TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Tom » 09.11.2011 8:39

a kupříkladu dnes kolóna až k Zelené, takže to dlouho nevydrželo...

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od gabuliatko » 08.11.2011 20:07

Tom píše:Je to o něco lepší, ale ne o tolik... auta z verdunské stejně v křižovatce stále působí zmatky.
A přitom dát tam přikázaný směr vpravo by nic nestálo (tedy pokud by ho někdo dodržoval). Až na tom super přechodu kachna zdrtí důchodce, tak se něco stane.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Tom » 08.11.2011 14:57

Je to o něco lepší, ale ne o tolik... auta z verdunské stejně v křižovatce stále působí zmatky.
Lidi nyní stále vyhledávají objízdné trasy, já to sice jednou zkusil, šlo to, ale zavřená patočkova, mě tak i tak nutí jezdit přes Thákurovu a Střešovice... až bude otevřena, tak lidi zkusí jezdit přímým směrem. Zpočátku to bude fungovat, ale :) Nevydrží to dlouho. Nepěkné situace vznikají v podjezdu pod tratí v papírenské sem tam viděl kolonu až k Podbabské. Na druhé straně, blokují auta provoz třeba autobusu. Takže oblast se nyní srovná... zázrak čekat nejde.

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 391
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od piskvorrr » 08.11.2011 14:42

sestka.cz píše:http://www.sestka.cz/index.php?clanek=3 ... oslavskych
K částečné úlevě dojde též po otevření Terronské, která se nyní opravuje.
Podle http://www.praha6.cz/aktuality/ulice-te ... 11-04.html "byla slavnostně otevřena nově zrekonstruovaná ulice Terronská a náměstí Svobody." - co úleva, dostavila se? A v Terronské? A co Jan Tleskač?

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Tom » 08.11.2011 12:59

http://www.sestka.cz/index.php?clanek=3 ... oslavskych

"Praha 6 požaduje, aby magistrát zpracoval celý soubor opatření, která zlepší plynulost dopravy ve zmíněném úseku, a to při zachování stávající bezpečnosti pěšího provozu"
- tomu rozumějte tak, že trhněte si nohou, ostrůvek v přechodu zůstane :)

"Nesouhlasí ani s variantou, že by se vše vrátilo do původního stavu, což je ve výjimečných případech možné."
- Jistě pane místostarosto... od vás už ani nečekáme, že začnete přemýšlet... Kolony na silnicích, náš cíl :)

"Možným řešením je podle místostarosty například ukončení některých autobusů ze Suchdola již v nové tramvajové smyčce v Podbabě, čímž by se Kulaťáku výrazně odlehčilo."
- Opravuji jen auta v kolonách, náš cíl :)

A řešením vedoucí odboru dopravy p. Charvátové jsou dvoukloubové autobusy. Ale je pěkné jak článek začne, my nic, to oni :) Asi mně to prostě nemyslí moc politicky...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od 9001 » 05.11.2011 20:00

MM: K tomu křížení. Co si budeme nalhávat, auto prozvoníš a problikneš, uhne hlavně má většinou kam, ale kloubák ti tam zůstane na 100%. Takže zastavíš tady a pak budeš brzdit za 200 metrů u kruháku. Ale už to nebudeme rozebírat. Pouze můj osobní názor.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od OMH » 05.11.2011 18:03

MMM: ještě že tvé myšlenky se realizovat nebudou

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.11.2011 17:45

MŠ: A) Díky za vysvětlení úvah o "prohození" BUSů - dle mne OK.
B) Přesunutí jedoho a zrušení druhého přechodu:
1.) Oba jsou od sebe nyní cca 50m a nový "sloučený" je mezi nimi v poměru 30:20 - předpisy říkají, že chodec nesmí přecházet 50metrů od vyznačeného přechodu = prostě si zajdou a basta fidly!
2.) Existuje jedno (v Praze navíc velmi oblíbené) řešení, které (při správném nastavení a nejlépe dozoru MP) může zabránit:
a) troušení se jednotlivců po tom jednom sloučeném přechodu
b) nutnosti, aby jaké koliv BUS (ať již na Strahov či od Suchdola) na tom přechodu musely dávat chodcům přednost
3.) Myslím, že v místě oddáleného přechodu by mohlo být jednodušší "ukrojit" šířku ostrůvku z chodníku (respektive trávníku za ním) = mít přechod přes dva pruhy. Levý z nich by byl pro IAD a pravý pro BUS a snad jejich řidiči jsou mezi sebou kolegiální = od Suchdola pustí vyjíždějící z terminálu na Strahov.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Martin Šubrt » 05.11.2011 17:04

