Sen o vlastním DP

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Příspěvek od Pepa » 13.12.2006 21:53

Vozy by se našly i za hranicema...

V Drážďanech se likvidují T4D a cena za kus je 6000€ :P

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 13.12.2006 17:11

Poptám se .)

Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 2217 » 13.12.2006 17:00

Sergei-LBC píše:Musíme se rychle složit, než ji sešrotují. :?
TAk jo. Kolik?

Uživatelský avatar
Sergei-LBC
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 19.12.2004 10:38
Bydliště: d-22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sergei-LBC » 13.12.2006 16:55

I.am.good píše:Jo hele, budeme-li chtít, můžu sehnat RT6S .) Na rozjezd článková a hned nízkopodlažní tramvaj - to by nebylo špatný :))
Musíme se rychle složit, než ji sešrotují. :?

Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 2217 » 13.12.2006 16:32

je to tu sice už hodně dloho mrtný, ale velmi jste mjě zaujali. I.am.Goode, hlaásím se jako pomoncá údržbářka. Když mě naučíš pantograf. :lol:

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 16.8.2006 10:21

No, napadla mě ještě jedna možnost, jak v tomhle oboru podnikat - z tramvají udělat "skleníky", pojízdné kavárny, stylové vozy à la 60. či 70. léta a vozit turisty. To by se dalo dělat i s relativně malým počtem vozů, aniž by se člověk musel bát toho, že mu někde nevyjde obrat. Šlo by ovšem o záležitost sezónní a není jisté, zda by DP se svými historickými vozy nakonec přece jen nehrál prim.

I.am.good: Pokud bys zprovoznil RT6, můžeš si založit kariéru na tom, že budeš vozit šotouše ;-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 16.8.2006 8:58

I.am.good píše:Jo hele, budeme-li chtít, můžu sehnat RT6S .) Na rozjezd článková a hned nízkopodlažní tramvaj - to by nebylo špatný :))
:lol: Ještě dva koně,aby to jezdilo a pak to bude OK :lol:

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 16.8.2006 7:26

Jo hele, budeme-li chtít, můžu sehnat RT6S .) Na rozjezd článková a hned nízkopodlažní tramvaj - to by nebylo špatný :))

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 09.8.2006 11:16

Jabberwocky píše:Druhou možností by byla "velká" firma, ta by ovšem vyžadovala velký startovní kapitál. Ovšem na druhou stranu, nemusí každý soukromý dopravce skončit hned jako Hotliner - co třeba Student Agency?
Obe tyto vety to presne vystihuji.
-- Tedy bud zacit s velkym kapitalem jako SA, a rovnou ve velkem.
-- A nebo zacit jako Hot - tedy s malym kapitalem (protoze na vic nemel), ojetymi vozy a na par linkach. A postupne ziskavat dalsi linky a pozdeji i nove vozy (stejne jako Hot diky neschopnosti DPP).

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 09.8.2006 0:54

K-M píše:Mělo to být téma o vašem soukromém DP, kde by byl laskavý majitel kapitalista, jehož snem by bylo dávat práci a poskytovat službu, ne vydělávat. Blbost, co.
No, těžko říct. Asi by bylo potřebí se rozhodnout, jestli by to byl fandovský provoz bez úmyslu expandovat (a pak by to možná v I.am.goodových intencích mohlo fungovat), tj. s omezeným počtem vozů i zaměstananců, kteří by si "jen" chtěli zajezdit. Zda se něco takového dá zařadit do provozu, nedokážu posoudit.
Druhou možností by byla "velká" firma, ta by ovšem vyžadovala velký startovní kapitál. Ovšem na druhou stranu, nemusí každý soukromý dopravce skončit hned jako Hotliner - co třeba Student Agency? Má někdo informace, jak jsou na tom řidiči či jiní zaměstnanci u nich?

