TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
Příspěvky: 148
Registrován: 04.9.2010 17:27
Bydliště: Praha

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od JirkaR » 15.10.2011 0:00

Když už to zde takto odbočilo - ono s tím přiškrcováním autodopravy je problém v jejím sociálním rozvrstvení. Zbytečně a často jezdí především ti, kdo na to mají (logicky), a pro ty ani případné zpoplatnění vjezdu či parkování není překážkou (pokud tedy není tak drastické, aby i opravdu nutné jízdy těch ostatních zcela zlikvidovalo), a prosté snížení kapacity postihne všechny bez ohledu na jejich ekologické chování či potřebnost (v krajním případě i MHD či IZS). Považoval bych za rozumný způsob redukce dopravy v centru (při existenci okruhu!) progresivní zpoplatnění vjezdu - kamery dnes v pohodě umí číst RZ/SPZ, takže třeba: První vjezd daného vozidla v měsíci zdarma, 2.-4. za symbolický poplatek, 5.-9. za poněkud dražší poplatek, 10. a další vjezd za *velmi vysoký* poplatek. Kdo se chová odpovědně, jede tam jen v nutném případě (a generuje jen nepatrnou zátěž), nebyl by omezen vůbec, zatímco každodenní zbytečné jízdy "do kanceláře" by se velmi prodražily. Bohužel by takové řešení asi nebylo politicky průchodné, protože by sáhlo na skutečné původce problému více než na ty politicky "postradatelné". Omlouvám se za OT.

Pokud by šlo o můj názor na JugoP, tak ten je laický a asi i naivní, ale představoval bych si BUS-pruh na TT. Já vím že se teď trávy nikdo nevzdá a předělání nikdo nezaplatí, ale logicky by tam ta doprava patřila, třebaže až na Suchdol ještě koleje nejsou. BUS a TRAM by se snad aspoň v rámci jedné firmy sdílení prostoru naučit mohly, město není nafukovací. A o kruháku v místě s takovouto intenzitou dopravy si (navzdory tradici v daném místě) taky myslím svoje, ale to je zbytečné řešit.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od pawel » 14.10.2011 22:38

pro auta bych ve vnitřní praze nestavil NIC. čím víc kapacity, tím víc aut, tohle prostě platí a neznám ve světě ani evropě motorizované město, které by problém s auty nemělo. okruh, hlavně ten vnější, musí stačit. u něj parkoviště P+R a kvalitní, spolehlivá, preferovaná a rychlá MHD směr město - ať už kolejová (metro nebo tram na S49, tedy žádné kodrcání po rozbitých tratích na BKV), nebo busová s preferenčními pruhy. autodopravu je nutno pokud možno přiškrtit tak, aby lidé přišli konečně na to, že tudy cesta nevede. každý den jezdím okolo 8.30-9.00 trasu břevnov-ND a je to k pláči. tramvaje by mohly fungovat perfektně, ale situace na pohořelci, u chotkových sadů, na klárově a zejména v karmelitské přidá často až 5 minut navíc oproti pravidelné JD. kdybychom byli o kousek dál na západ, tak je malá strana a centrum vůbec pro auta zneprůjezdněno - okruh neokruh. nejdřív ale musí lidé začít myslet jinak (tedy nemyslet jen na svoje líný zadnice) a změnu vyžadovat. současná vládnoucí garnitura vládne ve prospěch motoristů, protože ví, že většina voličů myslí jen na ony zadnice - ne už na životní prostředí a obecně kvalitu života. jejich ideální představa je bydlet někde kousek za městem ve vlastní pseudobarokní vile, jet autem do práce od domu k domu, pak naložit do auta kola a kolečkové brusle a jít se bavit do parku, případně na nákupy do supermegacentra, aby měli doma plný mrazák(y) žrasa. naštěstí se časy mění a s nimi i naše hodnoty, takže jsem opatrným optimistou. když to šlo ve východním německu, musí to jít i u nás.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Tom » 14.10.2011 14:06

gabuliatko píše: Ano, ale JugoPako má problém odpoledne.
po celý den... ráno to není jiné ;) Ona velká soda přišla o prázdninách kdy se kolona aut táhla od Podbaby klidně až k zemědělské univerzitě, pak buď to lidi vzdali, nebo přešli do "lepší" horoměřické.... přelejvá se to :)

