Sen o vlastním DP

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 04.8.2006 23:28

normální řidič v turnusu odřídí tak 180-195 hodin měsíčně (s tím, že až tak do 210 hodin se to dá a víc už je otrava)

pochybuju, že by někdo s pár tramvajema chtěl začínat s hromadou nezkušených řidičů - když má podnik několik set tramvají, tak mu několik nabouraných nerozhodí stav, ale když máš pár desítek tramvají ....
a nováčkové prostě mají víc nehod

něco jiného je se jednou za týdne projet jako brigádník a něco jiného je odjezdit každý den 9 hodin v nejhorším provozu na lince jako je 22

ad vzdělávání - pochybuju, že by se pořídila cvičná tramvaj (na které zaučíš tak max. 4 lidi za 2 měsíce) a instruktoři - levnější je nabrat řidiče, co už oprávnění mají (ale opakuji, abys přetáhnul od DPP kvalitního řidiče, tak ho musíš přeplatit, protože na horší tramvaj a do horších podmínek ti jen tak nepůjde)

btw kolik dobrých řidičů bude mít zájem jezdit každý den celý rok tu samou linku? většinou je pravidlem, že každý má rád změnu a jezdit týden tu samou linku je otrava (zažil jsem), 2 týdna jsou na hlavu (téměř 2 týdny l. 6) a déle na provaz (s tím jsem naštěstí ještě neměl tu čest)
rok a víc tu samou linku? to ti vydrží tak 1 řidič ze sta

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek » 04.8.2006 23:16

Nejsem si jist, jak moc vážně to myslíte, ale hraju taky ;-)

Pokud jde o řidiče, neřekl bych, že by to byl vážnější problém. Kdyby bylo dost času na jejich vzdělání a někdo, kdo je dokáže vzdělat, domnívám se, že by se dost zájemců o tuhle práci našlo i mezi uživateli tohoto fóra. Zájemců často již teorie znalých, zájemců o tramvajky skutečně se zajímajících, zájemců do vyprchání počátečního nadšení nehledících primárně na finanční odměnu. Tak schválně: Kolik řidičů by bylo potřeba (možná spíš kolik hodin týdně je potřeba odřídít) a kolik řidičů se hlásí? :-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 04.8.2006 22:37

No jasně, jenže 22 nelze jen tak zajistit. Řekněme že budeš mít depo na Královce. Jak zajistíš první ranní výjezdy třeba okolo 5 hodiny z Hostivaře :wink: To by byly hodně brzké ranní výjezdy a ty nároky na mzdu řidiče :wink:
Svěřil bych Vám maximálně lokální linku 2 nebo 13 :wink:

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 04.8.2006 22:33

Jabberwocky píše:Počet pořadí a vozů by se možná dal srazit tím, že by na konečné čekal řidič, a nikoli vůz (já vím, už se o tom mluvilo mockrát). Řidiči by se pak mohli na vozech střídat ob dvě (nebo tak nějak) pořadí.
na to ale potřebuješ řidiče ochotné takto střídat a současně odejít od DP na horší vozy
to střídání by možná takový problém nebyl, ale já bych ti z T6 na zrychlovač jen tak jezdit nešel - pokud bys mě pořádně nezaplatil (a to utrpení v malé kabince t3 bych si cenil tak na 5 tisíc měsíčně navíc k současnému platu)

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 04.8.2006 22:22

I.am.good píše:Pořadí tam je 21. Máme tam dvojice, takže v jednom okamžiku potřebujeme mít na trati 42 vozů.
Počet pořadí a vozů by se možná dal srazit tím, že by na konečné čekal řidič, a nikoli vůz (já vím, už se o tom mluvilo mockrát). Řidiči by se pak mohli na vozech střídat ob dvě (nebo tak nějak) pořadí.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 04.8.2006 22:15