Btw., dávání práce, poskytování služeb a zisk lze skloubit dohromady. Jednu takovou firmu (pravda, není největší a není to dopravní firma) osobně znám. (Jo a není to ani žádná moje firma, aby to nevypadalo, že si tu dělám reklamu :-) )

K-M

Příspěvek od K-M » 08.8.2006 10:52

Zajímavé, kam se to téma stočilo. Mělo to být téma o vašem soukromém DP, kde by byl laskavý majitel kapitalista, jehož snem by bylo dávat práci a poskytovat službu, ne vydělávat. Blbost, co.
Zajímalo by mě, jestli podobný pocit mají i v DP metro a busy. U konkurence jsme částečně pojmenovali pozice, které jsou klíčové pro provoz tramvají a které evidentně od svého nového obsazení průběžně selhávají. Odtud se pak zřejmě bude odvíjet i citovaná nervozita.
Jinak neznám konkrétní situaci, ale ono zde zmíněné "lidské řešení" může mnohdy být spíš zárodkem bordelu. I ve dvou institucích, kde působím se stále více předpisy utužují, ale nedá se nic dělat, je to k jejich prospěchu. Ve třetí je podobné utužování předpisů naopak k jejímu neprospěchu, jenže to je instituce zájmová/společenská. Jasně je tady ten rozdíl vidět.

Uživatelský avatar
Sheep
Uživatel
Příspěvky: 325
Registrován: 06.1.2006 23:37
Bydliště: Slovensko, Kosice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sheep » 08.8.2006 0:06

Akribius píše:Ten plat-a na tom jsem se svého času shodl i s pers. řed.- by měl vypadat takto:
ze 40% vzdělání,které k výkonu práce potřebuju,případě jiné specielní kurzy,které jsou potřeba
ze 40% odpovědnost,kterou podstupuji
ze 20% přihlédnutí k dalším faktorům jako je třeba rizikové pracoviště,špatné prostředí,turnus atd..

To znamená,že my sice vzdělání nepotřebujeme-stačí "jen kurz",ale překvapivě i v něm je slušná úmrtnost.Nehledě na úmrtnost při zdravotních testech.
Odpovědnost máme velmi velkou.Sorry pokud založím lejstro a vznikne 50 milionů škody,tak co.Zaplatím 4,5 platu,vykopnou mě z práce,ale zaplať Bože,mám čistý štít.Zatímco já když udělám chybu,tak mohou umírat lidé.Teď se nebudu zaobírát svědomím,ale po trestu jsem do konce života vyřízen.
Poslední faktor bych u nás zohlednil příplatkem za turnus,který je naprosto nepravidelný,v létě příplatkem za vedra.
nemusis ist ani do vazenia aby ti nejaka nehoda zmenila zivot staci ze tomu nebudes vediet zabranit a ked to psychycky nevydrzis tak to je este horsie.... a mozes konkretizovat umrtnost na zdravotnych testoch? nejak som nepochopil...

Yvona

Příspěvek od Yvona » 07.8.2006 18:45

Petr píše:Tak nejsem sám, komu se zdá, že to, co se dalo před dvěma lety řešit lidsky najednou nejde? Že nadřízený čeká na chybu podřízeného, že se vše odlidštilo? Už jsem si myslel, že jsem nějak mimo. A ono ne..
Ano tak to bohužel funguje. To je jak za komančů, tam se také čekalo trpělivě na příležitost, kdy toho druhého podřízout a zmrskat na pranýři.
Je to síla. Psychika řidičů se změnila ze slunce na mraky.
Mít jinou pracovní nabídku, která by se mě líbila, šla bych okamžitě pryč.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 07.8.2006 18:22

Akribius píše:...Sorry pokud založím lejstro a vznikne 50 milionů škody,tak co.Zaplatím 4,5 platu,vykopnou mě z práce,ale zaplať Bože,mám čistý štít...
Tohle je silně naivní myšlenka... :cry: :wink:

Akribius
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 16.8.2004 15:57
Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben

Příspěvek od Akribius » 07.8.2006 18:15

Bohužel nejsi a ani já nejsem sám.Mluvíme o tom v kuřárně a na KZ téměr denně.Já pořád doufám,že na pozice vedoucích,kteří prostě musí umět pracovat s lidmi jednou budou dámy a pánové pro něž budou vlastnosti poctivost,slušnost,čestnost,odvážnost a ochota opravdu vlastnostmi a ne jen prázdnými slovy.Manželka se tomu pořád směje:-)

Zamčeno