MM: Zrušení ani jednoho ze dvou přechodů nepřipadá v úvahu (P6). Pokud by se oba sloučily do jednoho, naruší se obě pěší vazby. A z terminálu budou busy vyjíždět zase všechny jen doprava, tj. přímo do toho sloučeného přechodu. Bus čeká, až ho nějaké auto pustí, pak začne odbočovat a hned to musí zadupnout před přechodem. Prodlevy v naplňování vjezdu do kruháku by byly ještě větší, protože přechod by využívalo 2x víc lidí a efekt trousení se po jednom, dvou by tam byl ještě silnější. Přece jen na obou přechodech se lidé trousí také, ale jsou i poměrně dlouhé okamžiky, kdy nejde nikdo.

Výjezd ze Šolínovy doleva je dosažen prohozením ukončení strahovských a suchdolských linek. Ovšem také to není jednoduché. Přejezd u Šolínovy je poměrně úzký na obousměrné pohyby a ještě s busy. Už jsou tam stromy, takže je tam horší výhled. Poloměr odbočení doleva pro busy by bylo asi potřeba upravit. Tramvaje tam už jezdí poměrně rychleji než u terminálu. Takže efekt prohození je hlavně v tom, že strahovské linky nestojí dlouho a z terminálu se neodbočuje vlevo, přes přechod, kde nehody na rozdíl od přechodu u kruháku byly. Také by se musely asi řešit přístupové cesty od metra do Šolínovy, včetně úpravy zastávek tamtéž pro podstatně větší dav. Takže celé je to jen koncept řešení, stále se diskutuje.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.11.2011 15:47

MŠ: Mne se (nitra nápad) oddálit přechod před kruhákem a dostavba chodníku velmi líbí - je to 1000x jednodušší a elegantnější řešení než mé. Jen jej dotáhnu - je potřeba zároveň zrušit předchozí přechod od Podbaby, k jehož nynější poloze se skoro o polovinu přiblíží ten přesouvaný. No a pokud by se zrušilo (jak si psal ty) také levé odbočení BUS přes TT, tak z ní ubude jedno křížení s pěšími a jedno s gumokoly (což je zase více než v mém návrhu).

Jen dotaz: Jak se dosáhne zrušení levého odbočení Suchdolských BUS přes TT - výjezdem "zase" přes kruháč či jejich prohozením se Strahovskými a výjezdem přes TT v mnou zakresleném místě?

9001: Zapomeň na můj návrh - přinesl by mnoho problémů (zejména totální "překopání" zažitých věcí).
Jen si dovolím reagovat na tvůj bod 3.) Ano, ten návrh křížení TT BUSy jen přesunul, jenže do místa kde TT je gumokoly (IAD) již překřížená. Současné křížení BUSy tedy opravdu rušil, ale nové křížení nepřibylo a TRAM častější užití jednoho přejezdu gumokoly (IAD + BUS) nezpomalí - stejného "bacha" by si měl dávat její řidič ať tam jede 1 i 1000 silničních vozidel za hodinu!
No a v prostoru zrušeného křížení s IAD - zejména, když se podaří zrušit ten jemu přilehlý přechod (díky přiblížení toho vzdálenějšího) se bezpečnost a rychlost TRAM zvýší.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Martin Šubrt » 05.11.2011 13:57

