Stránka 3 z 32

Re: Zátahové orientace

Napsal: 16.4.2011 11:23
od trainzjohny
MM-Mikulovsky píše:důležité bude toto dokázat vysvětlit příležitostným cestujícím pražské MHD - jako jsou zejména turisté a to často zahraniční neovládající ani slovo česky![/b]
Ti to podle mě pochopí snáz než současný systém kdy je linka zavezla úplně někam do řiti a přitom to pořád byla ta linka.

Re: Zátahové orientace

Napsal: 16.4.2011 10:50
od chemik
Já spíš nechápu jinou věc - to jsou v praze jiní krátkozrací, než v jiných městech? Jak jinak si vysvětlit, že v jiných městech se inverzní číslo u tramvají používá a jenom u nás v Praze to poloslepým vadí???

Re: Zátahové orientace

Napsal: 16.4.2011 9:46
od OMH
Udělej jim každý měsíc školení ;)

(To je zase keců... neumím si představit, že pojedu do nějakého města a DP mě bude školit jako cestujícího, co co znamená. A nechtěl bych cestujícím vysvětlit pojem vozovna, když z nich děláš takové blbce?)

Re: Zátahové orientace

Napsal: 16.4.2011 9:12
od MM-Mikulovsky
Vojta Tramvaj píše:negativní číslo = inverzní číslo?
Pro mne ano (pro někoho snad ne?)
MM-Mikulovsky píše:DG7021: Na formu seznámení cestujících se skutečností, že vlaky označené negativním číslem na vnějších elektronických orientacích nejedou po celé pravidelné trase linky jsem také móóóc zvědavý!
Tady bych se ještě doplnil, že dost důležité bude toto dokázat vysvětlit příležitostným cestujícím pražské MHD - jako jsou zejména turisté a to často zahraniční neovládající ani slovo česky!

Re: Zátahové orientace

Napsal: 16.4.2011 8:55
od Vojta Tramvaj
negativní číslo = inverzní číslo?

Re: Zátahové orientace

Napsal: 16.4.2011 1:11
od MM-Mikulovsky
DG7021: Na formu seznámení cestujících se skutečností, že vlaky označené negativním číslem na vnějších elektronických orientacích nejedou po celé pravidelné trase linky jsem také móóóc zvědavý! Zejména, když na konec února vedení DP zaměstnancům slibovalo informační kampaň pro cestující o jejich zlozvycích ztěžující vykonání služby jim - a je o měsíc a půl víc a nezaslechl jsem dosud jedinou zmínku o takovéto kampani!
Dle mne co se zátahu vlaků po projetí celého "půlkola" trasy týče, tak je logické nijak veřejnosti nevysvětlovat:
- U zátahu l. 18 na PA a 14 (25) do KO je i naprosto zbytečné negativní označení v názvu konečné, protože ten je stejný s názvem běžným a skutečnost, že při zátahu cestující vysadí u jiného zastávkového sloupku vzdáleného od toho běžného cca pár desítek metrů je naprostá drobnost!
- No a u ostatních (již mnou jmenovaných) zátahů s běžným pozitivním číslem cestující dostávají dokonce bonus několika zastávek navíc a je naprosto jedno, že u části linek je poslední běžná zastávka od té stejnojmenné obsluhované při zátahu zase o pár desítek metrů vedle.
PS: Co se (ne)čitelnosti negativního čísla týče - musí lidem s horším zrakem stačit jednoduchá (již někým nedávno v tomto vlákně jmenovaná) "pomůcka", že když číslo pro jeho negativní podobu nepřečtou, tak mají čekat na další spoj s běžným pozitivním číslem, protože tento jede po pro ně neznámé atypické trase (kterou si pravděpodobně také nedokáží přečíst z prťavých poznámek v ZJŘ - zastávkovém jízdním řádu).