Jabberwocky píše:Heleďte se, já jsem jen hloupej historik, ale jsou tu určitě lidi s ekonomickým vzděláním - kolik by to chtělo vozů na obsloužení jedné linky?
Vezmeme lukrativní linku 22. Pořadí tam je 21. Máme tam dvojice, takže v jednom okamžiku potřebujeme mít na trati 42 vozů. DO se provádí (jak již název napovídá) denně. Ale je to přes noc, když vozy nejzdí, takže zde nemusíme počítat z omezením. Další prohlídky tipuji: RDO - 14dní - měsíc; KP - tři měsíce; VKP - rok; PU - 2 roky; PO 6 let. Záleží ale na kilometrech, tohle tipuju přibližný časový úsek. Kdyžtak by někdo z depa mohl upřesnit ty časy RDO,KP, VKP.
Pořadí prohlídek je(podle odhadu výše):
DO (30x),RDO,DO (30x), RDO, DO (30x), KP, DO (30x),RDO,DO (30x), RDO, DO (30x), KP, DO (30x),RDO,DO (30x), RDO, DO (30x), KP, DO (30x),RDO,DO (30x), RDO, DO (30x), VKP, DO (30x),RDO,DO (30x), RDO, DO (30x), KP, DO (30x),RDO,DO (30x), RDO, DO (30x), KP, DO (30x),RDO,DO (30x), RDO, DO (30x), KP, DO (30x),RDO,DO (30x), RDO, DO (30x), PU, DO (30x),RDO,DO (30x), RDO, DO (30x), KP, DO (30x),RDO,DO (30x), RDO, DO (30x), KP, DO (30x),RDO,DO (30x), RDO, DO (30x), KP, DO (30x),RDO,DO (30x), RDO, DO (30x), VKP, DO (30x),RDO,DO (30x), RDO, DO (30x), KP, DO (30x),RDO,DO (30x), RDO, DO (30x), KP, DO (30x),RDO,DO (30x), RDO, DO (30x), KP, DO (30x),RDO,DO (30x), RDO, DO (30x), PU,DO (30x),RDO,DO (30x), RDO, DO (30x), KP, DO (30x),RDO,DO (30x), RDO, DO (30x), KP, DO (30x),RDO,DO (30x), RDO, DO (30x), KP, DO (30x),RDO,DO (30x), RDO, DO (30x), VKP, DO (30x),RDO,DO (30x), RDO, DO (30x), KP, DO (30x),RDO,DO (30x), RDO, DO (30x), KP, DO (30x),RDO,DO (30x), RDO, DO (30x), KP, DO (30x),RDO,DO (30x), RDO, DO (30x), PO.
Doufám, že je to alespoň trochu srozumitelné :D Je zde nastíněn rozsah prohlídek v průběhu 6-ti let. Doba prohlídek na jeden vůz/jeden pracovník: DO - cca 10 min., RDO - cca 1 hod., KP - cca 2 dny, VKP - cca 3 dny, PU - cca 10-20 dní, dle rozsahu prací, PO 2-3 měsíce.

Zadání je jasné, kdyby se mi moc chtělo, tak bych to taky snad dokázal spočítat, ale je to dost složitý. Tak někdo šup do toho :wink:

Pepan

Příspěvek od Pepan » 04.8.2006 22:05

adam_r píše:Musel by se navic vytvorit nejaky model spolecne udrzby site, nebo nejaka "sprava prazske tramvajove site", pro zajisteni udrzby (nemusely by ji primo delat). To samozrejme vyzaduje usili ze strany mesta. Daleko jednodussi je vse zadat DPP a dal se nestarat.
Neco takového existuje už dost dlouho - Jednotka dopravní cesta, sice nevím z čeho je placená, ale ostatní části - jednotky dopravního podniku si běžně za služby platí (pronájem, opravy, materiál), tak by to neměl být problém ani tady. Už dávno to není tak, že by město předalo DP balík peněz a dál se nestaralo.
MOp píše:Bohužel se mýlíš.
Napiš v čem ! Postavil nebo zainvestoval snad Hotliner jedinou zastávku, nebo to snad nedělá pro peníze ?

Uživatelský avatar
Filippl
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 17.9.2005 21:01
Bydliště: Zabrze-POLSKO

Příspěvek od Filippl » 04.8.2006 21:56

:idea: Soukromy tramvajovy provoz je zcela realny v Budapesti, kde nektere linky jsou uplne odpojeny od siti. Jen tam maji opravdu kratke intervaly a jedna linka potrebuje nasazovani treba i 20 souprav :(
Rad bych to taky udelal u mne, na Hornim Slezsku. Moja domaci linka c. 3 ma jesn trizastavkovy usek spolecny s ostatnima. Tak zaciname... :D :D

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 04.8.2006 21:34

Heleďte se, já jsem jen hloupej historik, ale jsou tu určitě lidi s ekonomickým vzděláním - kolik by to chtělo vozů na obsloužení jedné linky? A kolik řidičů? Nebo jinak - jak moc velký business by se dal udělat s těmi He.is.goodovými deseti vozy?Kolik tak lidí by mohl uživit jeden vůz? Počítejme, že bychom museli DP konkurovat službami, tj. že by se třeba vozy vybavily nájezdovými rampami pro vozíčkáře a ve voze by jezdil průvodčí, který by jim pomáhal. Uživil by takový vůz ševce i konduktéra? Co Vy na to?

