Stránka 7 z 47

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Napsal: 02.11.2011 21:42
od Martin Šubrt
pawel: Útlum IAD úzce provázaný na nabídnutí alternativy. Protože pokud alternativa není, tak útlum vyvolá celkový nárůst. Stažení JuPa do 1 pruhu stáhlo intenzitu na JuPa dc denně na 10 000, ale tragická MHD způsobila, že ze suchdolského směru v součtu s Horoměřickou intenzita nepoklesla o 4000, ale vzrostla o 1000.

Stejné je to s magistrálou. Je fajn si malovat stažení na dva pruhy, ale když neuspokojím ty cíle, nebo je z centra nějak nedostanu, bude tam IAD tlak stále stejný, jen přes jiné méně kapacitní komunikace a odstřelení MHD, která by měla 25 000 cest ze severu a 25 000 cest z jihu pojmout. K tomu bude sloužit ovšem minibus kroužící po Václaváku z Můstku na Muzeum...

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Napsal: 02.11.2011 20:53
od pawel
ad JP: všechno prostě nasvědčuje tomu, že jediné udržitelné řešení je útlum IAD a definitivní konec navyšování kapacity silnic v praze. zde uváděné nápady na podkopání kulaťáku, stavbu podchodů, rozšiřování silnic apod. nakonec vždycky skončí tak, že se ty silnice znovu zaplní - a to za cenu obřích finančních nákladů a s důsledkem zhoršování životního prostředí a podmínek ke kvalitnímu životu ve městě obecně.

jako obyvatel prahy 6 (břevnova) už žiju několik let s blankou a dělá se mi z toho čím dál víc mdlo. arogantní relalizace stavby, dopady pro okolí, budoucí podoba, naprosté zpotvoření malovanky a dalších oblastí nad tunelem, finanční zátěž, přivedení dalších a dalších aut. všichni to platíme z našich kapes. dát ty peníze do MHD a modernizace/humanizace stávající dopravní sítě a jejího okolí, tak praha jistě poskočí na žebříčku kvality života o hodně míst výš.

ach jo...

(sorry za OT, berte to jako takové zamyšlení na okraj)

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Napsal: 01.11.2011 20:08
od 9001
OHM- Ale je to o tom, jestli máš možnost zaparkovat. Což ve Vodičkově v 8 ráno být problém může.

Banán- O tom by se taky dalo diskutovat. Třeba pro mě je to naprostý relax. Pustím si rádio nebo CD a jedu :D Každý má něco.

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Napsal: 01.11.2011 19:59
od OMH
Ale třeba Střešovice - Vodičkova vychází autem rychleji, příp. stejně rychle. A tramvají to je bez přestupu.

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Napsal: 01.11.2011 19:52
od Láďa
OMH píše:Oponent: Jak můžete srovnávat čas dle idosu s časem jízdy auta. Za prvé se obojí musí počítat dveře x dveře, aby se dalo srovnávat. A pak zkrátka pokud není cesta jen metrem (a start a cíl blízko metra), auto vyhraje. MHD velmi ztrácí už na cestě k zastávce, čekání na spoj (nikdy nepřijdete na minutu přesně k odjezdu spoje, +jakékoliv nastavování času spoji uměle domu před vyjitím se musí též započítat - jelikož k autu prostě vyrazíte kdykoliv a hned jedete). Totéž platí na druhém konci u výstupu z MHD a docházce ke dveřím. Takže jestli idos říká 32 min, nebo 46 min není vůbec ve výsledku směrodatné.
Moje cesta do školy. Můj domov, ani škola nejsou blízko metra. I přesto mě vyjde MHD rychleji. Na tram to mám 3 minuty a stojí mi pak před školou. Cestou mám 1 přestup (když se snažím, mám i více :-) ). Je to také tím, že jezdím přes centrum. Ráno bych autem trčel hlavně v Londýnské a Žitné. Odpoledne zase hned na Plzeňské u Kotlářky a pak v Resslovce a Ječné. Takže tvrzení, že ,,pokud není cesta jen metrem (a start a cíl blízko metra), auto vyhraje", není tak úplně pravdivé.

