Sen o vlastním DP

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 07.8.2006 17:52

Akribius píše:(...)Protože tu pomalu přestává být dýchatelno a jeden druhého se bojí.Tenhle výsledek transformace je zatím nejviditelnější.
Tak nejsem sám, komu se zdá, že to, co se dalo před dvěma lety řešit lidsky najednou nejde? Že nadřízený čeká na chybu podřízeného, že se vše odlidštilo? Už jsem si myslel, že jsem nějak mimo. A ono ne..

Akribius
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 16.8.2004 15:57
Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben

Příspěvek od Akribius » 07.8.2006 17:35

Ten plat-a na tom jsem se svého času shodl i s pers. řed.- by měl vypadat takto:
ze 40% vzdělání,které k výkonu práce potřebuju,případě jiné specielní kurzy,které jsou potřeba
ze 40% odpovědnost,kterou podstupuji
ze 20% přihlédnutí k dalším faktorům jako je třeba rizikové pracoviště,špatné prostředí,turnus atd..

To znamená,že my sice vzdělání nepotřebujeme-stačí "jen kurz",ale překvapivě i v něm je slušná úmrtnost.Nehledě na úmrtnost při zdravotních testech.
Odpovědnost máme velmi velkou.Sorry pokud založím lejstro a vznikne 50 milionů škody,tak co.Zaplatím 4,5 platu,vykopnou mě z práce,ale zaplať Bože,mám čistý štít.Zatímco já když udělám chybu,tak mohou umírat lidé.Teď se nebudu zaobírát svědomím,ale po trestu jsem do konce života vyřízen.
Poslední faktor bych u nás zohlednil příplatkem za turnus,který je naprosto nepravidelný,v létě příplatkem za vedra.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 07.8.2006 17:35

A prosím, nehádejte se tu! Já začal to téma skutečně spíše jako sen, který by se sice dal realizovat, ale jen díky mému/vvašemu fandovství.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 07.8.2006 17:33

Yvona píše: Skoro každý teď nemá chuť k práci, jen proto, že nemáme nikdo z nás žádný motiv, proč to dělat s láskou .
Ano, u DP je obrovský problém i sociální vazba vedoucích s jejich podřízenými. Cokoliv poděláš, tak tě seřvou, trestaj apod., ale když uděláš něco dobrého, cokoliv, tak je to bez odezvy, v horším případě tě stejně seřvou - za neoprávněnou aktivitu. Toto všechno je ale o kvalitním managementu, v DP jsou starý struktury, který nemaj ani páru, jak pracovat s lidmi..

radek31 píše:30 000 čistého - a proč ne - časem? odpovídáme za životy jednotek/desítek tisíc lidí každý den a neustále podstupujeme velké osobní riziko
Tenhle důvod, milý Radku tu vůbec neuváděj, protože potom budu já jako dělník chtít taky to samé, jelikož mám stejnou zodpovědnost jako ty. Udržuji v provozu 40 let starý vůz a cokoliv se na něm rozbije a způsobí to neštěstí, tak je to pak má odpovědnost. To spíš beru argumentaci Yvony, o pražském provozu, stresu z toho apod.

Akribius
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 16.8.2004 15:57
Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben

Příspěvek od Akribius » 07.8.2006 17:24

Musím souhlasit s Yvonou zejména v tom,že situace mezi lidma se značně změnila.Dřív se všichni snažili pomoc,různě se prohazovaly služby a dneska nic nejde.Vypadá to tu jako bychom tu měli barikády,což je strašná chyba.Každý vedoucí i když je na začátku schopný se bojí jakékoliv inovace,protože ostatní vedoucí ho sledují a když vidí,že někde dělá chybu,tak ho snad ani neupozorní a tiše se smějou a těší se na okamžik kdy se to provalí.
Jako řidič když vidím,že kolega naproti ani po mém probliknutí nerozsvítil,tak se bojím zavolat na dispečink,aby ho upozornili,protože nevím zda tam bude sedět blb,co ho hned napíše.Když jsem si onehdá zapoměl folie s orientací raději jsem za svý volal do vozovny,než aby mi to třeba přivezla záloha blíž,ale opět bych měl hned postih,protože tady se nic neodpouští.
A to je strašná škoda.Protože tu pomalu přestává být dýchatelno a jeden druhého se bojí.Tenhle výsledek transformace je zatím nejviditelnější.