Uživatelský avatar
Looki
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 02.12.2010 11:29
Bydliště: Praha 6

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Looki » 14.10.2011 14:04

gabuliatko píše:Ano, ale JugoPako má problém odpoledne.
takže zavést odpolední variantu 107 takhle? :shock:

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od gabuliatko » 14.10.2011 13:59

Looki píše:
9001 píše:3) Když se podíváme na mapu, tak vlastně existuje náhradní varianta a to je silnice 240 přes Horoměřice a pak Evropskou.
Ta už dneska nestíhá, hlavně na křižovatce s Evropskou! Ráno není vyjímlou 25min. zdržení, 15 je minimum.
Ano, ale JugoPako má problém odpoledne.

Uživatelský avatar
Looki
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 02.12.2010 11:29
Bydliště: Praha 6

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Looki » 14.10.2011 13:53

9001 píše:3) Když se podíváme na mapu, tak vlastně existuje náhradní varianta a to je silnice 240 přes Horoměřice a pak Evropskou.
Ta už dneska nestíhá, hlavně na křižovatce s Evropskou! Ráno není vyjímlou 25min. zdržení, 15 je minimum.

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 391
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od piskvorrr » 14.10.2011 13:36

OMH píše:Parkovacímu zónami se zlepší parkování občanům Prahy 6, což je zásadní problém v centrální část Dejvic, Bubenče, Břevnova, Hradčan, ...
Děkuji za ilustraci - zavedením parkovacích zón zmizí auta ne-občanů P6? Z pohledu P6 ano. Čárymáryfuk, problém vyřešen! Podobně je u existujícího projektu Praze 3 zcela putna, že se vozidla jen přelila do Nuslí a Vršovic: to už je za čárou, tedy to neexistuje. Takto vzniknuvší tranzit skrze P3 je naprostá záhada, neb se zjevuje z nicoty a opět do ní za hranicemi P3 mizí.

Mimochodem Jugo: není to největší pražský problém, ale je to největší skoková změna k horšímu, a bude hůř - kudy se bude jezdit k nejbližší dálnici, totiž k Prašnému mostu (např. místo PO u letiště)? Současný stav je jen taková ochutnávka.
Naposledy upravil(a) piskvorrr dne 14.10.2011 13:57, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Marek B. » 14.10.2011 13:31

piskvorrr píše:I ten problém je tímto způsobem neřešitelný - Prahu nespasí ani "všichni na kola", ani "víc dálnic a parkovišť", ani "víc tramvají a buspruhů"; dokud ji bude napájet lidmi (a tedy dopravou) rozšiřující se pás luxusních ubytoven okolo, lze očekávat jen postupné zhoršování stavu (a nedohlédám efektivní řešení).
Ono na druhou stranu - jestli je v Praze nejhorší současný dopravní problém právě Jug P., tak si ještě můžeme gratulovat. Byl jsem teď v Bratislavě a doprava tam je naprosto v zoufalém stavu. Širší centrum protíná několik trvale ucpaných s nadsázkou SJM, tramvaje se plouží rychlostí 5km/h, neexistuje preference hromadné dopravy, autobusy ze sídlišť jsou zdržovány v zácpách, kterých je podle mě víc, než ve dvojnásobné Praze. A tam si lidé tuplem říkají, že je lepší stát v koloně v IGK, než nacpaném busu. Jejich situaci jim fakt nezavidím.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od gabuliatko » 14.10.2011 13:27

OMH píše:Parkovacímu zónami se zlepší parkování občanům Prahy 6, což je zásadní problém v centrální část Dejvic, Bubenče, Břevnova, Hradčan, ...
Ano, ulice budou přes den prázdné a auta budou více tranzitovat do míst kde zóny nejsou a je tam dobrá dostupnost MHD. To znamená po zavedení A do Motola třeba Veleslavín. (pochybuji, že na místním sídlišti zavedou parkovací zónu).
Představa, že někdo bude parkovat v Suchdole (stejně tam moc není kde) a dál jezdit 107 na schodech ...

