Možnosti rekonstrukcí

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Odpovědět
K-M

Příspěvek od K-M » 18.9.2006 16:03

Modernizace T3 je jednoznačně modernizací pro podnik, ne pro cestujícího - to už jsem tu mnohokrát vyjmenovával, v nejlepším případě je to pro cestujícího neutrální, některé změny jsou dokonce k horšímu - proč u starých T3 byly kartáčky na horní straně dveří aby tamtudy netáhlo a u modernizací je prostá díra?
Hodně bych věřil tomu, že moderní stroj přiláká cestující - ČD myslím v tom již zkušenosti mají, i když taky v podstatě jen rekonstruují, ale jedna z mála novostaveb, 471, je skutečně oblíbený vlak a lidi se na něj těší a když přijede 451, už způsobuje rozladění. Známý s odporem jezdí občas B a raděi si bere IGK ale s nadšením se sveze na C a říká to kdyby jezdilo k nám, tak s tím budu jezdit. Netvrdím že mám důkazy že tak smýšlí masová většina. Ale prostě v metru C se cítím méně socka než v B :-) mám dost známých, který jedou MHD jen se mnou a v C se dá chlubit, v B jen říkám, nojono, ještě to jezdí, no.
V případě že cestující nemá na vybranou a potřebujeme lidi prostě jen přepravit, pak je skutečně důraz na intervalech , spolehlivosti, rychlosti a podobně. Pokud ale klesá podíl VHD a cestující si může vybírat, pak se musej přidat i nový vozidla. To se nedá nic dělat.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6713
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 18.9.2006 15:39

Anonymous píše:...svezeš se radši Chevroletem Corvetou nebo votuněnou Škodou 120, čím budeš jezdit častěji a radši??? První dojem dělá nejvíc...
Jednou se svezu Corvettou a když zjistim, že to je nepohodlný, drncá to jako žebřiňák, zkrátka navrch pozlátko a pod tim hrůza, tak se vrátim k vytuněný Škodě 120, protože aspoň vim co od ní mám čekat !
Anonymous píše:...Sečteno podtrženo, je to sice levná, nicméně zbytečná rekonstrukce, a je to pouze oddalování problému...
Souhlasit se dá s tím, že je to oddalování problému, nemáš pravdu s tím že je to zbytečné. Kdyby se rekonstrukce neprováděly, do roka máš obrovský problémy s vypravením a vozový park ti bude stárnout natolik, že už se do toho budeš bát vlézt. Znovu ti opakuju, že reko neděláme proto, že nás to baví, ale proto že je to nutnost. V případě že by se nedělali, tak by jsi se možná mohl svést novou tramvají častěji, ale třetí stanici od konečný už by jsi se do ní nevešel, protože by byla z důvodu prodloužení intervalů narvaná k prasknutí. To tak první týden, potom už by jsi se na cestování moderní hromadnou dopravou vykašlal a vyrazil autem, stejně jako většina spoluobčanů a využitelnost MHD by nebyla na šedesáti procentech. DP není výdělečný nikde na světě, investice do vozového parku je třeba žádat po majiteli, takže tu brečíš tak trochu na špatném hrobě.

Uživatelský avatar
Ostravák
Uživatel
Příspěvky: 160
Registrován: 18.6.2005 16:11
Bydliště: kousek od tramvajové zastávky Antonína Poledníka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ostravák » 18.9.2006 15:24