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Napsal: 01.11.2011 19:39
od Zakutaleny.banan
OMH píše:Oponent: Jak můžete srovnávat čas dle idosu s časem jízdy auta. Za prvé se obojí musí počítat dveře x dveře, aby se dalo srovnávat. A pak zkrátka pokud není cesta jen metrem (a start a cíl blízko metra), auto vyhraje. MHD velmi ztrácí už na cestě k zastávce, čekání na spoj (nikdy nepřijdete na minutu přesně k odjezdu spoje, +jakékoliv nastavování času spoji uměle domu před vyjitím se musí též započítat - jelikož k autu prostě vyrazíte kdykoliv a hned jedete). Totéž platí na druhém konci u výstupu z MHD a docházce ke dveřím. Takže jestli idos říká 32 min, nebo 46 min není vůbec ve výsledku směrodatné.
Nesmí se ale zapomínat na (přinejmenším pro mě) naprosto zásadní výhodu MHD: Čas, v ní strávený, lze nějak využít. Sice omezeně, ale lze. Čtením, přemýšlením, odpočíváním. Čas strávený za volantem nelze využít vůbec nijak. V tomhle ohledu je MHD naprosto bezkonkurenční. Omlouvám se za rozšiřování OT.

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Napsal: 01.11.2011 9:57
od thriller2
OMH píše:Oponent: Jak můžete srovnávat čas dle idosu s časem jízdy auta. Za prvé se obojí musí počítat dveře x dveře, aby se dalo srovnávat. A pak zkrátka pokud není cesta jen metrem (a start a cíl blízko metra), auto vyhraje. (...)
Srovnávat to můžeme úplně snadno, auto se často zdrží v zácpách nebo jízdou po nepřímých trasách, zatímco tram či bus mívá leckde preferenční pruhy či samostatnou trať a preferenci na ssz. Např Letňany-Holešovice u mě rozhodně vede bus, obsazenost nízká, že si vždy sednu i ve špičce a díky bus pruhu před Vltavou jsem dole vždy rychle. Též metro, jede každou chvíli a nastupuju do prázdného vozu. Nebo Holešovice-Vozo. Střešovice autem to trvá přes Letnou celou věčnost, tramvají se tam pohodlně dostanu, možná ne rychleji, ale (obvykle s výjimkou Vltavská-Letenské nám.) taky v sedě.
Já mezi domovem a prací jezdím sice se dvěma přestupy, ale vždy dopravními prostředky jedoucími v prům. intervalu do 4 minut. Takže řeči že to nejede hned..tss. Navíc bydlím u bus zastávky, tedy cesta na bus je stejná jako cesta na parkoviště k autu, práce mi stojí 3 min od výstupní zastávky, v létě jdu kolem hrušní nebo meruňěk, které bych z auta rozhodně neochutnal.

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Napsal: 01.11.2011 9:04
od j p
OMH píše:Oponent: Jak můžete srovnávat čas dle idosu s časem jízdy auta. Za prvé se obojí musí počítat dveře x dveře, aby se dalo srovnávat. A pak zkrátka pokud není cesta jen metrem (a start a cíl blízko metra), auto vyhraje. MHD velmi ztrácí už na cestě k zastávce, čekání na spoj (nikdy nepřijdete na minutu přesně k odjezdu spoje, +jakékoliv nastavování času spoji uměle domu před vyjitím se musí též započítat - jelikož k autu prostě vyrazíte kdykoliv a hned jedete). Totéž platí na druhém konci u výstupu z MHD a docházce ke dveřím. Takže jestli idos říká 32 min, nebo 46 min není vůbec ve výsledku směrodatné.
No prave.
Dvere x dvere muze byt ve meste nekdy vyhodnejsi pro MHD, protoze ne vzdycky se podari zaparkovat primo pred domem. Totez u cile cesty. Kdyz pripocteme 20 minut hledani mista k zaparkovani a naslednou chuzi 10-15 minut, tak to auto nemusi byt rychlejsi.