Yvona

Příspěvek od Yvona » 07.8.2006 16:28

radek31 píše:já mám 7leté gymnázium a šel jsem to dělat po 3 semestrech na VŠ - tolik k zákl. vzdělání
btw mezi řidičema tramvají je pokud vím víc než 65% s maturitou a pár procent s VŠ

já nemám zájem o rekreace (ale štve mě, když někdo píše jak máme úžasnou výhodu rekreací)

nemám zájem o sociální výhody (ale štve mě, že si někdo myslí, kolik že jich máme)

nevadí mi (moc) nosit podnikové oblečení (ale vadí mi, když z toho někdo dělá naší velkou výhodu)

proč to dělám? docela mě baví jezdit s tramvají a časem bych se rád vypracoval - já jsem nikdy nepsal, že se máme špatně!!! kde jste na to přišel? - jen jsem oponoval, když měl někdo názor, že se máme přímo úžasně

jazyková výbava - tu potřebujeme víc než nějaká sekretářka v kanclu, protože jí musíme používat doslova každý den

"plat odpovídá vykonané práci a potřebnému vzdělání." to se teda pletete - plat musí zohlednit i riziko, které podstupujete a je jen málo zaměstnání, kde každý den hrozí, že se něco semele a půjdete sedět natvrdo

30 000 čistého - a proč ne - časem? odpovídáme za životy jednotek/desítek tisíc lidí každý den a neustále podstupujeme velké osobní riziko
vše je jen otázka nabídky/poptávky - když je naše práce tak super, tak proč je stále tak vysoká fluktuace zaměstnanců? časem podnik přijde na to, že vyšší plat = více kvalitních lidí ochotných tuto práci dělat a pak se to uklidní - teď musí být neustále nové kurzy na řidiče - každou chvíli někdo odejde, protože už na to nemá nervy
Souhlasím s Radkem 31. Sice podmínka přijetí je základní vzdělání, ale většina řidičů základní vzdělání nemá, převládá SŠ, to, že zde máme vysokoškoláky-fakulťáky, to je fakt. Co se týče AJ, tak já ji používám denně. Je to nevyhnutelné.A jsem ráda, že ji používám, že mám alespoň možnost si anglinu proklepnout. :D
Mimochodem plat řidiče tramvaje není úměrný k výkonu samému. Plat řidiče je na dnešní dobu, na zatíženost provozu atd velice směšná částka. O stresu při jízdě, kterému se nevyhneme nikdo z nás, ani nemluvím, což se hodně odrazí na zdraví člověka :smt016 byť si to nikdo nepřipouští.
Co se týče uniformy, tak uniformu mě nedělá problém nosit.
Výhody- tak žádná sláva, protože rekreace já nevyužívám, to spíše zaměstnanci s rodinou, nehledě na to, že od DP si chci při rekreaci odpočinout a ne být s DP v jednom areálu.
Příspěvek 300Kč na relaxační účel je docela hustě směšná částka ( palby v masážním centru v ÚDu DP za proceduru jsou fakt děs). V tomto případě je dobré využít Relax Pass ticket (tohle vcelku chválím)

Tramvajačku dělám 3 roky, začátek byl dobrý, ale poslední rok je to fakt bída, a netajím se tím, že se na tom hodně podepsala i transformační akce, v které nevkládám moc důvěry. Skoro každý teď nemá chuť k práci, jen proto, že nemáme nikdo z nás žádný motiv, proč to dělat s láskou (někteří mají tramvaj jako koníček, tak tam je to zase o ničem jiném). Finanční motiv je při práci motivem nejsilnějším a ten se silně vytratil někam do neznáma.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 07.8.2006 13:09

radek31 píše: jazyková výbava - tu potřebujeme víc než nějaká sekretářka v kanclu, protože jí musíme používat doslova každý den

"plat odpovídá vykonané práci a potřebnému vzdělání." to se teda pletete - plat musí zohlednit i riziko, které podstupujete a je jen málo zaměstnání, kde každý den hrozí, že se něco semele a půjdete sedět natvrdo
Radku já tak nějak i souhlasím, ale:
-jazyky potřebujete, ale absolutně neumíte, to je u 80% řidičů... o tom nelze diskutovat.

