Stránka 31 z 37

Napsal: 06.6.2005 18:50
od P_V
Štěpán píše:Jak je to s těmi čepovkami? Já jsem měl zato, že jsou celkem bez problémové. Jakou mají nevýhodu?
Asi že sjezdové čepové výhybky mají jazyky zcela volné, zatímco ty s pružnými jazyky mají nějakou rozříznutelnou aretaci v krajních polohách, takže je v opačném směru lze použít jako ručně stavitelné bez uzamykání.
Ale to podle mně s principem nesouvisí, vždyť i čepové by mohly mít tu aretaci kdyby ji tam někdo namontoval.

Napsal: 06.6.2005 18:46
od Petr
Jabberwocky píše:Proč? Mohou se přehodit pod vozem?
Zjednodušeně napsáno - čepová výhybka nemá kontrolní mechanizmy, které zajišťují uzamčení jazyků v krajních polohách....

solenoidová brzda

Napsal: 06.6.2005 18:29
od Marek
Dotaz: Co to je (nebo byla) solenoidová brzda?

Tímhle druhem brzdy byla vybavena spousta vlečných vozů, všechny měly samozřejmě ještě ruční vřetenovou.

Je to třecí brzda, brzdící právě tehdy, je-li napájená brzdovým proudem z motorového vozu, nebo taková ta brzda, kdy se s nápravou spojený disk z vodivého materiálu otáčí v magnetickém poli vytvořeného elektromagnetem napájeným brzdovým proudem z motorového vozu? Nebo něco úplně jiného?

Napsal: 30.5.2005 19:43
od Štěpán
Jak je to s těmi čepovkami? Já jsem měl zato, že jsou celkem bez problémové. Jakou mají nevýhodu?

Napsal: 30.5.2005 13:56
od Jabberwocky
Petr píše:
radek31 píše:čepovky jako sjezdové beru, tam jsou v pohodě, ale když jedu proti hrotům, tak jsou čepovky fakt o strach - zlaté uzamykatelné výhybky
Naprostý souhlas. Divil jsem se, proč se čepovky nepoužívají nadále jako sjezdové. Dostal jsem odpověď, na níž jsem si nedovolil ani pípnout, a kterou ty sám zmiňuješ.. I sjezdovou výhybku je třeba občas použít jako rozjezdovou. A v tu chvíli jsou čepové o nervy :?
Proč? Mohou se přehodit pod vozem?

Napsal: 29.5.2005 21:13
od Petr
radek31 píše:čepovky jako sjezdové beru, tam jsou v pohodě, ale když jedu proti hrotům, tak jsou čepovky fakt o strach - zlaté uzamykatelné výhybky
Naprostý souhlas. Divil jsem se, proč se čepovky nepoužívají nadále jako sjezdové. Dostal jsem odpověď, na níž jsem si nedovolil ani pípnout, a kterou ty sám zmiňuješ.. I sjezdovou výhybku je třeba občas použít jako rozjezdovou. A v tu chvíli jsou čepové o nervy :?

Napsal: 29.5.2005 20:13
od radek31
MOp píše:
Karotka píše:Müslüm vexli nahoře na Synkáči, jak odbočuje spojka do Zámecké - když jede tramvaj odshora (od Pankráce nebo od Michle), tak to dělá poměrně slušnej randál ... obecně všechny čepové výměny mají na svědomí typické "klik-klak".
jenze ono je dost podstatny rozdil mezi zvukem "prirozenym" a zvukem z poskozene kolejnice.

a na cepovky mi nesahej, jsou to jedny z nejlepsich vyhybek..
čepovky jako sjezdové beru, tam jsou v pohodě, ale když jedu proti hrotům, tak jsou čepovky fakt o strach - zlaté uzamykatelné výhybky

Napsal: 29.5.2005 19:59
od MOp
Karotka píše:Müslüm vexli nahoře na Synkáči, jak odbočuje spojka do Zámecké - když jede tramvaj odshora (od Pankráce nebo od Michle), tak to dělá poměrně slušnej randál ... obecně všechny čepové výměny mají na svědomí typické "klik-klak".
jenze ono je dost podstatny rozdil mezi zvukem "prirozenym" a zvukem z poskozene kolejnice.

a na cepovky mi nesahej, jsou to jedny z nejlepsich vyhybek..

Napsal: 29.5.2005 17:40
od Karotka
Müslüm vexli nahoře na Synkáči, jak odbočuje spojka do Zámecké - když jede tramvaj odshora (od Pankráce nebo od Michle), tak to dělá poměrně slušnej randál ... obecně všechny čepové výměny mají na svědomí typické "klik-klak".

Napsal: 29.5.2005 0:51
od Jabberwocky
Karotka píše:
MOp píše:...na krizovatce narodni divadlo - uvolneny jazyk sjezdove vymeny...
Tohle je slabý ... zato na Synkáči, to je klapot!
No, to je fakt. Jestli myslíš křižovatku na Otakarově, tam to rumpluje slušně. Zvlášť v příčném směru Synkáč - Vinohrady.

Napsal: 28.5.2005 14:49
od Karotka
MOp píše:...na krizovatce narodni divadlo - uvolneny jazyk sjezdove vymeny...
Tohle je slabý ... zato na Synkáči, to je klapot!

Napsal: 27.5.2005 18:45
od Gagarin
9001 píše:
Gagarin píše: A erpé?
Taky čelišťové (viz tlačítko ČB). Jenom 6554 má kotoučové.
A proč se tam nedají kotoučový? Nebo je to jedno?

Napsal: 27.5.2005 18:12
od 9001
Gagarin píše:
radek31 píše:KT8 a T6 mají kotoučové brzdy a T3 mají čelisťové
A erpé?
Taky čelišťové (viz tlačítko ČB). Jenom 6554 má kotoučové.

Napsal: 27.5.2005 13:26
od Gagarin
radek31 píše:
Anonymous píše:Odpoví mi někdo, proč KT8D5 a T6A5 při dobržďování skřípou? Mají jiný typ brzd , než třeba T3SUCS nebo T3R.P? Jaký?
KT8 a T6 mají kotoučové brzdy a T3 mají čelisťové
A erpé?

Napsal: 27.5.2005 13:18
od Jabberwocky
radek31 píše:
Anonymous píše:Odpoví mi někdo, proč KT8D5 a T6A5 při dobržďování skřípou? Mají jiný typ brzd , než třeba T3SUCS nebo T3R.P? Jaký?
KT8 a T6 mají kotoučové brzdy a T3 mají čelisťové
Aha. A má to nějaký jiný účinek než jen akustický? Lépe brzdí?