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Napsal: 01.11.2011 7:55
od OMH
Oponent: Jak můžete srovnávat čas dle idosu s časem jízdy auta. Za prvé se obojí musí počítat dveře x dveře, aby se dalo srovnávat. A pak zkrátka pokud není cesta jen metrem (a start a cíl blízko metra), auto vyhraje. MHD velmi ztrácí už na cestě k zastávce, čekání na spoj (nikdy nepřijdete na minutu přesně k odjezdu spoje, +jakékoliv nastavování času spoji uměle domu před vyjitím se musí též započítat - jelikož k autu prostě vyrazíte kdykoliv a hned jedete). Totéž platí na druhém konci u výstupu z MHD a docházce ke dveřím. Takže jestli idos říká 32 min, nebo 46 min není vůbec ve výsledku směrodatné.

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Napsal: 01.11.2011 7:40
od piskvorrr
Oponent píše:Deset minut od konečné 51 je stanice metra Strašnická i Skalka. A ze Skalky lze prázným metrem dojet za 3 minuty k depu a 223 jede 19 minut na Černý most.
To je sice pěkný, ale oproti "sednu a (sedě a nemačkaje se) jedu bez přestupů, od dveří ke dveřím, v dobrém čase" je to hodně velká znouzectnost. MHD nemůže IAD konkurovat ve všech relacích - zrovna to, co uvedl 9001, je pro IAD ideální.

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Napsal: 31.10.2011 23:49
od 9001
oponent: Tu 223 doufám vážně nebereš :wink: Stačí co mi vypráví kolegyně za story s linkou 240. Myslím, že dopravce jmenovat nemusím :wink:

Ještě si zapoměl 296, ale to bych tam byl asi rychleji i pěšky :lol:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Napsal: 31.10.2011 23:45
od Oponent
9001: rýpnutí dovoleno, nakonec jsem s tím začal 8-) . Podle IDOSu se řídím asi tak, jako po Tatrách s turistickým značením. Čas vydělím dvěma a s rezervou mi vyjde skutečná doba cesty. V tomto případě zkrátka odjedu o metro dřív, než říká IDOS a deset minut chůze od metra začínají Horní Počernice :D
Deset minut od konečné 51 je stanice metra Strašnická i Skalka. A ze Skalky lze prázným metrem dojet za 3 minuty k depu a 223 jede 19 minut na Černý most.
Takže jen s tím fitkem jsem špatně hádal, ale za ušetřené flexipasy se dají pořídit i jiné věci...

Tom: angličtina se dobře učí i vestoje se sluchátky na uších. Telefon moc místa nezabere. A v metru se dá najít ten správný vagon, zvlášť ráno směrem z centra.

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Napsal: 31.10.2011 23:10
od Tom
9001 píše:
Tom píše:Samozřejmě provoz auta nakonec vyjde dráž a cesta MHD levněji. Nicméně, každý chce na cestách strávit co nejméně času, kdyby to jelo, jezdil bych MHD jako dřív.... A to v některých případech se mi cestovat vyplatí např. 125,240 ale úplně stupidně se to sráží jinde. Vůbec 125 až na Suchdol by byla ideální 8-[
Ted si to vystihl. Třeba kdyby ti jela kombinace 125+něco z SN/Anděla tunely na Dejvickou tak o autu ani nepípneš...
Jenže prostě nejezdí... :?

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Napsal: 31.10.2011 23:09
od 9001
Tom píše:Samozřejmě provoz auta nakonec vyjde dráž a cesta MHD levněji. Nicméně, každý chce na cestách strávit co nejméně času, kdyby to jelo, jezdil bych MHD jako dřív.... A to v některých případech se mi cestovat vyplatí např. 125,240 ale úplně stupidně se to sráží jinde. Vůbec 125 až na Suchdol by byla ideální 8-[
Ted si to vystihl. Třeba kdyby ti jela kombinace 125+něco z SN/Anděla tunely na Dejvickou tak o autu ani nepípneš...

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Napsal: 31.10.2011 23:08
od Tom
Já teda nevím, ale když jedu 107 na Dejvickou - plno, na podbabě 8 plno, na Dejvické metro plno... na Muzeu C plno :)
Někdy je bez šance tam cokoliv vytahovat ... :) Víceméně si v klidu sednu až tak někde na Kačerově....