Sen o vlastním DP
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
- Sergei-LBC
- Uživatel
- Příspěvky: 187
- Registrován: 19.12.2004 10:38
- Bydliště: d-22
- Kontaktovat uživatele:
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
No, napadla mě ještě jedna možnost, jak v tomhle oboru podnikat - z tramvají udělat "skleníky", pojízdné kavárny, stylové vozy à la 60. či 70. léta a vozit turisty. To by se dalo dělat i s relativně malým počtem vozů, aniž by se člověk musel bát toho, že mu někde nevyjde obrat. Šlo by ovšem o záležitost sezónní a není jisté, zda by DP se svými historickými vozy nakonec přece jen nehrál prim.
I.am.good: Pokud bys zprovoznil RT6, můžeš si založit kariéru na tom, že budeš vozit šotouše ;-)
I.am.good: Pokud bys zprovoznil RT6, můžeš si založit kariéru na tom, že budeš vozit šotouše ;-)
Obe tyto vety to presne vystihuji.Jabberwocky píše:Druhou možností by byla "velká" firma, ta by ovšem vyžadovala velký startovní kapitál. Ovšem na druhou stranu, nemusí každý soukromý dopravce skončit hned jako Hotliner - co třeba Student Agency?
-- Tedy bud zacit s velkym kapitalem jako SA, a rovnou ve velkem.
-- A nebo zacit jako Hot - tedy s malym kapitalem (protoze na vic nemel), ojetymi vozy a na par linkach. A postupne ziskavat dalsi linky a pozdeji i nove vozy (stejne jako Hot diky neschopnosti DPP).
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
No, těžko říct. Asi by bylo potřebí se rozhodnout, jestli by to byl fandovský provoz bez úmyslu expandovat (a pak by to možná v I.am.goodových intencích mohlo fungovat), tj. s omezeným počtem vozů i zaměstananců, kteří by si "jen" chtěli zajezdit. Zda se něco takového dá zařadit do provozu, nedokážu posoudit.K-M píše:Mělo to být téma o vašem soukromém DP, kde by byl laskavý majitel kapitalista, jehož snem by bylo dávat práci a poskytovat službu, ne vydělávat. Blbost, co.
Druhou možností by byla "velká" firma, ta by ovšem vyžadovala velký startovní kapitál. Ovšem na druhou stranu, nemusí každý soukromý dopravce skončit hned jako Hotliner - co třeba Student Agency? Má někdo informace, jak jsou na tom řidiči či jiní zaměstnanci u nich?
Btw., dávání práce, poskytování služeb a zisk lze skloubit dohromady. Jednu takovou firmu (pravda, není největší a není to dopravní firma) osobně znám. (Jo a není to ani žádná moje firma, aby to nevypadalo, že si tu dělám reklamu :-) )
Zajímavé, kam se to téma stočilo. Mělo to být téma o vašem soukromém DP, kde by byl laskavý majitel kapitalista, jehož snem by bylo dávat práci a poskytovat službu, ne vydělávat. Blbost, co.
Zajímalo by mě, jestli podobný pocit mají i v DP metro a busy. U konkurence jsme částečně pojmenovali pozice, které jsou klíčové pro provoz tramvají a které evidentně od svého nového obsazení průběžně selhávají. Odtud se pak zřejmě bude odvíjet i citovaná nervozita.
Jinak neznám konkrétní situaci, ale ono zde zmíněné "lidské řešení" může mnohdy být spíš zárodkem bordelu. I ve dvou institucích, kde působím se stále více předpisy utužují, ale nedá se nic dělat, je to k jejich prospěchu. Ve třetí je podobné utužování předpisů naopak k jejímu neprospěchu, jenže to je instituce zájmová/společenská. Jasně je tady ten rozdíl vidět.
Zajímalo by mě, jestli podobný pocit mají i v DP metro a busy. U konkurence jsme částečně pojmenovali pozice, které jsou klíčové pro provoz tramvají a které evidentně od svého nového obsazení průběžně selhávají. Odtud se pak zřejmě bude odvíjet i citovaná nervozita.
Jinak neznám konkrétní situaci, ale ono zde zmíněné "lidské řešení" může mnohdy být spíš zárodkem bordelu. I ve dvou institucích, kde působím se stále více předpisy utužují, ale nedá se nic dělat, je to k jejich prospěchu. Ve třetí je podobné utužování předpisů naopak k jejímu neprospěchu, jenže to je instituce zájmová/společenská. Jasně je tady ten rozdíl vidět.
- Sheep
- Uživatel
- Příspěvky: 325
- Registrován: 06.1.2006 23:37
- Bydliště: Slovensko, Kosice
- Kontaktovat uživatele:
nemusis ist ani do vazenia aby ti nejaka nehoda zmenila zivot staci ze tomu nebudes vediet zabranit a ked to psychycky nevydrzis tak to je este horsie.... a mozes konkretizovat umrtnost na zdravotnych testoch? nejak som nepochopil...Akribius píše:Ten plat-a na tom jsem se svého času shodl i s pers. řed.- by měl vypadat takto:
ze 40% vzdělání,které k výkonu práce potřebuju,případě jiné specielní kurzy,které jsou potřeba
ze 40% odpovědnost,kterou podstupuji
ze 20% přihlédnutí k dalším faktorům jako je třeba rizikové pracoviště,špatné prostředí,turnus atd..
To znamená,že my sice vzdělání nepotřebujeme-stačí "jen kurz",ale překvapivě i v něm je slušná úmrtnost.Nehledě na úmrtnost při zdravotních testech.
Odpovědnost máme velmi velkou.Sorry pokud založím lejstro a vznikne 50 milionů škody,tak co.Zaplatím 4,5 platu,vykopnou mě z práce,ale zaplať Bože,mám čistý štít.Zatímco já když udělám chybu,tak mohou umírat lidé.Teď se nebudu zaobírát svědomím,ale po trestu jsem do konce života vyřízen.
Poslední faktor bych u nás zohlednil příplatkem za turnus,který je naprosto nepravidelný,v létě příplatkem za vedra.
Ano tak to bohužel funguje. To je jak za komančů, tam se také čekalo trpělivě na příležitost, kdy toho druhého podřízout a zmrskat na pranýři.Petr píše:Tak nejsem sám, komu se zdá, že to, co se dalo před dvěma lety řešit lidsky najednou nejde? Že nadřízený čeká na chybu podřízeného, že se vše odlidštilo? Už jsem si myslel, že jsem nějak mimo. A ono ne..
Je to síla. Psychika řidičů se změnila ze slunce na mraky.
Mít jinou pracovní nabídku, která by se mě líbila, šla bych okamžitě pryč.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 196
- Registrován: 16.8.2004 15:57
- Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben
Bohužel nejsi a ani já nejsem sám.Mluvíme o tom v kuřárně a na KZ téměr denně.Já pořád doufám,že na pozice vedoucích,kteří prostě musí umět pracovat s lidmi jednou budou dámy a pánové pro něž budou vlastnosti poctivost,slušnost,čestnost,odvážnost a ochota opravdu vlastnostmi a ne jen prázdnými slovy.Manželka se tomu pořád směje:-)