Re: Zátahové orientace

Napsal: 16.4.2011 0:22
od DG7021
Otázka je, jakou formou to bude vysvětleno cestujícím, aby věděli, že tento spoj pojede po celé dráze a tento již ne. Také jsem zvědav, zda se potvrdí můj z onehdy jednorázový dojem, že ve tmě jsou ta negativní čísla na dálku hůře čitelná (což pravda není tak hrozné, na dálku se nenastupuje).

Re: Zátahové orientace

Napsal: 15.4.2011 23:57
od MM-Mikulovsky
HURÁ, HURÁ, HURÁ!!! Právě od dnešního dne je na vozovnách k prokazatelnému seznámení a podpisu k dispozici Směrnice "Doplňky a vysvětlení k provoznímu předpisu D 1/2" s účinností od 1.července 2011 a krom mnoha jiného obsahuje, že vlaky nejedoucí z konečné do vozovny přes všechny zastávky na běžné trase budou mít negativní číslo na vnějších elektronických orientacích. Čili kromě zátahových spojů linek 18 - z Petřin do PA, 14 - z Barrandova do KO, 25 - z Vypichu do KO přes Palmovku, 6 - z Kubánského nám. do MO, 8 - z Podbaby do HL, 15 - ze Špejcharu do HL, 12 - z Barrandova přes Palmovku do KO/HL/ŽI, 4 - z Barrandova/Smíchovského nádr. přes Čechovo nám do PA/SA, 6 - z Kotlářky do SA, 24 - z Březiněveské do SA, 5 - z Výstaviště do SA/ŽI by ostatní zatahující spoje ze současných (l. 2 ukončena na Podbabě - při ukončení na "Červeňáku" a tedy zátahu z obratiště na Petřinách by jela do VO také s pozitivním "běžným" číslem) TRAM linek zatahovaly s negativním číslem.
Jen teda nevím s jakým číslem mají zatahovat do MO spoje l. 16 jedoucí z obratiště Spojovací? O víkendech (svátcích) a v odpoledních a večerních hodinách projedou při zátahu celou trasu, ale při dopoledním zátahu vlaků na konci ranní přepravní špičky, během níž je trasa l. 16 prodloužena až do Řep, bych viděl oprávněné užití negativního čísla!
PS: Schválení negativního označení číslic zatahujících vlaků jedoucích jen přes část běžné trasy dané linky, prý předcházelo schválení změny označení nočních BUS linek.

Re: Zátahové orientace

Napsal: 22.1.2011 20:02
od Bobik
Sirka píše:A když je třeba blbě cedule a někdo to vyfotí (jedno jestli cestující nebo Ropid) a pošle na DP, tak k čemu je potřeba to řidiči oznamovat?
1) Tohle je JASNEJ důkaz.
2) Třeba proto, aby s tím nejel dalšího 1/4 kola.

Re: Zátahové orientace

Napsal: 22.1.2011 19:32
od Sirka
Bobik píše:...prostě pošle papír a já se to dozvím až ze SH, proti čemuž se při nejasnostech můžu těžko bránit. Nevím proč, ale mám (nejen já) takový pocit že se u stížností obecně postupuje s presumpcí viny.
A když je třeba blbě cedule a někdo to vyfotí (jedno jestli cestující nebo Ropid) a pošle na DP, tak k čemu je potřeba to řidiči oznamovat?

