkopě nebo ve vodičkově. jinak v rámci reálných možností, tj. preference na světlech, přednost tramvaje na výjezdech ze samostatného tělesa a pokud možno fyzické oddělení kolejí od silnice. jsem rád, že se shodneme na karmelitské. je to jedna z velkých ostud prahy a pražské MHD a důvod dlouholeté paralýzy místních linek.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od 9001 » 15.10.2011 0:23

JirkaR: Obávám se, že tvůj návrh je akorát tak na namaštění kapes jedné nejmenované firmy, které má svoje brány na dálnicích a rychlostních silnicích. Abych ti trochu ubral iluze. Služební cesty by firma stejně zaplatila. Jestli by do kanceláře jezdil nějaký ředitel, tak by na 1000% byly "pernamentky" něco jako pro parkovací zony.

Škoda že nejde zjistit kolik aut jezdí třeba v Karmelitské soukromě a z vlastní vůle.

pawel: Jak by sis teda představoval třeba úpravu tvoji trasy? Mrsknout SSZ s preferencí na výjezd z Letohrádku, Chotkovy sady a Horní Klárov? Na Karmelitské se shodneme. Tam auta až na místní obsluhu prostě nepatří. Jak už jsem tu jednou psal. Preference je na poměrně vysoké úrovni a až na zmíněnou Karmelitskou vlastně pražská tramvajová sít nemá bolavé místo, kde by se pravidelně vykyslo. Cestu bych ted hledal spíš v modernizaci svršku a vozového parku.

Odpovědět