Anonymous píše:Ale trojvana je snad pořád jakoby na papírech T3 ne??? Nevim tak to možná kecám, ale třeba kdyby udělali reko jako maj v Plzni a dali na ni nové čela (což jsem si mylně myslel, že je trojwana, ale omlouvám se spletl jsem se).
Pohodlí je jasně ten plyš, ale řada lidí si na něj nerada seda, neb ví, co všechno v něm žije. A kterej vágus na tom seděl předtim, mimochodem, když je ta sedačka pochcaná neni to poznat. Zažil jsem vozovnu Pankrác asi v půl 6 ráno, kdy jsem byl navštívit přítele na 54 a on zatahoval, kdy jsem vylezl před depo a šel čekat na 11, načež vyjela a já nastupoval do druhého vozu ještě s jednou paní, a ta bohužel měla smůlu, že si sedla na pochcanou sedačku. Smůla blbá co??? Ale proč to nikdo v noci neuklidí?? Topení větrání, to není věc názoru, to je věc názoru většiny, v zimě to opaluje nohy a v létě je tam nedejchatelno, no chybí klimoška co?? Dvojice, opět z vlastní zkušenosti, kamaráda přepadli v 21 na Modřanech (když jezdila ve dvojici místo trojky rok tuším 2003??) večer kolem 22 hodiny svázali ho k sedačce okradli ho i o boty, pomoci se člověk nedovolá a přišlo se na to až ve stanici Belárie, kdy si konečně někdo vlezl do druhého vozu!! Z toho plyne, pakliže rekonstrukce, odbouravat i dvojice, jenže to je zase to , že už by to něco stálo. RP je skutečně zbytečná investice, je to oddalování problému nic víc.
Ne trojwana není na papírech T3. Je to kompletní novostavba a tak je i schválena drážním úřadem.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 18.9.2006 15:22

Radek píše:No asi máme každý jiné známé. Neznám nikoho, kdo by začal jezdit tramvají jen kvůli 14T. Stoupá třeba nějak výrazně počet cestujících v Ostravě? A dál jsi to nepochopil. Já jsem nikdy netvrdil, že má DP dokonalou informovanost, například.
Aby bylo jasno, důležitost designu uznávám, taky bych radši viděl T3R.P v jiné podobě, ale není to zdaleka jediný faktor rozhodování cestujícího.
Design je důležitý prodává, souhlasím s tebou, že mnoho lidí nezačne jezdit tramvají, kvůli tomu, jak vypadá, ale je to první vlaštovka. A někdo skutečně zjistí, že nízkopodlažní tramvaj, mu nabízí nové možnosti a začne používat MHD. Šlo pouze o příklad. Nejdůležitější je samozřejmě interval a tak dále. Jen ti dám příklad svezeš se radši Chevroletem Corvetou nebo votuněnou Škodou 120, čím budeš jezdit častěji a radši??? První dojem dělá nejvíc...

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 18.9.2006 15:18

tramvajak píše:Dobrá, tak tedy:
čistota sedáků - souhlasím, že koženka / laminát se udržuje jednodušeji, ovšem co se týče pohodlí, už tak jistý nejsem. Tohle je věc údržby v depech a tam bych viděl počátek celkového dojmu všech tramvají v Praze. Imho moc cestujících bys asi na laminátový sedák nenalákal - remcali by, že tam DP ani při modernizaci nemohl dát nic pohodlnějšího.
snížená podlaha - bavíme se o R.P, takže z těch nikdy neuděláš NP. Tohle tedy není argument
dvojice - jak se to cestujících dotýká?
topení, větrání - věc názoru, bez komentáře.
edit: neomlouvej se, pochopil jsem :wink: ale opět - pleteme tady dohromady dvě věci - s původním rámem neuděláš nic novýho, navíc pozor, 3WANA není rekonstrukce, ikdyž jsem ji ze srandy jednou označil za K3R.EVN...
Ale trojvana je snad pořád jakoby na papírech T3 ne??? Nevim tak to možná kecám, ale třeba kdyby udělali reko jako maj v Plzni a dali na ni nové čela (což jsem si mylně myslel, že je trojwana, ale omlouvám se spletl jsem se).
Pohodlí je jasně ten plyš, ale řada lidí si na něj nerada seda, neb ví, co všechno v něm žije. A kterej vágus na tom seděl předtim, mimochodem, když je ta sedačka pochcaná neni to poznat. Zažil jsem vozovnu Pankrác asi v půl 6 ráno, kdy jsem byl navštívit přítele na 54 a on zatahoval, kdy jsem vylezl před depo a šel čekat na 11, načež vyjela a já nastupoval do druhého vozu ještě s jednou paní, a ta bohužel měla smůlu, že si sedla na pochcanou sedačku. Smůla blbá co??? Ale proč to nikdo v noci neuklidí?? Topení větrání, to není věc názoru, to je věc názoru většiny, v zimě to opaluje nohy a v létě je tam nedejchatelno, no chybí klimoška co?? Dvojice, opět z vlastní zkušenosti, kamaráda přepadli v 21 na Modřanech (když jezdila ve dvojici místo trojky rok tuším 2003??) večer kolem 22 hodiny svázali ho k sedačce okradli ho i o boty, pomoci se člověk nedovolá a přišlo se na to až ve stanici Belárie, kdy si konečně někdo vlezl do druhého vozu!! Z toho plyne, pakliže rekonstrukce, odbouravat i dvojice, jenže to je zase to , že už by to něco stálo. RP je skutečně zbytečná investice, je to oddalování problému nic víc.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1545
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 18.9.2006 15:12