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od OMH » 14.10.2011 13:14

Parkovacímu zónami se zlepší parkování občanům Prahy 6, což je zásadní problém v centrální část Dejvic, Bubenče, Břevnova, Hradčan, ...

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od gabuliatko » 14.10.2011 12:58

Hlavně si P6 myslí, že když zavede parkovací zóny, že bude vyřešeno. Což je dle mne velký omyl.

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 391
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od piskvorrr » 14.10.2011 12:28

Tom píše:Obce můžou být třeba problém, ale to jaksi neřeší náš problém, i kdyby byla nějaká NADobce výstavba by stejně probíhala ;)
Současná partyzánština je symptom (byť je ho třeba řešit), ne samotný problém. Ono to IMHO souvisí s živelným dopravním (ne)plánováním v Praze a okolí - každá MČ a obec si slepí nějakou lokální úpravu, a čort vozmi cokoli, na co z místní radniční věže nejde dohlédnout ("hlavně že Franta ráno někudy odjede a večer přijede; jestli zůstane viset na P6 už není náš problém, ale problém P6"). O spolupráci Prahy se StČ krajem už nemluvím vůbec, tam jde o neskrývanou zákopovou válku, víceméně po stranických liniích.

I ten problém je tímto způsobem neřešitelný - Prahu nespasí ani "všichni na kola", ani "víc dálnic a parkovišť", ani "víc tramvají a buspruhů"; dokud ji bude napájet lidmi (a tedy dopravou) rozšiřující se pás luxusních ubytoven okolo, lze očekávat jen postupné zhoršování stavu (a nedohlédám efektivní řešení). Konečně i v tomto konkrétním případě bude jakékoli řešení přinejlepším návrat od ještě horšího stavu ke špatnému; Praha 6 není nafukovací.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Tom » 14.10.2011 12:26

Klidně mohlo být parkoviště P+R někde za Suchdolem v místě budoucí TRAM odtud Expres BUS na dejvickou :) Samozřejmě by zastavil ještě u ČZU... jo ale to by se muselo myslet nějak koncepčně :) I když, je zatravněná TRAM, tak stále jde omezit parkování ve prospěch BUS. Ale to raději P6 nechá čoudit hromadu aut v ulici.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Bobek » 14.10.2011 12:14

To jsme zase zpátky u buspruhu na kolejích...
Ohledně parkování nemá máslo na hlavě P6, ta chtěla, ovšem magistrát nepovolil. Ledy se ovšem hýbou a příští rok by snad něco mělo být.

A ještě si povzdechnu... jó, kdyby se místo Blanky stavěla Dana (byť by ji do dnešní doby bylo potřeba trochu přemalovat), tak tady tohle za dva roky nemusíme řešit.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Tom » 14.10.2011 12:05

Obce můžou být třeba problém, ale to jaksi neřeší náš problém, i kdyby byla nějaká NADobce výstavba by stejně probíhala ;) Obce i kdyby měli peníze, tak tipuju nepřispějí na provoz někde jinde. Ale tak to je součástí všelijakých politických debat. Co se týče situace tu, tak tady hrozí to, že více lidí přesedne do aut, protože cestování MHD nemá žádnou preferenci. Kdyby Praha 6 myslela tak, že co nejvíc lidí nažene do MHD, zařídí všude možně vyhrazené pruhy a preference. Něco si prostě děláte sami.
To raději ani nemluvím o špatném parkování v oblasti dejvic :) Oni totiž Dejvice jsou už delší dobu jedno velké parkoviště P+R.

Odpovědět