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 04.8.2006 21:28

Pak by tu byl ještě problém s jízdným. Jak zjistit, kolik lidí si štíplo lístek v mé tramvaji? To by snad zvládly odpočítat označovače, ale jak řešit tramvajenky? Jak zařídit, aby naše tramvaje měly výhodu v ceně? Vlastní jízdenky? A jak rozpočítat dotaci od města? Podle počtu vozů? Kilometrů? Průměrné vytíženosti linky?

I.am.good: "Možná" není dobrý základ pro podnikání. Spočítat by se to alespoň rámcově muselo. Teprve pak by se ukázalo, nakolik je to reálné. Potíž bych asi viděl v příliš malém trhu-systému. Jedna věc je jezdit v rámci kraje s busem a druhá začlenit pár vozů do tramvajového provozu. Taky třeba nemám ani páru o tom, kolik by ty tramvaje projezdily proudu. A s tím, že máš na něco ze zákona právo - zkus se dovolat práva u soudu :-/
Ale stejně se mi ten nápad líbí.

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 04.8.2006 20:43

On hlavni problem je, ze je zde jeden objednavatel (=mesto Praha), ktery je navic vlastnikem dopravce. Musel by se navic vytvorit nejaky model spolecne udrzby site, nebo nejaka "sprava prazske tramvajove site", pro zajisteni udrzby (nemusely by ji primo delat). To samozrejme vyzaduje usili ze strany mesta. Daleko jednodussi je vse zadat DPP a dal se nestarat. V PID to uz tak jednoznacne neni, nebot tam figuruje krome Prahy jeste stredocesky kraj, a dalsi obce.

Tohle treba neni na zeleznici, kde je objednavatelu vice (stat, kraje, mesta, prumyslove podniky, ...) A kazdy muze oslovit jineho dopravce. Myslim, ze CD se budou jeste muset zacit dost snazit. Ztrata ZDO napr. v Stredoceskem kraji by pro ne byla dost bolestna.

MOp

Příspěvek od MOp » 04.8.2006 20:35

Pepan píše:Tihle dopravci taky nevlastní sloupky, lavičky, přístřešky, ale vydělávají na tom co vybudoval DP.
Bohužel se mýlíš.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 04.8.2006 18:52

Jenže busy jsou úplně o nečem jiným. Nepotřebují koleje, troleje , výhybky a pravidlenou údržbu těchto systémů. Jinak jde spíš o to, že většina linek ,které jezdí byly v majetcích bývalých ČSAD , dnes Connex a pak byly následně přečíslovány na čísla PID aby se lidé lépe vyznaly. takže celý tento systém byl už dávno zaběhlý

Pepan

Příspěvek od Pepan » 04.8.2006 16:50

Jabberwocky píše:No, tady bohužel vyvstává otázka, zda by město, které je personálně či finančně propojené se stávajícími firmami, mělo o něco takového zájem. Respektive zda by neudělalo vše pro to, aby téhle malé firmičce znepříjemnilo život.
Pro příklady nemusíte ani chodit ani tak daleko jako je železnice či meziměstská doprava, stačí se podívat do sféry autobusů. Martin Uher, Hotliner, Connex a další lezou do zelí DP a město (a snad i DP) jim ochotně nabízejí další a další tratě. Tihle dopravci taky nevlastní sloupky, lavičky, přístřešky, ale vydělávají na tom co vybudoval DP.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 04.8.2006 15:42

Provoz by možná byl ztrátový. Ale možná ne, momentálně je DP ze 2/3 dotován, ale když vezmeme, kolik je tam vyžírků a flákačů, co nic netvoří, tak by se to možná vykompenzovalo. Navíc bychom měli vozidla za levné peníze apod .) Ale to nás netrápí, jelikož když dostává dotace DP, máme ze zákona právo na dotaci také. A klacky pod nohy by nám sice asi určitě házely, ale nemůžou postupovat protizákonně a ze zákona je dovoleno dělat konkurenci. Chlapi, vemte si příklad z p. Jančury, to je frajer. A taky mu házely klacky pod nohy, taky dost.. Přesto je ale Student Agency renomovaná firma ve střední Evropě a neustále se rozvíjí - viz jeho plány na provozování vlaků, zatím PHA-OVA. A nezlobte se na mě, ale fakt je pro mě rozdíl jet Karosou B734 s řidičem s rozepnutou košilí, potícím se a smrdícím, oproti jízdě žlutým autobusem, kde vystupování palubního personálu je na špičkové úrovni, autobus je zánovní, kvalitní, televize, občerstvení, prostě super. A jde to. A předpokládám, že bez dotací. Musí se jen chtít.

Zamčeno