Anonymous píše:Můžu ti říct, že na design dá hodně lidí, neb to prodává produkt, sám co mám okolo sebe známé, nikdo nerozlišuje T3M od T3R.P, pořád je to ta "stará" s vysokejma schodama. Kdežto odlišují Porsche je to ta "nová" bez schodů, "hezká". Řada lidí se 14T svezlo jen proto, aby si zkusilo jaké to je, zjistili například, že to je lepší, a že využijí služeb DP častěji, jenže ouha, my máme tuhle "pěknou" tramvaj pouze jednu. Tak to nic, radši pojedu zase autem. A na druhou stranu... Rychlost mě neokouzlí, vyjma metra a busů na periferii, se dostanu všude rychleji vozem, informovanost, prepáč, ale viděl jsme web DP a nikdy jim neodpářu tu prasárnu ve Vodičkové, směrová nebídka, dejem tomu, že by mohla být lepší, ale zase na druhou stranu je celkem kvalitní si myslím.
No asi máme každý jiné známé. Neznám nikoho, kdo by začal jezdit tramvají jen kvůli 14T. Stoupá třeba nějak výrazně počet cestujících v Ostravě? A dál jsi to nepochopil. Já jsem nikdy netvrdil, že má DP dokonalou informovanost, například.
Aby bylo jasno, důležitost designu uznávám, taky bych radši viděl T3R.P v jiné podobě, ale není to zdaleka jediný faktor rozhodování cestujícího.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 18.9.2006 15:07

Radek píše:No tak jinak: co je pro potenciálního cestujícího rozhodující? Hlavně design, nebo spíš rychlost, směrová nabídka, kvalitní informovanost... Kolik cestujících se dá reálně přilákat navíc do MHD?
Můžu ti říct, že na design dá hodně lidí, neb to prodává produkt, sám co mám okolo sebe známé, nikdo nerozlišuje T3M od T3R.P, pořád je to ta "stará" s vysokejma schodama. Kdežto odlišují Porsche je to ta "nová" bez schodů, "hezká". Řada lidí se 14T svezlo jen proto, aby si zkusilo jaké to je, zjistili například, že to je lepší, a že využijí služeb DP častěji, jenže ouha, my máme tuhle "pěknou" tramvaj pouze jednu. Tak to nic, radši pojedu zase autem. A na druhou stranu... Rychlost mě neokouzlí, vyjma metra a busů na periferii, se dostanu všude rychleji vozem, informovanost, prepáč, ale viděl jsme web DP a nikdy jim neodpářu tu prasárnu ve Vodičkové, směrová nebídka, dejem tomu, že by mohla být lepší, ale zase na druhou stranu je celkem kvalitní si myslím.

Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
Příspěvky: 339
Registrován: 02.11.2004 14:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tramvajak » 18.9.2006 15:02

Anonymous píše:Pro cestujícího tedy. Topení, větrání, to že dopravní podnik neudržuje v čistotě molitanové sadačky, i když jsou příjemnější, ale lepší je lamino, protože to stačí "pouze" otřít, starý vzhled, protože, jak řikám na tohle už nikoho nenalákají, dále mi chybí, alespoň část vozu se sníženou podlahou. Kdyby reko probíhala v Praze, ale pražská trojvana eventuelně vana, neřeknu ani popel. Další nevýhodou jsou již zastaralé dvojice, ale těch se ještě hned tak nezbavíme i díky vozům T6A5, ale to není tak zásadní problém.To jsou věci na které jsem si vzpomněl akorát tedka. Sečteno podtrženo, je to sice levná, nicménéně zbytečná rekonstrukce, a je to pouze oddalování problému. Ten problém s vozy tu bude za 10-15 let po ukončení "trvanlivosti"-životnosti, T3R.P opět. Prostě chce to radikální krok, který probíhal na přelomu 70. let. A ne vyhazovat peníze do neperspektivních vozidel.
Dobrá, tak tedy:
čistota sedáků - souhlasím, že koženka / laminát se udržuje jednodušeji, ovšem co se týče pohodlí, už tak jistý nejsem. Tohle je věc údržby v depech a tam bych viděl počátek celkového dojmu všech tramvají v Praze. Imho moc cestujících bys asi na laminátový sedák nenalákal - remcali by, že tam DP ani při modernizaci nemohl dát nic pohodlnějšího.
snížená podlaha - bavíme se o R.P, takže z těch nikdy neuděláš NP. Tohle tedy není argument
dvojice - jak se to cestujících dotýká?
topení, větrání - věc názoru, bez komentáře.
edit: neomlouvej se, pochopil jsem :wink: ale opět - pleteme tady dohromady dvě věci - s původním rámem neuděláš nic novýho, navíc pozor, 3WANA není rekonstrukce, ikdyž jsem ji ze srandy jednou označil za K3R.EVN...

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1545
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 18.9.2006 15:02

Anonymous píše:Tohle už je ale další krok já hovořím o situaci a rozhodnutí, jet autem, nebo tramvají, kdo vybere mhd, pak už se nerozhoduje o výběru prostředku, ale já mluvim o skupině lidí, kteří uvažují jestli mhd a nebo po vlastní ose...
No tak jinak: co je pro potenciálního cestujícího rozhodující? Hlavně design, nebo spíš rychlost, směrová nabídka, kvalitní informovanost... Kolik cestujících se dá reálně přilákat navíc do MHD?

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 18.9.2006 15:00

Anonymous píše:Kdyby reko probíhala v Praze, ale pražská trojvana eventuelně vana, neřeknu ani popel.
Tady se omlouvám, smazal jsem si kus věty, chtěl jsem říct, že kdyby v Praze probíhala reko, alá ostrava neřeknu ani popel (Trojvana, Vana). Omlouvám se přátelé.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 18.9.2006 14:58

I.am.good píše:Je to starost DP, který je svůj a sám a řídí ho někdo, kdo skutečně chce podnikat - pakliže ho ale řídí město, tak se ničeho nedosáhne, není motivace. Ušetřím-li jako manažer městu an dotaci miliardu, tak z toho nic mít nebudu, jelikož mi o tu miliardu stáhnou dotaci.... :wink:
Dobře,... Pak, ale nemůžou nikoho nutit, aby jezdil MHD a zakazovat pohyb aut...Pakliže nejsou schopni nabídnout adekvátní náhradu. Pak tedy s tebou souhlasím.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 18.9.2006 14:56

