9001 píše:Když se má zavést školné na státních školách tak skučí do televize každý, ale poskakovat autem v koloně se spotřebou cca 10 litrů na 100 si najednou můžou dovolit.
Inu, kapka benzínu sem a kapka benzínu tam není tolik vidět a tolik nebolí; tady tisícovka, tam tisícovka, tu servis, tam olej, tu dálniční známka, občas i myčka, o tu a tam prostátém čase nemluvě - proto se konečně nejsnáze zvyšují právě spotřební daně: podojit tisíckrát desetikorunu je pro poplatníka méně bolestivé než desetkrát tisícikorunu. n x 10kKč v jednom balíku je prostě bohužel
víc vidět, byť by to v celkovém výsledku vyšlo sebelépe v neprospěch provozu IAD (@Tom: "vyjde levněji než MHD"? To se mi nezdá - leda pokud počítáš čistě a jenom PHM (což je buď účetní trik nebo krátkozrakost) versus jednotlivá jízdenka; náklady studentské lítačky x náklady na provoz auta jsem si před pár lety počítal, a auto mi vyšlo výrazně hůř).
Samoredukce IAD je, s odpuštěním, iluze - IAD se samozredukuje přesně a jen do té míry, kdy se plouží v kolonách - nestojí, ale byť se to hýbe krokem, pořád to
vypadá pro jednoho individuálního automobilistu lépe než alternativy (tady je hlavní faktor opět hlavně soukromí a pohodlí - ve sdíleném dopravním prostředku by se na to čekání každý vybodnul, v teplém křesílku s hudbou a kafíčkem už méněro); navíc je to začarovaný kruh: kolony IAD
kolony MHD
čas stejný, IAD pohodlnější
ještě větší kolony IAD (redukce až ve chvíli, kdy je všechno na stupni 5, a to pouze do chvíle, kdy se doprava vrátí na stupeň 4.5).