nitro píše:Když už jsme u těch kacířských myšlenek, nešel by přechod odsunout směrem od Kulaťáku a za ním opět silnici rozšířit na dva pruhy? Třeba takhle? Chodím přes něj poměrně pravidelně a pokud by se mezi body B a C udělal chodníček, tak by se vzdálenost k přechodu o moc nezměnila. Nebo je v tom nějaký problém, který nevidím?
Dva pruhy na vjezdu jen v délce cca 30 metrů by sice mírně pomohly, ale vzhledem ke zdržení aut a busů na přechodu předchozím i tomto posunutém, by se za oba většinou nedostalo dost vozidel, aby mohla odjíždět ze dvou pruhů. Tj. stávalo by se, že na kruháku by bylo volno, ale v těch dvou pruzích by nebyla vozidla, nebo třeba jen dvě vozidla v jednom z pruhů apod. Jak zde bylo psáno, už dnes se to stává i při té větší vzdálenosti přechodů a v tom jednom pruhu. Takže by se kapacita vjezdu nijak výrazně nezvedla. Kromě toho už dnes jsou přechody blízko sebe a dát je ještě blíže není vhodné řešení, ostatně pod 100 metrů vzdálenosti by ani být něměly.

Uživatelský avatar
nitro
Uživatel
Příspěvky: 81
Registrován: 23.1.2008 11:11

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od nitro » 05.11.2011 12:10

Když už jsme u těch kacířských myšlenek, nešel by přechod odsunout směrem od Kulaťáku a za ním opět silnici rozšířit na dva pruhy? Třeba takhle? Chodím přes něj poměrně pravidelně a pokud by se mezi body B a C udělal chodníček, tak by se vzdálenost k přechodu o moc nezměnila. Nebo je v tom nějaký problém, který nevidím?

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Martin Šubrt » 05.11.2011 10:21

TK_: Je určitá něděje, že by k tomu dojít mohlo, ledy se maličko tímto směrem hnuly.

MM: Odstavná plocha u kruháku a změna pěších vazeb jsou naprosto neproveditelné z hlediska destrukce architektonického vzhledu Kulaťáku. Ukončení 206 apod. souvisí s nedostatkem místa v okolí stání 119, tímto bys pro tyto linyk místo nezískal. A nástupní 107 by odsunula výstupní 143 apod. už do prostoru odstavů, kde je už dnes i po prodloužení třeba 180 do Zličína potřebný každý metr. Jinak ale řešení, kde nebudou autobusy odbočovat z dnešního terminálu linyk 107 doleva je též na stole. I tímto směrem se ledy hnuly.

TK_
Uživatel
Příspěvky: 28
Registrován: 20.7.2010 20:27
Bydliště: Střešovice

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od TK_ » 05.11.2011 1:40

A pak tu je ještě jedno možné řešení... Odfrézovat ty ****** ostrůvky, vrátit dva pruhy...
Aha, to by bylo moc jednoduchý, levný a efektivní :roll:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od 9001 » 05.11.2011 1:21

MM:Smím se zeptat čím jsem pro nějakou mstu? Návrh expresu mi přijde jako logický. Na dráze máš taky vymetáky ve formě Os a R,IC atd pro dopravu pro důležitejší lokality.

Jinak nápad máš hezký. Jenom pár detailů.
1) Nástupiště na Evropské budou přetékat při představě čekajících studentů, přes ně se povalí lidé na letiště a přes všechny tyhle půjdou ještě lidi na kladenské busy.
2) Natáhnout IAD obratištěm mi taky přijde docela neštastné. Přece jenom lidí tam bude pořád dost. To už se radši pustit do větších úprav a udělat to jako na nových kruhových objezdech tedy vedle hlavní cesty, ale odděleně, ale uznávám, že tohle by chtělo podstatně větší stavební úpravy.
3) Zrušení křížení busů jenom posuneš o ulici výš, čímž dopravu v podstatě zpomalíš, protože tram bude muset jet více opatrněji (ne kvůli IAD, ale BUS MHD!!!)

Ted je jenom otázka jestli má smysl se s tímhle vším dělat. Po otevření metra Dejvická stejně autobusově dost osiří a vznikne dost volného prostoru v místě dnešní 119.

Odpovědět