-plat. pakliže vysokoškolák s pracovní dobou 8-dokud je potřeba bere 35 v bance, tak řidič tramvaje se základním vzděláním, eventuelně maturitou s pevnou pracovní dobou nemůže mít zákonitě 30, jeho vzdělání neodpovídá.

A zodpovědnost?? To je dost křehké téma, ale zodpovědnsot je všude. Někde za stamiliony korun, jinde za 200 životů... Z lidského hlediska vede život, ale jak je to doopravdy dneska??? Toť otázka, když někdo někoho neúmysleně usmrtí, je psychicyk poznamenán na celý život, nafasuje 3 roky v vězení, a naopak když někdo je zavlečen díky nadřízeným nevědomě do úvěrových pdovodů a vyfasuje 7 let?? Je to složité všude.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 07.8.2006 12:56

K-M píše:Už jen existence odborů a to že s nimi DP jedná (resp. že ony si to jsou schopny vynutit) je výrazným kvalitativním znakem. Poptej se v jiných podnicích, jak je tam s odbory zameteno.
no to si snad děláš srandu
co takhle to konzultovat se zákonama - oni musí jednat s odborama! tak jaké "fakt, že s nima vůbec jedná" - to je mimo realitu

ano, vím, že v hypermarketech a pod. radši zaměsnance vyhodí, než by připustili založení odborů, ale taky tam berou trapné platy, z kterých se nedá uživit (napsal bych, že to je otročení, ale přece jenom to dělají "dobrovolně" - ale jak moc je to dobrovolné, když jsou to lidi, co jinou práci neseženou a jsou moc slušní aby se flákali na podpoře?)

naštěstí naše práce není typu, kdy by se druhý den mohla na ulici sebrat náhrada a posadit za panel tramvaje

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 07.8.2006 12:52

já mám 7leté gymnázium a šel jsem to dělat po 3 semestrech na VŠ - tolik k zákl. vzdělání
btw mezi řidičema tramvají je pokud vím víc než 65% s maturitou a pár procent s VŠ

já nemám zájem o rekreace (ale štve mě, když někdo píše jak máme úžasnou výhodu rekreací)

nemám zájem o sociální výhody (ale štve mě, že si někdo myslí, kolik že jich máme)

nevadí mi (moc) nosit podnikové oblečení (ale vadí mi, když z toho někdo dělá naší velkou výhodu)

proč to dělám? docela mě baví jezdit s tramvají a časem bych se rád vypracoval - já jsem nikdy nepsal, že se máme špatně!!! kde jste na to přišel? - jen jsem oponoval, když měl někdo názor, že se máme přímo úžasně

jazyková výbava - tu potřebujeme víc než nějaká sekretářka v kanclu, protože jí musíme používat doslova každý den

"plat odpovídá vykonané práci a potřebnému vzdělání." to se teda pletete - plat musí zohlednit i riziko, které podstupujete a je jen málo zaměstnání, kde každý den hrozí, že se něco semele a půjdete sedět natvrdo

30 000 čistého - a proč ne - časem? odpovídáme za životy jednotek/desítek tisíc lidí každý den a neustále podstupujeme velké osobní riziko
vše je jen otázka nabídky/poptávky - když je naše práce tak super, tak proč je stále tak vysoká fluktuace zaměstnanců? časem podnik přijde na to, že vyšší plat = více kvalitních lidí ochotných tuto práci dělat a pak se to uklidní - teď musí být neustále nové kurzy na řidiče - každou chvíli někdo odejde, protože už na to nemá nervy

K-M

Příspěvek od K-M » 07.8.2006 12:43

R31: Už jen existence odborů a to že s nimi DP jedná (resp. že ony si to jsou schopny vynutit) je výrazným kvalitativním znakem. Poptej se v jiných podnicích, jak je tam s odbory zameteno. Jinak si pravidelně čtu v DP-K a mohu tedy srovnávat se svým zaměstnáním - pravda, v FKSP mám víc, to je fakt, ale 40 000 to taky není a má to taková pravidla, že 90% z toho nejsem schopen vyčerpat (např. příspěvek na dovolenou má tolik pravidel, že je lepší to nechat propadnout) :-(
Znám podniky, které chtějí aby člověk byl ošacen, ale ošatné mu nedají :-)

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 07.8.2006 12:32

radek31 píše: rekreace? ale notak, zatím jsem si nevšimnul, že bych mohl někam vyjet