Re: Zátahové orientace

Napsal: 22.1.2011 17:23
od Petr
9001 píše:
Bobik píše::D Tak takhle natvrdo to (někdy bohužel) nejde. Spíš mi jde o to, zdali je povinen za mnou přijít a oznámit mi že tam je a kontroluje, v takovém případě můžu při nejasnostech minimálně vzít vysílačku a volat na dispečink, nebo tu povinnost nemá, prostě pošle papír a já se to dozvím až ze SH, proti čemuž se při nejasnostech můžu těžko bránit. Nevím proč, ale mám (nejen já) takový pocit že se u stížností obecně postupuje s presumpcí viny.
Bohužel takhle to funguje. Stejně to máme i my v práci. Klient má vždy pravdu, pokud to není opravdu velká konina z jeho strany...
Jojo, cestující napíše, že mu ze zastávky Vápenka do centra ujela tramvaj, protože jela o víc jak minutu napřed. Předchozí zastávka Strážní je kontrolní bod uvedený v jízdním řádu. Dle výpisu systému doris zde tramvaj projela opožděná o 45 sec. Přesto se řidič vyjadřuje k tomu, proč pánovi z Vápenky ujel (ač proti toku času jet nejde)... Myslím si, že i velké koniny v DP řidič musí vysvětlovat

Re: Zátahové orientace

Napsal: 22.1.2011 13:25
od 7080
9001 píše:
Bobik píše::D Tak takhle natvrdo to (někdy bohužel) nejde. Spíš mi jde o to, zdali je povinen za mnou přijít a oznámit mi že tam je a kontroluje, v takovém případě můžu při nejasnostech minimálně vzít vysílačku a volat na dispečink, nebo tu povinnost nemá, prostě pošle papír a já se to dozvím až ze SH, proti čemuž se při nejasnostech můžu těžko bránit. Nevím proč, ale mám (nejen já) takový pocit že se u stížností obecně postupuje s presumpcí viny.
Bohužel takhle to funguje. Stejně to máme i my v práci. Klient má vždy pravdu, pokud to není opravdu velká konina z jeho strany...
Jj a i když je to veliká a očividná konina, tak stejně to přijde až za řidičem.

Re: Zátahové orientace

Napsal: 22.1.2011 13:15
od 9001
Bobik píše::D Tak takhle natvrdo to (někdy bohužel) nejde. Spíš mi jde o to, zdali je povinen za mnou přijít a oznámit mi že tam je a kontroluje, v takovém případě můžu při nejasnostech minimálně vzít vysílačku a volat na dispečink, nebo tu povinnost nemá, prostě pošle papír a já se to dozvím až ze SH, proti čemuž se při nejasnostech můžu těžko bránit. Nevím proč, ale mám (nejen já) takový pocit že se u stížností obecně postupuje s presumpcí viny.
Bohužel takhle to funguje. Stejně to máme i my v práci. Klient má vždy pravdu, pokud to není opravdu velká konina z jeho strany...

Re: Zátahové orientace

Napsal: 21.1.2011 13:33
od Proxy
Bobik píše::D Tak takhle natvrdo to (někdy bohužel) nejde. Spíš mi jde o to, zdali je povinen za mnou přijít a oznámit mi že tam je a kontroluje, v takovém případě můžu při nejasnostech minimálně vzít vysílačku a volat na dispečink, nebo tu povinnost nemá, prostě pošle papír a já se to dozvím až ze SH, proti čemuž se při nejasnostech můžu těžko bránit. Nevím proč, ale mám (nejen já) takový pocit že se u stížností obecně postupuje s presumpcí viny.
Pokud jsem dobře četl, tak hlásit by se ti měli lidé z Provozní nebo Dopravní kontroly.
Kontroloři z oddělení Kvality, brigádníci přepravních průzkumů a Ropiďáci se prokazovat nemusí...

Re: Zátahové orientace

Napsal: 21.1.2011 5:34
od Bobik
:D Tak takhle natvrdo to (někdy bohužel) nejde. Spíš mi jde o to, zdali je povinen za mnou přijít a oznámit mi že tam je a kontroluje, v takovém případě můžu při nejasnostech minimálně vzít vysílačku a volat na dispečink, nebo tu povinnost nemá, prostě pošle papír a já se to dozvím až ze SH, proti čemuž se při nejasnostech můžu těžko bránit. Nevím proč, ale mám (nejen já) takový pocit že se u stížností obecně postupuje s presumpcí viny.