tramvajak píše:Můžeš mi, prosím, vysvětlit, v čem spočívá nepovedenost erpéčka, pomineme-li zachování původního vnějšího designu? Pokud nejsi řidič / někdo z údržby, nechci slyšet slovo o řadiči, klimatizaci kabiny a poloptg. :wink:
Pro cestujícího tedy. Topení, větrání, to že dopravní podnik neudržuje v čistotě molitanové sadačky, i když jsou příjemnější, ale lepší je lamino, protože to stačí "pouze" otřít, starý vzhled, protože, jak řikám na tohle už nikoho nenalákají, dále mi chybí, alespoň část vozu se sníženou podlahou. Kdyby reko probíhala v Praze, ale pražská trojvana eventuelně vana, neřeknu ani popel. Další nevýhodou jsou již zastaralé dvojice, ale těch se ještě hned tak nezbavíme i díky vozům T6A5, ale to není tak zásadní problém.To jsou věci na které jsem si vzpomněl akorát tedka. Sečteno podtrženo, je to sice levná, nicménéně zbytečná rekonstrukce, a je to pouze oddalování problému. Ten problém s vozy tu bude za 10-15 let po ukončení "trvanlivosti"-životnosti, T3R.P opět. Prostě chce to radikální krok, který probíhal na přelomu 70. let. A ne vyhazovat peníze do neperspektivních vozidel.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 18.9.2006 14:46

Radek píše:Jak velkou roli hraje podle vás design tramvaje při výběru dopravního prostředku? Větší než interval, směrová nabídka, rychlost apod.? Příklad: cestující stojí v obratišti Jižní Město. Přijíždí mu klasická Karosa na lince 213. Vidí, že přístí spoj za pár minut bude nízkopodlažní. Počká podle vás?
Berte to jako námět k diskusi, na co se zaměřit v příštích letech v MHD. Otázka může stát i tak, jestli radši nízkopodlažky s delším intervalem, nebo víc klasických vozů s kratším intervalem. Vím, že se tohle teď řeší z různých kapitol rozpočtu, takže se zatím takhle nikdo neptá, ale to se může změnit.
Tohle už je ale další krok já hovořím o situaci a rozhodnutí, jet autem, nebo tramvají, kdo vybere mhd, pak už se nerozhoduje o výběru prostředku, ale já mluvim o skupině lidí, kteří uvažují jestli mhd a nebo po vlastní ose...

Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
Příspěvky: 339
Registrován: 02.11.2004 14:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tramvajak » 18.9.2006 14:43

Anonymous píše:Erpéčko je pouze nepovedená rekonstrukce
Smím se zeptat, v čem spočívá nepovedenost erpéčka, pomineme-li zachování původního vnějšího designu? Pokud nejsi řidič / někdo z údržby, nechci slyšet slovo o řadiči, klimatizaci kabiny a poloptg. :wink:
Naposledy upravil(a) tramvajak dne 18.9.2006 14:47, celkem upraveno 1 x.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 18.9.2006 14:38

Anonymous píše:Ne to se mýlíš, to je starost DP, kde vzít prachy a kde vzít na nové moderní vozy. Timhle nepřilákají nové zákazníky. Musí začít zlepšovat vozy. Erpéčko je pouze nepovedená rekonstrukce a na chvilku se ten problém oddálí, ale na jak dlouho? A pokud vim, DP je dost bohatý asi, když si mohl dovolit utopit metro za 7 miliard a bývalého ředitele DP to nestálo ani místo, ne?? Třeba teďka s tou vanou, to je hrozná novinka, zase se lidi snaží jen oblbnou.
Je to starost DP, který je svůj a sám a řídí ho někdo, kdo skutečně chce podnikat - pakliže ho ale řídí město, tak se ničeho nedosáhne, není motivace. Ušetřím-li jako manažer městu an dotaci miliardu, tak z toho nic mít nebudu, jelikož mi o tu miliardu stáhnou dotaci.... :wink:

Odpovědět