90% výhod bychom nikdy neměli, kdyby nebylo odborů (a to říkám jako nečlen)
Já položím asi jízlivou otázku, za kterou mě nebude mít řada lidí rádo, ale proč tedy tu práci děláš, když jsi takový "chudák"? Já tomu doopravdy nerozumím. Prostě buďme upřímní, kolik by sis představoval plat? Já když slyším se bavit řidiče mezi sebou a i před cestujícími, tak prostě mě to utvrzuje v názoru, že x% lidí co dělá práci řidiče tramvaje mají základní vzdělání, eventuelně učební obor s maturitou (slovníček jéje). Já netvrdím, že je to malé dosažené vzdělání a nechci práci řidiče tramvaje znehodnocovat, to bych si nedovolil, ale nemyslím si, že jste zaplaceni špatně. Neříkám, že extra dobře, budu objetivní, ale prostě myslím si, že plat odpovídá vykonané práci a potřebnému vzdělání. Jazykovou výbavu nepotřebujete, i když by nebyl marná nějaká základní (samozřejmě to ocenit na platu, jako u každého jiného zaměstnání), pracovní doba je pevná. Pak jsou tu extrémy, typu vedra v kabině, nebezpečí napadení, ale de facto toto je i u jiných zaměstnání. Prostě Radku, nejste zaplaceni nejhůře ani nejlépe. Těžko budeš brát 30 000 čistého. A ve finále je to pouze tvoje svobodná volba, co budeš dělat. Neberte to jako provokaci, jen jako názor.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 07.8.2006 12:17

Jabberwocky píše:No, konkrétně já jsem psal, že řidiči by v takovém podniku zřejmě pracovali v příjemnějším prostředí než v DP.
takže když to shrnu, tak řidič by jezdil víc hodin, za menší peníze, na horších tramvajích, pouze na jedné lince a ve volném čase by pracoval na údržbě + nebyla by žádná jistota, že podnik za měsíc nekrachne a on přijde o práci - hmm lákavé, zajímalo by mě, kolik dobrých řidičů na to nalákáš - hned si také odpovím - pouze "kvalitu" typu Hotliner - vyhozené zoufalce odjinud

běžný řidič musí živit rodinu a ne se pouštět do podobných nejistých podniků
K-M píše:Vidíš, no a to si právě nemyslím. Jakkoliv DP řidiče "buzeruje" tak se o ně stará jak o vlastní děti (sociální výhody, ošacení,rekreace). Nic z toho by u soukromé firmy neměli - spíš by žili a vypadali jako řidiči Hotlineru.
máš to malinko popletené - DP chce, aby řidič měl předepsané podnikové oblečení, tak mi ho musí dodat (běžný řidič by uvítal, kdyby si mohl jezdit v tom v čem chce)

sociální výhody? no rozhodně menší než u jiných bohatších podniků (kolega co dělá u státního podniku, má ve fondu FKSP každý rok 40 000,-!!! u DP máme každé čtvrtletí snad 300Kč na saunu - nevím, je to podobná směšná suma)

rekreace? ale notak, zatím jsem si nevšimnul, že bych mohl někam vyjet

90% výhod bychom nikdy neměli, kdyby nebylo odborů (a to říkám jako nečlen)

infected.bass

Příspěvek od infected.bass » 07.8.2006 10:49

Yvona píše:DP je stále v jistých směrech socialistické a silně byrokratické, ale žádné "zlato" v tom nevidím. :roll:
Lepší DP za socialismu, než tahleta pseudo akciovka...

Yvona

Příspěvek od Yvona » 07.8.2006 10:07

K-M píše: . Zlatý socialistický DP, co admine Petře?
DP je stále v jistých směrech socialistické a silně byrokratické, ale žádné "zlato" v tom nevidím. :roll:

K-M

Příspěvek od K-M » 07.8.2006 9:56

Jabberwocky píše:No, konkrétně já jsem psal, že řidiči by v takovém podniku zřejmě pracovali v příjemnějším prostředí než v DP. .)
Vidíš, no a to si právě nemyslím. Jakkoliv DP řidiče "buzeruje" tak se o ně stará jak o vlastní děti (sociální výhody, ošacení,rekreace). Nic z toho by u soukromé firmy neměli - spíš by žili a vypadali jako řidiči Hotlineru.

Zamčeno